...

Ce este SEO on page si de ce este atat de important?

SEO on page

SEO, dupa cum probabil bine stii, este una dintre pietrele de temelie ale marketing-ului in mediul online. Acesta poate influenta traficul catre pagina ta intr-un mod complet organic – mai exact, traficul si conversiile nu sunt platite (precum in cazul Google Ads, de exemplu).

Astfel, este de la sine inteles de ce SEO este atat de important – cu toate aspectele sale, inclusiv SEO on page. In functie de strategia abordata, unii experti SEO s-ar putea sa sara peste anumite aspecte, considerandu-le irelevante. Totusi, adevarul este ca fiecare latura a acestui domeniu este strans conectata cu toate celelalte. Asadar, nu poate fi pusa problema necesitatii unei anumite laturi – ci doar eficienta fiecareia in parte.

In articolul de astazi, vom discuta mai mult despre SEO on page. Acest tip de SEO are rolul de a optimiza in detaliu website-ul tau si paginile acestuia, in special continutul si experienta utilizatorului, pentru a-l ajuta pe acesta din urma. De ce utilizatorul si nu motorul de cautare? Pentru ca motorul de cautare, Google, este in cautare continua de site-uri care ajuta si informeaza utilizatorii – acestea se bucura de prima pozitie!

Ce este optimizarea SEO on page?

Cand vine vorba de optimizare SEO on page, se iau in calcul toate elementele din fiecare pagina a website-ului tau. Conform mai multor surse, SEO on page si SEO on site inseamna acelasi lucru. Chiar daca este posibil ca aceste doua subtipuri de SEO sa actioneze asupra unor elemente similare, acestea sunt, dupa cum vei vedea, oarecum diferite.

optimizare SEO on page

S-ar putea spune ca SEO on site este mai degraba o subcategorie a on page, din moment ce „on page” ia in calcul toate aspectele care fac o pagina mai usor de utilizat.

Aspecte principale si care tin strict de optimizare SEO on page

Algoritmul Google cauta anumite indicii (sau semnale) prin care determina daca o anumita pagina este relevanta pentru utilizator. Nivelul de relevanta este crescut in mod semnificativ daca anumite cuvinte cheie (cautate de utilizator) apar in corpul unei pagini din website-ul tau. Acesta este primul pas spre optimizarea de tip on page.

Dupa cuvinte cheie, se iau in calcul toate celelalte elemente ale unei pagini – continut, meta descriere si titlu, imagini, headings, modul de navigare in pagina, precum si calitatea continutului in sine – despre toate acestea vei afla mai multe detalii in cele ce urmeaza.

Deci, ce este SEO on page? In general, termenul se refera mai degraba la toate modurile prin care un website si paginile acestuia pot fi modificate incat sa imbunatateasca experienta utilizatorului pe acestea. Aici intra asa-numitele core web vitals, dar si compatibilitatea cu dispozitivele mobile, link-uri interne si viteza paginii.

Astfel, dupa cum poti vedea, o strategie completa de optimizare SEO on page implica mai mult decat cuvinte cheie si aruncarea acestora (in unele situatii) in pagina.

Nu doar SEO – descopera gama noastra completa de servicii de marketing!

Ce este SEO on site?

Acest tip de SEO poate fi vazut ca si o subcategorie a SEO on page, in special datorita faptului ca se ocupa mai degraba de elemente tehnice ce tin de capitolul optimizare site. Astfel, daca marea majoritate a tehnicilor si strategiilor SEO on page au in vedere cuvinte cheie, continut, optimizare continut, SEO on site ia in calcul aspectele tehnice – erori, viteza paginii si asa mai departe.

In general, acest tip de SEO se ocupa de elementele care nu sunt legate direct de cuvinte cheie, precum:

  • Utilizarea si calitatea link-urilor din pagina – se iau in calcul aspecte precum numarul acestora, daca sunt external sau internal, pozitionarea lor in text, pagina catre care trimit si asa mai departe. Sunt recomandate link-uri de ambele tipuri, dar cu masura si doar acolo unde este necesar/relevant;
  • Viteza de incarcare a paginii – acesta este un element extrem de important care influenteaza semnificativ traficul. Conform statisticilor, daca o pagina se incarca in mai mult de 3 secunde, marea majoritate a utilizatorilor parasesc site-ul. Astfel, nu conteaza cat de bine ai structurat strategia de cuvinte cheie daca website-ul tau lasa de dorit la partea incarcare si viteza;
  • Utilizarea de tool-uri de structurare a datelor (precum Schema.org) – uneltele de acest tip te ajuta sa imbunatatesti modul in care motoarele de cautare citesc paginile website-ului tau si, implicit, modul in care le indexeaza si pozitioneaza in rezultatele cautarii. Aceste unelte necesita cunostinte de HTML, deoarece presupun adaugarea de informatie la nivel backend;
  • Structura de URL-uri a paginilor – in unele cazuri, URL-urile pot ajuta utilizatorul sa gaseasca anumite informatii, iar o structura centralizata a acestora (categorii, subcategorii, etc.) poate ajuta site-ul tau sa fie mai bine vazut, atat de utilizatori, cat si de motoarele de cautare;
  • Compatibilitatea cu dispozitivele mobile – in ziua de astazi, nu ar trebui sa ignori acest aspect. Marea majoritate a utilizatorilor cauta informatii si realizeaza achizitii de pe telefonul mobil. Sa spui pas acestui tip de optimizare/compatibilitate poate insemna, in unele cazuri, sa renunti voit la 50% din potentialii tai clienti. Aici poti face testul mobile friendly;
  • Metadata pentru pagini – conform definitiei, metadata inseamna date care ofera informatii/detalii despre alte date, un mod de a defini mai in detaliu anumite date. In timp ce datele de baza ajuta utilizatorii (corpul unui articol), metadata este folosita de motoarele de cautare (tag-uri imagini, headings, meta titlu, meta descriere, etc.).
SEO on site

De cele mai multe ori, SEO on site necesita prezenta unui expert si poate chiar a unui programator (in cazul in care exista erori serioase sau redirect-uri cu un grad ridicat de risc/dificultate la nivelul site-ului).

Afla mai multe despre oferta noastra de servicii SEO!

Ce este un meta titlu?

Un meta titlu este practic titlul afisat in rezultatele cautarii pe motoarele de cautare. Acesta indica subiectul paginii catre care trimite si are, de regula, un cuvant cheie principal – relevant pentru pagina respectiva. Acest meta titlu poate fi diferit de titlul in sine al articolului sau paginii, desi acest lucru nu este recomandat.

Meta titlul este un aspect esential cand vine vorba de optimizare SEO on page, deoarece este unul dintre primele lucruri la care se uita atat utilizatorii, cat si motorul de cautare in sine. Tocmai de aceea, structura si optimizarea sa sunt vitale pentru o pagina web. Cateva reguli generale de urmat sunt:

  • O limita de 60 de caractere pentru meta titlu;
  • Descrierea continutului din pagina;
  • Integrarea de cuvinte considerate „puternice”, cu influenta;
  • In ciuda aspectelor relativ tehnice de mai sus, meta titlul tot trebuie sa fie interesant, sa atraga privirea utilizatorilor si sa contribuie la realizarea unei conversii.
meta titlu

Ce este o meta descriere?

Daca exista meta titlu, atunci exista si descriere meta. Aceasta reprezinta un alt pas important pentru capitolul optimizare SEO on page. In rezultatele cautarii, dupa meta titlu, utilizatorii au sansa de a vedea o descriere scurta privind subiectul abordat in pagina respectiva.

Dupa cum probabil ai observat pana acum, majoritatea descrierilor meta ale paginilor din Romania nu prea sunt coerente. De ce? Pentru ca, atunci cand acest tip de descriere nu este clar mentionata/introdusa, Google va selecta o parte din continut care fie contine cuvantul cheie corespunzator cautarii curente, fie este relevanta pentru pagina si o va insera ca descriere meta.

Acea parte poate fi o propozite incompleta sau un paragraf care nu poate fi inteles fara context. Tocmai de aceea ai sansa de a introduce descrierea meta. Cateva reguli generale de urmat in crearea acesteia sunt:

  • Considera meta descrierea o reclama text prin care poti vinde un produs sau serviciu – in cazul de fata, o pagina sau un website;
  • Evita sa folosesti descrieri similare cu cele ale altor pagini sau ale competitiei;
  • Foloseste un maximum de 155 de caractere;
  • Include un cuvant tip call-to-action;
  • Foloseste cuvantul sau cuvintele cheie;
  • Asigura-te ca descrierea este specifica (nu generalista) si ca descrie subiectul paginii intocmai.
descriere meta

De ce trebuie sa folosesti mereu headings – H1, H2, H3?

Dupa cum a fost mentionat, Google si alte motoare de cautare scaneaza si analizeaza pagini pentru a determina daca acestea merita sa fie pe prima pagina de rezultate. Printre lucrurile pe care le scaneaza se numara si heading-urile din paginile tale.

Un heading este chiar acesta de mai sus – subtitlul paragrafului. In cazul de fata, acesta poarta tag-ul H2, ce arata faptul ca acesta este un tag secundar din continutul acestei pagini. H1, pe de alta parte, este titlu paginii, ghideaza continutul si ar trebui sa fie urmat de heading-uri H2 si H3 relevante.

Din nou, heading-urile ajuta atat utilizatorii, cat si pe Google. De fapt, mai bine spus, tocmai pentru ca ajuta utilizatorii sa treaca mai repede printr-un articol sau o pagina, aceste heading-uri sunt importante pentru Google.

Ideile de baza in crearea de headings se invart in jurul subtitlurilor atractive, usor de inteles, informative, dar si in jurul celor care includ cuvinte cheie.

headings h1 h2 h3

Optimizare imagini

Optimizarea imaginilor este legata mai mult de tipul de optimizare on site, deoarece rezultatele acesteia nu sunt neaparat vazute de utilizatori. Totodata, modul in care sunt optimizate imaginile poate afecta viteza incarcarii unei pagini, printre altele.

La capitolul optimizare imagini, se iau in calcul urmatoarele aspecte:

  • Marimea imaginilor – atat din punct de vedere al dimensiunilor, cat si marimii fisierului; optimizarea presupune pastrarea unei calitati inalte a imaginii intr-un fisier cat mai mic cu putinta;
  • Optimizare titlului, alt tag-ului si numelui fisierului – ideal ar fi ca toate aceste trei aspecte sa contina cuvantul cheie aferent imaginii respective. Evident, imaginea trebuie sa fie relevanta si ea pentru cuvintele cheie;
  • Utilizare de imagini unice – unicitatea este importanta in mediul online. Totodata, mai importanta decat aceasta este folosirea de imagini care nu sunt protejate de catre drepturi de autor;
  • Relevanta corespunzatoare text-imagine – o imagine trebuie sa dea de inteles cititorului despre ce se vorbeste in paragraful aferent imaginii respective. Mai exact, imaginea trebuie sa fie reprezentativa si textul trebuie sa o completeze pe aceasta, pentru a crea continut complet.
optimizare imagini

Optimizare text

Aici probabil deja stii ce aspecte trebuie sa iei in calcul. Optimizarea textului implica inserarea de cuvinte cheie relevante, in acelasi timp evitand aglomerarea textului cu un anumit cuvant cheie – sau cu cel principal.

Unii experti recomanda ca densitatea unui cuvant cheie sa nu depaseasca 2-3% din numarul total de cuvinte ale textului respectiv. Exista numeroase unelte online care pot verifica aceasta densitate – totusi nu este un lucru obligatoriu.

In esenta, desi aspectul de optimizare SEO on page poate deveni foarte tehnic – foarte rapid – ideal este sa utilizezi cuvantul cheie intr-un mod natural, unde suna bine, dupa cum s-ar spune, anume  sa eviti inserarea lui fortata.

optimizare text

In acelasi timp, trebuie mentionat ca acest capitol, optimizare text, include toate lucrurile mentionate anterior – meta titlu, meta descriere, headings, dar si optimizare imagini. Toate aceste elemente fac parte din textul unei pagini sau unui articol dintr-o pagina – iar pagina respectiva are nevoie de meta tag-uri, headings si imagini, evident.

Acesta este si motivul pentru care poti ajunge la concluzia ca o echipa SEO este mai potrivita pentru optimizarea unei pagini sau chiar a unui simplu articol de blog. Aceasta poate lua in considerare toate aspectele SEO on page – inclusiv on site precum erori, linkuri, redirecturi, optimizare tag-uri si asa mai departe.

Servicii Copywriting si Content Writing – Optimizare text ca la carte!

Ce inseamna SEO on page pentru site-ul tau?

Daca vrei sa inveti mai multe despre SEO, atunci vei intalni cu siguranta destui experti si articole/studii de caz care se vor concentra pe importanta superioara a SEO off page – anume link building strategies.

Chiar daca aceste strategii au un impact pozitiv (daca sunt realizate corespunzator) asupra autoritatii si increderii website-ului tau, efectul lor este practic 0 daca website-ul tau si paginile acestuia au 0 de oferit utilizatorului.

Tocmai de aceea, o strategie de success SEO va incepe cu partea de on page. Cand aceasta va fi pusa la punct, se poate trece mai departe. Deci, ce inseamna SEO on page?

ce inseamna SEO on page

SEO on page este a doua cea mai importanta parte a SEO dupa analiza tehnica si stabilirea unei arhitecturi a unui website. Este etapa a doua (ca importanta) dintr-un proces comples care, in final, iti garanteaza trafic organic, pentru care nu trebuie sa platesti constant si din ce in ce mai mult.

Echipa agentiei The Markers te poate ajuta sa beneficiezi de toate etapele constituente ale unei strategii SEO de succes. Totul incepe cu un simplu audit de performanta, oferit in mod gratuit tuturor partenerilor nostri. Apoi, trecem la rezolvarea problemelor ce tin de SEO tehnic si on page, dupa care punem la punct si o strategie off page – totul pentru tine si pentru afacerea ta din mediul online!

Vrei o strategie SEO completa si de succes? Contacteaza-ne chiar acum!

Esti all in
cu noi?

Ia legatura cu noi si lasa-ne sa preluam provocarea ta!

Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.