In lumea marketingului, mediul mobil este cel in care marile companii ar putea sa obtina succesul scontat cu ajutorul reclamelor de pe telefoanele mobile, aflate la moda acum in intreaga lume. Asta se intampla deoarece tot mai multi consumatori au la dispozitie un smartphone si sunt conectati la internet in timp real, iar informatia circula rapid cu ajutorul retelelor de socializare actuale.

Expertii vorbesc despre importanta codurilor QR sau “Quick Response”, care sunt asemanatoare cu codurile de bare obisnuite pe care le vedem etichetate pe produsele din magazine. Cu toate acestea, codurile QR includ mai multe date decat un cod de bare obisnuit si pot sa faca in asa fel incat un consumator sa aiba acces rapid la informatii despre un serviciu, de pilda, in domeniul marketingului pe mobil.

Daca te intereseaza sa iti dezvolti partea de marketing mobil a firmei tale, trebuie sa iti stabilesti concret niste tinte si sa stii cat mai multe date despre consumatorii carora li te adresezi: varsta, hobby-uri, venituri sau profesie.

Functie de bugetul pe care ti-l vei stabili, poti sa investesti si la anumite posturi de radio sau la retele de televiziune. Business Insider scrie ca in cazul in care este vorba despre un sms, anuntul tau va fi conectat cu un anumit numar de sms-uri. De exemplu, poti sa utilizezi o adresa web cu aplicatii mobile despre un anumit produs, care sa poata fi accesata de pe smartphone de catre un client.

Specialistii mai vorbesc si despre un asa-numit “tool de mobile”, care se foloseste de bluetooth, ca sa poata transmita anumite informatii despre produse si interactioneaza astfel cu clientii aflati in proximitatea firmei care ofera serviciul sau produsul. Costurile sunt mai reduse fata de campaniile prin sms, in cazul acestui tip de marketing realizat prin bluetooth, spun expertii. Totusi, exista probleme din cauza ca nu toti cei care poseda un smartphone isi tin deschis bluetooth-ul ca urmare a faptului ca bateria aparatului se descarca rapid.

Specialistii mai considera ca in cazul in care esti preocupat de o campanie de mobile marketing in care beneficiezi de un buget limitat, trebuie sa tii cont de faptul ca poti sa-i soliciti clientului sa vina spre oferta ta, daca ii vei oferi ceva in schimb acestuia. Clientul este avantajat pentru ca poate interactiona cu compania ta in mod direct, iar el are varianta de a iti raspunde, daca este sau nu interesat de ceea ce ii oferi tu, fie ca e vorba despre un produs anume sau un serviciu.

Tine cont de ora la care trimiti un sms comercial clientului!

Trebuie sa tii cont de faptul ca un sms nu trebuie sa fie trimis in anumite intervale orare, cand clientul este cu familia sau poate se odihneste, asa incat acest mesaj sa nu ajunga in situatia sa il agaseze. Plus ca, nu trebuie in niciun caz sa ii soliciti lucruri exagerate, scrie Business Insider.

Referitor la estimarile expertilor in privinta tendintelor mondiale ale marketingului mobil, trebuie sa stiti ca sistemele de operare Android si Apple evolueaza foarte rapid si au toate sansele sa se dezvolte. De pilda, de ceva timp au aparut coduri de tip QR care prezinta si o componenta grafica, cu sigla companiei sau un desen stilizat cu produsele pe care le comercializeaza aceasta.

Este important sa stii ca si nivelul vizual este esential, mai ales ca multi dintre clienti sunt obisnuiti cu tehnologia actuala a smartphone-urilor, stiu sa manevreze aplicatiile mobile si isi insusesc rapid noutatile. Conform Business Insider, expertii estimeaza ca printre tendintele mobile marketing se afla si site-urile de mobile cu aplicatii sau mobile payment, care ii ajuta pe clienti sa isi rezolve usor problemele cu bancile.

Specialistii estimeaza ca mobile web ar putea aduce castiguri consistente celor care vor sti sa utilizeze campaniile publicitare de acest tip, mai ales daca tinem cont de faptul ca acestea au o audienta foarte mare. Tot mai des, campaniile de marketing de pe web vor apela la elemente de marketing mobil, prin introducerea validarilor prin sms a anumitor servicii oferite clientilor, mai anunta sursa citata.

 

Tu pentru ce ai nevoie de servicii de marketing online?

Generare de lead-uri


Marketing 4 Ecommerce

Branding si vizibilitate

 

Sharing is caring!