Internetul se dezvolta atat de repede, in asa fel incat 1 an in online fac cat 5 in viata reala. Dar principiile despre cum sa iti incepi si sa cresti o afacere in online nu s-a schimbat deloc. Daca incepi o mica afacere online, ramai la aceasta fraza. Daca esti in online de ceva timp, fa o mica revizuire si vezi daca exista una din practicile de mai jos pe care le-ai neglijat. Nu poti da gres cu lucrurile de baza, asa ca haide sa vedem care sunt cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le bifezi.

 

1. Gaseste o nevoie si fa-o cunoscuta

Multi oameni fac greseala de a gasi mai intai un produs, apoi o strategie.

Pentru a-ti mari sansele de succes, incepe cu o cerere. Trucul este de a gasi un grup de oameni care cauta o solutie pentru o problema, dar nu gasesc rezultate. Internetul face aceasta cautare mult mai usoara:

  • Viziteaza forum-uri online si vezi ce fel de intrebari adreseaza oamenii si ce fel de probleme incearca sa rezolve.
  • Fa o cercetare de cuvinte cheie pe care multi oameni le cauta, dar site-urile nu concureaza pentru acestea.
  • Observa daca ai potentiali concurenti, vizitandu-le site-urile si ia-ti notite despre ceea ce fac pentru a satisface cererea.

 

2. Scrie texte care vand

Exista multe formule de copy care trec vizitatorul prin procesul de vanzare, din momentul in care ajung pe site pana la momentul realizarii achizitiei.

  • Trezeste interesul cu un titlu convingator.
  • Descrie problemele pe care produsul tau le rezolva.
  • Stabileste-ti statutul de SOLVER pentru problemele lor.
  • Adauga testimoniale ale oamenilor care ti-au incercat produsele.
  • Descrie-ti produsele si vorbeste despre ce beneficii aduce consumatorului.
  • Fa o oferta.
  • Garanteaza intr-un mod credibil.
  • Creeaza urgenta.
  • Intreaba de nevoie.

De-a lungul textului tau de promovare, trebuie sa te concentrezi pe produsul sau serviciul tau, in asa fel incat acesta este unic, rezolva problemele si iti usureaza viata. Gandeste ca un consumator si intreaba-te ,,Eu cu ce ma aleg?”.

 

3. Realizeaza un site cu un design simplu de utilizat

Odata ce ai partea de copy a produselor tale si ai inceput procesul de vanzare, acum este momentul sa creezi design-ul site-ului tau. Aminteste-ti ca trebuie sa il pastrezi simplu. Nu ai mai mult de 5 secunde de a atrage atentia cuiva- altfel, va disparea si nu il vei mai vedea niciodata. Cateva lucruri importante de care trebuie sa tii cont:

  • Alege unul sau doua fonturi simple pe un fundal alb.
  • Creeaza navigarea simpla si curata, aceeasi pe fiecare pagina.
  • Foloseste grafice, audio sau video doar pentru a intensifica sau clarifica mesajul tau.
  • Include o oferta opt-in pentru a colecta adrese de e-mail.
  • Fa in asa fel incat sa fie usor de cumparat- nu mai mult de doua click-uri intre potentialul client si cuparatorul final.
  • Site-ul tau este fata magazinului tau online, asa ca trebuie sa fie prietenos.

 

4. Utilizeaza motoare de cautare pentru a genera trafic catre site

Costul pe click este cea mai usoara modalitate de a genera trafic rapid pe un site nou. Exista doua avantaje fata de asteptarea ca traficul sa vina in mod organic. In primul rand, anunturile de genul cost per click (PPC- price per click) apar in bara de cautare imediat, iar in al doilea rand, iti permit sa testezi diferite cuvinte cheie. Nu numai ca obtii trafic imediat, dar poti folosi aceste anunturi PPC pentru a descoperi cele mai bune conversii. Apoi distribui acele cuvinte cheie peste tot pe site-ul tau: in copy, in coduri (imagini, titluri, URL-uri), care te vor ajuta in cresterea rezultatelor de cautare organice.

 

5. Creeaza-ti o reputatie de expert

Oamenii utilizeaza internetul pentru a gasi informatii. Furnizeaza aceste informatii gratuit altor site-uri si vei obtine mult mai mult trafic si o clasare mai buna in motoarele de cautare. Secretul este de a include mereu un link catre site-ul tau cu fiecare informatie.

  • Ofera continut de calitate gratuit. Creeaza articole, video sau orice alt tip de continut pe care oamenii il gasesc folositor. Distribuie acest continut pe site-uri de calitate sau de social media.
  • Include link-uri precum ,,trimite unui prieten” continutul valoros de pe site-ul tau.
  • Devino un expect activ in industria forum-urilor si pe site-urile de social networking, unde publicul tau tinta se afla.

Vei obtine noi cititori. Si mai mult de atat, fiecare site care iti distribuie continutul va include link-uri catre site-ul tau. Motoarele de cautare iubesc link-urile care provin din distribuirea altor site-uri si te va plasa in top-uri.

 

6. Foloseste puterea marketing-ului prin e-mail si transforma-ti vizitatorii in cumparatori

Cand creezi o lista opt-in, creezi cea mai valoroasa avere a afacerii tale online. Clientii tai si urmaritorii ti-au dat permisiunea sa le trimiti e-mail-uri. Asta inseamna ca:

  • Le oferi ceea ce ei cer.
  • Dezvolti o relatie pe viata cu ei.
  • Raspunsul este 100% masurabil.
  • Marketing-ul prin e-mail este ieftin si mult mai eficient decat pliantele, TV sau radio, pentru ca este mult mai vizat.

Oricine iti viziteaza site-ul si intra in aceasta lista este un lead foarte puternic. Si nu exista un instrument mai valoros decat email-ul pentru a urmari aceste lead-uri.

 

7. Mareste-ti vanzarile prin cresterea loialitatii fata de clienti

Una dintre cele mai importante strategii de marketing online este dezvoltarea LTV (life time value) a fiecarui client. Cel putin 36% dintre oamenii care au cumparat de la tine vor cumpara din nou, daca le urmaresti fiecare miscare si interactionezi cu ei. Prima vanzare este cea mai dificila parte- sa nu mai mentionam ca este si cea mai costisitoare. Asa ca, foloseste back-end selling si upselling pentru a-i aduce din nou pe site sa cumpere:

  • Ofera-le produse care completeaza sau se aseamana cu primele produse achizitionate de catre ei.
  • Trimite pe mail cupoane sau reduceri de loialitate pe care le pot folosi la urmatoarea achizitie.
  • Ofera-le produse relative pe pagina de multumire, dupa ce au incheiat o achizitie.

Recompenseaza-ti clientii pentru loialitate, iar ei vor deveni si mai loiali.

 

Specialistii The Markers te pot ajuta oricand in dezvoltarea unei strategii eficiente de marketing pentru afacerea ta. Contacteaza-ne acum si iti vom oferi consultanta gratuita!

 

Tu pentru ce ai nevoie de servicii de marketing online?

Generare de lead-uri


Marketing 4 Ecommerce

Branding si vizibilitate

 

Sharing is caring!