Marketingul digital in cifre

Deja stim cu totii ca unei afaceri ii este destul de greu sa se afirme pe piata fara o strategie de marketing online bine pusa la punct. Insa, in ce masura este importanta, acum, mai mult ca niciodata promovarea digitala?

Pentru a intelege de ce marketingul digital este vital pentru afaceri, astazi, ne-am gandit sa strangem cateva statistici si date proaspete, despre social media, seo, mobile marketing, content marketing si email marketing.

Datele sunt culese din urmatorul articol: https://www.omnicoreagency.com/digital-marketing-statistics/. De retinut, acestea sunt statisticile la nivel global. 

SEO

  • Un continut de calitate poate atrage de 2000% mai mult trafic pe blog.
  • Google este responsabil pentru 96% din cautarile pe mobil si 94% din traficul organic.
  • Motoarele de cautare pot sa aduca 93% din traficul unui site.
  • Aproximativ jumatate din toate cautarile contin 4 sau mai multe cuvinte
  • A avea un video in thumbnail-ul rezultatelor de cautari poate dubla traficul
  • 90% din cei care cauta un produs pe motoarele de cautare nu au in minte un brand anume
  • 50% din oameni sunt mai predispusi sa dea click pe un brand anume, daca numele acestuia apare de cel putin 2 ori in rezultatele de cautare
  • Google se bucura de o medie de 63.000 de cautari in fiecare secunda a zilei
  • Reclamele si link-urile nu ar trebui sa ocupe mai mult de 15% dintr-o pagina web
  • SEO are o rata de conversie de 14.6%, comparativ cu 1.7% cum au metodele traditionale (email direct)
  • Doar 7% din cei care cauta, ajung pe pagina 3.
  • Bazandu-ne pe numere, SEO organic este de 5.66% mai eficient ca reclamele platite

SOCIAL MEDIA

  • Aproximativ jumatate din populatie (3.03 miliarde de oameni) se afla pe o retea sociala
  • 64% din persoanele care achizitioneaza online spun ca un video pe social media i-a ajutat sa decida
  • In medie, un utilizator petrece in jur de 20 de minute pe Facebook
  • 86% din femei se vor uita pe social media inainte de a decide sa faca o achizitie
  • 70% din adolescentii abonati pe Youtube spun ca au mai multa incredere in influenceri, decat in vedete.
  • 27% dintre utilizatori vor trece peste un video daca acesta are o reclama ce ruleaza inaintea continutului pe care doresc sa-l vizioneze.
  • Continutul de brand de pe social media este de doua ori mai probabil sa fie de interes pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 55-64, decat pe cei de 28 sau mai tineri

MOBILE MARKETING

  • Marketerii si oamenii de publicitate aloca 51% din bugete in reclamele care ruleaza pe mobil
  • Oamenii acceseaza 69% din media pe telefonul mobil
  • Facebook este cea mai populara aplicatie
  • 57% dintre utilizatoriii pe mobil nu vor recomanda un brand, daca website-ul acestuia nu este optimizat pentru telefon
  • Pe site-urile care se incarca in 5 secunde sau mai putin, utilizatorii vor sta cu 70% mai mult timp decat pe celelalte
  • 50% din utilizatori folosesc telefonul imediat ce se trezesc
  • Numarul de email-uri deschise pe telefon a crescut cu 180% in ultimii ani
  • Ad blocking-ul pe telefon  a crescut cu 90% in ultimii ani
  • Campaniile bazate pe locatii specifice sunt de 20 de ori mai eficiente decat reclamele-banner traditionale.

CONTENT MARKETING

  • Content marketing-ul se bucura de trei ori mai mult de lead-uri decat paid search advertising
  • Crearea de continut duce la indexarea paginilor web de 434% mai mult decat website-urile neactualizate.
  • 38% din publicitari si oameni de marketing au publicat continut cel putin odata pe saptamana
  • Marketerii B2B sunt convinsi ca blogging-ul este cel mai important tip de continut (43%), pe cand marketerii B2C sunt convinsi ca un continut vizual este mult mai important (45%)
  • Cele 3 tactici de content marketing sunt: blogging-ul (65%), social media (64%) si studiile de caz (64%)
  • 71% din companii au o echipa care asigura o conduita corecta de blogging, reactia publicului, etc.

EMAIL MARKETING

  • Daca iti doresti sa ai o rata de deschidere a email-urilor mai mare, cea mai buna zi de a trimite este marti
  • 56% brandurile care folosesc un emoji au o rata de deschidere mai mare.
  • Email-urile video se bucura de un CTR de 96% mai mare ca cele fara video
  • Un email personalizat va imbunatati rata de conversie de 6 ori, fata de un email generic
  • In jur de 67% din cosurile de cumparaturi sunt abandonate. Insa, trimitand un email despre cosul de cumparaturi abandonat, are o sansa de 40,5% sa fie deschis, ceea ce le va aminti consumatorilor de produsele dorite
  • 72% din consumatori afirma ca emailul este metoda lor principala de comunicare atunci cand vine vorba de tranzactii comerciale. Acest numar ramane constant si pentru populatia mai tanara. 

De asemenea, cateva statistici interesante si alte informatii despre schimbarea design-ului site-ului tau poti gasi aici: website redesign services

Esti all in
cu noi?

Ia legatura cu noi si lasa-ne sa preluam provocarea ta!

Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.