Un catalog Facebook face parte din sistemul de comunicare ecommerce al acestei platforme si este o optiune care iti permite sa conectezi un feed de produse de pe site-ul web al magazinului direct la Facebook.

De ce este un instrument important si valoros? Imagineaza-ti urmatoarea situatie: Ai un produs pe care doresti sa il vinzi. In prezent, pe stoc exista doar 10 bucati din acel produs. Mai departe, decizi sa pornesti o campanie pentru a vinde acel produs, asa ca faci un anunt pentru a vinde produsul respectiv, cu mentiunea ca stocul este limitat.

Pe masura ce anuntul devine vizibil, 15 oameni sunt interesati de produsul tau, iar zece dintre ei il cumpara. Astfel, restul de 5 oameni interesati vor dori sa achizitioneze produsul prin intermediul anuntului, dar nu il mai pot cumpara.

Intr-un astfel de scenariu, Facebook nu are informatii despre produsele tale dincolo de ceea ce ai mentionat in anunt, deci, platforma nu va sti ca numarul limitat de produse se refera la cele 10 bucati. Daca ar fi stiut, probabil ca ar fi putut sa inceteze difuzarea anuntului imediat ce stocul a fost epuizat.

Oferind Facebook un flux direct de informatii despre produse,vei reusi sa:

  1. Permiti Facebook sa extraga informatii esentiale, cum ar fi cantitatea si pretul produselor, pentru a te asigura ca anunturile sunt corecte.
  2. Permiti Facebook sa modifice in mod dinamic anunturile pe baza informatiilor despre disponibilitatea produselor.
  3. Ti se ofera acces la anumite tipuri de instrumente Facebook pe care nu le-ai putea folosi altfel, cum ar fi Instagram Shopping Tags sau un magazin Facebook.

Astfel, poti configura un catalog sau mai multe, in functie de scopul in care doresti sa le utilizezi. 

Pentru a configura si utiliza un catalog Facebook, ai nevoie de cateva lucruri inainte de a incepe. Unele dintre ele sunt necesare, in timp ce altele sunt doar sugestii tehnice.

  • Produse care respecta politicile Facebook. Produsele pentru adulti, produsele ilegale, armele de foc si alte tipuri de produse nu sunt eligibile pentru reclamele Facebook si, prin urmare, nu pot fi introduse intr-un catalog Facebook.
  • Un site web cu un catalog propriu. Evident, daca nu ai un site web cu un catalog de produse disponibil, nu poti oferi aceste informatii Facebook.
  • Un cont Business Manager conectat cu magazinul online. Ai nevoie de acest lucru pentru o parte a procesului de creare a catalogului.
  • Informatii despre produse corecte si actualizate pe site-ul web. Facebook extrage datele despre produse direct de pe site, deci daca site-ul nu are informatii exacte, nici catalogul nu va avea.
  • Pixelul de urmarire Facebook instalat pe site-ul web. Acest lucru permite Facebook sa acceseze informatii de pe site, precum si sa urmareasca informatii specifice, cum ar fi vanzarile.
  • Un cont Instagram Business(in cazul in care vrei ca reclamele tale sa ajunga si pe Instagram).

Cum creezi un nou catalog?

Poti crea un nou catalog destul de usor accesand Catalog Manager si urmand acesti pasi:

Inainte de a incepe, asigura-te ca ai creat un cont Business Manager si ai conectat contul respectiv la afacerea ta. 

1. Primul pas pentru crearea unui catalog de produse este sa faci click pe linkul Catalog Manager de mai sus.

2. Apoi, ti se va cere sa alegi tipul de afacere pe care o conduci. Fiecare optiune ofera un format diferit pentru datele despre produse si relevanta lor, astfel incat fiecare model de catalog este formatat pentru tipul de afacere selectat.

Alege categoria si subcategoria, apoi treci la pasul urmator.

3. Urmeaza sa alegi de unde provin informatiile despre produse. Exista doua optiuni: incarcarea manuala a datelor sau conectarea la o platforma de comert electronic existenta.

Daca utilizezi o platforma de comert electronic, de exemplu Shopify, o poti conecta direct la Facebook.

Procesul de conectare a unei platforme este usor. Doar faci click pe optiunea “platforma”, apoi o selectezi pe cea specifica pe care o utilizezi si urmezi instructiunile oferite Facebook, care te va ghida pe intreg parcursul procesului.

Daca doresti sa incarci manual catalogul de produse, trebuie sa ii oferi un nume. In acest caz, este recomandata evitarea numelor simple precum „Catalog1”. Foloseste un nume specific precum „Catalog de accesorii”. In acest fel, iti vei aminti cu usurinta ce produse contine catalogul respectiv.

Dupa ce creezi catalogul, ti se va cere sa alegi o companie, iar aici vei selecta compania ta din Business Manager.

Odata creat catalogul, poti adauga produsele dorite!

 

Tu pentru ce ai nevoie de servicii de marketing online?

Generare de lead-uri


Marketing 4 Ecommerce

Branding si vizibilitate

 

Sharing is caring!