Ce este SEO local si cum te ajuta sa iti dezvolti afacerea?

SEO Specialist
SEO Content Manager

ce este SEO local

Domeniul SEO s-a dezvoltat semnificativ in ultimii ani, acesta devenind o industrie in adevaratul sens al cuvantului. Conform Search Engine Optimization Market Report, aceasta industrie va raporta o valoare de aproximativ 100 de miliarde de dolari in anul 2027, aproape dublu fata de 2020 (57 miliarde).

Astfel, este de la sine inteles de ce administratorii si proprietarii de afaceri trebuie sa apeleze la SEO pentru a-si dezvolta afacerea – dar nu intr-un mod amator. Pentru a garanta succesul aventurii lor in lumea antreprenoriala, acestia trebuie sa exploateze la maximum fiecare latura a acestei forme geometrice complexe si deseori greu de inteles.

In acest articol, expertii The Markers iti vor oferi mai multe detalii despre SEO local – inclusiv motive pentru care nu ar trebui sa spui pas acestui tip de optimizare atunci cand iti este oferita de catre o agentie sau de un specialist SEO.

Ce este SEO si ce beneficii poate aduce?

SEO, SEO, SEO – probabil te-ai saturat de acest termen, asa-i? Ei bine, nu ar trebui, din moment ce acesta este echivalentul partial al reclamelor si bannerelor din fiecare oras sau chiar al spot-urilor deseori enervante auzite la radio.

Totusi SEO este mai mult decat marketing. Acesta implica optimizarea unui website pentru motoarele de cautare, proces fara de care esti practic invizibil in mediul online. Urmand principiile marketingului modern, SEO implica atat aspecte creative, cat si aspecte tehnice, fiind prin urmare foarte dificil pentru o singura persoana sa stie chiar toate detaliile acestui domeniu.

ce este SEO

Beneficiile SEO sunt astfel un must-have. Apoi, aspectele acestui domeniu, precum si avantajele oferite, evolueaza putin daca afacerea ta depinde de prezenta clientului la sediul acesteia. Aici intervine SEO local – o alta nouta latura a formei geometrice numite Search Engine Optimization.

In cazul in care afacerea ta este descrisa prin sintagma de mai sus, atunci este evident ca zona locala (cartier, oras, sector) detine cel mai bun public pentru aceasta, fara doar si poate.

Ce este SEO local?

SEO local este procesul de optimizare ce vizeaza cautarile realizate la nivel local, inclusiv cautarile de tip cuvant cheie + zona/oras. Mai exact, stii prea bine ca Google poate identifica locatia fiecarui utilizator prin intermediul IP-ului acestuia. Acest lucru nu este facut pentru a-ti invada intimitatea, ci pentru a-ti oferi rezultate cat mai bune atunci cand faci o cautare.

De exemplu, daca te muti din tara X in tara Y si Google nu ar avea concepte de local SEO, atunci o cautare specifica in tara Y, fara a mentiona orase sau zone, ti-ar arata rezultate din toata lumea.

Astfel, cu ajutorul acestei functionalitati, te bucuri de rezultate care includ harti catre tipurile de afaceri cautate, inclusiv o multitudine de alte informatii. Acesta este rezultatul unei strategii de SEO local – dar ce implica strategia in sine?

SEO local

SEO local este, prin definitie, tipul de strategie SEO prin care atragi catre afacerea ta toate cautarile realizate la nivel local aferente zonei tale de activitate. Acest tip de optimizare pentru motoarele de cautare este indispensabil oricarei afaceri locale care isi bazeaza profitul lunar pe prezenta clientilor la sediul sau sucursalele acesteia – service-uri auto, vulcanizari, restaurante, cofetarii, orice afacere HoReCa si asa mai departe.

In lipsa local SEO, previi imbunatatirea unui element foarte important din dezvoltarea oricarei afaceri – anume brand awareness. Degeaba ai sute de mii de urmaritori pe Instagram si un puternic brand awareness pe platforma respectiva daca toti acestia nu se afla in zona ta de activitate.

Da, este placut sa fii faimos sau viral online – dar pentru o afacere care vinde intr-un mod fizic, produse sau servicii, rezultatele organice care ghideaza utilizatorii catre sediul acesteia sunt mai importante.

Servicii SEO complete – inclusiv SEO local!

Atunci cand se realizeaza SEO local, specialistii au in vedere doua aspecte:

  • Optimizare SEO traditionala, dar pe cautari legate de cartierul, sectorul, orasul sau chiar si tara in care o afacere isi desfasoara activitatea;
  • Optimizarea Google Business Profile care este, practic, profilul afacerii tale in mediul online (si identificat prin prezenta unei casute laterale cu informatii despre aceasta care apare la realizarea unei cautari specifice).

Detalii pe care site-ul tau ar trebui sa le ofere pentru a imbunatati performantele in cautarile locale

Evident, optimizarea SEO traditionala – anume introducerea de cuvinte cheie si mentionarea zonei in care iti desfasori activitatea – nu este de ajuns pentru a realiza SEO local in mod corespunzator. Prima etapa de optimizare local SEO implica adaugarea tuturor informatiilor aferente afacerii tale la nivel de website, printre care se numara:

  • Datele de contact ale afacerii – numar de telefon si adresa de e-mail;
  • Programul de functionare al acesteia;
  • Adresa completa a sediului afacerei, inclusiv a fiecarei sucursale/unitati separate, mai ales daca acestea din urma au o pagina separata dedicata pe website (daca nu au, ar trebui creata imbogatita cu toate informatiile mentionate in aceasta sectiune a articolului);
  • Repere din zona sediului tau care pot ajuta clientii sa-ti gaseasca mai usor afacerea;
  • Un plugin care adauga harta aferenta sediului sau fiecarei locatii de activitate a afacerii tale pe website (sau paginile aferente).
detalii website SEO local

Un alt detaliu pe care il poti include la capitolul repere: link-uri catre reperele respective. Astfel, daca iti desfasori activitatile exclusiv in Sectorul 1 (pentru ca acolo se afla magazinul tau, de exemplu), poti include un link catre Primaria Sectorului 1 atunci cand mentionezi acest reper.

Ce este Google Business Profile?

Scurt si la obiect, Google Business Profile este un instrument Google prin intermediul caruia afacerea ta poate aparea in rezultatele Google intr-un mod premium. Acesta este responsabil de acea casuta laterala plina cu informatii despre afaceri si care apare atunci cand realizezi o cautare.

Sa luam un exemplu concret – agentia de marketing The Markers!

Google Business Profile

O cautare de genul agentie marketing Bucuresti iti va oferi, in primul rand, harta zonei alaturi de cele mai cautate/cunoscute agentii din zona respectiva. In cazul de fata, The Markers se bucura de prima pozitie. Prin intermediul informatiilor adaugate pe website si al profilului Google Business Profile, cautarea este personalizata, afland instant cum stam la capitolul reputatie, de cati ani oferim servicii de marketing de calitate superioara, la ce adresa ne poti gasi, numarul de telefon, daca ne poti gasi la sediu sau nu in momentul de fata, precum si cateva caracteristici secundare (daca putem face programari online, de exemplu).

Apoi, in dreapta, ai un buton care te duce pe website-ul nostru, precum si un buton care devine incredibil de util atunci cand realizezi aceasta cautare de pe un dispozitiv mobil. Imagineaza-ti ca suntem un restaurant – cu o simpla apasare de buton ai in fata ruta pe care trebuie sa o urmezi pentru a ne gasi, fara alti pasi in plus.

Google Business Profile

Avem apoi cautarile mai specifice – clientul stie numele afacerii tale si doreste sa afle mai multe despre aceasta. Cautarea agentie marketing The Markers iti ofera absolut toate detaliile pe care trebuie sa le stii despre agentia noastra intr-un chenar separat – daca stii sigur ca vrei sa colaborezi cu noi, nici nu trebuie sa mai accesezi website-ul, ci doar sa ne apelezi.

Toate aceste informatii sunt configurate prin intermediul Google Business Profile – poti adauga chiar si un buton de Apelare, din nou foarte util in cazul cautarilor mobile. Alaturi de Google Business Profile, o agentie SEO va mai apela si la Schema Markup pentru a evidentia toate detaliile importante aferente afacerii tale.

Afla aici mai multe despre Google Business Profile!

De departe cel mai important aspect a tot ceea ce s-a mentionat pana acum consta in faptul ca un client alege sa interactioneze cu afacerea ta in baza informatiilor vazute dupa realizarea cautarii – un profil Google Business Profile cuprinzator si complet creste sansele unei interactiuni.

Ce informatii poti oferi potentialilor clienti prin profilul Google Business?

Dupa cum poti vedea in aceasta pagina aferenta Schema Markup pentru SEO local, poti oferi potentialilor clienti o multitudine de informatii:

Google Business Profile
  • Valuta acceptata, ore de deschidere, metode de plata acceptate, gama de pret, adresa, rating-ul Google, zona de activitate, premii obtinute, brand sau organizatie din care faci parte, adresa de email, punct de contact, evenimente viitoare, data si locatia fondarii afacerii, logo si multe altele!

Cat de specific poti fi? Ei bine, poti mentiona daca in interiorul afacerii se fumeaza sau nu ori daca publicul are acces liber in aceasta, de exemplu. Mai exact, toate informatiile pe care le-ai include intr-un articol de blog (sau un manifest PDF cuprinzator) pot fi incluse, scurt si la obiect in Google Business Profile.

Bonus: Imaginea afacerii este decisiva – iata cum sa castigi increderea potentialilor clienti!

Informatiile sunt baza, dar increderea este cheia dezvoltarii afacerii tale, chiar si atunci cand se pune problema realizarii actiunilor de optimizare local SEO. In alta ordine de idei, sa introduci informatiile reprezinta doar jumatate din efortul pe care il poti acorda acestui tip de optimizare, din moment ce cealalta jumatate poate fi influentata in mod direct de catre utilizatori prin recenzii negative si nu numai.

Pentru a evita recenziile si experientele negative si pastra optimizarea SEO local realizata la un nivel inalt, trebuie sa:

  • Actualizezi programul afacerii si numarul de telefon, inclusiv sa confirmi corectitudinea acestora regulat;
  • Raspunzi la numarul de telefon si alte date de contact afisate pe website – un client nu va interactiona cu afacerea ta daca emailul catre care trimite o cerere este intampinat de un bounce back (adresa de email nu exista sau are inbox-ul plin);
  • Interactionezi politicos cu toti clientii, inclusiv cu cei care lasa o recenzie negativa pe profilul tau Google Business;
  • Raspunzi intrebarilor adresate de clienti intr-un mod placut, dar mai ales in timp util;
  • Oferi date despre echipa sau angajatii tai;
  • Incluzi o lista de produse si servicii, inclusiv preturile practicate pentru acestea acolo unde se aplica tarifele standard.
De lucrurile complicate ne ocupam noi – oferim servicii de marketing complete!
local SEO

In alte cuvinte, interactiunea cu Google Business Profile si optimizarile SEO local trebuie sa fie similara interactiunii cu un client – cat mai profesionala cu putinta!

Agentia The Markers te poate ajuta in aceasta privinta! Tot ce trebuie sa faci este fie sa ne contactezi chiar acum sau sa interactionezi cu profilul nostru Google Business pentru a afla tot ce trebuie sa stii despre noi, inclusiv numarul nostru de telefon.

Descopera mai multe despre Optimizare SEO

Esti all in
cu noi?

Ia legatura cu noi si lasa-ne sa preluam provocarea ta!

Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.