...

Ce este SEO si ce inseamna pentru site-ul tau?

ce este SEO

SEO vine de la Search Engine Optimization si se refera, dupa cum probabil deja stii, la optimizarea unei pagini web sau a unui website pentru motoarele de cautare. Aceasta optimizare are ca scop principal imbunatatirea valorii unui website si, implicit, incercarea de a-l pozitiona pe acesta cat mai sus in rezultatele cautarii motorului de cautare – Google.

Optimizarea pentru motoarele de cautare este unul dintre modurile principale prin care un website se poate bucura de un numar crescut de vizitatori/clienti organici – anume neplatiti. Spre deosebire de Google Ads sau alte tipuri de reclame platite, o strategie SEO nu implica un buget alocat lunar motorului de cautare pentru a garanta o pozitie cat mai buna a site-ului tau in paginile de rezultate Google.

Chiar daca serviciile SEO vin cu un pret, in functie de agentie si experienta, rezultatul acestora este mereu organic – aspect foarte important atunci cand vrei sa dezvolti un website. Practic, nu va fi necesar sa platesti pentru fiecare click obtinut din canalul Google Organic. Astfel, daca doresti sa afli mai multe despre acest subiect si mai ales despre importanta sa pentru site-ul tau sau al afacerii tale, astazi raspundem la intrebarea primordiala – ce este SEO si ce inseamna pentru site-ul tau?

Vrei sa afli mai multe despre marketing? Citeste blogul The Markers!

Ce inseamna SEO pentru afacerea ta?

In termeni foare scurti, pentru o afacere, SEO inseamna in primul rand trafic imbunatatit, interactiune si, evident, vanzari. In functie de obiectivul afacerii tale si modul in care aceasta functioneaza in mediul online, scopul SEO va fi putin diferit, de la caz la caz.

ce inseamna SEO

Totusi, de regula, acesta implica generarea unei vanzari sau a unei interactiuni din partea vizitatorului pe site-ul tau.

Astfel, date fiind cele mentionate, ce inseamna SEO cu adevarat? Ei bine, se poate spune ca aceasta practica de digital marketing este primul lucru de care ai nevoie pentru a crea o afacere profitabila. Dupa cum vei vedea in cele ce urmeaza, optimizarea website-ului tau pentru motoarele de cautare implica crearea unui website si de continut usor de utilizat si atractiv pentru utilizatori.

Chiar daca optimizarea se face pentru motoarele de cautare, utilizatorul si potentialul client sunt cei care beneficiaza la maximum de pe urma unei strategii SEO. Tocmai de aceea, orice profesionist SEO iti va spune ca nu trebuie sa incerci sa-l multumesti pe „domnul Google”, ci pe client/utilizator.

Graficele de mai sus sunt de acum aproape 12 ani. Cum stau lucrurile in prezent? Ei bine, conform Databox, peste 70% din marketeri (persoane care au un nivel avansat de experienta in marketing) considera SEO mai eficient decat PPC si strategii asemanatoare.

Vrei mai multi clienti? Iata cateva resurse care te pot ajuta!

Optimizare SEO – ce inseamna sa optimizezi site-ul pentru Google?

Totul incepe cu o scurta cautare pe Google a termenului optimizare SEO. Primele rezultate sunt de obicei cele generate din Google Ads, deci reclame platite. Apoi, rezultatele de dupa aceste reclame marcheaza website-urile care sunt optimizare ca la carte pentru aceasta expresie si care iti pot oferi informatiile sau serviciile de care ai nevoie.

Crezi ca ai avea mai multe sanse sa dezvolti site-ul afacerii tale pe alte motoare de cautare? Iata ce cota de piata are Google, in comparatie cu „ceilalti”!

Cam asta inseamna sa ai un site optimizat pentru Google – in urma unei cautari, utilizatorul sa fie trimis catre website-ul tau, chiar si pentru termeni generici precum „magazin haine online” (desi acest lucru poate fi destul de greu de realizat).

optimizare SEO ce inseamna

Totusi, trebuie sa retii faptul ca aceasta optimizare SEO nu se realizeaza pocnind din degete, chiar daca poate parea asa din perspectiva unui expert SEO. Iata ce implica optimizarea site-ului pentru Google!

Optimizare on page

Acest tip de optimizare SEO ia in calcul tot continutul din paginile website-ului tau si il optimizeaza atat pentru motorul de cautare, cat si pentru utilizator. Totul este bazat pe un research de cuvinte cheie si o planificare bine puse la punct de catre expertul SEO. In mare, se urmareste atribuirea unor expresii cheie relevante fiecarei pagini a website-ului tau pentru a mari semnificativ sansele acestuia de a se pozitiona cat mai sus in paginile de rezultate ale cautarilor Google.

Strategie de backlinks

Acest tip de linkuri, care poate fi tradus ca si link inapoi, reprezinta toate linkurile care trimit catre website-ul tau si provin din surse exterioare. Exista si internal links, in care anumite pagini din website trimit catre alte pagini din acelasi website, dar o mai mare relevanta pentru o strategie SEO de top o au external backlinks – pe scurt, toate site-urile care fac trimitere la site-ul tau si la paginile acestuia.

Optimizare off page

Acest tip de optimizare SEO are in vedere toate lucrurile care pot fi facute pentru site-ul tau fara a interactiona deloc cu acesta. In aceasta etapa se creeaza o strategie de backlinks, dar si strategii social media, brand building si guest blogging (articole si bloguri postate pe alte site-uri si care au rolul de a imbunatati autoritatea site-ului si, implicit, a afacerii tale).

SEO marketing

Marketing prin SEO? Evident, este posibil. Acesta se realizeaza prin toate tipurile de continut creat pentru site-ul si, implicit, pentru afacerea ta. Rolul continutului este, in primul rand, de a-ti pozitiona site-ul cat mai sus in rezultatele cautarii Google, dar si de a imbunatati imaginea brandului tau, autoritatea afacerii in domeniul de activitate si, mai ales, informarea potentialilor clienti, cu scopul de a realiza o vanzare.

SEO tehnic

Acest tip de optimizare SEO are loc in culise si ia in calcul modificarile la nivel tehnic care pot fi aduse unei pagini sau unui website (optimizarea pozelor, linkurilor, vitezei site-ului, structurii acestuia, identificarea si corectarea erorilor de link, crawling budget si asa mai departe). Aceasta optimizare este facuta strict pentru motoarele de cautare, motiv pentru care nu o vom elabora – are un impact semnificativ asupra site-ului tau, dar nu poti vedea explicit ce este; in schimb, o simti atunci cand navighezi pe website. SEO tehnic face parte din optimizarea on-site, dar necesita cunostinte avansate, precum si mai multe tipuri de specialisti – designer, programator – care lucreaza cu instrumente speciale de analiza.

Cunoaste echipa care va lucra la website-ul tau!

Desigur, acestea au fost informatii si explicatii pe scurt – un rezumat – al fiecarui tip de optimizare SEO. Pentru a intelege mai bine cum functioneaza si ce efect are fiecare la nivelul unui website, trebuie sa intram putin in detaliu si mai ales sa ai la dispozitie date concrete privind rezultatele si eficienta fiecarui tip de optimizare.

Ce este optimizarea SEO on page?

Optimizare on page este adresata atat motoarelor de cautare, cat si vizitatorilor site-ului. Ambii trebuie sa beneficieze de pe urma acestui tip de optimizare pentru ca aceasta sa poata fi numita de succes, dupa cum s-ar spune. In acest context, specialistul SEO trebuie sa determine:

  • Care este rolul si scopul fiecarei pagini din cadrul unui website;
  • Relevanta fiecarei pagini pentru un cuvant cheie sau mai multe (pentru cautari pe Google);
  • Paginile care sunt cu adevarat utile si care merita sa aparata in rezultatele motoarelor de cautare.

Lasand la o parte optimizarile de tip tehnic, ce este SEO on page pe scurt? Ei bine, aspectul on page implica optimizarea tuturor elementelor unei pagini folosind expresiile cheie relevante. In functie de utilitate, sunt sanse mari ca fiecare pagina a website-ului tau sa fie compatibila cu un anumit cuvant cheie sau grup de expresii cheie. In acest caz, va fi necesara crearea de continut optimizat SEO pentru paginile respective, pentru ca fiecare dintre ele sa aiba sansa de a se pozitiona in cautarile Google pentru termenul aferent.

ce este optimizarea SEO on page

La capitolul continut, specialistii SEO stiu foarte bine ce anume prefera Google – anume continut in detaliu, prietenos pentru utilizator (intr-un format cat mai lizibil), unic (extrem de important!), de incredere si, mai ales, in rand cu intentiile utilizatorului in timpul unei cautari. Cel mai rau lucru care se poate intampla este sa ai continut pe pagina care nu raspunde intrebarilor puse de utilizator. Astfel, daca acesta intreaba ce este optimizarea SEO, pagina optimizata pentru acest termen nu ar trebui sa includa doar tarifele tale pentru acest serviciu, de exemplu.

Iata ce alte servicii de digital marketing iti putem oferi!

Ce este un backlink?

Acesta este cunoscut si ca un link de intrare sau sosire (inbound/incoming link). Dupa cum am mentionat, un backlink este orice link care trimite catre website-ul tau dintr-o sursa exterioara. Dar care este rolul unui backlink?

Ei bine, Google vede fiecare backlink ca un vot pentru autoritatea si nivelul de incredere al site-ului tau. Cu cat ai mai multe backlink-uri, cu atat site-ul tau devine mai autoritativ in domeniul de activitate aferent – si astfel cresc exponential sansele ca acesta sa apara in primele rezultate Google.

Conform motorului de cautare, structura de backlinkuri este unul dintre cele trei moduri principale prin care se determina pozitia unei pagini sau a unui website in paginile de rezultate. Totusi, trebuie retinut faptul ca aceste backlinkuri nu pot fi pur si simplu la nimereala, dupa cum s-ar spune.

ce este un backlink

Pentru ca site-ul tau sa beneficieze cu adevarat de pe urma unei astfel de strategii, linkurile care trimit spre el trebuie sa fie, de asemenea, de calitate si autoritative pentru motoarele de cautare. 100 de linkuri de pe un website proaspat creat pot valora chiar mai putin decat 1 link de pe un website autoritativ, cu renume in domeniu, de incredere si care are continut, in mare, pe aceeasi nisa cu a ta.

Pentru Google, cel mai important aspect este calitatea. Chiar daca uneori poti fenta algoritmul cu ajutorul cantitatii exagerate, primele 5 locuri din rezultatele Google vor fi atribuite paginilor si website-urilor care se concentreaza pe calitate si pe utilitatea pentru utilizator. In plus, marile branduri au o „greutate” aparte in viziunea motoarelor de cautare.

Ce este SEO off page?

SEO off page are in vedere doua lucruri – backlinkurile (mentionate mai sus) si tot ceea ce se poate face fara ajutorul acestora, dupa cum s-ar spune. Astfel, sa afli ce este SEO off page cu exactitate nu este un lucru usor, mai ales atunci cand vrei sa pui la punct o strategie exceptionala.

In primul rand, backlinkurile pot fi de trei tipuri – naturale, manuale si create automat (de catre tine). Cele naturale sunt linkuri nesolicitate catre site-ul tau – atunci cand ai un articol extrem de informativ, sunt sanse mari ca alte website-uri si bloguri sa il mentioneze in continutul lor pe aceeasi tema. Linkurile manuale sunt cele solicitate si apar, de regula, in urma colaborarilor cu alte website-uri, cu influenceri, sau chiar cu clienti – toti acestia pot crea un link catre website-ul tau sau pot impartasi continut de pe acesta.

Nu in ultimul rand, backlinkurile create automat sunt linkurile plasate de obicei in comentarii pe alte bloguri, pe forumuri, sau in comunicate de presa. Numarul exagerat de linkuri in directoare online sau pe forumuri nu este recomandat, deoarece poate afecta in mod negativ pozitia si autoritatea website-ului tau.

Aceasta a fost prima parte dintr-o strategie SEO off page.

ce este SEO off page

A doua parte implica social media marketing, o practica cunoscuta drept guest blogging, influencer marketing, precum si mentiuni ale brandului tau in diferite contexte. Este destul de clar cum sunt acestea realizate – nu implica link-uri, ci multa interactiune cu utilizatorii tai (la un alt nivel decat tehnic). In aceasta parte se pot pune si bazele unui brand de incredere, mai ales prin mentiuni de brand si social media marketing.

Ce este SEO marketing?

Tot continutul vazut de utilizatorii si clientii tai contribuie la strategia de SEO marketing a website-ului si afacerii tale. Continutul este extrem de important deoarece, lasand la o parte utilitatea sa pentru client/utilizator, acesta performeaza in Google – deci are un impact asupra website-ului tau la nivel de autoritate si incredere.

Drept urmare, branding-ul si vizibilitatea afacerii tale sunt influentate decisiv, chiar daca ai putea spune ca nu prea iei in calcul aceste aspecte. Evident – poti sa NU aplici strategii traditionale de branding sau brand improvement, dar o strategie SEO eficienta care implica toate cele mentionate va afecta branding-ul afacerii tale intr-un mod poate chiar mai benefic decat strategiile traditionale mentionate.

Apoi, acesta este si motivul pentru care trebuie sa acorzi o atentie sporita continutului produs de website-ul tau, dar si PENTRU acesta. O serie de articole negative despre afacerea ta pot acapara rezultatele Google si aparea inaintea website-ului tau daca exista o strategie optima in spate.

ce este SEO marketing

De multe ori, se spune ca acel continut creat pentru optimizarea SEO este rar citit sau observat de catre utilizatori. Ei bine, acest lucru este fals. Vechile „tactici” SEO ascundeau continut optimizat sau expresii cheie irelevante in diferite zone ale paginii. Astazi, continutul trebuie realizat in primul rand pentru utilizator, apoi pentru motorul de cautare. Utilizatorul care il citeste trebuie sa fie informat de continut, altfel acesta paraseste pagina in cateva secunde, aspect care poate afecta autoritatea website-ului tau. Toti utilizatorii – cititori sau nu – au un efect asupra site-ului tau, cu fiecare vizita in parte!

Conform statisticilor, 86% din utilizatori ignora reclamele platite de pe Google. In schimb, acestia aleg sa acceseze doar rezultatele organice. Astfel, este clar de ce trebuie sa te concentrezi pe SEO marketing.

Campaniile Google Ads sunt si ele importante – afla aici mai multe!

Google Search Console – ce este si cum ne ajuta acest instrument?

Instrumentul Google Search Console ne este pus la dispozitie chiar de catre Google – de motorul de cautare pe care incercam sa-l impresionam cu strategii SEO de calitate. Aceasta unealta are rolul de a-ti oferi mai multe informatii privind traficul website-ului tau, dar mai ales despre:

  • Cat de sanatos este site-ul tau in ochii Google;
  • Performanta fiecarei pagini a site-ului in motorul de cautare;
  • Crawling (anume afli daca Google iti poate localiza site-ul si il poate accesa pentru a-l indexa);
  • Probleme privind indexarea paginilor website-ului tau;
  • Traficul organic al fiecarei pagini in parte, inclusiv numarul de afisari in paginile de rezultate, ce termeni duc catre acesta si cat de des interactioneaza utilizatorii cu el;
  • URL-urile website-ului tau (erori privind partea de cod, tag-uri, date structurate etc.);
  • Backlinks (Google Search Console iti arata clar ce site-uri trimit catre website-ul tau);
  • Nivelul de utilizabilitate pe platformele mobile;
  • Alte cateva unelte, statistici si rapoarte esentiale bunei functionari a site-ului tau.
Google Search Console ce este

Poti face SEO cu Google Search Console? Nu in mod direct, dar aceasta unealta poate fi numita chiar primordiala cand vine vorba de analizarea eficientei unei strategii SEO si optimizarea tehnica partiala a website-ului tau. Deci, in mod indirect, Google Search Console reprezinta unul dintre primii pasi catre o strategie SEO de succes.

Afla mai multe despre modul in care The Markers realizeaza SEO!

Servicii SEO – ce inseamna si ce presupune o strategie de succes?

O strategie de succes reprezinta, in primul rand, un efort combinat. Un specialist SEO va ghida, intr-adevar, tot efortul aferent unei astfel de strategii, dar exista – aproape mereu – o echipa SEO sau de colaboratori care vor contribui in mod activ la succesul unei strategii.

De exemplu, in functie de buget, poti avea nevoie de sute de articole – sau continut in cantitati foarte mari – pe luna. Apoi, exista un moment cand specialistul SEO se va concentra in mod expres doar pe analiza tehnica si pe crearea de strategii SEO – scrierea de continut nu va mai fi una dintre responsabilitatile acestuia.

Apoi, o strategie de succes implica aplicarea tuturor lucrurilor mentionate mai sus. Optimizarea off-page nu inseamna prea mult, chiar daca ai un buget considerabil cheltuit pentru aceasta, daca paginile website-ului tau se incarca in mai mult de 5 secunde.

Conform statisticilor, peste 53% din vizitatorii unei pagini pe mobil parasesc pagina daca aceasta se incarca in mai mult de 3 secunde!

servicii SEO ce inseamna

Fiecare parte si aspect al SEO se completeaza unul pe altul. Continutul poate fi de cea mai inalta calitate, dar daca nu este sustinut de linkuri si de cuvinte cheie, acesta va fi gasit doar pe pagina 10 din cautarile Google.

Daca ai nevoie de servicii SEO excelente, contacteaza-ne acum!

Are you all in
with us?

Contact us and let us take over your challenge!

All our partners benefit from a free performance audit for their site (Conversion Rate Optimization) that aims at enhancing the user experience and the success rates.