Promovarea unui website pe Google este de obicei parte a responsabilitatilor unui departament sau specialist SEO. Trebuie sa tii minte faptul ca este vorba despre promovarea website-ului in sine si nu a unor produse sau servicii. Prin urmare, nu este vorba despre Google Ads sau alte tipuri de reclame care pot fi rulate in mediul online.
Scurt si la obiect – este vorba despre promovare!
Totusi, cand ai in vedere definitia acestui termen, nu prea iti vin in minte modalitati clare de promovare. De altfel, sa promovezi inseamna sa vorbesti despre un anumit lucru si sa il pui inainte, in ochii oamenilor – in cazul de fata, al utilizatorilor.
Acesta este motivul pentru care optimizarea (SEO) este confundata de regula cu promovarea. Intr-adevar, conceptul generalist de optimizare SEO include si promovare, dar aceasta din urma implica tehnici si practici complet diferite.
Ce include procesul de promovare site pe Google?
Cand vine vorba strict de promovare site, se are in vedere, in principal, partea de off-page sau off-site din procesul de optimizare SEO. Aceasta parte are in vedere crearea de elemente specifice brandului unei afaceri si utilizarea acestora pentru a imbunatati autoritatea si increderea brandului in mediul online.
In off-page, cele mai importante elemente sunt link-urile care trimit catre website-ul tau, precum si mentiunile brandului tau, printre altele. Astfel, procesul de promovare site pe Google poate implica urmatoarele:
- Obtinerea de evaluari, note si recenzii – atunci cand gasesc afacerea ta, clientii vor vedea si profilul Google Business al acesteia. In acel profil se afla si note si recenzii pentru afacerea ta. Din moment ce acestea sar in ochii clientilor, ele sunt considerate o metoda de promovare a unui site online. Acesta este, de altfel, si motivul pentru care cele mai multe afaceri incurajeaza oferirea de recenzii din partea clientilor, actiune deseori recompensata cu reduceri sau coduri promotionale.
- Gestionarea informatiilor despre afacerea ta – promovarea inseamna si corectitudinea informatiilor prezente in mediul online despre afacerea ta. De exemplu, atunci cand esti la inceput de drum, un centralizator de afaceri sau locatii din meniul online va fi mai puternic decat website-ul tau. Astfel, afacerea ta va fi listata acolo, obtinand astfel si un link catre website-ul tau. Tu, in schimb, trebuie sa te asiguri ca informatiile prezentate in acel director sunt corecte.
- Strategii de content marketing – cel mai bun mod de promovare a unui site online (pe Google si nu numai) este continutul scris. Nu uita ca acest continut poate fi adaugat si videoclipurilor sau imaginilor – astfel, continutul scris este rege. In acest sens, promovarea se face prin intermediul unei strategii de content marketing care are de regula rolul de a obtine cat mai multe link-uri catre afacerea ta. De exemplu, se pot contacta bloguri care scriu pe nisa afacerii tale pentru a face un schimb – tu oferi continut calitativ, care denota experienta in nisa respectiva, blogul te rasplateste cu un link care contribuie autoritatii website-ului tau in mediul online.
- Strategii de PR – in acestea sunt incluse comunicatele de presa publicate pe ziare si reviste online renumite la nivel national. In acest caz, pot fi situatii in care link-urile cad pe locul doi, mentiunile aferente brandului tau fiind mai importante. Articolul nu vorbeste despre un subiect aferent nisei, ci prezinta afacerea ta si ce poate oferi aceasta clientilor.
Nu in ultimul rand, partea off-page de promovare website mai include si social media marketing, in general optimizarea continutului aferent social media din punct de vedere SEO. Totusi, acest lucru iese rapid din sfera SEO si intra pe mainile unui social media specialist.
Care sunt diferentele dintre optimizare si promovare website?
Pana acum, diferentele sunt probabil clare. Desi, in general, cei doi termeni sunt folositi pentru a vorbi despre optimizare SEO, promovarea in mod explicit poate implica o serie de actiuni specifice (din care reiese, de altfel, sensul acestui cuvant).
A promova inseamna a incuraja oamenii, clientii, utilizatorii sa faca un anumit lucru, sa cumpere, sa foloseasca sau sa sustina o idee. Promovarea unui anumit lucru inseamna incurajare, scopul final fiind realizarea unei anumite actiuni. Astfel, eforturile de promovare site ar putea fi considerate un CTA elaborat pentru o afacere.
Optimizarea, pe de cealalta parte, se refera strict la tehnicile si practicile care imbunatatesc modul in care clientii utilizeaza website-ul tau, precum si vizibilitatea acestuia in rezultatele cautarii. De exemplu, rezolvarea unei erori tehnice sau redirectionarea unui link catre o alta pagina nu poate fi considerata un element de promovare a unui website pe Google, ci mai degraba de optimizare.
De aici apar si confuzii, mai ales dat fiind faptul ca termenul de promovare SEO nu este folosit in limba engleza. Exista doar optimizare SEO – totusi, modul prin care aceasta este realizata poate duce la optimizare sau promovare.
Cum realizeaza o agentie procesul de promovare site web?
Experienta in industrie ii ofera unei agentii posibilitatea de a-si face legaturi la nivelul publicatiilor si editurilor online. Acestea sunt necesare pentru a asigura o strategie de PR si comunicare de calitate superioara.
Aceste legaturi pot fi obtinute si intretinute si personal de catre client, desi procesul va fi mult mai anevoios. O agentie se bucura de incredere, inclusiv de preturi si/sau cerinte mai avantajoase – precum publicare directa, fara timpi de asteptare, printre altele.
Apoi, clientul nu va avea timp destul pentru a intra in legatura cu fiecare website care ii poate oferi posibilitatea publicarii si apoi scrie continutul necesar pentru un articol calitativ. Prin urmare, strategiile de promovare a unui website pe Google pot fi puse la punct cel mai bine doar de o agentie cu experienta si renume in domeniu. Daca vrei sa afli mai multe despre procesul de promovare a unui website in online, implicit despre tehnicile de promovare utilizate de experti, nu ezita sa ne contactezi. Echipa The Markers iti sta la dispozitie – la nevoie, iti puntem la punct un plan complet de optimizare si promovare site care va garanta autoritate si incredere pentru brandul tau!