Optimizare SEO ▷ Pret, costuri si tarife pe care le percep agentiile

SEO Specialist
SEO Content Manager

optimizare SEO pret

SEO, sau Search Engine Optimization, este mai mult decat o senzatie sau un trend in mediul online. Pe scurt, cand faci optimizare SEO, oferi motoarelor de cautare tot mai multe motive pentru care website-ul afacerii tale ar trebui sa fie pe prima pagina de rezultate.

Din moment ce majoritatea clientilor cauta servicii sau produse pe internet in ziua de astazi, este clar de ce domeniul SEO si, in general, toata industria de marketing online sunt la foarte mare cautare. Fiecare antreprenor/om de afaceri care a epuizat strategiile de marketing traditionale va apela, mai devreme sau mai tarziu, la agentii full service, agentii dedicate SEO sau freelanceri.

Desigur, problema consta in pretul acestor servicii. SEO si anumite parti ale marketingului digital sunt relativ noi in Romania, fiind astfel usor pentru agentii sau indivizi sa ofere servicii sub standard la preturi premium.

La The Markers intelegem aceasta problema – tocmai de aceea am pus la punct un articol care iti va explica, pe indelete, relatia optimizare SEO – pret!

ce este SEO

Ce este SEO si de ce este acest serviciu atat de cautat astazi?

SEO este, scurt si la obiect, optimizarea unui website sau a unei pagini conform unor practici recomandate de catre motoarele de cautare, anume de catre algoritmul Google. Astfel, SEO este realizat avand doua scopuri principale (si majore) – in final, vei observa ca este, de fapt, doar un scop.

Mai exact, aplici optimizare tip SEO asupra website-ului tau pentru a ajuta clientii/utilizatorii sa gaseasca informatiile pe care le oferi mai rapid si apoi pentru a multumi algoritmul Google si a ajunge cat mai sus in motoarele de cautare. Totusi, din moment ce algoritmul Google ia in calcul cat de usor ii este unui utilizator sa gaseasca informatii, se poate spune ca unicul scop al SEO este de a multumi complet vizitatorii unui website.

Astfel, SEO este la mare cautare in ziua de astazi deoarece contribuie, in primul rand, la crearea unui website si a unei prezente online care ajuta utilizatorul si pentru ca garanteaza trafic organic si, implicit, crestere semnificativa la capitolul vanzari/conversii.

Deci, ce este SEO? Este subdomeniul din digital marketing care multumeste pe toata lumea atunci cand este realizat corespunzator – afacere, client, agentie!

Afla aici ce este SEO si cum iti poate ajuta website-ul!
optimizare SEO

Ce cuprind serviciile de optimizare SEO in prezent?

O scurta introducere privind strategiile de optimizare SEO te va indrepta mereu spre cuvintele cheie si importanta acestora. Cuvintele sunt intr-adevar importante, dar reprezinta undeva la 10-20% din toate eforturile depuse in crearea unei strategii complete, dar mai ales eficiente.

Este de la sine inteles ca faimosul algoritm Google nu sta si citeste cuvinte cheie toata ziua, nu?

  • SEO Tehnic – probabil cea mai complicata parte SEO, implica rezolvarea erorilor website-ului, link-urilor, redirectionarilor aleatorii, se ocupa de realizarea unui sitemap, adreseaza problemele de compatibilitate cu dispozitivele mobile si asa mai departe. O strategie de optimizare SEO tehnic nu are nicio legatura cu bine cunoscutele cuvinte cheie;
  • SEO On Page – in schimb, SEO on page se ocupa aproape doar de ele! Partea de on page a SEO implica adaugarea cuvintelor cheie si a continutului de calitate in fiecare pagina a website-ului afacerii tale. Totodata, on page include si meta descrieri, meta titluri, tag-uri pentru poze – si aceasta parte este putin tehnica. → Afla mai multe despre SEO on page!
  • SEO Off Page – off page reprezinta o serie de optimizari prin care utilizatorul este directionatspre website-ul tau. Mai exact, mentiuni despre website-ul tau pe alte pagini (sub forma de link-uri si nu numai), influenteaza opinia motoarelor de cautare si, implicit, autoritatea si nivelul de incredere de care se bucura website-ul tau. Strategiile de optimizare si promovare SEO off page includ deseori bloguri pe alte websiteuri, articole, comunicate de presa si asa mai departe (aici intra si continutul social media care trimite spre website-ul tau). → Afla mai multe despre SEO off page!
  • Analize SEO – acest tip de analize sunt, de regula, cele neobservate. Daca beneficiezi de servici SEO, rar ai oportunitatea de a vedea cum se realizeaza o analiza SEO. Aceasta implica utilizarea mai multor tipuri de unelte care au rolul de a identifica erori si de a analiza aspectele SEO mentionate mai sus. Astfel, o analiza iti poate spune daca SEO on page este realizat corespunzator sau daca partea de off page are rezultatele dorite;
  • Evaluare/masurare a performantelor – evident, orice strategie de marketing, fie ea traditionala sau digitala, trebuie neaparat insotita de rapoarte lunare de evaluare si masurare a performantelor. Acestea sunt extrase din analiza realizata dupa implementarea strategiilor de optimizare SEO (exista, desigur, si analize preliminare realizate de catre expertii SEO);
  • Analize asupra competitiei – nu in ultimul rand, un departament SEO are responsabilitatea de a analiza competitia clientului. Pentru a implementa strategii de optimizare SEO eficiente, expertii trebuie sa afle ce tipuri de strategii implementeaza competitia, dar mai ales in ce masura/volum. Dupa cum vei afla mai jos, bugetul alocat strategiilor SEO conteaza foarte mult – nu este de ajuns sa stii pur si simplu cum se face SEO.
SEO nu este de ajuns – iata de ce mai ai nevoie pentru o campanie de succes!

Dupa cum poti vedea, complexitatea nu poate fi evitata cand vine vorba de optimizare SEO. Pret de minim cateva luni bune dupa semnarea unui contract pentru acest tip de servicii, vei invata din ce in ce mai multe despre aspectele mentionate mai sus.

Nu uita ca o agentie (dedicata sau nu) are responsabilitatea de a-ti comunica ce se intampla in timpul aplicarii unei strategii – implicit de a-ti explica ce si cum cand vine vorba de SEO.

preturi SEO

Ce factori influenteaza preturile SEO din piata de astazi?

Raportul optimizare SEO / pret este unul destul de variat, in principal din cauza faptului ca exista destul de multi factori care influenteaza bugetul lunar necesar pentru atingerea obiectivelor vizate. Iata care sunt cei mai importanti dintre acestia:

  • Domeniul de activitate – evident, exista domenii de activitate in care eforturile SEO depuse de alte afaceri sunt incredibil de mari, dupa cum s-ar spune. In aceasta situatie, poate fi greu sa domini prima pagina de rezultate in lipsa unui buget mare sau a unei echipe de experti care poate prezenta, totodata, un cost ridicat;
  • Competitia – lasand la o parte domeniul de activitate, trebuie sa iei in calcul si competitia. Chiar daca domeniul nu este atat de avansat cand vine vorba de SEO, unii competitori s-ar putea sa depuna foarte mult efort. Cand vine vorba de preturi SEO, acest aspect poate avea o influenta semnificativa;
  • Obiectivele propuse (termen lung si scurt) – nu poti avea rezultate pe termen lung cu bugete pe termen scurt, dupa cum s-ar spune. Astfel, inainte de a apela la o agentie si de a cere oferta de preturi SEO, trebuie sa stii daca obiectivele tale vor fi pe termen scurt sau pe termen lung. De regula, in SEO, eforturile pe termen scurt nu sunt atat de eficiente – chiar si cu o strategie de baza, primele rezultate pot veni dupa cateva luni bune. SEO nu ofera crestere masiva a traficului organic peste noapte;
  • Prezenta altor campanii de marketing – alte campanii de marketing pot influenta, mai mult sau mai putin, preturile SEO care iti sunt oferite. Acest lucru se aplica deoarece exista subdomenii in marketing-ul digital care pot avea aceleasi efecte ca si SEO – desigur, acest lucru nu inseamna ca ofera aceleasi rezultate. De exemplu, reclamele platite prin Google Ads iti cresc vanzarile/conversiile, dar nu traficul organic – au acelasi efect ca si SEO, dar nu si aceleasi rezultate pe termen lung;
  • Bugetul disponibil – nu in ultimul rand, bugetul de care dispui influenteaza intreaga investitie in SEO. Daca ai atribuit un buget de optimizare SEO peste media pietei, atunci investitia s-ar putea sa ajunga la punctul de break-even foarte rapid.
  • Volumul de lucru necesar – desigur, preturile SEO sunt influentate si de dimensiunea site-ului. Unele website-uri de servicii cuprind 2-3 pagini, pe cand un site de tip ecommerce poate avea sute de categorii si subcategorii si mii de pagini de produs. Fiecare dintre aceste pagini trebuie optimizata pentru a atinge cele mai bune rezultate. Astfel, volumul de lucru va influenta in mod decisiv bugetul lunar propus de agentia cu care lucrezi.
costuri SEO

Costuri SEO – ce investitii face o agentie in proiectul tau?

Am vorbit de preturi, dar sa nu uitam de costuri SEO – mai exact costurile suportate de o agentie pentru a implementa strategii la nivelul afacerii tale. Trebuie sa intelegi ca, pe langa bugetul alocat SEO (care se duce numai catre lucrurile care influenteaza traficul spre website-ul tau), trebuie sa platesti si angajatii care implementeaza aceste strategii.

Astfel, la capitolul costuri, se ia in calcul:

  • Timpul petrecut pentru efectuarea analizelor preliminare, din timpul implementarii strategiilor si strategiilor de performanta efectuate dupa o anumita perioada sau lunar;
  • Implementarea efectiva a fiecarui tip de optimizare – on page, off page, tehnica si asa mai departe;
  • Timpul si resursele necesare crearii de continut de calitate, fie pentru on page, off page, social media si asa mai departe;
  • Costurile aferente achizitionarii spatiilor publicitare sau postarilor sponsorizate, in cazul in care se aplica astfel de strategii;
  • Costurile instrumentelor de lucru folosite in analiza si raportare.

Toate acestea implica costuri pentru agentia sau expertul alaturi de care colaborezi. De exemplu, cand spui ca ai un buget de 500 EUR pe luna pentru optimizare SEO, acest buget nu implica, de regula, costurile suportate de agentie si pentru care vei fi taxat.

tarife optimizare SEO

Tarife pentru optimizarea SEO – de la ce suma pornesc preturile agentiilor?

Cand vine vorba de pretul minim pentru optimizare SEO, acesta este de 500-600 EUR pe luna. Totusi, nu exista un pret maxim sau unul recomandat pentru acest tip de campanii/strategii de marketing. In general, domeniul de activitate, competitia si dimensiunile website-ului afacerii tale sunt principalii factori care influenteaza aceste tarife pentru optimizare SEO.

O afacere de dimensiuni mari si cu o cifra de afacere considerabila poate descoperi ca o strategie eficienta SEO, conceputa special pentru ea, poate avea un tarif si de cateva mii de EUR. De altfel, nu uita faptul ca agentiile de marketing si, in general, eforturile de marketing, sunt cele mai bine platite aspecte care tin de promovarea si dezvoltarea unei afaceri, intrucat ofera cea mai mare rentabilitate.

De exemplu, daca afacerea ta prezinta costul X pentru a dezvolta un produs, este foarte posibil ca eforturile de marketing si optimizare SEO sa necesite un cost echivalent cu 3X pentru promovarea corespunzatoare a produsului respectiv.

cat costa SEO

Cat costa SEO pentru afacerea ta?

Aceasta este o intrebare fara raspuns, mai ales pentru agentia The Markers. Nu spunem acest lucru din lipsa de informatii, ba chiar dimpotriva. Adevarul este ca nu exista un pret SEO standard sau un tarif concret cand vine vorba de acest domeniu. In piata poti gasi si oferte sau „pachete” standard, insa marile agentii nu vor practica niciodata strategii standardizate.  

Cat costa SEO? Exact atat cat vrei tu sa coste. Poate costa si 100 RON pe luna, dar acest cost nu va reflecta cu siguranta asteptarile tale de la o strategie de optimizare SEO. Pe scurt, costul SEO pentru afacerea ta este influentat de dorintele, asteptarile, cerintele si necesitatile tale – pentru a le mentiona pe toate.

Afla cum recunosti si eviti serviciile SEO de slaba calitate!

Echipa The Markers iti va asculta toata povestea, va realiza o analiza preliminara sub forma unui audit, dupa care iti poate spune exact cat va costa SEO personalizat pentru afacerea ta. Noi nu oferim pachete SEO prin care sa iti „garantam” succesul dupa 1-2 luni de optimizare SEO, ci avem ca obiectiv scalarea fiecarei afaceri cu care colaboram.

The Markers iti pune la dispozitie campanii si strategii complet personalizate care pot face cu adevarat o diferenta in mediul online – drept dovada sta intregul nostru portofoliu de clienti, clienti care s-au bucurat si se bucura de pozitii in top in cautarile Google, de trafic organic in continua crestere si de conversii care depasesc asteptarile!

Expertii The Markers te pot ajuta cu o oferta!

Esti all in
cu noi?

Ia legatura cu noi si lasa-ne sa preluam provocarea ta!

Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.