In momentul de fata, antreprenorii se confrunta cu multe optiuni si provocari in ceea ce priveste modul de a prospera si de a-si conduce afacerea. Ca antreprenor, ai incercat cu siguranta la un moment dat sa iti promovezi afacerea fie in magazin, la radio, prin newslettere sau poate printr-un spot de 30 de secunde. Aceste forme de publicitate sunt cunoscute sub denumirea de ,,push” marketing sau ,,outbound” marketing, care au reprezentat inca din anii ’50 principalele metode de promovare.

Din 2006, insa, inbound marketing este cea mai eficienta metoda de a face business online. In locul metodelor de outbound marketing de a cumpara ad-uri, de a cumpara liste de e-mail-uri sau de a te ruga sa obtii lead-uri, inbound marketing-ul se focuseaza pe continut calitativ si creativ, care vine in ajutorul tau prin castigarea clientilor. Acestia iti cumpara produsele si isi doresc cu adevarat sa fie langa tine. Prin potrivirea continutului pe care il publici cu interesele clientilor, atragi in mod natural trafic.

Mai jos este un infografic al inbound marketing-ului, care te ajuta sa intelegi cu ce se diferentiaza de outbound marketing.

marketing-tactics_edit

Inbound marketing nu este doar accesibil, ci si necesar. Aceasta metodologie difera de marketing-ul traditional prin faptul ca se concentreaza pe client, mai mult decat pe furnizor. Marketing-ul traditional folosea metode mult mai dure, bombarda consumatorul cu produse si publicitate discontinua. Acum, consumatorul este satul de acea ,,vanzare brutala”, atat de mult incat a aparut o intreaga industrie bazata pe blocarea anunturilor.

Edit 546

Inbound marketing este arta de a atrage clientii intr-un mod natural, in loc de a-i bombarda cu produse. Metodologia are patru etape de baza, cu scopul de a transforma vizitatorii site-ului in lead-uri.

Etapa 1: Atrage

In centrul acestei etape este dorinta clientilor de a te gasi. Poti atrage oameni, scriind despre lucrurile importante care ii intereseaza, folosind metodele SEO pentru blog-ul tau. Castigi cu 60% mai multe click-uri organice, integrand in articole cuvinte cheie relevante (keywords), ceea ce te poate duce in primele 3 cautari pe Google. Si nu uita ca orice postare pe blog iti aduce trafic pe tot parcursul existentei ei. WordPress este un instrument bun, deoarece are multe plugin-uri, care te pot ajuta cu aceasta optimizare. Cu cat este mai relevant continutul tau pentru clienti, cu atat este mai probabil sa il gaseasca.

Acest lucru nu inseamna ca o sa creezi content, si apoi astepti ca oamenii sa te gaseasca. Trebuie sa iti promovezi afacerea, iar cele mai bune cai sunt prin promovarea social media si pay-per-click advertising.

Etapa 2: Converteste

Acum, ca stii sa te folosesti de blog in mod corect, este timpul sa transformi traficul in lead-uri. Lead-ul este cineva care manifesta interes pentru serviciile, informatiile si produsele tale. Poti transforma vizitatorii in lead-uri in momentul in care obtii informatii despre ei. Acestea pot fi informatii de baza, precum nume, adresa de e-mail sau orice altceva ai nevoie.

Exista un compromis in aceasta etapa. Pentru a obtine aceste informatii, trebuie sa oferi ceva util vizitatorilor. De exemplu, folosind call-to-action, poti oferi vizitatorilor un ghid gratuit. Cand acceseaza ghidul, aceasta oferta ii trimite catre un landing page. Aici, ei iti lasa datele lor de contact sau te contacteaza. Odata ce detii aceste informatii, ei devin lead-uri si potentiali clienti.

Etapa 3: Incheie

Acum este timpul sa vinzi. Lead-urile ti-au oferit informatii foarte utile, oamenii si-au exprimat interesul pentru afacerea ta. Retine: consumatorii au mai mult control decat ai crede. Doar cei interesati vor interactiona cu tine. In general, 60% din ciclul vanzarilor este deja incheiat odata ce un lead e gata sa interactioneze cu tine. Ramane sa te hotarasti ce metode folososti pentru a interactiona cu ei. Iata cateva dintre ele prin care transformi un lead intr-un client:

  • Gestionarea relatiilor cu clientii (CRM)- Utilizarea unui CRM software, cum ar fi Microsoft Dynamics, te asigura ca ai toate informatiile necesare pentru a convinge un lead sa achizitioneze. Nu uita ca poti avea acces la Dynamics CRM Online cu drepturi interne. Utilizeaz-o pentru a imbunatati marketing-ul digital si pentru a demonstra valoarea produselor tale clientilor noi. Este mai usor sa vinzi un produs daca stii totul despre el.
  • Analiza precisa- Vanzarile si marketing-ul au lucrat intotdeauna impreuna. Se informeaza reciproc despre activitatile care aduc cele mai multe lead-uri, si implicit vanzari.
  • Inregistrarea lead-urilor- utilizati un sistem de inregistrare a numarului de lead-uri, care va clasifica cu usurinta lead-rile in functie de calitatea lor si trimite aceste informatii catre departamentul de vanzari. In felul acesta, nu pierzi timpul nimanui.
  • Email marketing- cand lead-urile nu sunt pregatite sa iti devina clienti, poti sa continui interactiunea. Trimite-le e-mail-uri cu continut relevant si folositor, pentru a construi relatia de incredere dintre lead-uri si afacerea ta. Acest lucru ii va ajuta in procesul de achizitie.

Etapa 4: Multumeste

Aceasta etapa este despre cum iti conduci afacerea. Lead-ul este acum un client, te-a platit. Asta nu inseamna ca il poti da uitarii. Publicitatea din gura in gura este un instrument extrem de puternic, asa ca poti transforma clientii in promoteri, daca le acorzi tot interesul si ii tratezi cum se cuvine. Poti afla mai multe despre ei prin monitorizarea sabloanelor din social media, expertize si analiza vizitelor lor.

Specialistii The Markers te pot ajuta oricand in dezvoltarea unei strategii eficiente de marketing pentru afacerea ta. Contacteaza-ne acum si iti vom oferi consultanta gratuita!

 

 

Tu pentru ce ai nevoie de servicii de marketing online?

Generare de lead-uri


Marketing 4 Ecommerce

Branding si vizibilitate

 

Sharing is caring!