Campanie SEO de la A la Z – cum optimizezi complet site-ul?

SEO Specialist
SEO Content Manager

campanie SEO

O campanie SEO cuprinzatoare este formata din mai multe etape esentiale – nimic nu poate fi omis daca vrei sa ai parte de rezultate optime. Desi niciun aspect nu ar trebui sa fie omis, este adevarat ca etapele unei campanii SEO pot fi realizate separat si independent.

Poti face doar optimizare tehnica, doar optimizare on page, doar optimizare off page sau poti doar implementa mai multe campanii de link building in mod individual. Lucrul cel mai important de tinut minte si de luat serios in considerare este faptul ca optimizarea website-ului conteaza cel mai mult.

Mai exact, daca chiar este necesar sa alegi una dintre etapele unei campanii SEO, atunci optimizarea completa a website-ului este recomandata. Aceasta este, de altfel, si prima etapa pe care orice expert sau departament SEO profesionist o va implementa.

Inceputul unei campanii SEO nu implica generarea de linkuri, strategii de content marketing sau crearea unei planificari de continut cuprinzatoare.

💡 Dupa cum vei vedea in cele ce urmeaza, intr-o campanie SEO realizata de la A la Z, pasul A este cel mai cuprinzator, mai dificil si mai important dintre toate.

campanii SEO

Care sunt elementele constitutive si etapele unei campanii SEO?

Exista patru elemente care pun bazele unei campanii SEO complete. Fiecare element are propriile etape. Daca ar fi sa vorbim despre etape la modul general, acestea ar fi prezentate sub forma lunilor – primele sase luni (aproximativ) sunt considerate indeajuns pentru implementarea unei campanii SEO mai mult sau mai putin complete – dar care sa acopere etapele de baza ale fiecarui element in parte.

Astfel, este vorba despre:

  • Cercetare si analiza – aici intra procesul de cercetare a cuvintelor cheie relevante, de analiza a pietei si competitiei, precum inceperea unei strategii de continut bazata pe cuvintele cheie si comparata cu eforturile competitiei/nisei;
  • Continut – aici intra analiza continutului deja prezent in paginile website-ului, planificarea unei strategii de continut, precum si adaptarea textului website-ului in concordanta cu rezultatele cercetarii de cuvinte cheie;
  • Optimizare efectiva – aici intra cei trei grei ai unei campanii SEO, anume optimizarea on page, SEO de tip tehnic, precum si stabilirea unei structuri a website-ului (conform principiilor SEO). Dupa caz, poate fi implementata si o strategie de restructurare a continutului prezent in pagina (categorii, subcategorii, pagini);
  • Cladirea increderii domeniului – la capitolul incredere este vorba despre backlink-uri si despre digital PR (construirea imaginii brandului si website-ului tau prin intermediul mai multor elemente online, precum social media, alte website-uri si bloguri partenere).

Dintre cele patru elemente, cel mai important poate parea cercetarea si analiza. De altfel, cuvintele cheie sunt esentiale in SEO. Totusi, inceputul efectiv al unei campanii SEO are in vedere optimizarea completa a website-ului tau. Acest lucru este realizat prin optimizare efectiva, precum si prin adaptarea anumitor parti de continut conform noii arhitecturi stabilite de specialistul SEO (conform analizei de cuvinte cheie).

Poti observa deja cum, in SEO, elementele – desi nu par astfel – sunt interdependente. Ai putea face cercetare si analiza doar pentru a crea un articol de blog bine pus la punct, dar optimizarea efectiva nu poate fi realizata fara cercetare si analiza (pe cand cea din urma devine irelevanta daca nu este utilizata pentru a optimiza website-ul in sine).

cost campanii SEO

Care este durata si costul unei campanii SEO?

Primele rezultate notabile in SEO apar, de obicei, dupa optimizarea site-ului din punct de vedere tehnic si al continutului. In primele 2-6 luni se lucreaza efectiv la optimizarea completa a website-ului (proces care poate fi mai incet sau mai rapid, in functie de complexitatea platformei, de dimensiunile site-ului si de bugetul alocat). Urmatoarele luni sunt mai simple din punct de vedere tehnic, dar mai complexe din punctul de vedere al continutului si strategiei de dezvoltare.

Costul primelor luni este unul fix – anume orele de munca depuse de un departament sau expert SEO pentru a-ti optimiza complet, de la A la Z, website-ul. In urmatoarele luni, costurile sunt impartite si cu o frecventa bine stabilita:

  • Cercetarea si analiza de cuvinte cheie, precum si planificarea de nou continut in baza cercetarii se face la fiecare patru luni. Asa iti mentii afacerea online, de exemplu, actualizata, in concordanta cu tendintele cautarilor potentialilor tai clienti.
  • Dupa a treia luna (dupa optimizarea completa a website-ului tau), un alt cost cu o frecventa deseori lunara este reprezentat de crearea de continut;
  • Din doua in doua luni (aproximativ) se va realiza si o noua runda de optimizare on page, implicit de adaugarea de continut relevant in functie de cum a evoluat afacerea ta. Ai adaugat noi categorii de produse? Acestea au nevoie de elementele SEO aferente pentru a putea avea randament;
  • Un alt cost lunar si constant este asociat procesului de digital PR – din nou, este ghidat de orele de munca depuse de departamentul sau specialistul SEO pentru a avea grija de aceasta etapa a unei campanii SEO.

Totodata, trebuie mentionat si faptul ca bugetul, anume costul stabilit al unei campanii SEO afecteaza si volumul de lucru care trebuie depus de catre specialisti. Vrei sa acorzi mai multe fonduri procesului de digital PR sau crearii de continut scris? Volumul de lucru va creste in mod proportional – precum si rezultatele obtinute vor fi de anvergura, pe masura bugetului investit.

💡 Dupa ce iesi din etapa de optimizare completa a website-ului, trebuie sa constientizezi faptul ca eficacitatea unei campanii SEO este influentata de bugetul alocat pentru aceasta. Optimizarea website-ului are, mai mult sau mai putin, un cost relativ fix. In schimb, bugetul alocat pentru o strategie de content marketing si link building cuprinzatoare dicteaza eficienta si viteza cu care apar rezultatele campaniei SEO.

optimizare completa website

Cum optimizezi complet site-ul? Inceputul unei campanii SEO

Am ajuns si la elementul de interes al acestui articol – anume ce implica etapa de optimizare completa a website-ului din cadrul unei campanii SEO. Lucrurile vor parea complicate la inceput, dar la final ordinea lucrurilor va fi cat se poate de clara.

Nu uita scopul principal al SEO, implicit al optimizarii complete a unui website – satisfacerea intentiei de cautare a utilizatorului. Astfel, inceputul unei campanii SEO, anume optimizarea completa, se realizeaza luand in considerare urmatoarele:

  • Analiza cuvintelor cheie aferente si stabilirea unei structuri coerente a website-ului, in functie de arhitectura dorita sau deja stabilita de client. In aceasta etapa vor aparea modificari de structura, de link-uri, de meniuri din website, in functie de rezultatele analizei cuvintelor cheie.
  • Gestionarea aspectelor tehnice care tin de UX si UI – imbunatatirea vitezei website-ului (PageSpeed Insights), adaptabilitatea la dispozitivele mobile, eliminarea erorilor tip 404 si organizarea redirect-urilor, verificarea fiecarui link si legaturi interne dintre pagini, verificarea fisierului robots.txt pentru a elimina eventuale erori, eliminarea de continut duplicat. In aceasta etapa, website-ul ajunge sa fie ideal din punct de vedere vizual si functional, atat pentru motoarele de cautare, cat si pentru utilizator.
  • Apoi, se pune problema indexarii structurii stabilite (prin Google Search Console) si marcarea continutului in mod structural (Scheme Markup prin Schema.org). In general, este vorba despre verificarea acceptarii structurii website-ului (XML sitemap trimis prin Google Search Console) de catre motoarele de cautare.
  • Dupa gestionarea tuturor elementelor care tin de SEO tehnic, se trece la partea de optimizare efectiva din cadrul unei campanii SEO. Mai exact, este vorba despre toate elementele care pot fi optimizare in website dupa ce acesta are structura definita – linking intern conform principiilor SEO, optimizarea meta tag-urilor (pagini, articole, etc.), optimizarea elementelor multimedia (imagini, in general), optimizarea integrala a textelor de pe website (textul de pe fiecare pagina in parte + articole), optimizarea heading-urilor conform principiilor SEO actuale, optimizarea linkurilor.

Pare simplu, nu-i asa? De altfel, doar patru elemente sunt listate mai sus. Partea ascunsa a celor patru sunt zecile sau chiar sutele de ore de munca care trebuie depuse pentru ca tu sa ai garantia ca fiecare aspect este ideal, optimizat conform bunelor practici ale unei campanii SEO de succes.

audit SEO

Evident, cele patru elemente mentionate sunt precedate de un audit SEO complet. Orice partener nou al agentiei The Markers beneficiaza de un astfel audit in mod complet gratuit. Acesta are rolul de a evidentia eforturile aferente optimizarii SEO care sunt absolut necesare pentru a imbunatati rata de conversie a website-ului, dar mai ales a experientei utilizatorilor acestuia.

Ce implica, pe scurt, optimizarea completa a website-ului?

Optimizarea completa a unui website, prin prisma unei campanii SEO cuprinzatoare, implica punerea la punct a unui website in asa fel incat acesta sa fie citit corect, dar mai ales complet de catre Google, deci sa fie afisat corespunzator pe expresiile cheie relevante fiecarei pagini.

Sa optimizezi o pagina pe un anumit cuvant cheie nu este de ajuns pentru ca aceasta sa apara in primele rezultate ale cautarii. Mai mult, acest lucru nu este de ajuns nici pentru a afisa pagina in modul in care vrei tu sa fie afisata.

💡 De exemplu, multi antreprenori se plang de faptul ca Google le elimina meta tag-urile, generand unele automate din continutul prezent in pagina respectiva. Acest lucru este rezultatul optimizarii de slaba calitate a tag-urilor (acestea sunt fie irelevante pentru pagina, fie nu respecta bunele practici).

O alta problema majora este omiterea adaptabilitatii pentru platformele mobile. Cei mai multi specialisti renumiti din lumea SEO spun la unison „mobile first” – si pe buna dreptate. Daca interactionezi cu o unealta de cercetare a cuvintelor cheie, poti observa cum, deseori, peste 50% din accesarile pe un anumit cuvand cheie sunt facute de pe platformele mobile. Astfel, adaptabilitatea este poate cel mai important pas de la inceputul unei campanii SEO.

campanii linkbuilding

Care este relevanta unei campanii de link building intr-o campanie SEO?

Unii sunt de parere ca obtinerea de trimiteri de pe alte website-uri si platforme este cel mai important pas intr-o campanie SEO. Raspunsul intrebarii de mai sus este, totusi, unul simplu. Campaniile de link building pot fi relevante pentru SEO, insa in niciun caz nu vor avea un impact major in cadrul unei strategii care le prioritizeaza.

Exista un totusi – iar acesta este destul de mare. Conform Google, este bine ca website-ul tau sa aiba multe link-uri care trimit catre el, dar mai important este ca acesta sa merite link-urile respective. Mai exact, website-ul tau trebuie sa fie pus la punct in asa fel incat link-urile sa vina catre acesta in mod natural. Desigur, rezultatul ideal al unei campanii SEO bazate pe content marketing este atunci cand un alt website trimite catre ale tau pur si simplu – pentru ca ai continut excelent, pentru ca oferi servicii exceptionale sau pur si simplu pentru ca ai o prezenta foarte buna in online.

Astfel, raspunsul final devine urmatorul – o campanie de link building este pe atat de relevanta pe cat sunt de intense eforturile depuse pentru a optimiza complet website-ul tau conform celor mai bune practici dintr-o campanie SEO. Oricare ar fi costul link-urilor obtinute, acestea au o valoare finala egala cu 0 daca website-ul tau nu le merita.

campanie strategie SEO

Vrei sa implementezi o campanie SEO pentru website-ul tau?

In functie de timp, disponibilitate si dorinta de invatare, ai doua optiuni – citesti ghidurile noastre de optimizare SEO si te pregatesti intens pentru interactiunea cu Google sau apelezi la departamentul SEO al agentiei The Markers.

Daca afacerea ta este in plina dezvoltare sau doresti sa obtii acest lucru cat mai repede, noi iti recomandam a doua optiune. Apoi, in cazul primei optiuni, trebuie sa stii ca, in mare, te poti ocupa doar de optimizare on page si de creare de continut – parti relevante intr-o campanie SEO, dar nu indeajuns pentru a avea rezultate rapide si probabil pe masura timpului investit.

In orice caz, specialistii SEO The Markers iti pot oferi toate detaliile pentru a afla daca ai nevoie intr-adevar de o campanie SEO cuprinzatoare pentru website-ul afacerii tale. Tot ce trebuie sa faci este sa ne contactezi!

Esti all in
cu noi?

Ia legatura cu noi si lasa-ne sa preluam provocarea ta!

Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.