SEO local – Servicii optimizare Google Business pentru afaceri

Suntem all in pentru a obtine cea mai buna pozitie in Google pentru site-ul tau

Cere acum o strategie de optimizare SEO locala dedicata atingerii obiectivelor afacerii tale

Servicii SEO complete • Agentie optimizare SEO ▷ The Markers
servicii seo

Ce este SEO local?

SEO local este procesul de optimizare pentru motoarele de cautare care vizeaza in principal cautarile realizate la nivel local. Inseamna, totusi, mai mult decat optimizare de tipul „cuvant cheie + zona/oras”.

SEO local inseamna, in primul rand, utilizarea la potential maxim a unei unelte puse la dispozitie de Google pentru utilizatori, dar mai ales pentru proprietarii de afaceri – Google Business Profile. Aceasta este, scurt si la obiect, unealta care iti pune afacerea pe harta. Detinerea unui profil Google Business este insotita de prezenta afacerii tale pe Google Maps sau cel putin in rezultatele cautarii, daca nu ai un sediu fizic.

Astfel, SEO local capata un nou inteles. Nu mai este suficient sa optimizezi pentru orasul in care ai afacerea. Trebuie sa optimizezi si profilul Google Business, profil care pune bazele unei imagini de brand mai bine definite si a profesionalismului in ochii clientilor.

Desigur, fundatia SEO ramane, in mare, aceeasi. Pe langa profilul Google Business, trebuie luate in considerare cuvintele cheie locale ideale pentru afacerea ta, precum si crearea de continut relevant la nivel local.

Conform statisticilor, 46% din toate cautarile realizate pe Google sunt locale – atat intentia de cautare, cat si rezultatele oferite de Google sunt locale.

Servicii SEO profitabile

Descopera serviciile SEO TheMarkers!

Ghid optimizare SEO

Descopera ce este SEO!

Ce este Google Business Profile?

Google Business Profile este instrumentul oferit chiar de Google proprietarilor de afaceri. Acesta apare ca un profil dedicat al afacerii in rezultatele cautarii, dar poate influenta mult mai multe aspecte, mai ales cand vine vorba de interactiunea cu utilizatorul si rata de conversie.

Scopul profilului Google Business este de a oferi utilizatorului toate informatiile esentiale despre afacerea ta, de care acesta poate avea nevoie, direct in rezultatele cautarii. In alte cuvinte, informatiile care au sanse mari de a duce la o conversie nu mai sunt ascunse pe website-ul afacerii sau pe profilele social media ale acesteia. Google le pune in prim plan, intr-un profil dedicat, care poarta numele afacerii sau brandului tau.

Trebuie mentionat faptul ca Google Business Profile este integrat cu Local Pack, acel grup de rezultate locale cu accent pe locatia pe harta, implicit integrat cu Google Maps. Totodata, Google Business Profile, varianta imbunatatita a Google My Business, este o unealta indispensabila pentru afacerile mici si medii, afaceri cu adevarat locale, care chiar au nevoie de expunere in mediul digital.

 

Specialistii The Markers au pus la punct un articol extrem de detaliat, care analizeaza fiecare aspect al instrumentului Google Business Profile – de la revendicarea si pana la optimizarea corespunzatoare a acestuia. 

Daca ai o afacere si doresti ca aceasta sa apara pe harta, trebuie sa citesti articolul!

Conform statisticilor, cel putin 88% din potentialii clienti care realizeaza o cautare locala pe mobil viziteaza sau suna locatia gasita in 24 de ore.

Servicii de optimizare Google Business Profile

Specialistii The Markers iti pot oferi servicii complete de optimizare Google Business Profile. Ne putem ocupa de revendicarea sau crearea profilului afacerii tale, dar si de verificarile ulterioare de care Google are nevoie pentru a confirma prezenta acesteia. 

Serviciile The Markers de optimizare Google Business Profile cuprind urmatoarele activitati:

In prima luna (conectare si setare):

Optimizarea descrierii (conform expresiilor cheie relevante)

Verificarea si actualizarea datelor de contact

Verificarea si actualizarea domeniului de activitate

Completarea tuturor informatiilor necesare clientilor

Inscrierea profilului in agregatoare locale de afaceri

Conectarea conturilor Social Media la profil

Generare de cod QR personalizat cu trimitere catre sectiunea „lasa o recenzie” (pentru pliante, oferte, materiale tiparite etc.)

Generare de link scurt catre sectiunea „lasa o recenzie” (pentru oferte online/SMS)

Incepand cu a doua luna (mentenanta continua):

Postare lunara a noutatilor/serviciilor/promotiilor

Introducerea/actualizarea/completarea serviciilor si produselor in profil

Actualizarea informatiilor de contact, fotografiilor si altor informatii noi sau care s-au schimbat

Google Business Profile poate fi considerat, in mare parte, ca o pagina de social media. Putem realiza postari personalizate in care sa prezentam ofertele afacerii tale, iar noi functionalitati implementate in Google Business permit chiar si afisarea unui catalog de produse. Astfel, clientii vor avea un raspuns din prima la intrebarea „gasesc aici produsul sau serviciul pe care il caut?”

Servicii SEO profitabile

Descopera serviciile SEO TheMarkers!

Ghid optimizare SEO

Descopera ce este SEO!

Pentru cine este SEO local?

SEO local este pentru afaceri mici, medii si mari. SEO local este pentru orice afacere sau entitate care poate aparea pe harta. Totusi, nu doar afacerile cu o locatie fizica ofera servicii sau produse. Liber profesionistii, specialistii mereu pe teren, dar mai ales magazinele online pot beneficia la randul lor de pe urma instrumentului Google Business Profile, implicit de pe urma optimizarii SEO de tip local cu ajutorul cuvintelor cheie si continutului relevant local.

Vestile bune nu se opresc aici!

Specialitatea ta sunt cursurile online si vrei sa le poti promova mai bine direct in rezultatele cautarii? Cu ajutorul nostru si al Google Business Profile, poti crea un profil personalizat pentru fiecare curs in parte – cu buton de inscriere, sectiune de recenzii si multe altele.

Prin urmare, in anumite cazuri, conceptul de SEO local transcende partea de local. Oferi servicii sau produse pe teritoriul Romaniei? Daca raspunsul este da, sunt sanse foarte mari sa poti beneficia la maximum de pe urma unui profil Google Business. Expertii The Markers iti pot oferi un raspuns concret!

Conform statisticilor, 78% din cautarile locale realizate pe mobil se finalizeaza cu o achizitie offline. Nu trebuie sa ai o afacere online pentru a beneficia de SEO local.

Ce inseamna SEO local pentru afacerea ta?

Trebuie sa diferentiem clar SEO local de Google Business Profile. SEO local implica toate strategiile de optimizare locale – traditionale, precum optimizarea pe cuvinte cheie tip „cuvant cheie + zona/locatie” si continutul relevant local, dar si moderne, prin intermediul instrumentului oferit de Google.

Astfel, SEO local iti ofera trei lucruri!

In primul rand, este vorba despre vizibilitate in SERPs pentru cautari locale. Acest lucru se obtine prin optimizare on page pe cuvinte cheie de tipul mentionat. Totusi, si cuvintele cheie simple, fara zona/locatie sunt relevante in utilizare daca exista un profil Google Business asociat afacerii tale.

Folosind exemplul traditional, utilizatorul care cauta „service auto” dintr-o locatie din Bucuresti poate primi afacerea ta din Bucuresti ca rezultat, sau cel putin in acel Local Pack, daca exista un profil Google Business care prezinta si adresa afacerii tale.

Algoritmul Google este incredibil de inteligent. Totusi, noi suntem cei care trebuie sa-i oferim informatiile necesare pentru a folosi acea inteligenta in mod corespunzator. In lipsa unei adrese si in general, a informatiilor de tip NAP (despre care poti afla mai multe in articolul nostru dedicat Google Business Profile), Google nu va sti unde se afla afacerea ta si nu o va prioritiza ca rezultat pentru utilizatorii care cauta fix afaceri similare cu a ta.

Astfel, SEO local iti ofera oportunitatea de a completa corespunzator si integral Google Business Profile pentru rezultate cat mai bune!

Nu in ultimul rand, continutul relevant din punct de vedere local are rolul de a-ti imbunatati autoritatea in domeniul in care activezi, implicit de a-ti creste vizibilitatea in fata motoarelor de cautare. Articolele de blog, precum si paginile informationale care se concentreaza pe local sunt insotite de nenumarate beneficii din punct de vedere SEO.

Conform unui studiu Moz, 44% din clickurile realizate in urma unei cautari locale sunt facute pe Local Pack. Trebuie ca afacerea ta sa ajunga acolo!

Cum functioneaza SEO local?

Algoritmul Google, din punct de vedere local, are in vedere trei aspecte atunci cand decide ce afaceri, implicit profiluri Google Business, sa ofere in rezultatele cautarii unui utilizator. Acestea sunt relevanta, proximitatea si reputatia unei afaceri fata de utilizator.

  • Relevanta potriveste un profil Google Business cu intentia de cautare a utilizatorului, motiv pentru care trebuie sa completezi toate informatiile cerute de instrument.
 
  • Proximitatea ia in calcul, evident, distanta utilizatorului fata de tipul de afacere cautat.
 
  • Reputatia reprezinta nivelul de importanta pe care il acorda Google unei afaceri, din nou fata de potentialii clienti, anume de utilizatorii care tocmai au realizat o cautare.

Conform statisticilor, 72% din potentialii clienti care au realizat o cautare locala ajung sa viziteze locatia unei afaceri pe o distanta de 8 km.

servicii seo

Cand apare profilul afacerii tale in rezultatele cautarii (SERPs)?

Profilul unei afaceri poate aparea in SERPs (rezultatele cautarii) in mai multe… ipostaze!

In primul rand, este vorba despre acel Local Pack mentionat anterior. Acesta este un grup de locatii (3 la numar) care sunt fie cele mai relevante pentru cautarea utilizatoarului, fie cele mai populare locatii din zona

Daca afacerea ta nu apare in cele trei locatii recomandate, dar ai pus la punct un profil Google Business care este totodata optimizat, ea poate aparea dupa ce utilizatorul extinde Local Pack-ul. Butonul care extinde functionalitatea trimite catre sectiunea de Places din rezultatele cautarii.

Importanta completarii si optimizarii profilului Google Business iese in evidenta in cautarile realizate pe mobil. Un profil corect optimizat nu doar ca apare in Local Pack, dar este insotit si de un buton de tranzitie catre Google Maps sau de un buton de Apel prin care utilizatorul poate intra in contact cu afacerea ta instantaneu.

Apoi, profilul afacerii sau entitatii tale apare sub forma unui profil dedicat in urma cautarilor specifice – precum cautarile tip brand. Acel profil dedicat este cireasa de pe tort in ceea ce priveste Google Business Profile. El ofera utilizatorilor toate informatiile de care acestia au nevoie pentru a interactiona cu afacerea ta – numar de telefon, adresa, orar, recenzii, chiar si un catalog de produse accesibil direct din rezultatele cautarii.

Conform statisticilor, 92% din utilizatorii care realizeaza cautari locale aleg rezultatele din prima pagina. Afacerile din a doua pagina Google nu exista!

Servicii SEO profitabile

Descopera serviciile SEO TheMarkers!

Ghid optimizare SEO

Descopera ce este SEO!

Interactiunea cu utilizatorii si clientii prin Google Business Profile

Google Business Profile iti ofera totodata oportunitatea de a interactiona cu utilizatorii (potentialii clienti) si clientii afacerii tale. Acest lucru este realizat cu ajutorul sectiunilor de intrebari si raspunsuri si de recenzii.

Evident, potentialii clienti pot apela la sectiunea de intrebari si raspunsuri pentru a afla mai multe informatii despre afacerea ta. Intrebarile puse aici pot fi foarte specifice, in functie de produsul sau serviciile comercializate, dar si mai generaliste, poate chiar in afara domeniului tau de activitate. De exemplu, unii potentiali clienti pot dori sa afle daca persoanele invalide pot sa acceseze cu usurinta locatia afacerii, printre altele.

Apoi, clientii care au interactionat cu afacerea ta pot lasa recenzii. Acestea sunt vitale pentru prezenta afacerii tale in rezultatele cautarii. Google va prioritiza afacerile care au recenzii cat mai multe si o nota finala cat mai mare, evident. 

Partea cea mai buna pentru tine, proprietar de afacere, este faptul ca poti interactiona in mod direct cu intrebarile puse de potentialii clienti si cu recenziile lasate de clienti. Este chiar recomandat sa te implici activ in gestionarea acestor sectiuni. Comunicarea afacere-client este esentiala si poate creste semnificativ increderea in afacerea ta. Din nou, Google va prioritiza afacerile care interactioneaza cu clientii, anume afacerile care imbunatatesc experienta utilizatorului pe motorul de cautare.

Conform statisticilor, 68% din clienti vor lasa o recenzie online daca sunt rugati!

servicii seo

Poti avea Google Business Profile fara o adresa, locatie fizica sau pentru mai multe locatii?

Google Business Profile este un instrument foarte complex. Astfel, raspunsul scurt si la obiect este ca poti avea un profil dedicat fara a-i atasa o locatie/adresa fizica. Totodata, poti avea cate un profil dedicat separat, sub acelasi cont Google Business, pentru fiecare dintre locatiile afacerii tale.

Google pune la dispozitia proprietarilor de afaceri cel mai bun instrument de gestionare a prezentei acestora in rezultatele cautarii. Pe langa capabilitatile incredibile de personalizare a unui profile Google Business, platforma iti mai permite si sa: 

 

  • Vezi exact cum a fost gasit profilul afacerii tale (cautare directa, cautare dupa produs/serviciu, cautare prin Google Maps);
  • Vezi exact cum au interactionat utilizatorii cu profilul afacerii tale (vizite pe website din profil, clickuri pe program sau alte tipuri de informatii, clickuri pe butonul de apelare sau de tranzitie la Google Maps);
  • Vezi cati utilizatori interactioneaza cu pozele afacerii tale sau cu alte elemente interactive, precum catalogul de produse sau postarile din Google Business. 
 

Exista o multime de indicatori utili si pentru afacerile fara o locatie fizica, precum liber profesionistii sau chiar agentiile de marketing care nu au un sediu.

Conform statisticilor, 86% din utilizatori cauta locatia unei afaceri pe Google Maps. Chiar daca adresa afacerii tale este bine cunoscuta, trebuie sa apari si in Google Maps.

Este necesara optimizarea SEO local pe website-ul afacerii?

SEO local nu inseamna doar Google Business Profile. O mare parte a unei strategii de SEO local implica identificarea atenta a cuvintelor cheie relevante, implicit optimizarea on page pe baza acestora, dar si un plan de continut relevant din punct de vedere local. Aceste lucruri influenteaza autoritatea brandului tau in spatiul digital.

Evident, un nivel ridicat de autoritate contribuie la prioritizarea profilului Google Business al afacerii tale in rezultatele cautarii. Pana la urma, vinzi produse si/sau servicii – punctul final in calatoria unui utilizator trebuie sa fie pe website-ul tau sau cel putin un apel telefonic. Nu poti obtine o vizita, implicit o conversie, daca te concentrezi doar asupra profilului Google Business si ignori optimizarea SEO traditionala, dar cu obiective locale.

Astfel, trebuie mentionat neaparat: 

  • Cuvintele cheie specifice pentru o zona/locatie sunt relevante. Acestea pot fi de forma „cuvant cheie + zona/locatie”, „cuvand cheie + near me” (pentru cautarile internationale) sau „+ aproape”, dar si de forma „cuvant cheie + local”, de mare ajutor pentru afacerile locale (cautarile pentru acestea fiind in tendinte, din motive evidente);
  • Exista diferente intre cuvintele cheie generale si cuvintele cheie locale. Astfel, intentia de cautare a utilizatorului trebuie luata in calcul in timpul procesului de identificare a cuvintelor cheie;
  • Nu in ultimul rand, trebuit avute in vedere si cuvintele cheie implicite si explicite privind cautarile locale. In ziua de astazi, locatia nu mai este un secret – IP-ul dispozitivului tau o dezvaluie pentru Google. Prin urmare, cautari generaliste, de tipul „service auto” sunt vazute de Google ca si cautari locale. Astfel, nu este indicat sa optimizezi doar pe „cuvant cheie + zona locatie”, anume cuvinte cheie strict locale, cu intentie explicita, dar si pe cuvinte cheie generale, cu intentie de cautare implicita.

Este absolut necesar sa beneficiezi de optimizare SEO local on page (chiar si off page), pentru a antrena motorul de cautare si a-i spune ca profilul afacerii tale este un rezultat care poate sau ar putea fi de folos pentru utilizatori.

Conform statisticilor, 60% din cautarile locale realizate pe dispozitive mobile au ca rezultat o conversie in mai putin de o ora!
servicii seo

Este important „continutul local” pentru o strategie SEO?

Continutul, in general, este absolut esential si necesar pentru orice afacere in ziua de astazi. Din punct de vedere local, o mai buna pozitie in rezultatele cautarii in general creste sansele ca profilul Google Business al afacerii tale sa fie inclus in acel Local Pack mentionat.

Prin urmare, ai nevoie de continut pe website-ul afacerii tale. Acesta este motivul pentru care mai toate tipurile de afaceri pe care le vizitezi digital au o pagina de blog. Informatia este si va fi mereu putere – iar continutul va fi mereu rege. Trebuie sa exploatezi la maximum acest lucru si, scurt si la obiect, sa incepi sa produci continut scris pentru website-ul afacerii tale.

Abia apoi poti trece la continutul relevant din punct de vedere local. Acesta implica mai multe lucruri: 

 

  • Includerea cuvintelor cheie de tip local (care mentioneaza locatia, zona si alte elemente locale) in meta tag-uri, anume in titlurile si descrierile paginilor relevante;

 

Crearea de pagini locale pentru website-ul tau. Chiar daca oferi servicii/produse doar in Bucuresti, este indicat sa mentii optimizare generala pentru homepage si sa ai, in schimb, o pagina dedicata optimizarii locale pentru orasul Bucuresti. Pagina va scoate in evidenta faptul (atat pentru Google, cat si pentru utilizatori) ca oferi servicii/produse local, in Bucuresti.

Conform statisticilor, 70% din potentialii clienti ajung sa viziteze un magazin tocmai datorita informatiilor gasite despre acesta online.

Este o strategie SEO off page necesara pentru SEO local?

Fara doar si poate, orice efort SEO, fie acesta on page sau off page, este vital pentru o strategie completa de SEO local. In cazul off page, o strategie cuprinzatoare de backlinking este la fel de valoroasa ca in cazul oricarui alt tip de afacere.
Totusi, backlink-urile devin mai importante pentru afacerea ta si imping profilul Google Business catre Local Pack daca provin de la alte afaceri locale, de la reviste online si agregatoare de afaceri locale si de la evenimente locale pe care le sponsorizezi sau cu care colaborezi.
Agregatoarele de afaceri locale necesita atentie sporita din partea ta sau din partea specialistilor care se ocupa de SEO local. Mentionam in articolul nostru importanta unui element numit NAP citations. Acestea se refera la numele, adresa, numarul de telefon si website-ul afacerii tale. Cuvantul cheie caracteristic este consistenta.
Indiferent de agregatoarele de afaceri la care apelezi si la numarul acestora, trebuie sa te asiguri ca elementele definitorii NAP sunt aceleasi peste tot. Astfel, Google nu va deveni confuz cand incearca sa ofere utilizatorilor numarul de telefon sau adresa ta. In alte cuvinte, mentenanta listarilor pe agregatoarele de afaceri trebuie realizata frecvent, implicit de fiecare data cand informatiile esentiale ale afacerii tale se schimba.

Conform unui studiu, aproximativ 68% din proprietarii de afaceri implementeaza strategii SEO, dar 58% din afaceri, in medie, nu optimizeaza pentru SEO local!

https://seo.ai/blog/local-seo-statistics
https://localiq.com/blog/local-seo-statistics/

Servicii SEO profitabile

Descopera serviciile SEO TheMarkers!

Ghid optimizare SEO

Descopera ce este SEO!

Importanta colaborarii cu o agentie SEO locala

Go Local este acum o miscare globala care are in vedere cresterea popularitatii afacerilor locale – reducerea importurilor si sustinerea producatorilor locali.

In cazul unei strategii de local SEO, agentia cu care colaborezi trebuie aleasa cu atentie, dar cel mai important este faptul ca aceasta ar trebui sa fie locala. Exista mai multe motive pentru a sustine aceasta afirmatie. De exemplu, o agentie din afara sau indepartata nu va cunoaste toate agregatoarele de afaceri locale. Acest lucru se poate traduce prin trafic si conversii pierdute.

Specialistii in SEO local care apartin comunitatii din care faci parte cunosc zona si piata foarte bine. Implicit, iti cunosc competitia si stiu astfel ce strategii sau schimbari de strategii sa implementeze pentru ca afacerea ta sa ocupe o pozitie mai buna in rezultatele cautarii.

Apoi, specialistii locali fac deseori parte din echipa unei agentii de marketing care iti poate oferi mai multe servicii. De ce sa apelezi doar la local SEO cand poti beneficia de o strategie completa SEO – on page, off page, tehnic si local?

Nu in ultimul rand, specialistii care activeaza la nivel local se pot adapta foarte rapid la trendurile locale. Orice schimbare care ar putea implica o ajustare a strategiei SEO locale este identificata si implementata rapid, pentru ca impactul negativ sa fie unul minim (sau cel pozitiv unul maxim, desigur).

Evident, in cazul Romaniei, diferentele dintre local si national sunt relativ mici din punct de vedere SEO. Noutatile circula repede – atat timp cat colaborezi cu adevarati specialisti in domeniu, vei beneficia de o strategie SEO local ideala pentru afacerea ta!

Specialistii The Markers sunt alaturi de tine daca ai nevoie de o strategie SEO local care sa-ti puna, la propriu, afacerea pe harta. Programeaza o intalnire chiar acum pentru a afla, direct de la departamentul nostru SEO, cum te poate ajuta local SEO sa-ti duci afacerea la urmatorul nivel in mediul digital!

Esti all in
cu noi?

Ia legatura cu noi si lasa-ne sa preluam provocarea ta! 

Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.

servicii seo themarkers