💡Un nou articol, „Evolutia ChatGPT„, trece in revista toate actualizarile uneltei AI din ultimul an, de la publicarea acestui articol.
Nu traiesti in mediul online daca nu ai auzit sau chiar incercat ChatGPT. Din articolul de fata vei afla tot ce trebuie sa stii despre instrumentul care i-a luat pe val pe toti cei din lumea online si din toate industrille adiacente.
In cele ce urmeaza, vei afla mai multe despre tehnologia din spatele acestui instrument, dar mai ales despre cum il poti folosi la capacitate maxima. Contrar asteptarilor, Chat GPT poate alimenta si eficientiza operatiunile online aferente oricarui tip de afacere – de la unitati HoReCa la magazine online care isi construiesc brandul!
- Ce este Chat GPT?
- Cum functioneaza ChatGPT?
- Cat costa ChatGPT?
- ChatGPT vs. API – diferente considerabile pentru afaceri
- Cum poti folosi ChatGPT?
- Ce sunt extensiile ChatGPT?
- Cand este recomandat sa NU folosesti ChatGPT?
- Cum poti folosi ChatGPT in marketing?
- Ce impact va avea inteligenta artificiala asupra marketingului?
Pentru unii, ChatGPT – implicit modelul de limbaj GPT – reprezinta inceputul unei noi revolutii tehnologice. Pentru altii, anume pentru cei care stiu ca ChatGPT a fost lansat la sfarsitul lunii noiembrie a anului 2022 si ca modelul GPT-3 tocmai la mijlocul anului 2020, lucrurile deja nu mai sunt interesante – din nou, vei afla in curand de ce.
Cert este ca ChatGPT a adus hype-ul anului 2023, incepand cu luna ianuarie a acestui an, luna in care instrumentul a trecut pragul de 100 milioane de utilizatori activi!
Pe de alta parte, atat cei care au interactionat cu ChatGPT zilnic in ultimele luni, cat si cei cu informatii limitate despre acest subiect stiu foarte bine un lucru. Mai exact, este bine cunoscut faptul ca nimeni nu poate folosi aceasta aplicatie web la capacitate maxima fara a intelege modul in care creierul sau, modelul GPT, functioneaza – sau, conform unora, gandeste.
Ce este Chat GPT?
ChatGPT este o aplicatie web de tip LLM (large language model) optimizata pentru interactiunea prin dialog cu utilizatorul, rolul sau principal fiind acela de chatbot. Aplicatia este un instrument de procesare a limbajului in mod natural bazat pe GPT-3.5. Acesta din urma este un model de limbaj autoregresiv care foloseste algoritmi/concepte de deep learning pentru a genera text intr-un mod cat mai uman cu putinta.
Esential este faptul ca ChatGPT nu este GPT-3.5 sau noul, imbunatatitul GPT-4. Dupa cum am mentionat, ChatGPT este aplicatia pe care o poate accesa oricine prin intermediul website-ului OpenAI, pe cand GPT este creierul din spatele operatiunii.
Intr-adevar, din punct de vedere tehnic, lucrurile nu sunt deloc simple. O intrebare comuna adresata domnului ChatGPT implica accesarea informatiei disponibile modulului GPT si utilizarea acesteia pentru a oferi un raspuns cat mai pertinent si valid utilizatorului.
💡 GPT-3.5 este, conform OpenAI, o varianta de testare a unui nou tip de arhitectura din punct de vedere a modului in care modelul de limbaj poate fi antrenat. GPT-3.5 este punctul de legatura dintre a treia si a patra generatie GPT.
Ce este GPT-3?
GPT-3 este a treia generatie de Generative Pre-trained Transformer. Mai exact, este un model de invatare automata construit pe o retea neurala si antrenat folosind un set de date/informatii disponibile pe internet. De exemplu, este bine cunoscut faptul ca versiunea Chat GPT bazata pe GPT-3 detine si utilizeaza un set de informatii care se opreste la anul 2021. Pe scurt, Chat GPT nu stie nimic din ce s-a intamplat dupa acest an.
Cu toate acestea, in introducerea scrisa de ChatGPT, acesta ne spune ca modelul „a atras atentia multor oameni din intreaga lume”. Acest aspect este necunoscut modelului de limbaj din moment ce setul sau de date nu contine informatii aferente lansarii ChatGPT care a avut loc in noiembrie 2022.
Am incercat sa-i atragem atentia asupra acestui aspect, si-a recunoscut greseala, doar pentru a face o alta imediat dupa – nici ChatGPT nici modelul GPT-3 nu au fost lansate in 2021.
Prima parte a paragrafului din inceputul acestei sectiuni ar putea fi usor introdusa intr-un roman sci-fi, fie acesta scris la inceputul anilor 2000 sau chiar acum cativa ani. Trebuie totusi sa ne pastram ancorati la realitate – aceasta parte a domeniului science-fiction se intampla si avem sansa de a o experimenta din plin.
Iata cateva caracteristici care te pot ajuta sa intelegi mai bine GPT-3:
- GPT-3 prezinta peste 175 de miliarde de parametri de invatare automata;
- Al doilea cel mai mare model de limbaj, Turing Natural Language Generation dezvoltat de Microsoft, avea doar 10 miliarde de parametri;
- In anul 2021, GPT-3 era cea mai mare retea neurala dezvoltata vreodata;
- GPT-3 este bazat atat pe procesare de limbaj in mod natural, cat si pe generare de limbaj in mod natural – practic, acesta poate intelege si genera limbaj intr-un mod uman.
Ce este GPT-4?
GPT-4 este un LLM (large language model), numit astfel pentru ca poate procesa atat text, cat si imagini pentru a produce rezultate de tip text. Este a patra generatie de Generative Pre-trained Transformer. Diferentele fata de GPT-3.5 sunt considerate colosale, putand fi observata o crestere semnificativa la nivelul capacitatilor intelectuale ale modelului GPT-4.
Desigur, un alt punct esential consta in faptul ca GPT-4 poate scana (a se citi procesa) imagini si oferi un raspuns pe baza acestora.
Iata cateva caracteristici care te pot ajuta sa intelegi mai bine GPT-4:
- GPT-4 este considerat mai creativ, colaborativ si mai de incredere decat GPT-3 si GPT-3.5;
- S-a remarcat si faptul ca GPT-4 poate intelege instructiuni atat mai precise, cat si mai ambigue. O problema principala a GPT-3.5 era faptul ca uneori nu intelegea expresii sau figuri de stil. Claritatea este un aspect important in utlizarea eficienta a ChatGPT;
- GPT-4 este considerat un adevarat poliglot. In comparatie cu GPT-3.5 care era deja un as al limbii engleze, GPT-4 poate vorbi 25 de limbi diferite mai bine decat GPT-3.5 vorbeste engleza prin intermediul ChatGPT.
ChatGPT (varianta gratuita) nu te poate invata, momentan, cum sa utilizezi GPT-4 la capacitate maxima si nu iti poate oferi informatii aditionale despre acesta.
Mai jos se afla un tabel care prezinta caracteristicile celor trei modele diferite de limbaj din punct de vedere al volumului de continut care poate fi generat – concept cunoscut ca si token limit.
GPT-3 | GPT-3.5 | GPT-4 (varianta 8k) | GPT-4 (varianta 32k) | |
Volum context (limita de solicitare) | 2,049 | 4,096 | 8,192 | 32,768 |
Numarul de cuvinte in limba engleza care poate fi generat | Aprox. 1,500 | Aprox. 3,000 | Aprox. 6,000 | Aprox. 24,000 |
Numarul de pagini cu continut in limba engleza care poate fi generat | 3 | 6 | 12 | 50 |
Ce trebuie sa intelegem noi din acest tabel? Scurt si la obiect, trebuie sa constientizam faptul ca acest model de limbaj avanseaza cu viteza luminii. GPT-3.5 a vazut lumina ecranelor de computer la sfarsitul lunii noiembrie a anului 2022 – GPT-4 a venit cu capacitati 10x nici patru luni mai tarziu.
Conform Statista.com, ChatGPT a depasit pragul de 1 milion de utilizatori in doar 5 zile de la lansare, lucru realizat de Instagram in aproape 3 luni, de Facebook in 10 luni, de Twitter in 2 ani si de Netflix in 3 ani jumatate.
💡 Ca si informatii de ultima ora, OpenAI a permis, in jurul datei de 24 martie, modelului GPT-4 (accesibil prin ChatGPT anumitor utilizatori) sa acceseze internetul pentru a obtine informatii si oferi raspunsuri. Aceasta perioad a marcat si momentul in care extensiile pentru ChatGPT au aparut pe „piata”.
Cum functioneaza ChatGPT?
ChatGPT, prin intermediul modelului de limbaj GPT-3.5, proceseaza instructiunile de tip text ale utilizatorului pentru a indeplini sarcinile alocate folosind un limbaj natural. Acest lucru este posibil prin capacitatile aplicatiei de a procesa si genera limbaj in mod natural, uman. Rezultatul este un raspuns de tip text caracterizat de limbaj natural, uman.
Poti privi ChatGPT ca un chatbot destul de avansat care are in spate un set de date incredibil de cuprinzator. Acesta iti poate oferi raspunsuri aparent pertinente si valide in baza carora poti lua decizii sau invata lucruri noi.
💡 Totusi, avand in vedere ca acesta isi poate aminti elemente din cadrul aceleasi conversatii, ai putea spune ca vorbesti cu un om. Acest aspect iti permite totodata sa antrenezi ChatGPT pe anumite subiecte inainte de a cere un raspuns sau o recomandare finala.
Am spus aparent pertinente deoarece exista un aspect al Chat GPT si al modelelor GPT in general pe care foarte multi utilizatori il uita sau omit. Mai exact, GPT este un model de limbaj – acesta vorbeste si face acest lucru foarte bine, mai bine decat multi dintre noi!
Totusi, ce nu poate face este sa verifice informatii, sa ofere surse (momentan) sau sa numere caractere si cuvinte, printre altele.
💡 Esti familiar cu sintagma „a minti frumos”? Ei bine, exact asta face ChatGPT de obicei, mai ales atunci cand instructiunile tale cer informatii, definitii, explicatii etc. Nu spunem noi, utilizatorii, acest lucru, ci insasi reprezentantii OpenAI. Conform acestora, nici modelul GPT-4 nu poate fi crezut pe deplin – acesta creeaza adevaruri si prezinta erori la nivel de rationament.
Dupa cum am mentionat anterior, nu este usor nici sa intelegi modelul de limbaj GPT sau aplicatia ChatGPT si nici sa le folosesti pe acestea corespunzator. Lucrurile vor deveni din ce in ce mai complicate.
Cat costa ChatGPT?
ChatGPT prezinta doua planuri de baza – unul gratuit si unul platit (Chat GPT Plus), cu un cost de $20 (aproximativ 100 RON) pe luna. Planul gratuit garanteaza accesul utilizatorilor la ChatGPT in perioadele cu trafic scazut, o viteza de raspuns standard a programului si accesul la anumite actualizari ale modelului.
Planul platit, pe de alta parte, garanteaza accesul utilizatorilor la ChatGPT chiar si atunci cand reteaua este incarcata si traficul pe website este marit, o viteza mai mare de raspuns a programului, precum si acces prioritar la caracteristici, capabilitati si actualizari noi ale modelului de limbaj.
Totodata, planul platit ofera utilizatorilor si acces la GPT-4 – poti alege modelul de limbaj pe care vrei sa-l utilizezi din meniu. Totusi, datorita traficului coplesitor, GPT-4 este limitat la un anumit numar de mesaje (instructiuni si raspunsuri) la fiecare patru ore. La lansarea GPT-4, aceasta limita era de 100 de mesaje la patru ore – in data de 17 martie 2023, limita era de 25 de mesaje la trei ore, utilizatorii asteptandu-se la inrautatirea acestei limite in urmatoarele saptamani.
Plan gratuit | Plan platit – ChatGPT Plus |
Acces numai in perioadele cu trafic scazut | Acces si in timpul perioadelor cu trafic crescut |
Viteza de raspuns standard | Viteza mai mare de raspuns |
Acces standard la actualizari | Acces prioritar la actualizari |
ChatGPT vs. API – diferente considerabile pentru afaceri
Dat fiind faptul ca suntem, esential, o afacere care lucreaza alaturi de alte afaceri pentru a imbunatati, in final, cifra de afaceri a ambelor entitati, este important sa mentionam faptul ca ChatGPT este doar o parte a produsului.
Programatorii, afacerile sau persoanele care stiu sa lucreze cu o astfel de interfata au posibilitatea de a accesa si API-ul aferent modelelor GPT. Un API este o interfata de programare a aplicatiilor care permite integrarea anumitor unelte si in cazul de fata, a modelelor GPT, intr-o aplicatie, indiferent de tipul acesteia.
Explicatia in termeni simpli ar fi ca poti utiliza API-ul aferent GPT pentru a crea aplicatii sau chatbots care sa faca acelasi lucru ca si ChatGPT. De exemplu, sa spunem ca ai un magazin online cu o baza de date imensa despre produsele si serviciile tale. Poti apela la un programator si la API-ul GPT pentru a crea un chatbot pentru website-ul tau care sa ofere utilizatorilor raspunsurile de care acestia au nevoie.
Evident, o aplicatie bazata pe modelele GPT este net superioara unui chatbot care ofera raspunsuri predefinite. Daca e sa ducem lucrurile la urmatorul nivel, un programator de nivel avansat te poate ajuta sa antrenezi modelul GPT pe un set de date relevant afacerii tale, inclusiv pe rapoarte si analize, pentru a primi raspunsuri care te pot ajuta, in cele din urma, sa-ti imbunatatesti afacerea si modul in care aceasta interactioneaza cu clientii, de exemplu.
In cazul utilizarii acestui API, modelele GPT vin cu un alt cost/pret.
- Modelul GPT-3.5 prezinta un cost de $0.002 per 1000 tokens;
- Modelul mai avansat, GPT-4, prezinta un pret pentru partea de instructiune oferita modelului ($0.03 sau $0.06, in functie de model, per 1000 tokens) si un alt pret pentru partea de raspuns oferita de catre model ($0.06 sau $0.12 per 1000 tokens).
💡 Ce inseamna utilizarea acestui API? Ei bine, sa spunem ca ai un birou de arhitectura si ai vrea sa poti oferi utilizatorilor sfaturi si recomandari privind amenajarile interioare la orice ora din zi sau din noapte. Poti apela la API pentru a antrena GPT pe diferite surse de informatii, concepte si bune practici pentru a deveni specializat in domeniul amenajarilor interioare. Diferenta fata de modelul utilizat de ChatGPT va consta in faptul ca tu vei verifica informatiile utilizate, eliminand astfel riscul de erori si raspunsuri incorecte – practic, oferi experienta ta acestui model de limbaj pentru a putea oferi mai apoi utilizatorilor raspunsuri avizate in domeniul tau fara a interactiona cu fiecare dintre acestia in parte.
Cum poti folosi ChatGPT?
Sa-l lasam pe Chat GPT sa ne raspunda si la aceasta intrebare?
ChatGPT poate fi folosit pentru orice lucru care poate fi comunicat prin intermediul continutului scris. Cu exceptia catorva reguli privind limbajul pe care il poate folosi sau conceptele pe care le poate aborda, ChatGPT nu are limite. Acesta poate analiza, rezuma, rescrie si crea text – si implicit orice alta actiune aferenta relevanta.
Totusi, nu trebuie sa uiti faptul ca Chat GPT nu poate verifica informatii din punct de vedere al acuratetii si in general, nu poate oferi raspunsuri concrete la intrebari si instructiuni care pot fi considerate deschise.
In cazul de fata, putem observa cum ChatGPT a reusit sa numere corect caracterele din prima propozitie. Totusi, nu a reusit sa urmeze instructiunile oferite ulterior, oferindu-mi un titlu de 68 de caractere (in niciun caz de 48 de caractere).
Daca vrei sa gestionezi domenii mai specifice, este foarte posibil ca raspunsul oferit de ChatGPT sa nu fie unul corect. Acest lucru se datoreaza faptului ca setul de date in baza caruia acesta a fost antrenat nu a fost ingrijit de o persoana umana – prin urmare, setul contine atat informatii veridice, cat si fake news, de exemplu, aferente aceluiasi domeniu.
💡 Informatia in baza caruia modelul GPT a fost antrenat este informatie pe care cu totii o putem accesa intr-o anumita masura. Setul de date contine atat carti de specialitate din toate domeniile, cat si articole online a caror autoritate nu poate fi verificata.
Totusi, acest lucru nu inseamna ca Chat GPT nu te poate ajuta sa-ti eficientizezi sarcinile de zi cu zi. Ba chiar mai mult, acesta poate fi util in mai multe domenii de activitate, inclusiv marketing, generare de continut, blogging, planificari, customer service si multe altele.
Iata cateva cazuri de utilizare ale acestei unelte care poate deveni pur si simplu incredibila daca este gestionata corespunzator:
- ChatGPT poate genera continut pe anumite subiecte. Continutul generat trebuie verificat ulterior pentru a garanta acuratetea faptelor prezentate in acesta.
- ChatGPT te poate ajuta sa pui la punct o strategie de content marketing aferenta blogului tau.
- ChatGPT iti poate planifica ziua de la cap la coada pentru a atinge eficienta maxima.
- ChatGPT iti poate oferi cel mai bun mod de a raspunde unui anumit client pentru a garanta satisfactie maxima.
- ChatGPT te poate pregati pentru un interviu – iti poate adresa intrebari sau oferi simulari de teste si situatie conform cerintelor tale.
- ChatGPT poate analiza orice text si urma instructiunile oferite ulterior – genera statistici, informatii, rapoarte, rezumate, completari, modificari si asa mai departe.
Dupa cum am mentionat anterior, utilizarea Chat GPT nu are limite – tot ce trebuie sa faci este sa stapanesti arta de a oferi acestuia instructiuni, arta numita prompt engineering.
De exemplu, in timpul unei discutii, poti oferi modelului de limbaj ChatGPT informatii pentru a-ti raspunde la o intrebare finala. Nu ii poti cere pur si simplu solutii sau raspunsuri fara a-i oferi mai intai context intr-un mod clar si concis.
Antrenarea modelului despre care am vorbit in cazul utilizarii unei interfete tip API poate fi realizata si in cadrul aceleasi convesatii cu ChatGPT prin intermediul mai multor instructiuni de tip text.
- In loc sa-i spui sa genereze ad copy bazat pe un anumit cuvant cheie, poti scrie tu o varianta initiala pe care sa o oferi catre ChatGPT pentru imbunatatire.
- De exemplu, daca ii ceri acestuia sa-ti explice un anumit lucru, acesta va cauta informatiile in setul sau de date, corecte sau gresite si va crea o explicatie. Totusi, daca vei cauta in prealabil definitia pe care vrei sa o intelegi si creezi un prompt de tipul „Explica-mi definitia urmatoare: <text definitie>”, modelul isi va limita raspunsul doar la informatiile oferite de tine, evitand astfel posibilitatea de a primi informatii gresite.
- Ca si model de limbaj, ChatGPT se va descurca mai bine sa imbunatateasca sau sa rescrie text intr-un anumit stil decat sa produca text de la 0 fara instructiuni aditionale.
- Ii poti chiar oferi luiChatGPT un exemplu scris de tine, dupa care sa-i spui sa creeze un text nou folosind anumite instructiuni dar utilizand stilul din textul scris de tine. Pe scurt, il poti antrena sa scrie asa cum scrii tu.
La nevoie, poti apela chiar la ChatGPT pentru a te ajuta sa folosesti ChatGPT mai bine, mai eficient.
Dupa cum poti vedea, utilizarea Chat GPT este un experiment cat se poate de interesant. Odata ce intelegi faptul ca acesta exceleaza la capitolul „limbaj”, vei incepe sa-l folosesti la capacitate maxima. Daca vrei sa scrii o poveste intr-un stil apropiat cu cel al lui Petre Ispirescu, de exemplu, credem ca ChatGPT te poate ajuta – desi prezinta, intr-adevar, unele probleme la capitolul „limba romana”.
Ce sunt extensiile ChatGPT?
Fenomenul Chat GPT a evoluat semnificativ chiar in timpul editarii acestui articol. In momentul de fata, modelul de limbaj natural nu mai este limitat la o interfata web din cadrul website-ului OpenAI. Mai exact, Chat GPT poate fi acum incorporat la nivelul extensiilor pentru browser-ul Google Chrome.
Dar ce inseamna mai exact acest lucru?
Ei bine, integrarea in extensii imbunatateste drastic puterea ChatGPT, mai ales daca utilizatorul si-a dezvoltat si abilitatile de prompt engineering pana acum. Iata cateva puncte cheie legate de acest subiect:
- Integrarea modelului de limbaj natural ChatGPT la nivelul unei extensii Chrome permite acestuia sa se conecteze la internet in timp real pentru a extrage informatiile cerute sau pentru a raspunde cerintelor/sarcinilor oferite de catre utilizator;
- Astfel, limita bazei de date pe care acesta a fost antrenat nu mai este relevanta in momentul in care folosesti o extensie alimentata de Chat GPT;
- Evident, riscul de erori si greseli la nivel de informatie creste considerabil, din moment ce ChatGPT nu poate filtra informatiile gasite online;
- In functie de sarcina oferita si de scopul final al extensiei utilizate, Chat GPT va cauta un rezultat aparent adecvat, chiar daca acesta este incorect. Pe scurt, sunt sanse ca raspunsul la o intrebare serioasa sa vina de pe un site de satira;
- Totusi, scopul final al lui Chat GPT nu se schimba – rolul acestuia este tot de a imbunatati rezultatele oferite de motoarele de cautare si de paginile web incarcate de continut scris prin filtrarea de informatie si analizarea acesteia.
Pe scurt, extensiile Chat GPT pentru Chrome reprezinta un mod inedit de a aduce modelul de limbaj natural mai aproape de utilizatori, scotandu-l din colivia OpenAI si plasandu-l in mijlocul a ceea ce numim world wide web.
Care sunt cateva extensii Chat GPT care merita incercate?
Fara doar si poate, trebuie sa fii la curent cu tot ce se intampla in mediul ChatGPT, acesta evoluand cu o viteza incredibila. In ziua de astazi, nu se mai pune problema anilor sau lunilor cand vine vorba de inovatie – ChatGPT a redus perioada necesara acestui proces la saptamani, zile si in curand poate chiar ore.
Iata cateva extensii bazate pe Chat GPT pe care ar trebui sa le instalezi in browser-ul tau:
- WebChatGPT – aceasta extensie implica utilizarea interfetei web cu care probabil te-ai obisnuit pana acum, anume cea oferita de OpenAI. Totusi, extensia adauga un buton mic, dar foarte important – Search on the Web. Activarea acestei optiuni ii permite modelului de limbaj sa acceseze internetul in timp real, iar tu poti continua sa il folosesti ca pana acum;
- Promptheus – aceasta extensie permite utilizatorilor sa ofere instructiuni lui ChatGPT prin intermediul comenzilor vocale. Ai nevoie doar de un microfon si de aceasta extensie instalata in browser-ul tau. Din nou, interactiunea cu Chat GPT se realizeaza in cadrul aceleasi interfete web ca si pana acum;
- Summarize – aceasta este prima extensie care ne scoate din colivia OpenAI. Dupa instalare, tot ce trebuie sa faci este sa vizitezi o pagina incarcata de continut si sa apesi butonul aferent extensiei. Aceasta trimite instructiunile catre ChatGPT si revine la utilizator cu un rezumat complet al continutului afisat in pagina pe care acesta se afla;
- Engage AI – trecand la lucruri putin mai complexe, Engage AI este o extensie bazata pe ChatGPT care iti ofera posibilitatea de a genera raspunsuri in diferite stiluri si tonuri atunci cand interactionezi cu persoane sau postari pe platforma LinkedIn. Engage AI analizeaza postarea principala – la care vrei sa raspunzi – si pune la punct un raspuns initial pe care il poti apoi modifica cu ajutorul anumitor setari prestabilite – raspuns prietenos, amuzant, dezacord, intrebare etc.;
- TweetGPT – aceasta extensie functioneaza pe acelasi principiu ca si cea mentionata anterior. Este instalata in browser si activa atunci cand utilizezi Twitter. Te poate ajuta sa generezi raspunsuri sau tweet-uri intr-o varietate de stiluri si tonuri sau iti poate oferi idei inedite de raspunsuri pe care mai apoi sa le modifici dupa preferintele tale;
- Wiseone – ca ultima extensie, am decis ca Wiseone chiar merita mentionata. Aceasta este promovata ca un copilot de citire si ajuta utilizatorii prin simplificarea continutului pe care acestia il citesc. Wiseone analizeaza tot textul dintr-o pagina, identifica partile complexe, iar apoi utilizatorul trebuie pur si simplu sa pozitioneze cursorul peste sectiunea de text pe care o doreste explicata intr-un mod mai simplu. Wiseone genereaza o fereastra de tip pop-up in care ofera o astfel de explicatie, precum si surse sau articole ale competitorilor (devenind astfel o unealta puternica pentru scriitorii de continut care nu vor sa omita informatii).
💡Desi aceste extensii pot parea absolut incredibile, nu uita ca principiile (utilizarii) Chat GPT prezentate in acest articol tot se aplica. In mare, o astfel de extensie imbunatateste functionalitatea ChatGPT, oferindu-i acestuia, in principal, acces la internet. Modelul de limbaj si capacitatile acestuia nu sunt, totusi, imbunatatite!
Cand este recomandat sa NU folosesti ChatGPT?
Nu este recomandat sa folosesti ChatGPT atunci cand vrei sa generezi continut text fara a produce niciun fel de modificare asupra acestuia ulterior. Insasi compania care a pus bazele acestui model de limbaj a dezvoltat un program care poate detecta textul scris de ChatGPT.
Etica este un aspect incredibil de important, mai ales atunci cand se pune problema utilizarii unui model de limbaj antrenat pe un set de date disponibile online din care nu poate furniza surse atunci cand ofera raspunsuri. Frauda in educatie, atat de populara in Romania, poate deveni incredibil de usor de realizat prin intermediul ChatGPT.
Apoi, cand vine vorba de industrii precum marketing-ul online, este bine stiut faptul ca Google nu este un fan al continutului generat in mod automat, din moment ce acesta nu are autoritate in spate. Asadar, pentru o pozitie cat mai buna in rezultatele cautarii intr-o nisa specifica, nu prea poti apela la ChatGPT pentru continut de calitate superioara, mai ales daca avem in vedere si potentialele erori pe care acesta le poate face.
Asadar, nu ar fi recomandat sa folosesti ChatGPT in urmatoarele situatii:
- Pentru crearea integrala a textelor, indiferent de domeniu – este indicat, in schimb, sa ceri modelului de limbaj o versiune condensata a textului/informatiei despre care vrei sa scrii, dupa care sa o extinzi personal;
- Pentru crearea lucrarilor de licenta/diploma – exista unelte puternice de detectare a continutului generat in mod automat. Universitatile deja au inceput sa apeleze la acestea, in timp ce scolile din India, Franta si America au interzis si blocat complet accesul la ChatGPT;
- In general, pentru a crea texte pe care nu ai de gand sa le verifici sau modifica ulterior – este de la sine inteles de ce.
Cum poti folosi Chat GPT in marketing?
Ca si proprietar/administrator de afacere, poti apela oricand la ChatGPT pentru un avans in lumea marketingului online. Utilizarea acestei unelte nu iti poate oferi beneficii similare cu un pachet de servicii complete de marketing aferente unei agentii, dar te poate ajuta (mai mult decat ai crede) din anumite puncte de vedere.
- Poate organiza date si informatii – poti oferi acestuia statistici, rezultate, recenzii de la clienti, metrici, bugete disponibile pentru diferite activitati, iar Chat GPT ti le poate organiza in forma unui spreadsheet;
- Poate cauta cuvinte cheie aferente domeniului tau – desi ChatGPT nu detine informatii asupra volumului de cautari din prezent, acesta iti poate oferi zeci de idei privind alte cuvinte cheie pe care le-ai putea aborda in crearea continutului aferent afacereii tale;
- Poate scrie meta tag-uri optimizate – daca detii cuvintele cheie, poti cere ajutorul lui ChatGPT pentru a scrie meta titluri si descrieri optimizate;
- Poate realiza market research – ChatGPT te poate ajuta sa-ti identifici publicul tinta, inclusiv metode prin care il poti acapara;
- Poate fi un social media manager – ChatGPT te poate ajuta cu planificarea postarilor pentru social media, cu analizarea statisticilor oferite de catre aceste platforme, dar si cu recomandari privind campaniile de promovare prin ads;
- Poate fi utilizat in email marketing – ChatGPT poate crea un newsletter complet si creativ pentru a-ti tine clientii aproape chiar si atunci cand nu ai un scriitor de continut aproape;
- Poate crea orice tip de continut – din moment ce instructiunile scrise pot fi transformate in practic orice, poti apela la ChatGPT si pentru scenarii pentru video-uri de promovare pe social media, crearea postarilor pe aceste platforme, crearea articolelor de blog etc.;
- ChatGPT poate crea planificari de continut si planificari de strategie (fie aceasta SEO sau de marketing in general);
- ChatGPT poate fi utilizat pentru a rezolva sau implementa cod la nivel de website, fara cunostinte in prealabil. Daca nu stii cum sa creezi un tabel in HTML, acesta te poate ajuta;
- Daca ai cateva cunostinte de web design, ChatGPT te poate ajuta sa creezi un website de la 0, avand astfel posibilitatea de a trece peste anumite bariere (de exemplu lipsa cunostintelor de programare).
Pe scurt, daca nevoia ta poate fi transformata intr-o instructiune pentru Chat GPT, acesta din urma iti va oferi, mai devreme sau mai tarziu, un raspuns care te poate ajuta sa gestionezi nevoia respectiva.
Ce impact va avea inteligenta artificiala asupra marketingului?
Impactul inteligentei artificiale asupra marketingului va fi unul semnificativ si totodata benefic, pozitiv. Mai exact, o mare parte din activitatile si procesele care trebuie realizate la nivel intern intr-o agentie de marketing, de exemplu, vor putea fi eficientizate cu ajutorul inteligentei artificiale si a modelelor de limbaj precum ChatGPT.
Automatizarea completa a proceselor de marketing nu este inca posibila, din mai multe motive.
In primul rand, inteligenta artificiala si modelele de limbaj prezente pe piata in momentul de fata nu pot functiona corespunzator in lipsa unui specialist. Acesta din urma va oferi instructiuni si cere lucruri despre care deja stie foarte multe, avand astfel posibilitatea de a interpreta informatiile la un nivel profesional, spre deosebire de un incepator.
Experienta in domeniu este si va fi un factor esential in colaborarea cu programele de inteligenta artificiala si modelele de limbaj.
💡 De exemplu, ii poti spune unui incepator in SEO sa afle de la ChatGPT ce este un sitemap si cum sa creeze unul, dar numai un expert va putea determina acuratetea informatiilor oferite de ChatGPT si implicit daca modul de actiune recomandat de acesta este intr-adevar cel mai eficient.
Din nou, lasam invitatul nostru special sa traseze concluziile acestui articol – dar nu inainte de a-l folosi pentru a ne promova serviciile de marketing, desigur!
Iata alte articole la fel de interesante pe aceeasi tema: