Cand te gandesti la content marketing, ce anume iti vine prima data in minte? Multi vor raspunde SEO, iar cei mai multi vor spune lead generation. Dar ceea ce inseamna, de fapt, este interactiunea si loialitatea pe care o creezi cu clientul.

O persoana consuma in medie 11,4% din continut inainte de a efectua o achizitie. Aproximativ 84% dintre oameni se asteapta ca acest continut sa vina din partea brandurilor.

Cand adaugi asta la faptul ca 95% din clientii afacerilor B2B desemneaza continutul un considerent important in evaluarea unui brand,  vei incepe sa realizezi cat cantareste continutul de calitate in procesul de loializare a consumatorilor. Incep sa il consume, asa ca, este decisiv pentru tine sa le oferi ceea ce cauta.

Content marketing-ul este foarte puternic, deoarece exista un moment in care oamenii interactioneaza de bunavoie cu brandul tau. Te eticheteaza drept un lider si o resursa, iar acest lucru te ajuta sa ii acorzi brandului tau un sens si un scop in vietile oamenilor. Pe de alta parte, te ajuta sa pastrezi in mintea lor numele rasunator al brandului tau, chiar si atunci cand ei fac sau urmaresc cu totul altceva. Daca mesajul tau este corect, aceasta este o prima oportunitate de a gasi si a castiga loialitatea clientilor.

Mai jos gasesti cateva modalitati care te vor ajuta sa iti construiesti o strategie de continut, ce va sprijini loialitate clientilor tai.

Fii clar in legatura cu scopul tau

Pentru a construi o strategie de content marketing care iti va sprijini cu succes loialitate clientilor, trebuie sa intri in mintea si inima audientei tale.

Una dintre cele mai bune metode de a face asta este de a concepe o harta cu o ,,zi din viata”  clientului ideal.

Acest lucru implica mai intai crearea unui profil al potentialului tau client. Alege un nume, o functie, o lista cu hobby-uri, cat si cateva informatii despre crezuri si principii. Ideea este sa fii cat se poate de specific, pentru a-ti descrie audienta cat mai precis.

Odata ce ai facut asta, incepe sa te gandesti la cum aceasta persoana experimenteaza fiecare zi. Cum se duce la munca? Ce face acolo? Care sunt lucrurile care ii incetineste activitatea? Cum isi petrece timpul in afara locului de munca?

Obiectivul este de a intelege unele puncte dureroase sau slabe din viata consumatorului. Nu te limita la a incerca sa gasesti problemele pe care produsul sau serviciul tau le poate rezolva. Incearca sa intri in mintea omului si sa gasesti ce este important pentru el si ce cauta la un brand, caruia i-ar fi loial intru totul. Gasesti mai jos un exemplu de mapa a unei zile din viat lui Emily Schleier Designs:

Screenshot 2018-08-07 17.02.53

Cand te uiti la imagine, incepi sa observi anumite trenduri. Andre prefera sa salveze timp, dar ii place, de asemenea, sa isi petreaca timpul in aer liber cu prietenii ori cu colegii. Nu ii poti rezolva pe deplin toate problemele, dar poti sa fii alaturi de Andre si de schimbarile cu care se confrunta.

Cand faci acest lucru, clientii vor simti o afinitate puternica si vor fi mult mai motivati sa devina loiali brandului tau.

Continutul tau trebuie sa reflecte aceasta simpatie. Sfatul pe care il oferi sau resursele pe care le obtii trebuie ca Andre sa le observe; la fel si ceilalti clienti. Astfel, vei reprezenta ceva mai mult decat un brand care ofera un produs sau un serviciu. Realizand asta cu succes, loialitatea fata de brandul tau va avea parte de un impact puternic.

Foloseste valorile de baza

Investind timp in determinarea valorilor de baza este un pas esential de care orice afacere are nevoie. Creandu-ti o identitate si demonstrand oamenilor ca esti unic este esential pentru a castiga loialitatea lor.

Valorile tale trebuie sa vina mai intai de la tine. De ce conduci aceasta afacere? Care este viziunea pe care doresti sa o transformi in realitate? Ce vei sacrifica pentru evolutia afacerii tale?

Raspunzandu-ti la aceste intrebari, te va ajuta sa concepi o mai buna intelegere a misiunii si a valorilor tale. De asemenea, trebuie sa te mentii focusat pe posibilii clienti.

Un exemplu bun este Patagonia. Ei vand haine si echipamente de camping, dar brandul inseamna mai mult de atat. Dedicat sporturilor in aer liber, Patagonia recunoaste ca a proteja Pamantul este responsabilitatea tuturor. Lucreaza activ la reducerea impactului asupra mediului inconjurator prin afacerea lor si au condus cateva initiative pentru a incuraja lupta pentru limitarea schimbarilor climatice determinate de om.

Screenshot 2018-08-07 17.21.09

In esenta, ceea ce au facut este sa spuna oamenilor ca prin angajamentul cu brandul, Patagonia se alatura luptei pentru conservarea Pamantului. Acesta este un mesaj puternic, care rezoneaza cu adevarat cu audienta lor. Acesta este unul dintre motivele pentru care Patagonia a crescut de la o mica afacere pentru echipamente sportive la un brand mondial pentru calatori, oameni care fac camping si activitati in aer liber.

Odata ce gasesti valorile de baza, continutul tau are nevoie sa comunice asta audientei. Aceasta este sansa ta de a arata oamenilor ce ai in comun cu ei si de a-i convinge ca meriti sa iti fie loiali.

Fii diferit. Fii remarcabil.

Daca ai reusit sa iti gasesti audienta, nu trebuie sa te feresti sa le arati cine esti. Costruieste afirmatii care vor ramane de-a lungul timpului valabile, pentru a demonstra autenticitatea brandului. Cu cat mai multi oameni cred in ceea ce comunici despre tine, cu atat ai mai multe sanse sa le castigi loialitatea.

Un bun exemplu de a-ti construi continutul este decizia Dick’s Sporting Goods de a inceta sa mai vanda arme. Compania s-a prezentat pe piata ca o afacere de familie, incepand sa frecventeze reclame cu articole sportive de sezon. Alegand sa nu mai vanda arme, cu siguranta au instrainat multi consumatori, dar si-au creat o imagine sigura a ceea ce sunt ei, de fapt. Poti sa fii sigur ca acest lucru nu a fost facut pe baza unui capriciu, iar acest tip de miscare este cu adevarat puternica in castigarea loialitatii clientilor.

Screenshot 2018-08-07 17.40.20

Acest lucru nu inseamna ca fiecare articol de pe blog sau social media trebuie sa aiba un impact puternic. Miscarile remarcabile presupun tact si gandire.

Cand incerci sa construiesti loialitatea clientilor tai prin content marketing, cateodata mai putin este mai mult. O postare care rezoneaza cu oamenii cu adevarat poate fi mult mai puternica decat 25 de postari care intra pe o ureche si ies pe cealalta.

Cand planifici strategia de content marketing, gaseste cateva modalitati diferite de a fi unic. Foloseste-le ca trasaturi esentiale in strategia ta, care produc continut folositor, relevant si consistent. Fa acest lucru si vei avea o strategie de content marketing capabila de a-ti construi loialitatea.

Incepe marketingul pentru loialitate azi

Interactiunile care vin din content marketing sunt modalitati puternice de conectare cu clientii. Din aceste interactiuni, iti poti construi credibilitatea si topurile SEO si iti poti atrage noi consumatori.

Poti, insa, sa iti hranesti loialitatea, prin cresterea duratei de viata a clientului – CLV (customer lifetime value). De asemenea, pentru a se intampla asta, trebuie sa faci din conceperea strategiei de content marketing o prioritate. De asta te poti apuca chiar azi.

Specialistii The Markers te pot ajuta oricand in dezvoltarea unei strategii eficiente de marketing pentru afacerea ta. Contacteaza-ne acum si iti vom oferi consultanta gratuita!

 

Tu pentru ce ai nevoie de servicii de marketing online?

Generare de lead-uri


Marketing 4 Ecommerce

Branding si vizibilitate

 

Sharing is caring!