Graphic design-ul reprezinta mai mult decat simpla identificare a unui brand printr-un logo interesant. Proiectarea corecta a elementelor vizuale este o metoda puternica de a educa si informa publicul prin tranzitii de culori captivante, fonturi personalizate si ilustratii care mai de care mai fascinante.
Un lucru este sigur: graphic design-ul este un peisaj in continua schimbare cu noi tendinte care le domina pe cele vechi de la an la an.
In acest articol, vom discuta despre tendintele in graphic design pentru anul 2021, de la cele mai populare culori si fonturi pana la noile abordari utilizate de profesionisti in realizarea gradientilor!
Fonturi simple
Continutul text este unul dintre elementele de baza ale unui site web sau al unei campanii publicitare. In primul rand, continutul text este intaiul element pe care utilizatorul il cauta atunci cand ajunge pentru prima data pe un site sau o pagina de business.
In al doilea rand, sa nu uitam ca textele optimizate coresunzator sunt necesar pentru indexarea unui site de catre motoarele de cautare.
Si pentru ca tocmai am argumentat nivelul sau de utilitate, urmeaza sa raspundem la urmatoarea intrebare: ce fel de fonturi sunt potrivite pentru textele tale?
In ultimii ani, s-a acordat din ce in ce mai multa atentie stilurilor indraznete de fonturi, deoarece acestea au reusit sa atraga mult mai bine atentia vizitatorilor. Cu toate acestea, anul 2021 va favoriza fonturile care vor fi asociate cu minimalismul precum:
- Roboto;
- Open Sans;
- Intro Pro.
Forme lichide
Cate site-uri si produse cu vizualuri bazate pe contururi clare ai vazut pana acum? Majoritatea utilizatorilor recunosc ca acest aspect utilizat in exces a devenit deja plictisitor.
Marginile si formele fixe sunt o relicva a trecutului. Ele simbolizeaza in mare parte monotonia.
La polul opus, formele lichide implica creativitate, agilitate si cel mai important: creeaza efectul de miscare. Astfel, formele lichide vor fi una dintre tendintele principale ale anului 2021.
Suprapuneri
Suprapunerea unei imagini peste alta poate ingreuna perceptia continutului. Cu toate acestea, suprapunerea creeaza o adancime suplimentara a imaginii si il ajuta pe cel care priveste sa inteleaga imaginea in detaliu.
Folosind efectul de suprapunere, designerii au mai multe optiuni creative:
- utilizarea unui element translucid pentru conectarea imaginilor;
- suprapunerea directa a unui element cu altul;
- crearea de forme liniare deasupra ilustratiilor;
- suprapunerea fonturilor folosind culoarea;
- combinarea intre fotografii si desen.
Asadar, utilizarea corecta a suprapunerilor va duce la vizualuri de succes in 2021. Consumatorul va dori sa inteleaga ce se ascunde in spatele tuturor acestor desene.
Animatii
In 2021 nu vom putea vorbi despre graphic design fara sa pomenim animatiile.
Companiile aloca din ce in ce mai mult timp dezvoltarii de animatii atractive si unice. De ce? Acestea reusesc sa atraga atentia oricarui utilizator mult mai eficient decat o imagine obisnuita.
In plus, animatia este una dintre cele mai puternice modalitati de a revitaliza un brand.