SEO vine de la Search Engine Optimization si se refera, dupa cum probabil deja stii, la optimizarea unei pagini web sau a unui website pentru motoarele de cautare. Aceasta optimizare SEO are ca scop principal imbunatatirea valorii unui website si, implicit, incercarea de a-l pozitiona pe acesta cat mai sus in rezultatele motorului de cautare – Google.
Optimizarea pentru motoarele de cautare este unul dintre modurile principale prin care un website se poate bucura de un numar crescut de vizitatori/clienti organici – anume neplatiti. Spre deosebire de Google Ads sau alte tipuri de reclame platite, o strategie SEO nu implica un buget alocat lunar motorului de cautare pentru a garanta o pozitie cat mai buna a site-ului tau in paginile de rezultate Google.
In termeni foare scurti, pentru o afacere, inceperea unei campanii SEO inseamna in primul rand trafic imbunatatit, interactiune si, evident, vanzari. In functie de obiectivul afacerii tale si modul in care aceasta functioneaza in mediul online, scopul SEO va fi putin diferit, de la caz la caz.
Totusi, de regula, acesta implica generarea unei vanzari sau a unei interactiuni din partea vizitatorului pe site-ul tau – de natura organica (acesta fiind unul dintre punctele de vanzare principale ale serviciilor de optimizare SEO).
Astfel, date fiind cele mentionate, ce inseamna SEO cu adevarat? Ei bine, se poate spune ca aceasta practica de digital marketing este primul lucru de care ai nevoie pentru a crea o afacere profitabila. Dupa cum vei vedea in cele ce urmeaza, optimizarea website-ului tau pentru motoarele de cautare implica crearea unui website usor de utilizat si unui continut interesant si atractiv pentru utilizatori.
Chiar daca optimizarea se face pentru motoarele de cautare, utilizatorul si potentialul client sunt cei care beneficiaza la maximum de pe urma unei strategii SEO. Tocmai de aceea, orice profesionist SEO iti va spune ca nu trebuie sa incerci sa-l multumesti pe „domnul Google”, ci pe client/utilizator.
SEO este prescurtarea sintagmei Search Engine Optimization si implica, scurt si la obiect, optimizarea realizata pentru motoarele de cautare la nivelul unei platforme.
Graficele de mai sus sunt de acum aproape 12 ani. Cum stau lucrurile in prezent? Ei bine, conform Databox, peste 70% din marketeri (persoane care au un nivel avansat de experienta in marketing) considera SEO mai eficient decat PPC si strategii asemanatoare.
Crezi ca ai avea mai multe sanse sa dezvolti site-ul afacerii tale pe alte motoare de cautare? Iata ce cota de piata are Google, in comparatie cu „ceilalti”!
Cam asta inseamna sa ai un site optimizat pentru Google – in urma unei cautari, utilizatorul sa fie trimis catre website-ul tau, chiar si pentru termeni generici precum „magazin haine online” (desi acest lucru poate fi destul de greu de realizat).
Acest tip de linkuri, care poate fi tradus ca si „link inapoi”, reprezinta toate linkurile care trimit catre website-ul tau si provin din surse exterioare. Exista si internal links, in care anumite pagini din website trimit catre alte pagini din acelasi website, dar o mai mare relevanta pentru o strategie SEO de top o au external backlinks – pe scurt, toate site-urile care fac trimitere la site-ul tau si la paginile acestuia.
Optimizarea on page este adresata atat motoarelor de cautare, cat si vizitatorilor site-ului. Ambii trebuie sa beneficieze de pe urma acestui tip de optimizare SEO pentru ca aceasta sa poata fi numita de succes, dupa cum s-ar spune. In acest context, specialistul SEO trebuie sa determine:
Lasand la o parte optimizarile de tip tehnic, ce este SEO on page pe scurt? Ei bine, aspectul on page implica optimizare SEO a tuturor elementelor unei pagini folosind expresiile cheie relevante. In functie de utilitate, sunt sanse mari ca fiecare pagina a website-ului tau sa fie compatibila cu un anumit cuvant cheie sau grup de expresii cheie. In acest caz, va fi necesara crearea de continut optimizat SEO pentru paginile respective, pentru ca fiecare dintre ele sa aiba sansa de a se pozitiona in cautarile Google pentru termenul aferent.
La capitolul continut, specialistii SEO stiu foarte bine ce anume prefera Google – anume continut in detaliu, prietenos pentru utilizator (intr-un format cat mai lizibil), unic (extrem de important!), de incredere si, mai ales, in rand cu intentiile utilizatorului in timpul unei cautari.
Cel mai rau lucru care se poate intampla este sa ai continut pe pagina care nu raspunde intrebarilor puse de utilizator. Astfel, daca acesta intreaba ce este optimizarea SEO, pagina optimizata pentru acest termen nu ar trebui sa includa doar tarifele tale pentru acest serviciu, de exemplu.
SEO off page are in vedere doua lucruri – backlinkurile (mentionate mai sus) si tot ceea ce se poate face fara ajutorul acestora, dupa cum s-ar spune. Astfel, sa afli ce este SEO off page cu exactitate nu este un lucru usor, mai ales atunci cand vrei sa pui la punct o strategie exceptionala.
In primul rand, backlinkurile pot fi de trei tipuri – naturale, manuale si create automat (de catre tine). Cele naturale sunt linkuri nesolicitate catre site-ul tau – atunci cand ai un articol extrem de informativ, sunt sanse mari ca alte website-uri si bloguri sa il mentioneze in continutul lor pe aceeasi tema.
Linkurile manuale sunt cele solicitate si apar, de regula, in urma colaborarilor cu alte website-uri, cu influenceri, sau chiar cu clienti – toti acestia pot crea un link catre website-ul tau sau pot impartasi continut de pe acesta.
Nu in ultimul rand, backlinkurile create automat sunt linkurile plasate de obicei in comentarii pe alte bloguri, pe forumuri, sau in comunicate de presa.
Numarul exagerat de linkuri in directoare online sau pe forumuri nu este recomandat, deoarece poate afecta in mod negativ pozitia si autoritatea website-ului tau.
Aceasta a fost prima parte dintr-o strategie de optimizare SEO off page.
A doua parte implica social media marketing, o practica cunoscuta drept guest blogging, influencer marketing, precum si mentiuni ale brandului tau in diferite contexte. Este destul de clar cum sunt acestea realizate – nu implica link-uri, ci multa interactiune cu utilizatorii tai (la un alt nivel decat tehnic).
In aceasta parte se pot pune si bazele unui brand de incredere, mai ales prin mentiuni de brand si social media marketing.
Tot continutul vazut de utilizatorii si clientii tai contribuie la strategia de SEO marketing a website-ului si afacerii tale. Continutul este extrem de important deoarece, lasand la o parte utilitatea sa pentru client/utilizator, acesta performeaza in Google – deci are un impact asupra website-ului tau la nivel de autoritate si incredere.
Drept urmare, branding-ul si vizibilitatea afacerii tale sunt influentate decisiv, chiar daca ai putea spune ca nu prea iei in calcul aceste aspecte. Evident – poti sa NU aplici strategii traditionale de branding sau brand improvement, dar o strategie de optimizare SEO eficienta care implica toate cele mentionate va afecta branding-ul afacerii tale intr-un mod poate chiar mai benefic decat strategiile traditionale mentionate.
Apoi, acesta este si motivul pentru care trebuie sa acorzi o atentie sporita continutului produs de website-ul tau, dar si PENTRU acesta. O serie de articole negative despre afacerea ta pot acapara rezultatele Google si aparea inaintea website-ului tau daca exista o strategie optima in spate.
De multe ori, se spune ca acel continut creat pentru optimizarea SEO este rar citit sau observat de catre utilizatori. Ei bine, acest lucru este fals. Vechile „tactici” SEO ascundeau continut optimizat sau expresii cheie irelevante in diferite zone ale paginii. Astazi, continutul trebuie realizat in primul rand pentru utilizator, apoi pentru motorul de cautare. Utilizatorul care il citeste trebuie sa fie informat de continut, altfel acesta paraseste pagina in cateva secunde, aspect care poate afecta autoritatea website-ului tau. Toti utilizatorii – cititori sau nu – au un efect asupra site-ului tau, cu fiecare vizita in parte!
Conform statisticilor, 86% din utilizatori ignora reclamele platite de pe Google. In schimb, acestia aleg sa acceseze doar rezultatele organice. Astfel, este clar de ce trebuie sa te concentrezi pe SEO marketing.
Instrumentul Google Search Console ne este pus la dispozitie chiar de catre Google – de motorul de cautare pe care incercam sa-l impresionam cu strategii SEO de calitate. Aceasta unealta are rolul de a-ti oferi mai multe informatii privind traficul website-ului tau, dar mai ales despre:
Poti face SEO cu Google Search Console? Nu in mod direct, dar aceasta unealta poate fi numita chiar primordiala cand vine vorba de analizarea eficientei unei strategii SEO si optimizarea tehnica partiala a website-ului tau.
Deci, in mod indirect, Google Search Console reprezinta unul dintre primii pasi catre o strategie SEO de succes.
O strategie de succes reprezinta, in primul rand, un efort combinat. Un specialist SEO va ghida, intr-adevar, tot efortul aferent unei astfel de strategii, dar exista – aproape mereu – o echipa SEO sau de colaboratori care vor contribui in mod activ la succesul unei strategii.
De exemplu, in functie de buget, poti avea nevoie de sute de articole – sau continut in cantitati foarte mari – pe luna. Apoi, exista un moment cand specialistul SEO se va concentra in mod expres doar pe analiza tehnica si pe crearea de strategii SEO – scrierea de continut nu va mai fi una dintre responsabilitatile acestuia.
Apoi, o strategie de succes implica aplicarea tuturor lucrurilor mentionate mai sus. Optimizarea off-page nu inseamna prea mult, chiar daca ai un buget considerabil cheltuit pentru aceasta, daca paginile website-ului tau se incarca in mai mult de 5 secunde.
Raspunsul este, in mare, nu. Un curs SEO gratuit, precum orice alt curs aferent domeniului online, te va pune in tema cu aspectele de baza ale acestui domeniu.
Este putin probabil ca un astfel de curs sa te invete despre backlink-uri, importanta rezolvarii erorilor de tip 404, ce este un sitemap, cum „citeste” Google paginile web si fisierele multimedia, domain authority, page authority, diferitele modalitati si etaloane de clasare a unui website si asa mai departe.
De regula, un curs SEO gratuit iti va spune ce sunt cuvintele cheie si cum pot fi acestea folosite pentru optimizare SEO site la nivel de continut. Ai putea invata mult mai multe de pe urma colaborarii cu o agentie SEO, din moment ce aceasta iti va explica ce actiuni sunt necesare si cum sunt implementate modificarile la nivelul website-ului tau.
Conform statisticilor, peste 53% din vizitatorii unei pagini pe mobil parasesc pagina daca aceasta se incarca in mai mult de 3 secunde!
Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.
Designed and powered by The Markers – agentie de marketing online full service | © 2024 All rights reserved