Exista o multime de posibilitati de a scrie content de calitate, insa noi ti-am pregatit cei mai buni 13 pasi pe care trebuie sa ii urmezi intocmai. Content-ul ramane in continuare ,,The King” si nu cumva sa tinzi sa-l lasi pe ultimele locuri. De ce? Pentru ca el iti poate salva afacerea!

Esti pregatit? Hai sa incepem!

Pasul 1

Care este scopul website-ului tau si paginii pentru care scrii in particulat?

  • Stabileste motivul pntru care scrii, pentru ca totul placa de la scopul site-ului tau. Ai un site de prezentare sau un site de vanzare?
  • Stabileste pentru cine scrii. Ce target ai si cum i te adresezi? In functie de asta, iti alegi stilul, tonul si apoi cuvintele potrivite. Creeaza un profil al clientului ideal si scrie, ca si cand doar lui te-ai adresa.
  • Stabileste ce scrii. Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa iti creezi un plan. Apoi, scrie despre companie, produse sau servicii, studii de caz sau testimoniale, despre colegii tai, despre tehnologii, FAQ, un blog (care este esential), continut premium (ebook-uri) si imagini sau video-uri de calitate.
  • Stabileste-ti concurenta si verifica piata.

Abia acum te apuci de continut.

Pasul 2

Ce fel de ghid de branding urmaresti in evolutia afacerii tale?

Ghidul reprezinta o strategie de promovare, pe care tu o alegi pentru afacerea ta. Aici vei stabili principiile de promovare in social media, care te vor ajuta la construirea si consolidarea imaginii de brand. Alege intelept!

Pasul 3

Care sunt cuvintele cheie pe care vrei sa se axeze copy-ul tau?

,,Pentru ce vreau sa ajunga utilizatorii pe site-ul meu?” Aceasta este intrebarea cu care trebuie sa pornesti. In cuvintele cheie trebuie sa se reflecte produsele pe care le vinzi, asa ca trebuie sa se regaseasca in continut, in meta tag-uri, in alt-urile imaginilor si in URL-uri. Pune-te in locul clientului si vei vedea ce isi doreste de la tine. Fa un research prin planificatorul cuvintelor cheie in Adwords si vei gasi raspunsul la intrebarile tale.

Pasul 4

Cum poate continutul sa rezolve o problema, sa gaseasca o solutie sau sa descopere o nevoie?

Un continut potrivit si bine scris satisface nevoi. Daca un utilizator acceseaza site-ul tau si gaseste o imagine cu unul dintre produsele pe care le cauta, neinsotit fiind de un continut care sa descrie beneficiile si calitatile acestuia, utilizatorul are multe sanse sa paraseasca site-ul tau.

Pasul 5

Care este audienta pe care o urmaresti si care sunt nevoile ei?

Continutul este cea mai importanta piesa in strategia ta de marketing online. In primul rand, te intereseaza acei oameni care vor transmite mai departe noutatea, iar pentru asta ai nevoie de content-ul potrivit. Poti face asta prin a-i implica intr-un proiect, concurs, prin realizarea unor interviuri, studii de caz sau testimoniale. Totul tine de strategia ta de marketing.

Pasul 6

Poti include analize pe care le-ai obtinut de la clienti vechi sau cititori?

Evident. Te poti folosi de aceste analize, pentru a-ti maximiza profitul prin imbunatatirea serviciilor tale sau a calitatii produselor. Sau poti pune accent pe acele lucruri de care vechii clienti au fost foarte multumiti.

Pasul 7

Cum este continutul, serviciile sau produsul tau mai bun decat al competitorilor? Scrie o varianta de text. Pune pe cineva sa o citeasca. Pune pe cineva sa TI-O citeasca.

In felul acesta, textul isi va pierde orice urma de subiectivitate si va deveni mai real si transparent.

Pasul 8

Scrie intr-o forma vizibila. Fa-te observat. Desparte textul prin subtitluri si evita textele lungi, continue si obositoare.

Felul in care arata continutul pe site este foarte important. Trebuie sa para totul aerisit, fresh si usor de citit. Pune accent pe cuvintele cheie, adica pe ceea ce urmaresti sa se vanda. Totul trebuie sa fie in avantajul afacerii tale, nu in cel al concurentei.

Pasul 9

Cat de mult iti ajuta content-ul vizitatorii prin Conversion Funnel? Utilizeaza social media pentru ,,a-ti asculta” audienta.

Conversion Funnels te ajuta sa iti setezi traseul pe care utilizatorul il va parcurge pe site (exemplu: homepage – pagina de listing – pagina de produs – pagina de cos – pagina finala). Un ajutor relevant in aceasta situatie este Heatmaps, care, dintr-o singura privire, te va ajuta sa vezi unde exista probleme pe traseu.

Pasul 10

Cat de mult ii convinge content-ul pe vizitatori sa interactioneze cu tine? Poti imbunatati asta?

Cu cat este mai relevant continutul tau pentru clienti, cu atat este mai probabil sa gaseasca ceea ce cauta. Continutul face parte din promovarea produselor sau serviciilor tale, asa ca investeste in el.

Pasul 11

Editeaza. Reciteste. Si mai ales trimite link-ul cu continutul tau oriunde altundeva in site. Asta inseamna organic.

Ai auzit de SEO? SEO este cea mai importanta si ieftina strategie pentru afacerea ta. Daca ai un content de calitate, care contine cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta, tot ce iti lipseste este link-ul. Ataseaza link-uri de la o pagina la alta in site-ul tau, pentru ca utilizatorul sa poata accesa usor ceea ce cauta. Astfel, bounce rate-ul tau va fi atat de mic, incat vei fi prezent pe prima pagina in cautarile pe Google.

Pasul 12

Acum suna natural, non-tehnic si nu mai necesita optimizat mereu?

Daca ai ajuns pana aici, inseamna ca site-ul tau are un tel si o strategie.

Pasul 13

Asigura-te ca este simplu de distribuit in social media.

Acesta este ultimul pas si unul dintre cele mai importante. Social Media este atat de accesibila si mai ieftina fata de restul canalelor de promovare. Nu ezita sa o folosesti.

 

Ei bine, acum REPETA toti acesti pasi.

Specialistii The Markers te pot ajuta oricand in dezvoltarea unei strategii eficiente de marketing pentru afacerea ta. Contacteaza-ne acum si iti vom oferi consultanta gratuita!

 

Tu pentru ce ai nevoie de servicii de marketing online?

Generare de lead-uri


Marketing 4 Ecommerce

Branding si vizibilitate

 

Sharing is caring!