Deja stim cu totii ca unei afaceri ii este destul de greu sa se afirme pe piata fara o strategie de marketing online bine pusa la punct. Insa, in ce masura este importanta, acum, mai mult ca niciodata promovarea digitala?
Pentru a intelege de ce marketingul digital este vital pentru afaceri, astazi, ne-am gandit sa strangem cateva statistici si date proaspete, despre social media, seo, mobile marketing, content marketing si email marketing.
Datele sunt culese din urmatorul articol: https://www.omnicoreagency.com/digital-marketing-statistics/. De retinut, acestea sunt statisticile la nivel global.
SEO
- Un continut de calitate poate atrage de 2000% mai mult trafic pe blog.
- Google este responsabil pentru 96% din cautarile pe mobil si 94% din traficul organic.
- Motoarele de cautare pot sa aduca 93% din traficul unui site.
- Aproximativ jumatate din toate cautarile contin 4 sau mai multe cuvinte
- A avea un video in thumbnail-ul rezultatelor de cautari poate dubla traficul
- 90% din cei care cauta un produs pe motoarele de cautare nu au in minte un brand anume
- 50% din oameni sunt mai predispusi sa dea click pe un brand anume, daca numele acestuia apare de cel putin 2 ori in rezultatele de cautare
- Google se bucura de o medie de 63.000 de cautari in fiecare secunda a zilei
- Reclamele si link-urile nu ar trebui sa ocupe mai mult de 15% dintr-o pagina web
- SEO are o rata de conversie de 14.6%, comparativ cu 1.7% cum au metodele traditionale (email direct)
- Doar 7% din cei care cauta, ajung pe pagina 3.
- Bazandu-ne pe numere, SEO organic este de 5.66% mai eficient ca reclamele platite
SOCIAL MEDIA
- Aproximativ jumatate din populatie (3.03 miliarde de oameni) se afla pe o retea sociala
- 64% din persoanele care achizitioneaza online spun ca un video pe social media i-a ajutat sa decida
- In medie, un utilizator petrece in jur de 20 de minute pe Facebook
- 86% din femei se vor uita pe social media inainte de a decide sa faca o achizitie
- 70% din adolescentii abonati pe Youtube spun ca au mai multa incredere in influenceri, decat in vedete.
- 27% dintre utilizatori vor trece peste un video daca acesta are o reclama ce ruleaza inaintea continutului pe care doresc sa-l vizioneze.
- Continutul de brand de pe social media este de doua ori mai probabil sa fie de interes pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 55-64, decat pe cei de 28 sau mai tineri
MOBILE MARKETING
- Marketerii si oamenii de publicitate aloca 51% din bugete in reclamele care ruleaza pe mobil
- Oamenii acceseaza 69% din media pe telefonul mobil
- Facebook este cea mai populara aplicatie
- 57% dintre utilizatoriii pe mobil nu vor recomanda un brand, daca website-ul acestuia nu este optimizat pentru telefon
- Pe site-urile care se incarca in 5 secunde sau mai putin, utilizatorii vor sta cu 70% mai mult timp decat pe celelalte
- 50% din utilizatori folosesc telefonul imediat ce se trezesc
- Numarul de email-uri deschise pe telefon a crescut cu 180% in ultimii ani
- Ad blocking-ul pe telefon a crescut cu 90% in ultimii ani
- Campaniile bazate pe locatii specifice sunt de 20 de ori mai eficiente decat reclamele-banner traditionale.
CONTENT MARKETING
- Content marketing-ul se bucura de trei ori mai mult de lead-uri decat paid search advertising
- Crearea de continut duce la indexarea paginilor web de 434% mai mult decat website-urile neactualizate.
- 38% din publicitari si oameni de marketing au publicat continut cel putin odata pe saptamana
- Marketerii B2B sunt convinsi ca blogging-ul este cel mai important tip de continut (43%), pe cand marketerii B2C sunt convinsi ca un continut vizual este mult mai important (45%)
- Cele 3 tactici de content marketing sunt: blogging-ul (65%), social media (64%) si studiile de caz (64%)
- 71% din companii au o echipa care asigura o conduita corecta de blogging, reactia publicului, etc.
EMAIL MARKETING
- Daca iti doresti sa ai o rata de deschidere a email-urilor mai mare, cea mai buna zi de a trimite este marti
- 56% brandurile care folosesc un emoji au o rata de deschidere mai mare.
- Email-urile video se bucura de un CTR de 96% mai mare ca cele fara video
- Un email personalizat va imbunatati rata de conversie de 6 ori, fata de un email generic
- In jur de 67% din cosurile de cumparaturi sunt abandonate. Insa, trimitand un email despre cosul de cumparaturi abandonat, are o sansa de 40,5% sa fie deschis, ceea ce le va aminti consumatorilor de produsele dorite
- 72% din consumatori afirma ca emailul este metoda lor principala de comunicare atunci cand vine vorba de tranzactii comerciale. Acest numar ramane constant si pentru populatia mai tanara