Procesul SEO este unul lung si anevoios! Probabil citesti acest lucru in fiecare articol cu si despre optimizarea website-ului tau pentru motoarele de cautare – din moment ce este un aspect esential al SEO.
Un alt aspect destul de important consta in diferentierea dintre optimizare si promovare. Desi acesti doi termeni sunt folositi deseori cu acelasi inteles (intr-un context SEO), o analiza mai detaliata iti va arata faptul ca exista o parte care se poate numi optimizare si o alta parte, diferita, care poate fi numita promovare SEO.
Promovarea SEO a unui site implica tehnici si strategii off-page, optimizarea fiind deseori rezervata pentru practicile on-page. Din moment ce avem deja pentru tine un articol care detaliaza diferentele dintre optimizare si promovare, in cele ce urmeaza vom vorbi strict despre o serie de tehnici si strategii de promovare site SEO care te pot ajuta sa-ti duci platforma si afacerea la urmatorul nivel!
#1 – Promovare SEO locala
Un prim pas, descris in multe dintre articolele noastre, este folosireaGoogle Business Profile, un profil specializat dedicat afacerilor si pus la dispozitie chiar de catre Google. Acesta este unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le pui la punct daca ai o afacere sau un brand care poate fi cautat pe Google, in special la nivel local.
Daca ai un restaurant, de exemplu, profilul lateral disponibil in rezultatele cautarii afiseaza toate informatiile necesare unui client pentru a realiza o conversie – poze, locatie, patru butoane de interes cu link catre website, Google Maps, bookmark si apel, numarul de recenzii si nota (rating), tipuri de servicii disponibile, program, intrebari si raspunsuri, link direct catre meniul restaurantului, inclusiv o descriere personala a afacerii.
Chiar daca reduci nivelul de interactiune pe care clientii il au in cadrul website-ului tau, acest tip de promovare prin SEO – prin Google Business Profile – face ca fiecare click sau cautare legata de afacerea ta sa aiba o sansa destul de mare de a realiza o conversie.
#2 – Promovare SEO prin continut vizual – poze
Ai nevoie de cateva idei pentru o renovare sau o amenajare de interior? Simplu, poti cauta acest lucru pe Google si vei primi un rezultat cu siguranta. Daca ai facut deja acest lucru, atunci ai observat si care sunt primele rezultate – pinterest.com.
Agregatoarele de imagini (in forma directa sau nu) au un impact semnificativ in industriile in care continutul vizual este la fel de important ca si cel tip text. In acest sens, adunarea galeriei de imagini disponibile pe website-ul tau intr-o colectie pe Pinterest (colectie cu titlu si cu putin text asociat) este considerata promovare prin SEO.
Pe scurt, te folosesti de alte platforme cu o autoritate exceptionala in online pentru a-ti promova website-ul si afacerea – prin imagini. Acelasi lucru poate fi facut si prin intermediul Instagram, de exemplu. Cel mai mare avantaj consta in faptul ca nu este deloc dificil sa faci acest lucru, dar tot ai nevoie de cuvinte cheie relevante pentru a optimiza pozele si textul incarcate pe alte website-uri.
#3 – Promovare SEO prin continut video
Tot ce a fost mentionat la punctul anterior poate fi aplicat si aici, cu ajutorul platformelor precum YouTube. In functie de domeniul tau de activitate, orice tip de continut scris poate fi transformat si in continut video, chiar si sub forma de TikToks sau YouTube Shorts, acestea din urma fiind in tendinte.
In cazul amenajarilor interioare, chiar colectia de poze incarcata pe Pinterest poate fi transformata intr-un video scurt cu un fundal muzical, cu o scurta descriere a pozelor sau cu o buna practica din lumea amenajarilor interioare, pentru a-ti ajuta potentialii clienti.
Astfel, obtii tractiune pe acest tip de platforme prin intermediul cuvintelor cheie utilizate in paginile website-ului tau.
Totul este intr-adevar simplu! Totodata, acesta este momentul in care iti dai seama ca, pentru a beneficia de promovare SEO completa, la cele mai inalte standarde, ai nevoie de cateva persoane alaturi de tine, pentru o mana de ajutor. Apoi, dupa ce vom acoperi si restul punctelor articolului, vei vedea ca ai nevoie de o echipa dedicata pentru acest proces, implicit ca va trebui sa stii mai multe despre procesul de promovare SEO – preturi, durata, potentialul rezultatelor, investitie.
#4 – Promovare SEO prin intermediul retelelor sociale
Nu exista un loc mai bun – cu exceptia website-ului tau – in care sa aduni toate tipurile de continut pe care le creezi – text, foto si video – decat retelele sociale. Acestea au autoritatea si nivelul de tractiune de care orice afacere are nevoie pentru a se scoate din anonimat. Totodata, retelele sociale pot fi utilizate ca si o unealta de promovare site SEO.
Pana la urma, daca mentionezi afacerea ta pe aceste retele sociale, vei oferi si un link catre website-ul acesteia – sau cel putin un link catre o pagina de Instagram sau o alta platforma la care brandul tau este conectat. Astfel, website-ul castiga autoritate si trafic mai mult sau mai putin organic – neplatit, in orice caz!
💡 Un lucru de retinut este faptul ca SEO are in vedere cresterea autoritatii si influentei website-ului tau in domeniul in care activezi. In aceasta privinta, cuvintele cheie si optimizarea on-page sunt doar fundatia intregului proces. Procesul de promovare site prin SEO pe retelele sociale, desi nu pare ca este legat de SEO, are ca scop final imbunatatirea autoritatii acestuia – deci contribuie scorului tau SEO! |
#5 – Promovare SEO prin broken link building
Discutam acum despre broken link building si mai apoi despre link buildingdeoarece este posibil sa obtii link-uri catre website-ul tau inainte de a aplica o strategie completa de link building. Desigur, nu uita sa verifici si calitatea link-urilor primite involuntar – este posibil sa doresti marcarea link-urilor care pot avea efecte negative in procesul de promovare prin SEO prin disavow.
Dupa ce ai o lista cu toate link-urile pe care vrei sa le pastrezi, verifica-le pe fiecare in parte. Scopul tau este sa gasesti link-uri catre anumite pagini sau articole de pe website-ul tau care nu mai exista sau care au ca rezultat o pagina 404.
Odata ce ai aceste link-uri in maini, este timpul sa contactezi administratorii website-urilor aferente si sa oferi inlocuirea acestor link-uri – cu unele mai bune sau cu unele care iti vor fi mai de ajutor. Totodata, te poti oferi sa creezi continutul in care acele link-uri vor fi introduse, inclusiv continutul spre care acestea vor trimite (anume continut de pe website-ul tau).
#6 – Promovare SEO prin colaborarea cu influenceri
Am discutat despre social media, deci nu trebuie sa uitam de influenceri. Totusi, atunci cand ne gandim la influenceri, trebuie sa iesim putin din bula retelelor sociale, deoarece acesti influenceri nu activeaza doar acolo. O persoana cunoscuta din mediul online poate avea un blog sau un podcast care pot avea, pe termen lung, un efect mult mai bun decat o postare sponsorizata pe Instagram, de exemplu.
Desi retelele sociale au acum mai toate functiile si posibilitatile de promovare ale unui blog (affiliate marketing, de exemplu), nu trebuie sa omiti blogurile influencerilor, mai ales daca acestea sunt de relevante pentru nisa ta.
#7 – Promovare SEO prin link building
Nu ai cum sa omiti link building atunci cand discuti despre promovare SEO, acesta fiind prima tehnica la care specialistii apeleaza – obtinerea de link-uri puternice pe diverse publicatii din mediul online, de preferat publicatii relevante pentru domeniul in care activezi.
Principalul rol al acestei tehnici este de a imbunatati autoritatea website-ului tau. Fiecare link care trimite catre website-ul tau este considerat un vot pozitiv, un vot care va fi luat in considerare de Google atunci cand algoritmul acestuia determina pozitia platformei tale in rezultatele cautarii.
Voturile trebuie sa fie bune si de calitate, in niciun caz de tip spam, motiv pentru care aceasta tehnica, desi aparent simpla prin intermediul anumitor strategii, poate fi complicata. Dupa caz, obtinerea unui link poate implica scrierea de continut pentru o anumita publicatie sau promovarea produselor/serviciilor acesteia pe website-ul tau sau canalele social media aferente acestuia.
In final, procesul de promovare SEO implica punerea la punct a unei retele de entitati care iti voteaza website-ul ca fiind autoritativ intr-un anumit domeniu. Acest proces poate chiar fi considerat unul de networking, din moment ce te vei ocupa mai mult de interactiunea cu anumite entitati si mai putin de gasirea de noi cuvinte cheie sau probleme/erori la nivelul website-ului tau.
Important este sa intelegem faptul ca promovarea SEO a unui website se refera la strategiile pe care le aplici in afara acestuia. Un specialist SEO se poate ocupa, in principal, de SEO on page si SEO tehnic, dar nu multi detin acea retea de entitati necesara implementarii unei strategii de promovare prin SEO.
Aici iti sare in ajutor agentia The Markers – cu un departament pentru fiecare aspect al marketing-ului digital, specialistii SEO au acces la toate cele necesare pentru a-si construi o retea in vederea procesului de promovare SEO.
Este infinit mult mai usor sa te ocupi de toate aspectele SEO ale unei platforme atunci cand ai in spate o agentie raspandita la maximum in mediul online – social media, ads, email marketing si multe altele!