SEO Bucuresti ▷ Elemente necesare pentru o strategie SEO locala de succes

SEO Specialist
SEO Content Manager

SEO Bucuresti

Ce este SEO in 2024?

Exista trei puncte de vedere pe care le putem lua in calcul, in functie de informatiile si experienta din perspectiva carora analizam. Cel neinitiat nu intelege cum se intampla multe lucruri, dar stie ca SEO functioneaza chiar si in 2024. Apoi, persoana care detine informatii limitate abordeaza SEO intr-un mod de baza – cuvinte cheie, optimizare articole, poate chiar imbunatatire a experientei utilizatorului pe site.

Nu in ultimul rand, trebuie luat in calcul si punctul de vedere al unui expert SEO sau chiar al unei persoane care se mentine la curent cu tendintele domeniului.

💡SEO este un conglomerat de tehnici, tactici si strategii care pot fi aplicate, in functie de tipul si domeniul de activitate al unui website si care poate genera trafic, conversii si stabilitate din punct de vedere a pozitiei in rezultatele cautarii.

Pe scurt, din punct de vedere al unui expert, SEO poate fi destul de complicat. In vizor astazi se afla strategiile locale, atat de cautate in ziua de astazi, deoarece practic inlocuiesc nevoia de a apela la agentii de publicitate, spoturi video/audio si reclame traditionale. Evident, daca vrei sa faci SEO Bucuresti, ai nevoie de o anumita strategie si mai ales de un anumit expert – acela care poate naviga apele tulburi si competitive ale industriei afacerii tale!

Fie ca ai un restaurant si doresti mai multi clienti, un cabinet de avocatura la inceput de drum, o clinica stomatologica in cautare de pacienti sau o cafenea pregatita sa fie centrul atentiei in capitala, iata cateva dintre cele mai importante elemente necesare pentru o strategie SEO locala pentru Bucuresti!

Revendicarea Google Business Profile – esenta oricarei afaceri cu un sediu fizic

Daca afacerea ta are un sediu fizic unde clientii poti fi intampinati si serviti, atunci ai nevoie de SEO local, implicit de un Google Business Profile (in trecut, Google My Business) optimizat corespunzator. Din fericire, Google parcurge jumatate din drum pentru tine. Motorul de cautare va crea un profil pentru afacerile descoperite prin Google Maps. Daca exista, trebuie sa-l revendici pentru a incepe optimizarea de tip local.

Evident, trebuie sa treci printr-un proces strict de verificare pentru a putea revendica profilul. Procesul poate fi eficientizat cu ajutorul unui expert SEO Bucuresti sau a unui departament dedicat – vei fi contactat pentru a furniza informatiile necesare cand este cazul.

Google Business Profile va deveni esenta afacerii tale deoarece, prin intermediul sau, poti oferi utilizatorului toate informatiile de care are nevoie – program de functionare, date de contact, adresa website, categoriile de produse comercializate, precum si diferite aspecte specifice pentru anumite afaceri (in cazul restaurantelor, de exemplu, poti marca posibilitatea de takeout sau home delivery).

Nu in ultimul rand, prin intermediul profilului specializat poti adauga efectiv informatii despre produsele comercializate. Astfel, atunci cand un utilizator local cauta un anumit produs, optimizarea SEO Bucuresti optima poate face sa apara in acea bara principala de produse cu – poza, pret si furnizor/vanzator.

Continut local de calitate – ajuta utilizatorii sa devina clienti, sporindu-le increderea in tine

Conform unui studiu, peste 80% din (potentialii) cumparatori cerceteaza piata si cauta informatii exacte/specifice despre anumite produse inainte de a realiza o achizitie. Ce inseamna acest lucru din punct de vedere local?

Inseamna, in primul rand, sa ai pe website continut local de calitate net superioara fata de competitie. Ai un service auto in Bucuresti? Poti prezenta intregul proces de primire a unui nou client sau de detailing la nivelul unei masini, pentru a prezenta dovezi ale experientei si cunostintelor in domeniu.

Desigur, continutul de calitate trebuie sustinute de keyword research local. Din nou, ajutorul unui expert SEO Bucuresti este indispensabil in acest caz, mai ales datorita faptului ca expertul poate realiza o analiza detaliata a competitiei. Apoi, colaborarea cu o agentie SEO din Bucuresti sau echipa aduce in proiect si un content writer cu experienta care poate transforma analiza cuvintelor cheie a expertului intr-un articol de blog care genereaza continut – si care poate fi folosit totodata in campaniile social media, de exemplu.

Optimizarea on page – un aspect cu greutate, chiar si din punct de vedere local

Nu conteaza daca vrei optimizare SEO local, nu poti sari peste optimizarea on page. Ea are rolul de a-ti face website-ul cat mai placut pentru utilizatori, dar si de a-i ghida pe acestia din rezultatele cautarii catre paginile platformei in sine.

Astfel, se are in vedere optimizarea SEO Bucuresti, anume cu termeni aferenti capitalei. In urma unei sesiuni de keyword research, vei afla cum termeni precum cafea de specialitate Bucuresti, cafenea non stop Bucuresti si cafenele dragute Bucuresti sunt cativa dintre cei pe care ai putea sa-i incluzi in paginile tale pentru a-ti spori vizibilitatea in rezultatele cautarii.

Termenii trebuie introdusi, conform bunelor practici aferente optimizarii on page, in corpul textului, in headings (H1, H2, etc.), dar mai ales in meta titlu si meta descriere, pe cat este posibil.

💡 Nu uita faptul ca local inseamna mai multe lucruri. Termenii principali, care includ cuvantul Bucuresti si care sunt de obicei tinta optimizarii directe, pot avea la fel de multa cautari precum un termen considerat secundar – de exemplu cafenea Piata Romana. Fiind vorba de optimizare SEO Bucuresti, trebuie sa ai in vedere nu numai importanta capitalei, dar si dimensiunile acesteia, implicit zonele de interes pentru utilizatori – Piata Romana, Unirii, etc.

Mare atentie la NAP

Cand vina vorba de vizibilitate online, trebuie sa oferi utilizatorului informatii cat mai precise, in mod consistent. Una dintre cele mai mare greseli practicate de foarte multe afaceri din capitala consta in faptul ca NAP-ii lor sunt o totala incurcatura.

Este vorba despre NAP citations, uneori mentionate chiar ca NAPW si au in vedere – Name, Address, Phone Number si Website (numele, adresa, numarul de telefon si website-ul afacerii tale).

Indiferent de locatia online vizitata de utilizator, el trebuie sa gaseasca aceiasi NAP-i – aceleasi date de contact peste tot. De altfel, nici tie, ca si proprietar de afacere, nu ti-ar placea sa fii nevoit sa incerci 2-3 numere de telefon pentru a da de un furnizor, nu?

💡 Desigur, NAP-ii sunt putin mai importanti. Google apeleaza la informatiile aferente NAP citations pentru a verifica informatiile despre afacerea ta, cu scopul de a o introduce in rezultatele cautarilor care sunt compatibile si cu NAP furnizate de tine, nu numai cu anumite cuvinte cheie sau alte aspecte. Astfel, mai mult sau mai putin, NAP-ii pot fi considerati ranking factors. Un expert SEO din Bucuresti iti poate spune mai multe despre acesti factori.

Recenziile: ieri, functionalitate invizibila – astazi, afisate in prim-plan pe Google

La inceputuri, dura mai mult pana gaseai recenziile unei anumite afaceri, in principal pentru ca profilul Google Business nu aparea ca acum in rezultatele cautarii. In schimb, in 2024, vei avea foarte multe de castigat daca stimulezi generarea acestor recenzii, chiar in interiorul afacerii tale. Exista, de exemplu, afaceri – de tip HoReCa, in general – care ofera reduceri sau chiar produse gratuite persoanelor care lasa o recenzie.

Recenziile Google apar in doua locuri – direct in rezultatele cautarii, exprimate cu ajutorul unor stele si unui rating si apoi in Google Business Profile. Diferenta consta in faptul ca profilul specializat Google chiar afiseaza textul recenziilor – ultimelor postate, de exemplu.

💡 In unele situatii, din moment ce acum si Romania are „places websites” precum TripAdvisor, poti vedea in sectiunea Google Business Profile recenzii lasate de catre recenzorii specializati ai unui asemenea website, aspect care imbunatateste prezenta ta online, implicit increderea potentialilor clienti fata de afacerea ta.Acest aspect se aplica mai mult la cafenele, restaurante, etc.

Ce inseamna „SEO Bucuresti” in 2024?

Raspunsul ar fi ca „nu este o simpla strategie SEO, de baza”. Sa faci SEO pentru Bucuresti implica abordarea si gestionarea mai multor elemente suplimentare – cele mentionate pana acum. Astfel, optimizarea on page si off page isi urmeaza cursul, avandu-se in vedere practicile de optimizare locala (prin termeni si cuvinte cheie specifice), dar se au in vedere si elementele de mai sus – Google Business Profile, continut cu un puternic focus local, NAP citations, precum si obtinerea recenziilor.

Intr-adevar, multe dintre elementele mentionate par de bun simt – sa oferi acelasi numar de telefon in fiecare colt al internetului, sa raspunzi corect recenziilor sau chiar sa-ti revendici profilul Google Business si apoi sa-l completezi.

Totusi, o scurta cautare la nivelul capitalei iti va arata faptul ca exista foarte multe afaceri care si-au revendicat profilul Google Business si apoi s-au oprit – eventual au introdus un numar de telefon. Nu trebuie sa te opresti aici si nici la optimizare SEO de baza daca vrei sa ajungi un punct de referinta local.

In acest sens, echipa The Markers iti sta la dispozitie. Departamentul dedicat SEO, implicit specialistii in local SEO iti vor fi alaturi si se vor asigura ca afacerea ta, indiferent de domeniul de activitate, isi va spori prezenta in motoarele de cautare.

De altfel, suntem in anul 2024 – daca ai o afacere, vrei sa iesi din pagina 2 de pe Google si vrei ca afacerea ta sa aiba vizitatori fizici, adevarati clienti, ai nevoie de SEO Bucuresti realizat la cele mai inalte standarde!

Esti all in
cu noi?

Ia legatura cu noi si lasa-ne sa preluam provocarea ta!

Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.