Conform spuselor expertilor, mesajul pentru oamenii de afaceri si de marketing in acest an este: ,,go mobile or go home”. Ne concentram in 2018 pe satisfacerea cresterii exponentiale a consumatorilor. Mai nou, pentru mai mult de jumatate dintre ei, prima alegere in ceea ce priveste dispozitivul utilizat este mobilul sau tableta, afirma Gartner.

 

Iata care sunt cele 9 trenduri in marketingul pe mobil pentru anul 2018:

 

  1. Aplicatiile Progressive Web

Progressive Web Apps reprezinta o tehnologie care se dezvolta rapid, iar expertii considera ca este urmatoarea revolutie pentru mobile. Progressive Web Apps sunt prietenoase si se axeaza pe user experiences, astfel:

– incarca instantaneu si niciodata nu apar erori, chiar si cand ai conexiune slaba de internet;

– interactioneaza usor cu user-ul prin silky smooth animations si ne lipseste de janky scrolling (scrolling problematic si greoi);

– exte ca o aplicatie normala pe device, cu o captivanta experienta a utilizatorului.

PWA avanseaza- Din 2020, Progressive Web Apps vor inlocui in proportie de 50% aplicatiile generale, axandu-se pe experienta consumatorului.

Investeste in viitor- Lumea va cheltui 1 trilion de dolari din 2021 reinventand internetul, in asa fel incat sa fie, mai intai de toate, mobile friendly.

 

  1. Indexarea mobilului in prima faza este cruciala

Google a anuntat la sfarsitul anului 2016 ca vor incepe indexarea website-urilor, bazandu-se pe varianta mobile a site-urile lor, nu pe cea desktop. Pentru acest lucru, ca un site sa fie la un nivel inalt, prezenta mobile trebuie sa reflecte continut adecvat si sa functioneze cum se cuvine. Ce inseamna asta pentru tine?

  • Paginile trebuie sa se incarce repede si trebuie sa folosesti un design convingator;
  • Butoanele trebuie sa functioneze cu touch screens;
  • Fara zoom sau scrolling lateral pentru a fi utilizat cu usurinta;
  • Imaginile si textul trebuie sa apare cand trebuie, nu oricand.

 

  1. Viteza de pe mobil conteaza

Optimizarea site-ului pentru mobil nu inseamna doar indepartarea aspectelor nefolositoare pentru varianta mobile, ci inseamna sa faci utilizatorul atent in ceea ce priveste experienta unei pagini care se incarca rapid.

  • Cautarile prin dublu-click arata ca daca pagina se incarca in mai mult de 3 secunde, bounce rate-ul creste cu 53 de procente.;
  • Think With Google a descoperit ca daca timpul de incarcare a paginii creste de la 1 secunda la 5 secunde, bounce rate-ul creste la 90 procente.

 

  1. Content inteligent pentru user experience

Lumea digitala incearca sa creeze experiente personalizate pentru fiecare user.

  • Aberdeen a descoperit mesajele personalizate prin email, care au imbunatatit rata per click cu 14%, iar conversiile cu 10%.

 

  1. Micro-momentele sunt semnificative

Micro-momentele sunt definite ca fiind momente din zi in care instinctiv clientul pune mana pe telefon pentru a cauta ceva pe mobil – un tutorial, o reteta, evenimentele de azi, forumuri, locatii ale unor magazine.

  • Concentrarea pe mobil – cercetarile au aratat ca 96% dintre utilizatori folosesc telefonul chiar in aceste micro-momente.
  • Dar mai intai, cautarile – oamenii sunt de doua ori mai susceptibili sa foloseasca search-ul, decat alte surse, online sau offline, precum vizita in magazin sau social media.

 

  1. Inteligenta artificiala devine evidenta

Inteligenta artificiala are potentialul de a ajuta marketerii sa personalizeze experienata consumatorilor la un cu totul alt nivel.

  • Tractica Project prezice ca asistenta digitala va fi prezenta pe mai mult de 3,3 miliarde de device-uri din 2020.
  • 80 % dintre directorii de marketing prevad faptul ca inteligenta artificiala va revolutiona marketing-ul din 2020.

 

  1. Transmiterea live este o strategie pe social

Posibilitatile de a desemna live-urile ca parte a unei campanii sunt uriase.

  • Viitorul este video-ul – Din 2019, video consuma 78% din traficul mondial de pe mobil.
  • Live-urile sunt cheia – Facebook raporteaza ca utilizatorii petrec de 3 ori mai mult timp uitandu-se la un video live decat la continutul static.

 

  1. Platile pe mobile vor creste urias

Datorita faptului ca securitatea mobilului devine din ce in ce mai greu de spart, multi consumatori au inceput sa isi conecteze telefonul la informatiile bancare.

  • Platile pe mobil vor ajunge la 503 miliarde de dolari in 2020.
  • In Statele Unite mobile wallet (posibilitatea de a plati cu telefonul) sa asteapta sa depaseasca utilizarea ambelor carduri, de credit si de debit, din 2020.

 

  1. Augmented reality si Virtual reality vor domina

Ambele vor intra in masa in lumea marketingului, oferind valoare utilizatorilor in retail, calatorii sau atmosfera din media.

Expertii prevad faptul ca AR si VR vor produce 67,3 miliarde de dolari in 2021, versus 2,3 miliarde de dolari in 2016.

 

Specialistii The Markers te pot ajuta oricand in dezvoltarea unei strategii eficiente de marketing pentru afacerea ta. Contacteaza-ne acum si iti vom oferi consultanta gratuita!

 

Tu pentru ce ai nevoie de servicii de marketing online?

Generare de lead-uri


Marketing 4 Ecommerce

Branding si vizibilitate

 

Sharing is caring!