Care sunt tendintele in graphic design pentru anul 2021?

Graphic design-ul reprezinta mai mult decat simpla identificare a unui brand printr-un logo interesant. Proiectarea corecta a elementelor vizuale este o metoda puternica de a educa si informa publicul prin tranzitii de culori captivante, fonturi personalizate si ilustratii care mai de care mai fascinante.

Un lucru este sigur: graphic design-ul este un peisaj in continua schimbare cu noi tendinte care le domina pe cele vechi de la an la an. 

In acest articol, vom discuta despre tendintele in graphic design pentru anul 2021, de la cele mai populare culori si fonturi pana la noile abordari utilizate de profesionisti in realizarea gradientilor!

Fonturi simple

Continutul text este unul dintre elementele de baza ale unui site web sau al unei campanii publicitare. In primul rand, continutul text este intaiul element pe care utilizatorul il cauta atunci cand ajunge pentru prima data pe un site sau o pagina de business. 

In al doilea rand, sa nu uitam ca textele optimizate coresunzator sunt necesar pentru indexarea unui site de catre motoarele de cautare. 

Si pentru ca tocmai am argumentat nivelul sau de utilitate, urmeaza sa raspundem la urmatoarea intrebare: ce fel de fonturi sunt potrivite pentru textele tale?

In ultimii ani, s-a acordat din ce in ce mai multa atentie stilurilor indraznete de fonturi, deoarece acestea au reusit sa atraga mult mai bine atentia vizitatorilorCu toate acestea, anul 2021 va favoriza fonturile care vor fi asociate cu minimalismul precum:

  • Roboto;
  • Open Sans;
  • Intro Pro.
Culori

Al doilea element fara de care nu poate trai nici un vizual reusit este culoarea. In ultimii ani, alegerea culorilor potrivite a depins foarte mult de scopul vizualurilor. De exemplu, daca vizualul era creat pentru un parfum al carui nume si arome erau special construite in jurul unui motiv floral, culorile trebuiau sa reflecte si ele aceeasi tema.
Pentru urmatorul an, aceste limite sunt putin estompate. Astfel, in 2021 va exista mult mai multa libertate pentru potrivirea culorilor.

In primul rand, designerii si brandurile doresc sa lase in urma culorile vii definitiv. Daca in 2020 au fost populare nunatele de albastru regal si galben aprins, iar unul dintre preferatii absoluti a fost verdele pudrat-menta, in 2021 toate paletele se indreapta spre culori pastelate.

Prin urmare, anul 2021 va fi unul abundent in culori estompate. Acest lucru inseamna ca nu vor mai exista ajustari ale luminozitatii si contrastului iar albul si negrul vor fi adaugate la paleta pentru a maximiza aspectul culorii.

Sa nu uitam de faptul ca un site web, packaging de produs sau chiar o postare pe Facebook nu vor fi intotdeauna realizate printr-o singura culoare. Combinatiile trebuie create pentru a dilua perceptia vizuala.

Desigur, o combinatie nemuritoare care nu da gres niciodata este alb-negru, care functioneaza destul de bine pentru Apple, de exemplu.

Iata alte catve combinatii ideale pentru 2021:

– albastru marin si menta;
– galben mustar si bej;
– roz pudra si alb;
– nude si bleu.

Gradienti

Exista sute de nuante pentru fiecare culoare, lucru care face decizia finala sa fie una destul de dificila cand vine vorba de crearea unui vizual de succes. Gradientii sunt o tendinta in graphic design care a luat amploare in ultimii trei ani. 

De ce sunt atat de populari? In primul rand, acestia ofera mai mult spatiu pentru creativitate. 
In al doilea rand, utilizatorul anului 2021 va adora minimalismul, dupa cum am mai spus in acest articol, dar poate subestima cu usurinta un design format din doar doua culori.

Tocmai de aceea, gradientii sunt ideali pentru vizualurile care vor sa abunde in culaore, dar sa ramana simple in acelasi timp. 

In al treilea rand, gradientul creeaza un sentiment de miscare, fiind un analog al designului de miscare, dar fara animatie.

Iata doua sfaturi utile pentru crearea unor gradienti reusiti.

– Nu alege culorile la intamplare. Gradientul este distractiv de lucrat prin faptul ca poti alege orice culoare, dar nu uita ca trebuie sa se potriveasca cu dispozitia unui anumit element al vizualului. Daca vrei sa gasesti culorile ideale, nu ezita sa folosesti Adobe Color Wheel.

– Foloseste culori regasite in natura. Precum nemuritoarea combinatie dintre alb si negru, gradientii construiti pe culori naturale vor fi foarte apreciati si in 2021.

Forme lichide

Cate site-uri si produse cu vizualuri bazate pe contururi clare ai vazut pana acum? Majoritatea utilizatorilor recunosc ca acest aspect utilizat in exces a devenit deja plictisitor. 

Marginile si formele fixe sunt o relicva a trecutului. Ele simbolizeaza in mare parte monotonia. 

La polul opus, formele lichide implica creativitate, agilitate si cel mai important: creeaza efectul de miscare. Astfel, formele lichide vor fi una dintre tendintele principale ale anului 2021.

Suprapuneri

Suprapunerea unei imagini peste alta poate ingreuna perceptia continutului. Cu toate acestea, suprapunerea creeaza o adancime suplimentara a imaginii si il ajuta pe cel care priveste sa inteleaga imaginea in detaliu.

Folosind efectul de suprapunere, designerii au mai multe optiuni creative:

  • utilizarea unui element translucid pentru conectarea imaginilor;
  • suprapunerea directa a unui element cu altul;
  • crearea de forme liniare deasupra ilustratiilor;
  • suprapunerea fonturilor folosind culoarea;
  • combinarea intre fotografii si desen.

Asadar, utilizarea corecta a suprapunerilor va duce la vizualuri de succes in 2021. Consumatorul va dori sa inteleaga ce se ascunde in spatele tuturor acestor desene.

Animatii

In 2021 nu vom putea vorbi despre graphic design fara sa pomenim animatiile.

Companiile aloca din ce in ce mai mult timp dezvoltarii de animatii atractive si unice. De ce? Acestea reusesc sa atraga atentia oricarui utilizator mult mai eficient decat o imagine obisnuita.

In plus, animatia este una dintre cele mai puternice modalitati de a revitaliza un brand. 

Esti all in
cu noi?

Ia legatura cu noi si lasa-ne sa preluam provocarea ta!

Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.