Dupa cum probabil ca deja stii, in zilele noastre controlul brand-ului s-a mutat de la afacere in sine la consumatori. Astazi, daca vrei sa fii un om de influenta, un lider de opinie, este foarte important sa ii faci pe clientii tai sa vorbeasca de bine despre tine si brand-ul tau.

Asadar, ce elemente fac un brand sa evoce stare de bine? Trebuie sa emane energie pozitiva si motivatie. De ce? Pentru ca, in cazul unei crize mai mici sau mai mari, iertarea din partea consumatorilor va fi mult mai rapida si mai usor de obtinut.

Cu alte cuvinte, trebuie sa muncesti in continuu pentru a crea o atmosfera buna consumatorilor, atunci cand, intr-un fel sau altul, interactioneaza cu brandul, sa le creezi o experienta pozitiva. Iata cum:

– Valoarea principala a brand-ului tau ar trebui sa fie una pe care toti membrii organizatiei sa o impartaseasca. Angajatii trebuie sa aiba starea de bine pe care tu vrei ca brand-ul sa o emane. Comunicarea acestor valori pe care si ei si compania le au va fi mult mai eficienta iesita din gura lor.

– Gandeste-te profund la obiectivele si misiunile declarate ale companiei tale si asigura-te ca sunt in concordanta cu mesajul pe care aceasta il comunica. Gaseste rolul care o diferentiaza de concurenta. Afla de ce ar conta pentru public. Simplu spus, conceptul brand-ului trebuie sa imprime in mintea consumatorilor un scop pozitiv.

– Ajuta schimbarea in bine a comunitatii. Gandeste-te cum ar arata compania ta fara produsele sau serviciile pe care le furnizeaza. Probabil ca nu ar avea niciun rol, asa ca este momentul sa ii creezi unul. Activitatile de responsabilitate sociala (CSR) sunt o idee minunata.

– Renunta la o parte din controlul pe care te-ai obisnuit sa il detii. Dupa cum spuneam si mai sus, consumatorii sunt mult mai puternici in zilele noastre, asa ca trebuie sa ii tratezi de la egal la egal in orice activitate de comunicare. Asadar, incurajeaza-i sa puna umarul la construirea imaginii tale de brand. Intotdeauna oamenii vor fi satisfacuti de ceva ce au facut ei insisi, iar iertarea ta in caz de criza va veni direct, ba chiar ti se vor scoate in fata punctele forte fara sa faci nimic special pe moment.

– Nu uita, tot timpul trebuie sa te intrebi:

Brand-ul tau emana suficienta stare de bine astfel incat sa treaca peste o criza?

Ce poti sa faci pentru a sublinia si mai bine scopul companiei?

Care sunt comportamentele/atitudinile/valorile care vor diferentia brand-ul?

Poti sa lansezi provocari care sa binedispuna?

 

Iti doresti ca imaginea companiei, a produselor si a serviciilor companiei tale sa fie reprezentata intr-un mod profesionist si atractiv?

Apeleaza intotdeauna la specialisti!

 

Tu pentru ce ai nevoie de servicii de marketing online?

Generare de lead-uri


Marketing 4 Ecommerce

Branding si vizibilitate

 

Sharing is caring!