Vrei sa crezi sau nu, exista o psihologie a logo-urilor. Aici putem vorbi despre forma, marime, elemente de diferentiere si despre culoare. In urma a multe studii complexe, cercetatorii au ajuns la o serie de concluzii referitoare la culorile unui logo si la cum sunt acestea percepute de consumatori.
Iata-le!
Cat de mare influenta are culoarea ?
Se pare ca 93% dintre deciziile de cumparare sunt facute pe baza perceptiilor vizuale.
84,7% dintre consumatori spun ca un mare motiv al deciziei lor de cumparare a unui anumit produs este culoarea acestuia.
80% dintre persoane cred ca recunoasterea unui brand este foarte mult crescuta de culoare, in sine.
Ce inspira fiecare culoare?
Ablastru – calm, sinceritate, putere, grija, incredere
Rosu – energie, dragoste, actiune, pasiune
Portocaliu – fericire, sociabilitate, prietenie, convenabilitate
Galben – logica, joaca, optimism, gandire strategica
Verde – dezvoltare, grija, vigoare, energie, naturalete, bio
Violet – imaginatie, creatie, nostalgie
Negru – lux, seductie, formalitate, autoritate
Multicolor – fara limite, pozitivism, joaca, putere.
Tine cont de aceste idei si alege-ti o culoare care sa iti reprezinte valorile si pozitionarea. Intotdeauna este important sa nu trebuiasca sa le explici consumatorilor cine esti, ce faci, ce vrei de la ei, ci sa ii faci pe ei sa inteleaga totul de la sine. Cum ai putea mai bine decat prin elemente care dau impulsuri constientului prin intermediul subcontientului.