In functie de generatia din care fac parte, utilizatorii retelelor sociale sunt atrasi de diverse tipuri de continut.  Acest lucru a dus la aparitia diverselor preferinte in randul utilizatorilor, unii alegand sa isi petreaca timpul pe platforme precum YouTube, Instagram si TikTok, in cazul generatiilor tinere, si Facebook, in cazul Baby Boomers.

Generatiile tinere cum sunt Generatia Z(cei nascuti dupa 1996), Millennials sau Y(1980 – 1995) si Generatia X(1965 – 1979
)folosesc social media mult mai des decat Baby Boomers(1946 – 1964). Cu toate acestea, nu fiecare generatie foloseste aceleasi platforme si nu apreciaza acelasi gen de continut.

Generatiile sunt atrase de diferite retele sociale care coreleaza cu tipurile de continut pe care acestia il prefera si cu ceea ce spera sa obtina din timpul lor petrecut in mediul online.

In functie de varsta, modul de utilizare si timpul petrecut pe social media, alegerile utilizatorilor pot varia dramatic. Platformele online detin valori foarte diferite in functie de momentul in care oamenii au fost expusi la acest mediu.

Pentru a intelege preferintele fiecarei generatii in parte in materie de social media si modul in care publicul tinta ar trebui abordat in functie de varsta, le vom analiza pe rand in continuare:  

Baby Boomers

„Boomers” sunt acum cea mai veche generatie din forta de munca. Aceasta generatie nu a avut acces la retelele sociale pana nu au reusit sa devina parinti sau chiar bunici si sa isi construiasca propria cariera. In timp ce ratelele precum TikTok sau Snapchat cresc din ce in ce mai mult in 2020, exista inca o reticenta a generatiei Boomers de a imbratisa pe deplin platformele online la fel ca generatiile tinere. Acest lucru este valabil mai ales cand vine vorba de amestecarea vietii lor personale cu cea profesionala.

82% dintre Boomers care folosesc internetul au cel putin un cont pe o retea sociala. Platforma lor principala este Facebook si, in ultimii ani si LinkedIn, unde isi impartasesc perfect munca si viata personala. Baby Boomers au mai putine sanse sa foloseasca alte platforme precum TikTok, Instagram sau Snapchat. Totodata, sunt mai putin susceptibili sa aiba mai multe profiluri pe mai multe retele sociale.

Aceasta generatie nu a dezvoltat o intelegere asupra modului in care functioneaza celelalte retele sociale, nefiind atrasi de optiunile pe care acestea le pun la dispozitie, cum sunt filtrele in cazul fotografiilor de pe Instagram sau Snapchat. Ei folosesc social media pentru comunicare si cercetare si s-au oprit in acest punct. In cazul Baby Boomers, este cel mai putin probabil sa acceseze social media de pe un smartphone sau sa faca o achizitie printr-o aplicatie.

Pe langa impartasirea continutului despre familiile lor pe Facebook si cautarea de informatii pe LinkedIn, 54% dintre Boomers urmaresc continut video pentru a se documenta, nu pentru divertisment. Cand un Boomer isi petrece timpul pe social media, ii place sa redirectioneze continut interesant si prefera sa foloseasca retelele sociale ca una dintre numeroasele lor resurse informationale.

Generatia X

Persoanele nascute intre 1965 si 1979 sunt considerate a face parte din Generatia X. Aceasta generatie detine acum majoritatea pozitiilor de conducere in afaceri. Sunt cei care au ajuns deja la un punct important in cariera lor si se bucura de stabilitate personala si familiala.

Cand vine vorba de social media, multi sunt surprinsi de faptul ca aceasta generatie foloseste retelele sociale mai des decat Millennials. 

Generatia X este adesea trecuta cu vederea, in ciuda faptului (potrivit unui raport Nielsen) ca acestia petrec in medie 6 ore si de 58 minute pe saptamana pe retelele sociale.

Ei au adoptat rapid social media, dar, spre deosebire de Millennials, nu au mostenit „cultura selfie”. Generatiei X nu-i place sa isi expuna viata personala in online. De fapt, doar 24% dintre acestia ofera detalii personale pe retelele sociale. Similar cu Baby Boomers, le place sa petreaca timp cautand informatii, de data aceasta despre prieteni si cunostinte, nu la nivel cultural sau general.

Cei din Generatia X isi apreciaza independenta si le place sa faca cercetari inainte de a face cumparaturi. In cazul lor, exista sanse de 68% sa ia decizii de cumparare pe baza recenziilor online. Acestia au, de asemenea, un stil de viata agitat si folosesc in mod regulat mai multe dispozitive (computer, tablete si smartphone). Platforma lor preferata este Facebook.

Cand faci publicitate in online pentru a viza generatia X, este important sa iti amintitesti ca ei sunt generatia de contra-cultura. Isi pun in valoare independenta si iau decizii de achizitie inteligenta dupa o cercetare atenta si indelungata pe internet. Asadar, un copy bine structurat si un video de prezentare captivant nu va fi suficient sa convinga un X-er.

Millennials (Y)

Cei nascuti intre 1980 si 1995 au fost prima generatie care a accesat social media si au adoptat-o ​​ca principala forma de comunicare. De asemenea, acestia au inceput sa foloseasca internetul in timp ce inca erau la scoala. Datorita acestei adoptii timpurii, social media este relevanta atat pentru viata lor personala, cat si pentru cea profesionala. Millennials au fost, de asemenea, prima generatie care a aflat despre sau chiar a simtit pe propria piele capcanele internetului, motiv pentru care sunt strans interesati de protectia datelor personale in prezent.

Millennials sunt descrisi ca fiind niste pionieri digitali optimisti, colaboratori, care, spre deosebire de generatiile anterioare, nu au nicio problema sa-si expuna viata personala si profesionala prin intermediul social media. Facebook este inca cea mai populara platforma printre preferintele lor, dar Instagram foarte aproape de primul loc.  Majoritatea Millennials folosesc mai multe platforme online de mai multe ori pe zi, printre care si: Youtube, Pintrest, Snapchat si chiar TikTok.

Aceasta generatie este puternic influentata de ceea ce vede pe platformele online preferate. Astfel, 72% dintre ei au cumparat produse de moda si frumusete bazate pe postarile vazute pe Instagram.

In timp ce Millennials se bazeaza pe parerile semenilor si ale inflencerilor, ei au mult mai putina incredere in marile branduri si publicitatea traditionala. Acestia tind sa creada ce spun colegii lor de breasla si apeleaza la social media pentru a cauta validare. 

Comercializarea catre Millennials inseamna sa li te adresezi la acelasi nivel. Nu uita ca ei prefera continutul creat prin Influence Marketing si privesc social media ca pe o forma primara de comunicare si inspiratie.

Generatia Z

Gen Z sunt copiii pe care inca ii privim astfel, nascuti dupa 1995 si considerati in mare parte viitorul economiei globale. In prezent, aceasta generatie este cel mai mare grup de consumatori din intreaga lume si nu au cunoscut niciodata o viata fara social media.

Retelele sociale sunt forma lor principala de divertisment. Aceasta generatie apeleaza la YouTube si Netflix pe dispozitivul lor mobil in loc sa deschida televizorul, pe care, mai mult ca sigur, nu il folosesc aproape niciodata. Ei sunt cu adevarat legati de dispozitivele mobile si de social media, aproape jumatate dintre ei verificandu-si conturile de pe retelele sociale cel putin o data pe ora.

Aceasta generatie este plina de nativi digitali reali, independenti, care, spre deosebire de Millennials, sunt mai privati cand vine vorba de partajare. Au invatat din generatiile trecute si sunt mai atenti in cazul confidentialitatii. Spre deosebire de Millennials, care adora sa posteze fotografii, Generatia Z prefera distribuirea in timp real, precum povestile de pe Instagram, Snapchat si TikTok.

Pe langa aceasta partajare sociala directa, ei sunt si consumatori avizi de continut, cu 95% vizionand zilnic clipuri pe YouTube, fiecare dintre ei fiind abonat la cel putin un canal de vlogging.

Pe vremea cand Millennialii erau adolescenti, social media a fost un loc unde acestia verificau ce au mai facut prietenii lor si intrau sa isi actualizeze statutul, in timp ce social media pentru Generatia Z este un loc pentru divertisment. 

In ceea ce-i priveste pe tinerii Z, este mai probabil ca ei sa foloseasca retelele sociale pentru a-si umple timpul si a se distra mai degraba decat sa se conecteze cu prietenii. In cazul in care sunt deschisi la comunicare in mediul online, subiectele se vor indrepta tot spre sursele lor de divertisment si cu siguranta vor partaja link-uri care trimit spre noul video al youtuber-ului preferat. 

Cand publicul tau tinta vizeaza aceasta generatie, este important sa iti amintesti ca cea mai mare parte a continutului pe care il consuma este prin YouTube, TikTok si InstaStory, deoarece ei iubesc vizualurile. Avand o durata medie de atentie de 8 secunde, incearca sa le captezi atentia rapid inainte trece mai departe la urmatorul video din feed-ul lor!  

 

Tu pentru ce ai nevoie de servicii de marketing online?

Generare de lead-uri


Marketing 4 Ecommerce

Branding si vizibilitate

 

Sharing is caring!