Saptamana trecuta, am primit prin intermediul unei retele de socializare, un mesaj de la un prieten pe care nu l-am mai vazut de mult timp. Mi-a spus ca se pregatea sa viziteze vechea noastra scoala din orasul in care am crescut. Am fost uimit si incantat sa aud asta!

Cred ca nevoia de a gasi ceva comun pentru a face o conexiune cu altii, e ceva ce vine din interiorul nostru. Nu e de mirare deci, ca social media a devenit un astfel de fenomen.

Pentru noi ca indivizi, pare sa se creeze in mod intuitiv conexiunea cu alti utilizatori de social media, insa pentru intreprinderi, abordarea nu este la fel de usoara. In calea de a crea acel continut care sa devina “viral” au aparut tot felul de reguli, unele evidente, altele mistice (pentru mine cel putin). Dar oare nu dam o importanta mult prea mare acestui gen de continut? Poate cheia catre social media este aceea de a te axa pe lucrurile care creeaza conexiuni intre oameni in mod intuitiv.

Drept urmare, am gasit pentru tine 4 sfaturi inspirationale, care pot duce la transformarea afacerii tale intr-un fluture social media:

 

  1. Fa-i pe oameni sa se simta bine

 

Daca vrei sa fii inima si sufletul petrecerii ai nevoie in primul rand, de multa carisma, acelasi lucru aplicandu-se si in social media. Persoanele carismatice au “acel ceva”  care le fac extrem de captivante, simpatice, care iti inspira incredere si caldura, si fac acest lucru, nu prin a fi preocupati de ei insisi, ci prin a face alte persoane sa se simta speciale.

Daca ne uitam putin in jurul nostru, vedem ca cele mai populare branduri sunt cele care vorbesc pe limba clientilor, care ii fac pe clienti sa arate bine sau sa se simta bine. Potrivit lui Norty Coehn, fondatorul companiei Moosylvania, acest lucru insemna ca aceste companii “asculta de clienti, isi amintesc de numele lor, sunt deschise si oneste, si se arata exact asa cum sunt”. Cu alte cuvinte, acestea sunt companii care au carisma.

 

  1. Spune ceva despre care oamenii sa vorbeasca

 

Potrivit lui Dale Carnegie, autorul cartii “Cum sa castigi prieteni si oameni influenti”, “iti poti face mai multi prieteni in doua luni fiind interesat de alti oameni, decat iti poti face in doi ani incercand sa ii faci pe anumiti oameni sa fie interesati de tine”.

In cazul in care putem spune ca am invatat ceva de la social media, este faptul ca oamenilor le place sa faca schimb de informatii intre ei insisi. Dar cum putem noi, ca intreprinzatori, sa ii facem sa schimbe intre ei ideile noastre? Una este sa scrii un titlu captivant care sa ii determine pe oameni sa dea click pentru a ajunge la articole, si alta este sa creezi ceva ce le va capta atentia pana la capat. Daca iti doresti sa creezi continut pe care oamenii sa il imparta, trebuie ca ei sa se regaseasca in acel continut.

Amintiti-va, anul 2014 a fost anul in care selfie-ul a devenit o parte a lexiconului public. Si ce face selfie? El spune: “Iata-ma, asta este ceea ce fac, aceasta este o bucata din mine pe care vreau sa o vezi”. De asemenea, daca vrei ca oamenii sa impartaseasca altora continutul tau, trebuie sa fie ceva care se identifica cu valorile si idealurile lor, ceva care sa ii faca fericiti pentru ca altii sa li se alature.

 

  1. Asculta mai mult si planifica mai putin

 

Nimeni nu vrea ca la o petrecere sa fie prins intr-o conversatie in care este nevoit sa astepte pentru a te opri din vorbit, astfel incat sa isi poata spune si bucatica lui. Acest gen de oameni ar putea petrece o mare bucata de timp vorbind despre ei, ceea ce ar putea scadea nivelul lor de popularitate. Acelasi lucru se aplica si in strategia de social media.

In mod normal, folosesti social media pentru a impartasi perspectivele si ideile companiei tale. Dar in loc de a impinge continut acolo si a-ti canaliza apoi energia pe planificarea campaniilor urmatoare, mai bine pastreaza-ti aceasta energie pentru a afla care sunt valorile clientilor tai, ce se afla in sufletul si in mintea lor, si in functie de rezultate, adapteaza-ti urmatoarea strategie de comunicare.

Gandeste-te la o strategie de social media in termini de conversatie si “actioneaza ca o persoana, nu ca o entitate”, asta nu o spune oricine, ci chiar consilierii de marketing digital, Convince & Convert.

 

  1. Invita la participarea activa

 

Principala idee a oricarei petreceri este participarea. Desigur, unii oamni isi doresc sa stea pe margine, dar pentru asta au fost inventate jocurile de la petreceri, pentru a face pe toata lumea sa se alature distractiei.

Daca vrei ca oamenii sa vina la petrecerea ta si sa isi aduca si prietenii, de asemenea trebuie sa ii lasi si pe ei sa participe. Potrivit trends managerului YouTube, Kevin Allorca, una dintre cele mai importante caracteristici ale social media este aceea ca schimba modul in care ne raportam la continut. Nu mai suntem consumatori pasivi; in lumea lui Allorca, “Nu doar ca ne bucuram, dar si participam”.

Acest lucru contrasteaza total cu expresia ”spune si vinde”,  modul de comunicare pe care il foloseam si de care eram atat de multumiti in trecut. Multe companii inca mai cred in termenii de “spune si vinde” care este de altfel foarte bun pentru a comunica ceea ce face brandul tau, dar nu este la fel de eficient si in social media, unde te bazezi pe audienta pentru a-ti crea popularitate.

 

 

Articol inspirat si tradus de pe site-ul “Mind Tools”.

 

 

Iti doresti si tu sa faci din afacerea ta un fluture social media?

Iti doresti sa cresti satisfactia clientilor tai si sa ai mai mult trafic pe site-urile tale?

Iti oferim consultanta gratuita in stabilirea celei mai bune strategii de dezvoltare pentru compania ta!

Contacteaza-ne acum!

 

Tu pentru ce ai nevoie de servicii de marketing online?

Generare de lead-uri


Marketing 4 Ecommerce

Branding si vizibilitate

 

Sharing is caring!