Intre 29 si 31 mai a avut loc in Bucuresti editia GPeC SUMMIT, scopul acestui eveniment fiind impartasirea unui continut relevant pe care sa il folosesti pentru a-ti creste propria afacere. Am aflat de la cei mai buni specialisti in E-Commerce & Marketing Online know-how-uri de calitate, pe care vrem sa le impartasim cu voi.

GPeC Summit a fost guvernat de ideea umanitatii. Chiar daca traim intr-o lume digitala si chiar daca lucram in acest domeniu, nu trebuie sa uitam de latura noastra umana. Toti speakerii au subliniat faptul ca trebuie sa cream o relatie personala cu posibilii cumparatori, la baza stand o strategie puternica de storytelling. Asta este ceea ce trebuie sa facem acum si pe viitor pentru brandurile noastre de succes. Pe langa o relatie stransa cu publicul nostru, curajul in comunicare este un must, deoarece, in special in Romania, din motive politice si sociale, pana acum ceva ani nu am avut libertatea de exprimare in campanii si in promovare.

Alex Dona, Managing Partner la Times New Roman, unul dintre speakerii care ne-a mers la inima, a vorbit deschis despre ce inseamna proiectul Times New Roman si cum abordeaza ei relatia cu cititorii. Curajul nu le lipseste, asta este clar, dar nici unicitatea. Times New Roman este singurul site din Romania care pune pe tava subiecte inteligente, ironice si prezinta realitatea transparenta si lipsita de picanterii a Romaniei noastre de azi. Alex Dona ne indeamna sa fim umani si curajosi si sustine ca ar trebui ca brand-urile sa isi asume, sa se implice, sa rupa bariera de online, subliniind cuvantul ,,engage”.

alex dona

,,Fiecare om este un influencer.

Alex Dona, TNR

Pe langa acest aspect, din punctul lui de vedere, marketingul inseamna nici mai mult, nici mai putin, decat ,,un pic de bun simt”. Spune, totodata, ca de cele mai multe ori, in marketing se investesc, mai mult decat resurse financiare, efort si timp.

 

ricardo tayar

Ricardo Tayar, Co-Founder si CEO FLAT 101, a vorbit despre importanta design-ului site-ului companiei tale: cum sa-l gandesti, cum sa-i creezi cel mai potrivit design si sa-l analizezi simplu, prin testare. Testele sunt cea mai buna modalitate de a alege cea mai buna optiune pentru tine, insa sunt si cea mai buna modalitate de feedback din partea userilor tai.

Ricardo Tayar ne-a vorbit despre importanta butonului Call to action: trebuie sa fie cel mai vizibil, usor de accesat, inteles si apreciat. A oferit si un antiexemplu printr-un video explicit, in care un utilizator al unui shop online a cautat pret de 7 minute butonul pentru plata. De remarcat era faptul ca butonul (call-to-action) era de culoare neagra, in josul paginii si a fost confundat cu bara telefonului, care era de aceeasi culoare. Daca dorim utilizatori fericiti, care sa nu paraseasca site-ul in 3 secunde, avem nevoie de un design ,,limpede”, simplu si accesibil, care sa le ofere utilizatorilor informatii concrete, sa le fie folositoare si sa le implineasca scopul pentru care au ajuns pe site.

 

karl gilis

Karl Gilis, Co-Fondator AGConsult, a fost de departe unul dintre cei mai placuti, haiosi si admirati speakeri ai evenimentului. In acelasi timp, intr-o prezentare asa cum putini reusesc sa sustina, structurata in trei parti, “Why you suck at digital marketing?” “Why words are so much more important than design” si “7 universal but often forgotten principles to boost your online success”, a adus un mare plus de informatie pentru cei prezenti in sala.

Astfel, pe baza experientei si a statisticilor, a experimentelor facute si a rezultatelor obtinute, ne-a demonstrat ca in momentul in care stabilim modul in care arata si functioneaza site-ul nostru, trebuie sa luam in calcul mai mult decat orice experienta pe care utilizatorul o are cand ajunge pe orisice pagina a lui.

Am vazut, spre exemplu, cum un simplu mesaj de genul “Ai facut o alegere excelenta” atrage dupa el o multime de vanzari, chiar daca este scris cu denigratul Comic Sans, intr-o culoare ce nu are nicio legatura cu cromatica site-ului, dar, cu siguranta, iese in evidenta.

Am vazut cat de mult a crescut interesul pentru un site cu 4 imagini statice care au inlocuit un slider si cum a crescut inca o data, si mai mult, cand cele 4 imagini au fost inlocuite cu una singura (hero image).

Ne-am reamintit ca degeaba mergem pe intuitie, tendinte si bune practici, daca uitam principiile de baza ale marketing-ului online si daca nu pornim de la client, client, intotdeauna client. De ce? Pentru ca site-ul nostru trebuie sa fie un coltisor de fericire pentru el.

 

Aleyda Solis, Founder Orainti & SEO Consultant la nivel International, a prezentat metoda AMP Optimization, un proiect care mareste viteza de incarcare pe mobil. AMP page mareste viteza si experienta userilor pe site (in varianta mobile), urca stirea sau reclama in topul cautarilor.

Ce aduce nou AMP Optimization? O viteza de incarcare a paginii in numai 500 ms. Brandu-ul BMW este unul dintre cele care au recurs la aceasta tehnica si are un timp de incarcare al paginii mult mai scurt.

Aleyda Solis

Aleyda Solis vorbeste si despre puterea navigarii pe mobil. Oamenii folosesc mai multe device-uri, insa cu aceleasi conturi. Ceea ce trebuie sa stim este ca, desi ne raportam la o singura persoana, aceasta poate avea comportamente diferite (user persona) in functie de dispozitivul folosit:

  • folosesti un desktop pentru munca, unde ai cautari legate de domeniul de interes
  • folosesti un laptop acasa, unde ai alte tipuri de cautari
  • folosesti un smartphone, pe care cauti, de cele mai multe ori, informatii in mod rapid, haotic.

Aleyda Solis are incredere in viitorul mobile, iar pentru a naviga cat mai rapid si eficient pe internet, trebuie sa optimizam site-urile noastre. Nu putem avea acelasi continut diversificat, ca pe desktop, ci trebuie sa fie simplist si eficient. Insa, pentru ca Google sa ne gaseasca la fel de calitativi, din punct de vedere al continutului, si sa ne plaseze in primele cautari, pastram acelasi continut de pe desktop, insa ascuns prin intermediul HTML.

Ne sfatuieste, de asemenea, sa nu folosim app banners sau pop-ups care acopera toata pagina mobilului, deoarece sunt suparatoare si enervante.

Cea mai interesanta si interactiva parte a fost dialogul dintre 4 reprezentanti ai unor brand-uri romanesti de renume: Mihai Patrascu (CEO evoMAG), Miruna Mitu (Online Marketing & Communication Manager MOBEXPERT), Raul Filip (Director de Achizitii ALTEX Romania), Robert Berza (General Manager Fashion Days & Growth Evangelist eMAG Fashion) si moderatorul Horia Neagu, (Owner & Digital Marketing Consultant la Napoleon.Digital).

Discutia dintre ei ne-a cuprins pe toti, deoarece subiectele au fost despre cifre, despre viitor si noi implementari. Toti cei mai sus mentionati au avut cresteri ale afacerilor semnificative in anul in curs, ceea ce nu a facut decat sa ne bucure, pentru ca sunt branduri romanesti si ne mandrim cu succesul lor peste hotare.

 

mihai patrascu 2

Mihai Patrascu a sustinut faptul ca evoMAG a renuntat la discount-urile pentru clienti si se axeaza pe cadouri, pentru ca prin acest lucru isi fidelizeaza clientii. Cele mai multe vanzari in online se realizeaza pe desktop, 52%, iar pe mobil 48%. Returul a crescut pe an cu 0,5%, cu mult mai putin fata anii anteriori, piata maturizandu-se semnificativ.

,,Entuziasmul e atat de ridicat, incat lumea uita business planul din spate. Oamenii se uita mai mult la cifre si uita de emotie.”

,,IT&C este saturat. Sfatul meu prietenesc este sa faci altceva cu banii. Trebuie sa fii masochist sa investesti in asta acum.”

Mihai Patrascu, evoMAG

Miruna Mitu

MOBEXPERT a marit numarul de produse de depozitare, precum dulapurile. Au observat ca oamenii au nvoie de spatii mai mari, asa ca au luat initiativa in acest sens, dulapurile ajungand in top 5 cautari pe site-ul lor. Miruna Mitu sustine ca rata de retur este foarte mica, deoarece termenul de retur este intre 12 si 90 de zile, la fel ca timpul de gandire al clientului. Au o crestere semnificativa pe mobile, insa majoritatea comenzilor vin de pe desktop, deoarece oamenii vor sa vada detaliile produselor pe care le achizitioneaza, iar smartphone-ul nu le satisface aceasta dorinta. Miruna Mitu indeamna la invatare, cercetare si informare.

,,Daca iubeste ceea ce faci, inseamna ca vei da totul pentru succes.”

Miruna Mitu, MOBEXPERT

Raul Filip

ALTEX construieste o legatura stransa intre online si offline si se descurca foarte bine. Raul Filip se bazeaza pe offline si sustine ca ,,Discount-ul nu loializeaza in sine, insa, imaginea de pret, da. Clientul alege cel mai pun pret”, lasand de inteles ca preturile ALTEX sunt competitive. De asemenea, Raul Filip ne sfatuieste sa avem pasiune pentru ceea ce facem, pentru ca doar asa vom avea parte de reusite.

 

 

Robert BerzaFASHION DAYS, prin Robert Berza, sustine ca domeniul in care activeaza este intr-o continua schimbare: azi vinzi camasi de in, maine vinzi camasi de blug. Trebuie sa facem userii sa inteleaga ca, daca ne urmaresc, vor gasi irevocabil lucruri noi pe site sau chiar ceea ce cauta. Odata captata atentia consumatorului, il pastrezi cu totul. Robert Berza se bazeaza pe o altfel de analiza de implementare a campaniilor: recurge la apeluri catre clienti si le adreseaza intrebari tipice, de la care afla raspunsuri vii, reale si pretioase. Cu acest apel, fidelizezi si clientul, ai parte si de s

faturi care te ajuta pe viitor. Sustine faptul ca factorul uman este cel mai important, si anume interactiunea directa cu clientul, iar Fashion Days gaseste o multime de strategii pentru a intra in contact cu clientii.

De altfel, Fashion Days este in proces de rebranding, si-au schimbat logo-ul, dorind sa se apropie mai mult de client. ,,Imbraca-te pentru viata pe care ti-o doresti. Nu juca dupa reguli, dupa dogme”, acestea sunt sloganurile care ii vor insoti spre succes.

,,Traieste in Excel foarte mult. Petrece timp afland de la ceilalti insight-uri. Bazeaza-te pe gama, pe pret si pe servicii.”

Robert Berza, Fashion Days

 

In incheiere, Horia Neagu, moderatorul discutiei, a subliniat faptul ca ,,orice business trebuie sa aiba in vedere acel Unique Selling Proposition. Bazati-va pe el.

 

 

 

Tu pentru ce ai nevoie de servicii de marketing online?

Generare de lead-uri


Marketing 4 Ecommerce

Branding si vizibilitate

 

Sharing is caring!