Prin SEO intelegem cuvinte cheie si crearea de continut scris!
Desi o afirmatie corecta, aceasta nu este nici pe departe una completa. Daca tu, ca si client, esti in cautare de servicii de optimizare SEO cuprinzatoare pentru website-ul tau, atunci introducerea catorva cuvinte cheie in paginile acestuia nu va fi de ajuns.
Ai nevoie de o strategie cuprinzatoare pentru a putea beneficia la maximum de pe urma optimizarii pentru motoarele de cautare. Desigur, specialistii departamentului SEO The Markers au pus la punct o strategie in 5 pasi care ofera rezultate, dar mai ales care poate fi usor urmarita si inteleasa de clienti.
Asadar, iata cum arata procesul complet de optimizare SEO site!
Este intreg procesul de optimizare site necesar?
Evident, nu. Strategia este impartita in cinci pasi tocmai pentru ca aceasta poate fi realizata pe bucati, in functie de necesatitatile clientului, dar si de conditia websiteului. Exista situatii cand o agentie preia un proiect de la zero, dar acestea sunt rare.
Mai des intalnite sunt situatiile in care agentia preia un website deja construit, eventual cu optimizari SEO deja aplicate. In acest caz, fundatia deja turnata trebuie verificata in intregime de catre un specialist SEO. In curand vei afla de ce anume este pertinenta structura unui website pentru acest specialist.
Astfel, intreg procesul nu este necesar. De exemplu, poti avea un mini-departament SEO in-house care se ocupa in mod activ de optimizare si/sau crearea de continut, dar nu ai acces la solutii de link building. Pentru acest pas din proces, poti apela cu incredere la o agentie!
Pasul 1: Luam in primire site-ul si conectam tot ce este necesar pentru analiza si monitorizare
Primul pas poate fi vazut ca o sedinta de acomodare pentru website, proprietarul acestuia si expertii care vor lucra la el. Acesta implica furnizarea accesului la doua unelte importante pentru optimizarea SEO a unui website – Google Analytics si Google Search Console.
Google Analytics este folosit cu precadere pentru a monitoriza performanta unui website din mai multe puncte de vedere. Acest tool este totodata folosit si de alti specialisti, precum cei din PPC. Cel putin la fel de important pentru procesul de optimizare site este Google Search Console.
Acest tool permite specialistilor sa analizeze site-ul in detaliu – performanta in diferite tipuri de rezultate organice, inspectii URL, pagini, sitemap, robots.txt, accesibilitate, indexare, linkuri, erori si multe altele. Consola prezinta specialistului informatiile de care acesta are nevoie pentru a pune un website pe picioare in relatia cu Google.
Google pune foarte mult accentul pe navigarea usoara, fluida. Un website plin de erori si care nu este indexat corespunzator de catre motorul de cautare nu va fi afisat foarte des utilizatorilor.
Pasul 2: Aplicam optimizari de tip tehnic, cu grija si atentie
Dupa ce ne-am familiarizat cu website-ul, este timpul sa trecem la optimizarea efectiva a acestuia. Primul lucru de care ne vom ocupa este partea tehnica – din nou, extrem de importanta pentru Google, dar mai ales pentru utilizator.
Acesta este pasul in care este posibil sa facem cateva modificari la nivel de structura (anume sa reorganizam paginile principale, categoriile si subcategoriile). Reorganizarea poate fi simpla sau complexa, precum in cazul magazinelor online.
In acest pas al procesului de optimizare SEO site ne vom mai ocupa si de:
- Link-urile care nu duc nicaieri – binecunoscutele broken links care au un impact negativ asupra experientei utilizatorului;
- Viteza de navigare – vom aplica diferite solutii de imbunatatire a vitezei website-ului pentru ca acesta sa se ridice la standardele Google si la asteptarile utilizatorilor de astazi;
- Accesibilitatea pe diferite dispozitive – cunoscuta si sub numele de mobile responsiveness. Pe scurt, stabilim un mod de afisare – in concordanta cu tema actuala a website-ului – care va fi disponibil utilizatorilor mobile pentru a imbunatati experienta acestora.
In al doilea pas aruncam si o privire la continutul deja prezent pe website, daca acesta exista. Il analizam si daca exista urme de plagiarism sau continut duplicat, acestea vor fi eliminate. In plus, toate conexiunile cu site-uri toxice vor fi eliminate.
Pasul 3: Luam la rost cuvintele cheie, precum si competitia
A venit si momentul mult asteptat – cuvintele cheie, binecunoscutele keywords care par ca fac procesul de optimizare SEO site unul foarte usor. Ei bine, dupa cum vei vedea, nici procesul de cercetare si analiza a cuvintelor cheie nu este unul simplu.
In prima instanta, se identifica cuvintele cheie aferente domeniului tau de activitate, la mod general. Apoi, se arunca un ochi atent si asupra competitiei pentru a vedea daca acestia dispun de un proces sau strategie de optimizare site mai buna. Competitia poate oferi specialistilor si idei valide privind structura paginilor si/sau categoriilor de produse.
Astfel, in urma acestor analize, specialistii iau in calcul si user search intent – anume intentiile de cautare ale utilizatorului. Cu ajutorul acestui detaliu, specialistii pot determina care este cel mai bun cuvant cheie dintr-un set intreg – precum si pozitia acestuia in structura website-ului.
Se prioritizeaza astfel cuvintele cheie, se evita totodata canibalizarea acestora (anume tintirea acelorasi cuvinte cheie cu mai multe pagini ale website-ului) si se pune la punct o strategie de implementare a acestora pe baza planului general de optimizare site din punct de vedere SEO.
Pasul 4: Trecem la treaba, abordam continutul on-page
Al patrulea pas (alaturi de ultimul) reprezinta poate cele mai mari eforturi care trebuie depuse in intreg procesul de optimizare SEO a unui site. Desigur, acest lucru se datoreaza in mare faptului ca ultimii doi pasi implica realizarea anumitor activitati in mod constant.
Cand trecem on-page, echipa noastra se va ocupa de urmatoarele:
- Optimizare completa a URL-urilor, meta titlurilor si meta descrierilor – acestea sunt informatii extrem de utile atat pentru Google, cat si pentru utilizatori. Se pune accentul pe vocea brandului tau in crearea textelor, dar si pe optimizarea SEO eficienta;
- Optimizare completa a imaginilor si fisierelor media din website – orice imagine de peste 1MB are un efect negativ asupra vitezei websiteului tau. Astfel, fiecare poza din website, precum si fiecare poza care va fi adaugata trebuie optimizata, astfel incat sa aiba doar cateva sute de KB;
- Analiza atenta a link-urilor interne si externe – link-urile contribuie la construirea autoritatii brandului tau in mediul online. Contrar asteptarilor, acestea trebuie introduse intr-un anumit mod, dar in general astfel incat sa fie utile pentru utilizatorul final, implicit pentru un potential client;
- Marcam continutul cu schema markup pentru accesibilitate – a utiliza schema marktup la nivel de continut inseamna a furniza motorului de cautare continutul unei anumite pagini intr-o forma usor de inteles si usor de afisat pentru utilizatori. De exemplu, prin schema markup poti selecta care parte de continut sa fie afisata direct in rezultatele motorului de cautare (rich snippets);
- Creare de continut optimizat, relevant si original – procesul de optimizare site nu este complet fara o planificare cuprinzatoare la nivel de blog. Chiar si un magazin online va beneficia nespus de pe urma unui blog, in special deoarece acesta adauga la acea autoritate in mediul online pe care o ai.
In functie de dimensiunile website-ului tau, pasul patru poate dura chiar si mai mult de un an. De exemplu, un magazin online cu 200 de categorii si subcategorii diferite va avea nevoie de meta titluri, meta descrieri, optimizare imagini, marcare de continut, dar mai ales creare de continut specific optimizat pe cuvinte cheie pentru fiecare pagina de categorie si subcategorie in parte.
Evident, etapa on-page nu se incheie niciodata, fiindca site-ul tau trebuie sa aiba continut proaspat si o optimizare de actualitate la fiecare vizita a robotilor Google. Astfel, categoria de blog va fi poate cea mai activa parte a site-ului pe parcursul intregului proiect.
Pasul 5: Noi ne ducem in off-page, tu ajungi cu adevarat in online!
Ultimul pas are in vedere optimizarea SEO a unui site din punct de vedere off-page. Totodata, acest pas doreste aplicarea si aprofundarea conceptului EEAT, un punct de referinta in SEO pentru Google.
EEAT inseamna experienta, expertiza, autoritate si incredere. Aceste patru ingrediente sunt necesare la nivelul oricarui website pentru ca acesta sa ajunga pe prima pagina a rezultatelor cautarii. Desigur, strategia de optimizare site off-page are un impact puternic asupra modului in care aceste ingrediente sunt gatite.
Astfel, noi ne ducem in off-page si avem grija de:
- SEO la nivel local – cream afacerii tale un Google Business Profile si oferim acesteia sansa de a aparea in rezultatele speciale facute pe raza locatiei in care se afla. Totodata, acest profil pune la punct si un panou lateral cu informatii esentiale despre afacerea ta;
- Content marketing si profil de backlinks – referintele pe care un site le primeste de la alte site-uri sunt vazute si analizate de catre motoarele de cautare. Bineinteles, Google interpreteaza toate link-urile pe care website-ul tau le primeste de la diverse bloguri, site-uri de stiri, site-uri din industrie s.a.m.d. Astfel, toate parteneriatele online, participarile la evenimente, referintele social media si alte link-uri catre site-ul tau sunt deosebit de importante.
Acestea sunt punctele de care o echipa SEO se ocupa in mod exclusiv. Totusi, in cadrul unei agentii, optimizarea SEO off-page va implica si reputation management, punerea la punct de evenimente (fie online sau offline), social media marketing si multe altele (precum o campanie PR cuprinzatoare).
Cu ajutorul acestui ultim pas, noi ne ducem in off-page si mentinem pozitia constant, aspect necesar strategiei de optimizare site, iar tu ajungi cu adevarat in online!
Optimizare site – SEO este investitia pe termen lung de care ai nevoie!
Conform SemRush, aproximativ 55% din traficul generat de o afacere provine din cautarile de tip organic. Evident, aceste cautari sunt influentate complet de SEO, implicit de procesul de optimizare SEO site.
Dar care sunt sau care pot fi rezultatele investitiei in SEO?
Rezultatele sunt variate, acestea fiind practic unice pentru fiecare companie. In acest caz, exemplele ne sunt de mare ajutor. Astfel, agentii internationale precum Profitworks au generat ROI din SEO de 275%. O alta companie, TeraKeet, sustine faptul ca, in general, procesul de optimizare SEO site aduce cu sine un ROI intre 5x si 12.2x.
Astfel, investitia pe termen lung este una mai mult decat justificata!
Daca ai nevoie de mai multe detalii privind strategia noastra completa de optimizare site sau despre beneficiile reale pe care acest tip de serviciu le aduce, nu ezita sa ne contactezi. Departamentul SEO al agentiei The Markers iti sta la dispozitie!