Daca vei citi articole despre marketing in spatiul digital, vei gasi o multime de articole despre pagini de destinatie, optimizarea ratei de conversie, tehnici de e-mail etc. Acestea sunt resurse foarte bune si cred ca ar trebui sa continui sa le citesti.

Dar exista o gaura deschisa in literatura de marketing si bloguri. Sunt foarte putine articole pe tema descrierii produselor.

 

Vortexul conversiei in descrierea produselor

Cred ca lipsa de interes pentru optimizarea conversiilor in descrierea produselor, este o problema foarte mare. De ce?

Pentru ca descrierile produselor sunt o parte importanta in procesul de conversie. Iata cum stau lucrurile:

  • Descrierea produsului este un motiv foarte important care il va determina pe utilizator sa faca sau nu o conversie. Ceea ce un utilizator citeste despre produs va influenta decizia de a cumpara sau nu.
  • Descrierea produsului reprezinta punctul final in palnia de conversie, asadar, acesta reprezinta un punct critic in achizitionarea unui produs.
  • Multi comercianti de comert electronic folosesc descrierile standard ale produselor oferite de o companie de productie sau organizatie de marketing, insa acestea sunt de obicei scurte, blande, si pot duce la continut duplicat.
  • Descrierea unui produs este de obicei externalizata catre un scriitor care nu are experienta in copywriting-ul conversiilor. In acest caz, rezultatul este de cele mai multe ori o descriere slaba care nu iti va aduce conversia mult dorita.

 

Foloseste un limbaj emotional

Emotiile au un impact foarte puternic in optimizarea conversiilor.

Conform cercetarilor in domeniul psihologiei publicitatii, un continut emotional are o mare influenta asupra intentiei consumatorului de a cumpara un produs.

In mediul online, motivul pentru care un continut devine viral se datoreaza impactului sau emotional, potrivit unui studiu de la Universitatea din Pennsylvania , “The Wharton School of Business”.

Cercetatorii in Stiinta si Tehnologie de la Universitatea din Missouri, susțin ca “raspunsurile emotionale ale consumatorilor joaca un rol important in prezicerea si masurarea intentiilor comportamentale si a satisfacției”. Cu alte cuvinte, consumatorii cumpara bazandu-se pe raspunsul lor emotional.

Daca emotiile create sunt atat de puternice, este oare posibil ca acestea sa influenteze consumatorul intr-un mod benefic? Din fericire, da! Exista o mare varietate de lucruri care intaresc impactul emotional al unui site web. Design-ul acestuia, experientele anterioare ale clientului in legatura cu un produs sau serviciu, ora din zi – sunt destui factori.

Un astfel de factor este reprezentat de modalitatea in care descrierea produsului este scrisa. Limbajul emotional are de a face foarte mult cu anumite cuvinte cheie. In loc de a folosi cuvinte functionale obisnuite, mergi mai mult catre cuvintele care inspira starea emotionala.

Iata cateva exemple de astfel de cuvinte:

Gust – savoare

Miros – aroma

A se folosi – a se desfata

Dulce – decadent

Viitor – destin

Totusi, fii atent!. Nu vrei sa faci totul prea emotional pentru ca astfel te indepartezi de ideea centrala. Oamenilor le place simplismul  la fel de mult cum le place si conexiunea emotionala. Nu masca sensul.

 

Concluzie

Daca vrei sa duci descrierea produselor la un alt nivel, va trebui sa faci mult mai mult decat faci de obicei si nu doar sa pui cateva cuvinte doar ca sa zici ca ai umplut un spatiu pe site. Va trebui sa muncesti din greu pentru a crea descrieri care sa fie deopotriva emotionale, descriptive si orientate spre rezultate.

Odata ce vei stapani arta de a descrie produsele, vei fi deja la un alt nivel de conversie a optimizarilor.

 

Ai nevoie de servicii de copywriting si content writing? Contacteaza-ne acum!

 

Tu pentru ce ai nevoie de servicii de marketing online?

Generare de lead-uri


Marketing 4 Ecommerce

Branding si vizibilitate

 

Sharing is caring!