Story
Facebook va separa story-urile brand-urilor de cele ale prietenilor. Chiar daca nu au inregistrat un mare succes, la fel ca cele din Instagram, vizualizarile story-urilor de pe Facebook au creascut semnificativ fata de anul trecut. Aceasta crestere s-a datorat, in principal, crestereii numarului de utilizatori activi zilnic Facebook, care anul acesta inregistreaza 500 milioane, cu 200 milioane mai mult ca anul trecut.
Acest lucru va oferi o posibilitate mai mare brand-urilor sa se promoveze mai aproape de utilizatori.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-highlights-page-stories-in-feed-separate-panel-expanding-opportun/562095/
Badge-uri noi
Facebook a introdus noi badge-uri (ecusoane, mici imagini si nume care apar alaturi de numele membrilor unui grup in sectiunea de comentarii). De ce? Pentru a incuraja implicarea si engagementul postarilor din cadrul unui grup sau pe o pagina. Unele din acestea ii incurajeaza pe utilizatori sa fie mai activi si le ofera, implicit un sentiment de apartenenta la acea comunitate.
Bineinteles, admini grupurilor vor putea sa aleaga ce badge-uri sunt disponibile pe grupurile lor si sunt disponibile doar in grupurile cu 50 sau mai multi membri.
Haideti sa le vedem mai indeaprope:
Admin and Moderator – aceste ecusoane ajuta membri sa identifice usor cine este liderul sau administratorul unui grup.
New Member – ecusoanele acestea vor aparea langa numele persoanelor noi, ce s-au inscris intr-un grup in ultimele 2 saptamani. Avand acest badge va fi mai usor sa vedeti cine este membru nou si cum sa il intampinati mai frumos.
Group Anniversary – acesta celebreaza timpul pe care un membru l-a petrecut intr-un grup. Va aparea atunci cand este aniversarea zilei in care acesta s-a inscris in grup.
Conversation Starter – acest badge va aparea in dreptul membrilor care au pornit conversatii de grup importante. In special, se acorda persoanelor care au inregistrat cele mai multe like-uri si comentarii la postari in ultima luna
Founding Member – prin acest ecuson se diferentiaza persoanele care au ajutat grupul sa creasca si sa se dezvolte. Se acorda in principal persoanelor care au intrat in grup inca din primele 3 zile de la crearea acestuia si care au postat, comentat, share-uit si invitat persoane noi in grup.
Conversation Booster – ecusonul se atribuie persoanelor care genereaza in mod frecvent discutii interesante si care incurajeaza ceilalti membri sa participe la acestea. In general, apare langa persoanele ale caror comentarii sunt cel mai aprciate de ceilalti membri.
Visual Storyteller – ecusonul va aparea langa membri care share-uiesc fotografii sau videoclipuri pe care ceilalti membri ai grupului le apreciaza.
Greeter – acest badge apare in dreptul persoanelor care ofera informatii si sprijin noilor membri. Insigna apare cel mai des langa cei care raspund la cel mai des la comentariile si postarile noilor membri.
Link curator – recunoaste membrii care aduc topicuri si subiecte noi si relevante de discutie in grup. Sunt cei care distribuie continut/link-uri externe de calitate ce primesc multe reactii si comentarii.
Rising Star – insigna apare langa membrii noi, in prima lor luna pe grup, care primesc cele mai multe like-uri si reactii la postarile si comentariile lor.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-adds-more-page-badges-to-encourage-engagement/561625/
Slogan nou pentru prima pagina
Facebook si-a schimbat sloganul din: ”It`s free and will always be” (Este gratuit si asa va fi mereu) in ”It`s quick and easy” (Este rapid si simplu). Nu se stie exact de ce s-a decis aceasta schimbare, insa exista mai multe speculatii. Desi, unii spun ca platforma este posibil sa-si schimbe modelul de business, insa conform Business Insider José Antonio Castillo suspecteaza ca este vorba despre directiva adoptata de Parlamentul European in mai, care recunoaste schimbul de date ca o forma de plata. In acest sens, Facebook nu a fost niciodata gratuit.
https://www.rappler.com/technology/news/239199-facebook-new-slogan-free-and-always-will-be
Slideshow Stories pentru utilizatorii cu iOS
Noua optiune slideshow va permite utilizatorilor sa creeze prezentari cu imaginile lor. Desigur, utilizatorii Facebook stiu ca deja poti face asta selectand mai multe imagini atunci cand creezi o poveste, insa aceasta optiune simplifica procesul.
https://wersm.com/facebook-adds-slideshow-option-to-stories-on-ios/
Cum sa-ti alegi #hastag-urile potrivite in functie de urmaritori
Un studiu realizat de Social Insider care a analizat peste 649,895 postari ale brand-urilor, arata daca este mai bine ca brand sa pui hastag-uri in descrierea postarilor sau in comentarii.
- Majoritatea brand-urilor prefera sa foloseasca hashtag-uri in descriere (87.7% vs 12.3%)
- Din numarul de postari, 93.8% aveau hashtag in descriere
- Brand-urile folosesc mai multe hashtag-uri in descriere si mai putine in comentarii ( 2 hashtaguri in primul comentariu, 7 – 30 in descriere)
- Postarile cu 27-30 de hashtag-uri nu ajung la cel mai inalt nivel de engagement comparativ cu cele cu un numar mai mic de hashtag-uri)
- Profilele cu un numar mai mic de 100k followers inregistreaza un reach mai mare atunci cand folosesc hashtag-uri in descriere.
- Profilele cu un numar mai mare de 100k followers au un reach mai mare atunci cand posteaza hashtag-uri in comentarii (cu 15.9% mai mare)
- Rata de engagement calculata pe postare este influentata de plasarea hashtag-urilor si de numarul de followers.
- Rata de engagement per postare este mai mare atunci cand postarile adauga hashtag-uri afisate in primul comentariu sau asunse in legenda. Brandurile prefera sa nu-si ascunda hashtag-urile, dar asta nu este intotdeauna cea mai buna decizie.
https://www.socialinsider.io/blog/instagram-hashtag-study
Se poate sa programezi postari pe Instagram din Facebook Creator Studio
Sa postezi constant pe paginile de Instagram a fost intotdeauna dificil, insa totul se va schimba! Facebook a inceput sa ofere adminilor de pagini posibilitatea de a publica si programa postari pe Instagram cu ajutorul Creator Studio.
Iar daca iti vei conecta Instagramul de Creator Studio vei avea acces la toate insight-urile din Instagram, de care ai nevoie, de pe descktop.
Cum iti legi conturile in Creator Studio?
- Intra in Creator Studio aici
- Da click pe iconita Instagram aflata langa cea Facebook
- Adauga un cont
- Daca doresti sa adaugi mai multe conturi, intra in stanga jos la Instagram Accounts, apoi da click pe Add Instagram Account.
Cum programezi?
- Alege continut din computer sau direct de pe Facebook.
- Redimensioneaza imaginea daca este nevoie.
- Alege „Schedule” sau „Programeaza”
- Alege o data si ora.