Modul în care utilizatorii găsesc informații în mediul online s-a schimbat destul de mult în ultimii 5-10 ani. Totuși, o schimbare majoră, chiar radicală, a avut loc recent, odată cu introducerea funcției AI Overviews în Google (și în România, pe 20 mai 2025) – cel mai utilizat motor de căutare la nivel global.
Desigur, nu se schimbă numai modul în care utilizatorii găsesc informație. Cel mai important, se schimbă și lucrurile pe care un website trebuie să le facă pentru a-și menține vizibilitatea și relevanța în mediul online.
Este vorba, desigur, despre adaptare – atât din partea utilizatorilor, cât și din partea afacerilor sau entităților cu prezență online. Când vine vorba strict de afaceri și de promovare, o mare parte din strategiile de marketing puse în aplicare trebuie, de asemenea, adaptate.
Acest articol acoperă toate aspectele importante – ce este AI Overviews, cum funcționează, cum apare în rezultatele căutării și multe altele; dar mai ales cum afectează strategiile de marketing și cum îți afectează afacerea!

Ce este Google AI Overviews?
Google AI Overviews reprezintă un rezumat generat cu ajutorul Inteligenței Artificiale, care apare în fruntea rezultatelor căutărilor – este, aproape mereu, pe primul loc, deseori ocupând chiar întreg spațiul afișat, fold, înaintea rezultatelor organice și cel mai important, celor plătite.
Acest rezumat generat cu AI sintetizează informația din mai multe surse reputabile – una, două sau chiar 10+ surse relevante, pentru a oferi utilizatorului un răspuns cât mai cuprinzător. Aceste 2 paragrafe din heading-ul de față, de exemplu, pot fi preluate de către AI Overviews și utilizate pentru a genera un răspuns complet la întrebarea Ce este AI Overviews?
Totuși, aceste rezumate nu trebuie confundate cu Featured Snippets, care extrag informații dintr-o singură sursă – legătura dintre snippet și articolul sursă este directă. În cazul AI Overviews, sunt folosite mai multe surse, iar textul generat este complet nou.
În ce țări este disponibil AI Overviews?
AI Overviews este disponibil în peste 40 de țări din America, peste 50 de țări din Asia Pacifică și peste 150 de țări din Europa, Orientul Mijlociu și Africa. Totodată, este disponibil în aproximativ 50 de limbi, printre care și limba română.
Desigur, planul este expansiunea globală a acestei funcții – orice țară care are acces la internet și la Google va putea utiliza AI Overviews, posibil chiar în limba nativă.
Cum funcționează AI Overviews?
AI Overviews are în spate trei elemente – un large language model Gemini (LLM – asemenea ChatGPT) personalizat special, integrare cu Knowledge Graph al Google, precum și cu sistemele care dictează pozițiile în rezultatele căutării (SERPs).
Cele trei elemente, consolidate în AI Overviews, au următorul principiu de funcționare:
- Modelul Gemini personalizat – practic generative AI – analizează mai multe surse, pune automat întrebări relevante aferente căutării utilizatorului, analizează și răspunsurile, iar apoi sintetizează un răspuns cuprinzător.
- Integrările cu sistemele și algoritmii Google permit apoi acestei funcții să afișeze și link-uri către fiecare sursă utilizată pentru a oferi răspunsul generat. Desigur, în cele mai multe cazuri, sursele citate sunt primele rezultate organice din SERPs – dar nu mereu.
- După generarea rezumatului căutării utilizatorului, acesta din urmă poate extinde rezumatul (dacă este posibil, anume dacă AI Overviews oferă un răspuns mai lung) și poate vedea mai multe link-uri relevante (folosite ca surse), în partea dreapta a secțiunii.
Desigur, modul în care AIO funcționează este mai complex în practică – AIO utilizează RAG (retrieval-augmented generation) pentru a extrage informații relevante din indexul Google (integrarile menționate), afișându-le apoi sub forma de rezumat cu link-uri.
Secțiunea AI Overviews are și butonul sub forma celor trei puncte bine cunoscute – detalii sau opțiuni. Acolo, utilizatorul poate vedea mai multe despre sursa utilizată pentru a genera răspunsul, precum și informații despre căutare și rezultat:
- Se va menționa în ce limbă este rezultatul.
- Se va menționa că rezultatul este generat de către AI pentru a fi relevant pentru căutarea ta.
- Se va menționa că rezultatul pare relevant pentru căutări realizate din țara ta (de unde a fost realizată căutarea). Cu alte cuvinte, o căutare în limba engleză realizată din România poate avea rezultate puțin diferite față de aceeași căutare în limba engleză realizată în altă țară, pentru a fi cât mai relevantă pentru utilizator.

Se poate observa in imagine faptul că AIO consideră rezultatul fiind în limba engleză, deși el este oferit în limba română. AIO nu este perfect – există potențialul de erori, mai ales în răspunsurile oferite.
Ce tipuri de căutări declanșează un răspuns AI Overviews?
Secțiunea de AI Overviews nu este afișată tuturor căutărilor. Există anumite tipuri de căutări care declanșează modelul generative AI – întrebările, intenții de planificare/navigaționale (zboruri, călătorii), căutări comerciale, precum și căutări de tip YMYL (your money your life) sau din industrii specifice (educație, sănătate, tehnologie).
Secțiunea AI Overviews apare mai puțin în cazul căutărilor cu tentă politică, de modă și exclusiv eCommerce. Conform statisticilor, secțiunea de AI Overviews apare în aproximativ 30% din căutările realizate.
În principal, este vorba despre căutări de natură informațională și formulate ca întrebări. Chiar și întrebarea ce tipuri de căutări declanșează AI Overviews va declanșa această secțiune.
❗️Trebuie totuși să luăm în calcul frecvența cu care anumite funcționalități apar în SERPs. În acest sens, avem o unealtă utilă de la Semrush (Sensor). De exemplu, în Statele Unite, AI Overviews apar la doar 7.39% din rezultate – pe primele locuri aflându-se sitelinks, image packs, întrebări frecvente, related searches, video sau imagini simple.
De altfel, dacă analizăm tendințele de apariție ale AI Overviews în SERPs pentru țările disponibile în ultimele 30 de zile, observăm scăderi de 10-15% în fiecare țară.
Un alt studiu realizat de Conductor arată faptul că AI Overviews sunt generate de aproximativ 14% din cele 118 milioane de cuvinte cheie analizate. Pare un procent mic, dar acesta marchează totodată o creștere de 65% în comparație cu luna precedentă.
Același studiu ne spune și cuvintele cheie ale căror industrii generează cele mai multe secțiuni AIO:
- Biotehnologie, 35%;
- Servicii și unelte în științele naturale, 33%;
- Servicii educaționale, 31%;
- Servicii IT, 30%;
- Echipamente de comunicații, 27%.
Cum arată secțiunea AI Overviews?
Fiind bazată pe generative AI, această secțiune specială poate apărea în mai multe forme, potrivite pentru tipul de întrebare, precum și pentru tipul de răspuns așteptat de utilizator. Astfel, în urma unei căutări care declanșează această funcție, secțiunea AI Overviews poate apărea sub format de:
- Mini-articole cuprinzătoare, cu mai multe subtitluri care abordează căutarea complet, discutând și despre alte aspecte relevante, nu numai despre rezultatul exclusiv.

- Ghiduri pas-cu-pas la întrebările care sunt cel mai bine răspunse în acest fel, oferind utilizatorilor un proces clar pentru a soluționa o problemă sau pentru a ajunge la o concluzie informată.

- Tabele care sintetizează informațiile oferite într-un mod clar, direct și foarte ușor de citit. Desigur, un tabel va fi oferit ca răspuns când sunt oferite mai multe date, informații sau parametri care nu ar avea sens într-o simplă enumerare, propoziție.
- Grafice sau secțiuni comparative, în special la căutările cu intenție comercială. Secțiunea va oferi, scurt și la obiect, o comparație între cele 2 elemente din căutare, cu beneficii, dezavantaje, aspecte importante.

- Rezultate interactive, care oferă mai multe opțiuni ca răspuns pentru căutare – de exemplu, dacă se caută o rețetă cu un anumit ingredient, AI Overviews poate afișa o selecție de rețete (poză, link, recenzii, timp de gătire, sursă) din care utilizatorul o poate alege pe cea potrivită. La fel se poate întâmpla și pentru căutările cu intenție de achiziție – AI Overviews va afișa în rezultate produse relevante.
Secțiunea AI Overviews, după cum a fost menționat, apare în cele mai multe cazuri, ca prim rezultat, ocupând poziția zero, uneori chiar întreg primul ecran de rezultate – cele plătite și organice nu mai sunt plătite, fiind below the fold.
Care este impactul AI Overviews asupra căutărilor organice și SEO?
Fără doar și poate, AI Overviews are un impact direct, major, asupra căutărilor organice și eforturilor/strategiilor SEO în general. Pe scurt, această nouă secțiune, alimentată de AI, crește rata de zero/no-click searches (60% în 2024) – anume căutări care încep și se termină în motorul de căutare, în Google.
Pentru website-urile mai mult informaționale, impactul asupra traficului organic poate fi devastator. Astfel, secțiunea AI Overviews are următorul impact asupra căutărilor organice și SEO:
- Trafic organic scăzut – secțiunea AI Overviews oferă răspunsuri la căutări în mod direct, reducând necesitatea utilizatorului de a vizita un website pentru un răspuns complet. Acest lucru se întâmplă cu precădere în cazul conținutului informațional.
- Primele rezultate acaparează – în cele mai multe cazuri, sunt citate în jur de 2-5 surse pentru a oferi un răspuns complet. Mai exact, primele 2-5 căutări organice sunt sintetizate în AI Overviews, în timp ce entitățile, website-urlui și afacerile mai mici pierd semnificativ din vizibilitatea în motorul de căutare.
- Schimbări în comportamentul utilizatorilor – search journeys (căutări) devin mult mai scurte, dar și mai fragmentate. Utilizatorul, în loc să acceseze un website care i-ar putea oferi mai multe informații despre un subiect, care nu sunt oferite în secțiunea AI Overviews, tinde să realizeze o nouă căutare, reformulată special pentru a-i oferi răspunsul așteptat. Acesta este cazul utilizatorilor cu intuiție în online și care au înțeles cum funcționează AI Overviews – adăugarea unui simplu cuvânt schimbă rezultatul generat de AI, oferind fie informație nouă, relevantă, fie completări relevante pentru informația oferită în căutarea anterioară.
- Noi oportunități – cu toate acestea, entitățile, website-urile și afacerile mai mici, dar nișate, au oportunitatea de a acapara AI Overviews, mai ales în cazul căutărilor, complexe, specifice. Astfel, un articol complet, care acoperă un subiect cap-coadă, crește șansele unui website să fie citat în cazul căutărilor care cer informații specifice, greu de găsit sau chiar unice. Crește astfel și șansa utilizatorilor de a descoperi mai multe site-uri de ajutor.
Care este impactul AI Overviews asupra PPC și Ads?
Impactul asupra PPC și Ads este echivalent cu cel asupra SEO, ba chiar influențat de faptul că, deși strategiile SEO sunt în continuare aplicate, traficul organic scade. Mai exact:
- Vizibilitate redusă a reclamelor – acestea sunt împinse mai jos în pagina de rezultate, rezultatul fiind un număr de impresii în general scăzut și un CTR redus, mai ales pentru termenii TOFU.
- Competiție mai mare – pe măsură ce traficul organic scade, din ce în ce mai multe afaceri ar putea considera PPC/Ads o soluție/alternativă pentru a crește numărul de conversii. Astfel, costurile generale ale reclamelor pot crește, precum și competiția.
- Ajustări la nivel de strategie – specialiștii în marketing trebuie să monitorizeze performanța, diversitatea canalelor de reclame, dar mai ales sa abordeze strategii creative, care să pună reclamele clienților lor fix sub secțiunea AI Overviews.
Care sunt provocările pentru specialiștii în marketing și afacerile online?
Specialiștii prezint scăderi ale traficului organic de până la 30%, în medie, pentru website-uri. CEO-ul Agile SEO, Gilad David Maayan, la scurt timp după lansarea AI Overviews, a analizat traficul organic al 23 website-uri – concluzia? Scăderea în trafic organic era de minim 18% și de maxim 64%.
Totodată, un utilizator Reddit menționează cum traficul celor mai bune site-uri ale sale a scăzut cu 66% în ultimele luni. Cu toate acestea, conform investigațiilor realizate, totul părea să funcționeze cum trebuie – se afișau aceleași poziții de top și același CTR. Părea că nimic nu s-a schimbat!
Desigur, întreg traficul era absorbit de AI Overviews și unelte similare, precum GPT Search, Perplexity și Claude.
O altă problemă constă în faptul că o afacere online poate fi menționată (citată) sau omisă fără ca tu să știi. Nu ai absolut nicio informație privind modul în care website-ul tău (mai bine zis, link-ul către acesta) apare în AI Overviews. Astfel, reputația brand-ului poate scădea în timp, precum și procesul și eforturile către lead generation.
La polul opus se află situațiile când AI Overviews oferă informații eronate sau vechi – care mai apoi pot fi asociate, printr-o citare, cu website-ul sau brand-ul tău. De exemplu, într-un context, AI Overviews credea că este anul 2024. Specialiștii în marketing trebuie să urmărească mențiunile de brand și la nevoie, să corecteze erorile care pot apărea.
Cum îți adaptezi strategiile de marketing și SEO pentru AI Overviews?
Adaptarea strategiilor poate fi un lucru dificil de realizat deoarece nu poți observa direct ce căutări sau termeni declanșează AI Overviews. Totodată, nu poți afla dacă traficul are ca sursă această secțiune. De exemplu, traficul rezultat din AI Mode (indisponibil momentan în unele zone – un AI Overviews îmbunătățit), este inclus în rapoartele Google Search Console, mai exact în traficul total zilnic, săptămânal, lunar etc. Nu apare într-o categorie separată.
Astfel, adaptarea se face, în mare parte, în mod manual, prin observații și teste proprii. Un specialist poate extrage termenii care aduc trafic pe website, apoi analiza termenii respectivi și prin testare manuală, să identifice care declanșează AI Overviews. Scopul final al specialistului este să creeze conținut sau să adapteze strategia SEO pentru ca website-ul său să ajungă în secțiunea AI Overviews, dacă nu este deja acolo.
Totodată, specialiștii trebuie să analizeze modul în care website-ul lor este citat. Fiecare paragraf din secțiunea AI Overviews se termină într-un simbol hyperlink. Apăsat, acesta populează partea dreaptă a secțiunii cu toate sursele folosite pentru a genera conținutul respectiv.

Din punct de vedere al optimizării conținutului, specialiștii trebuie să acapareze cuvinte cheie long-tail, dar mai ales căutări de tip informațional – cu ce să le acapareze? Răspunsul este același ca acum unul sau cinci ani – cu articole și conținut clar, ușor de parcurs, autoritativ și bine structurat. În acest sens, utilizarea de structured data și schema markup este încă de actualitate – AI Overviews înțelege și citează mai bine conținutul în baza acestora. E-E-A-T (experiență, expertiză, autoritate, încredere) sunt încă elemente de bază privind clasificarea în SERPs.
Trebuie menționat și faptul că se pot concentra unele eforturi pe cuvinte cheie și căutări cu intenție comercială care au o probabilitate scăzută de a fi răspunse de secțiunea AI Overviews.
Alte aspecte importante de luat în calcul de specialiști și proprietari de afaceri sunt:
- Consolidarea brandului – autoritatea și reputația brandului trebuie consolidate, pentru a crește astfel șansele de a fi citat de AI Overviews. În acest sens, strategiile de link building rămân un ajutor foarte mare când vine vorba de poziții mai bune, mai mult trafic și acum de prezența în AI Overviews.
- Diversificarea surselor de trafic – multe afaceri încep să investească în alte tipuri de canale plătite (LinkedIn, Bing Ads), punând astfel bazele unui trafic direct sau obținut prin referral.
- Analiza constantă a datelor – performanța și eficiența strategiilor trebuie urmărite constant. Când vine vorba de adaptare, aceasta trebuie realizată rapid, dar nu înainte de a testa noile abordări.
Ghid complet de optimizare pentru AI Overviews
Nu știi de unde să începi? Nu știi exact ce anume să optimizezi pentru a-ți crește șansele de a apărea în AIO? Îți prezentăm un ghid complet care acoperă cele mai importante strategii, aspecte și elemente de optimizare pe care le poți aplica în această privință.
- Analizează performanța AI Overview – poți face acest lucru prin căutări manuale sau folosind unelte precum Semrush (îți poate arăta clar care dintre cuvintele cheie pentru care rankezi declanșează o secțiune AIO).
- Prioritizează UX (Experiența Utilizatorului) – AIO are în spate fundamentele și principiile Google. Mai exact, totul trebuie să fie în favoarea utilizatorului – AI Overviews prioritizează aspecte pe care utilizatorul le dorește, deci trebuie să fii cât mai apropiat de intenția de căutare a utilizatorului, să organizezi conținutul și informațiile într-un mod ușor de citit, să incorporezi conținut multimedia (care poate fi afișat în AIO) și să faci SEO tehnic la nivelul website-ului.
- Ajută Google să înțeleagă mai ușor website–ul tău – aici se pune problema link-urilor interne, utilizării de schema markup, dar mai ales de obținere de backlink-uri de le website-uri de încredere și cu reputație/autoritate. Totodată, trebuie să verifici și structured data, precum și cuvintele cheie care îți aduc cel mai mult trafic – sunt acestea relevante pentru website-ul tău?
- Creează conținut care acoperă subiectul complet – dacă ai obținut câteva rezultate AIO, probabil ai observat cum căutări de genul cel mai bun cuptor cu microunde pot genera ghiduri complete de achiziție, liste de avantaje și dezavantaje și multe altele. Astfel, subiectul ales trebuie să fie acoperit în întregime prin conținutul pe care îl creezi – implicit prin imagini, video și altele.
- Gestionarea prezenței tale în mediul online – o simplă opinie legată de afacerea ta, postată pe un forum sau chiar pe social media, poate apărea în AIO atunci când potențialii clienți caută recenzii despre afacerea ta. Astfel, în contextul AIO, este mai important ca oricând să gestionezi corespunzător prezența ta online, plângerile, nemulțumirile și altele similare.
- Optimizare pentru cuvinte cheie precise – conform Zapier, secțiunile AIO sunt declanșate în mare parte de căutări long-tail, de tip informațional, precum keywords de peste 5 cuvinte, cu volum de căutări sub 50 și cu CPC redus. Acest tip de optimizare crește șansele conținutului de pe website-ul tău să apară în AIO.
- Garantarea vizibilității conținutului pentru AIO – fiecare pagină a website-ului tău care are rol de conversie ar trebui să aibă cuvintele cheie principale, precum și alte expresii cheie relevante în codul HTML. Totodată, poți adăuga un cod tip FAQ Markup în pagina care conține întrebările frecvente ale clienților (și răspunsurile lor) pentru a facilita accesul AIO la acestea.

- Content is king – afirmația încă este validă. Într-adevăr, avem la dispoziție unelte de generare AI care pot crea text foarte rapid. Totuși, pentru a crea o pagină sau un articol complet, cu toate informațiile necesare, AI nu este de ajuns. Un articol generat cu AI și apoi copiat într-o pagină nu va ajunge în secțiunea AI Overviews. Astfel, conținutul tău trebuie să respecte toate bunele practici Google stabilite de-a lungul anilor. Nu ne crezi? Iată ce spune însuși Google:

Ce oportunități oferă AI Overviews în favoarea dezvoltării afacerii tale?
Această nouă secțiune alimentată de generative AI nu trebuie considerată un dezavantaj. De exemplu, din moment ce AI Overviews analizează mai multe surse încărcate de conținut relevant, cresc șansele ca website-urile mai mici, care nu au o poziție bună în SERPs, să apară în lista de surse.
Apoi, se pune și problema interacțiunii cu acele căutări mai complexe, nișate, realizate de utilizatori. Astfel, în cazul căutărilor care pot avea ca răspuns mai mulți pași specifici sau planificare complexă, conținutul platformei tale poate fi oferit ca sursă.

Prin urmare, concluzia este una simplă – AI Overviews îți oferă oportunitatea de a apărea în această nouă secțiune dacă creezi conținut care răspunde la întrebări complexe și oferă perspective unice asupra subiectului principal, dar și subiectelor secundare.
Ce înseamnă AI Overviews pentru marketing?
În final, cea mai importantă întrebare este ce înseamnă AI Overviews pentru marketing? Din păcate, răspunsul este unul multi-fațetat. Provocările pentru o agenție de marketing din perspectiva PPC/Ads sunt poate considerate mai dificile, din moment ce reclamele sunt practic împinse în josul paginii, deseori ascunse complet de secțiunea AI Overviews.

❗️Pe lângă acapararea completă a fold-ului de AIO și Featured Snippet, putem obverva cum snippet-ul este pe primul loc. De ce? Lista respectivă, în acel format, se regăsește doar în Cuprinsul articolului, deci structured data – oferă cel mai precis răspuns la căutarea utilizatorului, în timp ce AIO, în această situație, oferă mai degrabă un ghid de achiziție.
Apoi, din punct de vedere SEO, există o transformare. Deși fundamentul optimizării rămâne, în mare, același – optimizarea conținutului pentru a fi clar, concis, îmbunătățirea și consolidarea EEAT, implementarea de schema markup si structured data -, se pune problema GEO – Generative Engine Optimization – sau chiar AEO – Ask Engine Optimization.
Chiar dacă răspunsul este oferit de Google, SEO trebuie acum realizat pentru motoarele de generare – ChatGPT, Gemini (și prin AI Overviews), Perplexity, etc. Din moment ce aceste noi motoare au la bază LLM-uri (Large Language Models), anume modele care înțeleg și analizează conținutul într-un mod relativ uman, se face trecerea la o optimizare naturală – fără cuvinte cheie rigide, fără exact match, ci cu limbaj natural.
Astfel, accentul cade pe experiență, expertiză, autoritate și încredere, precum și pe conținut creat în mod impecabil – claritate, coerență, idei structurate, informații corecte, concrete.
Adaptarea la AI Overviews înseamnă monitorizare serioasă a traficului și adaptare a strategiilor de SEO și marketing în mod proactiv. Doar așa îți vei păstra afacerea la un nivel competitivi în mediul online!
Întrebări frecvente despre AI Overviews
- Ce este AI Overviews?
AIO este o funcție Google care utilizează inteligența artificială pentru a genera rezumate la căutările utilizatorilor, direct în SERPs, chiar pe prima poziție, pe baza informațiilor din mai multe articole relevante pentru căutarea realizată.
- Cum diferă AI Overviews de Featured Snippets?
Featured Snippets extrag un fragment de conținut dintr-o singură sursă. În schimb, AI Overviews sintetizează informațiile din mai multe surse și generează un răspuns original pentru utilizator pe baza acestora.
- Ce tipuri de căutări declanșează cel mai des AI Overviews?
AI Overviews este cel mai des declanșat de căutări complexe, tip long-tail, de căutări conversaționale, de căutări care conțin întrebări precum ce, de ce, cum, care, dar și căutări care necesită o sinteză din mai multe surse.
- Va scădea traficul organic al website-ului meu din cauza AI Overviews?
Utilizatorii primesc răspunsul la căutare direct în pagina de rezultate și nu mai accesează site-urile sursă ale informației. Dacă ai un website pur informațional, traficul tău organic ar putea scădea semnificativ. În cazul magazinelor online sau prestatorilor de servicii, se pune problema consolidării imaginii brandului pentru a garanta apariția în AIO.
- Va înlocui AI Overviews Featured Snippets?
Pentru moment, conform Google, Featured Snippets rămân active, fără nicio schimbare. Ba chiar mai mult, o analiză a arătat faptul că dacă ai conținut prezent ca Featured Snippet, ai șanse de aproximativ 60% să fii menționat în secțiunea AIO.
- Cum pot ști dacă conținutul meu apare în AI Overviews?
Poți monitoriza manual SERPs pentru a vedea dacă ai conținut care este folosit ca sursă de către AIO – sau poți apela la o unealtă specializată precum Semrush.
- Ce fac dacă AI Overviews oferă informații greșite despre afacerea mea?
Monitorizezi căutările care declanșează generări de informații greșite, raportezi problema, dar mai ales te asiguri că informațiile despre afacerea ta (de pe website, social media etc.) sunt actualizate.
- Cum schimbă AI Overviews strategiile de marketing online?
Din punct de vedere SEO, scade atenția acordată optimizării pentru prima poziție în SERPs, cuvinte cheie și traficului obținut din Featured Snippets și se pune accent pe topic clusters, optimizare pentru întrebări și răspunsuri, conținut cuprinzător, EEAT.
- Ce riscuri implică prezența AI Overviews?
Secțiunea AIO prezintă riscul de dezinformare, din moment ce poate genera răspunsuri incorecte sau chiar poate interpreta greșit conținutul tău. Totodată, nu ai control asupra mesajului aferent brandului tău pe care îl va oferi AIO.
- Este suficient să fiu pe prima poziție Google pentru a apărea în AI Overviews?
Doar o parte din primele rezultate organice sunt folosite ca surse în AI Overviews. Optimizarea s-a transformat – accentul nu mai este doar pe prima poziție, ci și pe relevanță, structură, autoritate.
Funcționează optimizarea site-ului pentru AI Overviews?
Din primele acțiuni de optimizare a site-urilor clienților noștri pentru AIO în urma testărilor făcute, concluziile sunt clare: strategiile complete de optimizare SEO trebuie, în prezent, să cuprindă acțiuni specifice pentru a integra și optimizarea pentru rezultatele generate de AI.





Astfel, dacă vrei să beneficiezi de servicii SEO care integrează optimizarea pentru răspunsurile generate de AI, contactează-ne și hai să construim împreună strategia pentru dezvoltarea reală a afacerii tale!