...

▷ Ce este Google Ads, cat costa si cum gasesti agentia potrivita?

ce-este-google-ads

Lumea marketingului s-a schimbat considerabil in ultimii ani, iar Google Ads este una dintre platformele care a dus la aceasta transformare. Intr-adevar, Google Ads este una dintre cele mai eficiente metode de publicitate online platita.

Google Ads este metoda prin care afacerile ajung la orice utilizator Google care cauta informatii, produse si servicii online. Cand este folosit corect, Google Ads are potentialul de a trimite catre site-ul tau un numar mare de persoane care cauta ceea ce tu oferi. Daca in prezent nu ai un cont Google Ads pentru afacerea ta sau nu folosesti contul Google Ads la intregul lui potential, ar trebui sa te gandesti serios sa profiti din plin de aceasta platforma.

Daca nu ai experienta necesara de a-ti gestiona contul Google Ads si a crea campaniile potrivite, o varianta ideala este de a colabora cu o agentie specializata in acest tip de publicitate.

Ce inseamna Google Ads pentru afacerea ta?

Google Ads, in special prin Search (campanii in reteaua de cautare), permite ca o afacere sa se concentreze asupra persoanelor care cauta in mod specific ceea ce isi doresc. Acest lucru imbunatateste cautarile afacerii tale, fiind rafinate in mod continuu, astfel incat doar persoanele care doresc sa iti achizitioneze produsele sau serviciile sa fie trimise pe site-ul tau prin intermediul acestei platforme.

💡 Cu afisare pe dispozitive mobile si desktop, Google Ads este o modalitate eficienta de a genera trafic adecvat pentru afacerea ta prin optimizarea produselor si serviciilor tale.

In Google in acest moment clientii ideali fac cautari similare. Cu o campanie potrivita, poti observa o crestere a traficului pe site, un volum mare de apeluri si o marire a vizitelor in magazin.

Mai mult decat atat, afacerile pot utiliza si datele pe care le ofera Google Ads pentru a analiza si imbunatati campaniile, astfel incat sa ajunga la mai multi oameni si sa isi atinga toate obiectivele. Indiferent de dimensiunea afacerii sau de resursele disponibile, anunturile pot fi adaptate pentru a se potrivi oricarui buget, iar cheltuielile pot fi oprite in orice moment.

ce-inseamna-google-ads

Iata cateva beneficii suplimentare ale utilizarii Google Ads in strategia de marketing digital a afacerii tale:

1. Cresterea clientilor potentiali

Google Ads este unul dintre cele mai bune instrumente pentru generarea de clienti potentiali. Daca afacerea ta este configurata corect, Google Ads are potentialul de a trimite clienti valorosi in site. De asemenea, asa cum am mai amintit, Google Ads permite unei afaceri sa se concentreze asupra persoanelor care cauta produsele sau serviciile oferite.

2. Potential pentru un ROI ridicat

Spre deosebire de alte strategii de marketing, Google Ads incaseaza numai pentru anunturile pe care utilizatorii dau click. Odata ce iti optimizezi campaniile Google Ads, poti obtine o rentabilitate ridicata a investitiei (ROI), pe care poate nu ai avut-o cu alte strategii.

Pe de alta parte, acest lucru necesita timp. Pentru a obtine o imagine mai clara a ceea ce va oferi afacerii tale cele mai bune rezultate, trebuie sa testezi permanant si sa urmaresti continuu campaniile. Google Ads ofera toate datele necesare pentru a calcula rentabilitatea investitiei, precum si anunturile pe care s-a facut click, cuvintele cheie (in campanii Search si nu numai) introduse si costul clickurilor.

💡 96% din toate brandurile care activeaza pe Google investesc in Google Ads.

3. Afli mai multe despre publicul tau tinta si despre piata in care activezi

Intelegerea audientei iti va permite sa comunici mult mai usor cu clientii si sa afli ce isi doresc. Desi acest lucru este de obicei dificil de facut si necesita multa cercetare, Google Ads furnizeaza informatii despre obiceiurile si cerintele clientilor.

Acestea includ date despre cuvintele cheie pe care clientii le folosesc pentru a-ti gasi site-ul, locatia lor, dispozitivele pe care le folosesc si orele si zilele saptamanii in care cauta. Poti folosi aceste informatii pentru a-ti schimba produsele si serviciile sau pentru a perfectiona strategiile de marketing, astfel incat bugetul tau sa nu fie irosit catre persoanele care nu sunt interesate de serviciile sau produsele tale.

Ce este Google Adwords?

Google Adwords este vechea denumire a platformei Google Ads. Acest serviciu de publicitate a fost pus la dispozitie de catre motorul de cautare in anul 2000, moment in care conturile din aceasta platforma erau manageriate de Google in schimbul unei taxe lunare. In prezent, platforma Google Ads permite gestionarea tuturor detaliilor contului.

La fiecare cautare pe Google a unui serviciu sau produs vei vedea, in partea de sus a paginii cu rezultatele afișate, primul, al doilea, al treilea sau al patrulea rezultat ca fiind un anunt (Search) pentru pagina de destinatie a website-ului tau. Ei bine, in cazul de fata nu este consecinta actiunilor SEO; compania are o campanie Google Ads in desfasurare.

Google Ads este o platforma pe care o poti utiliza pentru a-ti promova afacerea, pentru a te ajuta sa vinzi produse sau servicii, pentru a creste gradul de constientizare si pentru a intensifica traficul catre site-ul tau. Conturile Google Ads sunt gestionate online, astfel incat iti poti crea si modifica campania publicitara in orice moment, inclusiv textul anuntului, bugetul si alte setari.

ce-este-google-adwords

Rolul Google Ads este de a starni interesul oamenilor pentru un produs. Dupa ce a starnit interesul, scopul este de a convinge oamenii sa cumpere produsul, chiar daca nu acesta a fost primul lor gand.

Acum ca stii ce este Google Ads, s-ar putea sa te intrebi cum functioneaza. Cand incepi o campanie publicitara Google, mai intai ii vei spune care care este obiectivul pe care doresti sa-l atingi. Acesta pot fi de mai multe feluri, dar în linii mari:

1. Ghidezi oamenii catre site-ul tau sau pagina de destinatie a companiei;

2. Cresti numarul de apeluri sau de formulare completate catre afacerea ta;

3. Maresti numarul de achizitii catre magazinul tau online.

Ceea ce face Google Ads diferit fata de orice alt mod de publicitate online, precum Facebook Ads, este ca afiseaza brandul tau oamenilor care cauta in mod activ (in special in cazul campaniilor Search) servicii sau produse pe care tu le vinzi sau pe care le prestezi (de exemplu, avocatura, instalatori, masina de inchiriat sau aspirator) si au nevoie de aceste lucruri urgent sau cat mai curand posibil.

Cat costa Google Ads?

Cu toate acestea, costul anuntului tau Google specific depinde de o serie de factori, inclusiv de calitatea site-ului web al afacerii si de cat de mult licitezi. Aici intervine sistemul de licitatie publicitara. Altfel spus, licitatia publicitara si sistemul de clasare a anunturilor Google nu depind de companiile cu cel mai mare buget publicitar. Ceea ce plaseaza reclamele mai sus pe o pagina web sau face ca Google sa o favorizeze este site-ul care ii ajuta cel mai mult pe utilizatori. Cu un site web bine pus la punct si un anunt de buna calitate, altfel spus, cu un scor de calitate bun, afacerea ta poate avea rezultate mai bune decat cele cu bugete si CPC (cost-per-click) mai mari.

Un motiv important pentru a utiliza Google Ads este ca ai control total asupra costurilor. Daca setezi un buget, Google Ads nu il va depasi niciodata, iar platforma iti va prezice rezultatele pe baza bugetului pe care l-ai setat.

💡 Conform Google, bugetul zilnic minim necesar afacerilor care abia au inceput sa ruleze campanii Google Ads este de 50 – 250 RON!

Cum alegi o agentie Google Ads profesionista?

Majoritatea proprietarilor de afaceri mici indeplinesc mai multe roluri in fiecare zi. Reinnoirea produselor/serviciilor, verificarea operatiunilor zilnice, parcurgerea fiselor de cheltuieli, stabilirea strategiei de marketing si alte o suta de lucruri pot fi pe lista lor zilnica de taskuri. Incercarea de a gestiona o campanie Google Ads intre toate acestea nu va fi doar obositoare, dar nu va fi atat de eficienta pe cat ti-ai dori sa fie.

Desi Google Ads este accesibil tuturor celor care au un cont Google, rularea unei campanii publicitare necesita mult efort. O campanie publicitara trebuie sa fie planificata si executata cu atentie daca doresti sa obtii rezultate bune, pastrand in acelasi timp bugetul.

Un manager Google Ads este un expert care te poate ajuta in acest sens. Nu numai ca va configura campania ta in functie de specificul acesteia, ci va revizui in mod regulat rezultatele si o va optimiza in consecinta. Aceasta include gestionarea costului pe click (CPC), adaugarea de noi cuvinte cheie, analizarea performantei anunturilor, testarea si actualizarea textelor de anunturi, a bannerelor si multe alte sarcini care vor asigura cel mai bun rezultat al campaniei tale.

agentie-google-ads

Daca te-am pus pe ganduri si vrei sa angajezi o agentie Google Ads, iata dupa ce criterii alegi o agentie de publicitate buna:

1. Certificare profesionala

Agentiile pe care le ai in vedere ar trebui sa aiba statutul Google Partners. Ce presupune acest lucru?

  • Agentia are suficienti clienti pentru a indeplini cerintele de cheltuieli ale Google;
  • Clientii activi obtin o crestere a veniturilor, iar agentia isi indeplineste promisiunile;
  • Agentia este in crestere (adica, are mai multi clienti si venituri);
  • Google considera ca are experienta necesara pentru a gestiona conturile Google Ads pentru clienti.

2. Transparenta totala a agentiei

Google cere agentiilor sa fie transparente cu clientii lor. Acesta este un alt motiv pentru care certificarile Google Partner sunt atat de importante.

Daca lucrezi cu agentia ta, ar trebui sa ai acces la toate rapoartele. De asemenea, ar trebui sa ai acces la valori, inclusiv afisari, rate de click, cuvinte cheie, structura contului, grupului de anunturi etc. Daca ai intrebari despre unde sau cum sunt cheltuiti banii tai, ar trebui sa primesti raspunsuri direct de la agentie.

3. Un istoric dovedit si consistent

Agentia ta ar trebui sa iti poata furniza referinte si studii de caz pentru a-si valida expertiza. Nu ar trebui sa existe nicio indoiala cu privire la capacitatea agentiei de a performa.

Nu este suficient sa demonstrezi ca ai obtinut rezultate uimitoare pentru clientii tai. Trebuie sa demonstrezi ca ai reusit sa o faci in mod constant de-a lungul timpului.

Pentru o colaborare eficienta si atingerea rezultatelor propuse intr-un timp cat mai scurt, nu numai tu trebuie sa ceri lucruri agentiei cu care lucrezi. Comunicarea trebuie sa “curga” in ambele sensuri, exact ca in cazul unui parteneriat. Astfel, daca tintesti rezultate deosebite, este recomandat sa tii cont de aspectele de mai jos!

A. Ai incredere in agentia ta!

Agentia ta are nevoie de increderea ta. Daca esti ingrijorat ca vei da gres sau nu va functiona nicio campanie, urmareste-i cu atentie la inceputul relatiei. Odata ce vezi ca sunt competenti si capabili sa iti gestioneze campania in mod corespunzator, acorda-le increderea ta.

B. Stabileste obiective cuantificabile!

Obiectivele clare si masurabile sunt ceea ce ai nevoie. Daca esti in cautarea de clienti potentiali, seteaza obiective realiste cu privire la numarul de care ai nevoie pe zi/luna. Daca stii ce rata de conversie ai, comunic-o agentiei in mod clar.

C. Stabilitate si concentrare

Stabilirea obiectivelor este importanta, dar vei dori sa eviti schimbarea obiectivele si KPI-urile in mod repetat. Agentia ta are nevoie de timp pentru a efectua teste, a analiza datele de performanta si a optimiza KPI-i. Schimbarea in mod repetat a obiectivelor reduce progresul, astfel incat nu poti obtine rezultatele dorite.

💡 Peste 97% din veniturile totale ale Google provin din Google Ads – este elementul care tine in viata si ajuta la dezvoltarea atat a afacerilor, cat si a Google in sine!

D. Colaboreaza pentru a a tinge succesul!

Daca site-ul tau nu poate converti vizitatorii, PPC (Pay Per Click) este o pierdere de timp si bani. Aceasta inseamna ca tactici precum gradul de utilizare a site-ului web si optimizarea conversiilor sunt elemente esentiale importante daca doresti sa iti imbunatetesti performanta campaniei.

E. Fii flexibil cu ofertele si pretul!

Foloseste promotii, reduceri, bonusuri sau stimulente pentru a atrage atentia cumparatorilor. Ofera agentiei tale flexibilitatea de care are nevoie pentru a atrage volumul de vizitatori dorit. Comunica agentiei care sunt costurile de rentabilitate, apoi permite-i sa lucreze cu parametrii pe care i-ai setat.

F. Creeaza produse si servicii bune!

Daca produsul sau serviciul este nu foarte calitativ, conversiile vor fi scazute. Daca vinzi un produs pe care nimeni nu il doreste sau nu este familiarizat cu el, PPC nu se va schimba prea mult. Publicitatea nu poate salva produse cu o calitate slaba. Fii dispus sa ai o conversatie sincera despre produsele si serviciile tale cu agentia.

Daca esti in cautarea unei agentii de marketing digital care sa te promoveze in Google, suntem aici, la un call distanta. Suntem Parteneri Google Premier, cu 8 ani experienta in campanii nationale si internationale, cu peste 175 de client din peste 50 de domenii de activitate. Contacteaza-ne si iti oferim toate detaliile de care ai nevoie, explicate pe romaneste!

Servicii de promovare Google Ads – Iata cum te putem ajuta!

Esti all in
cu noi?

Ia legatura cu noi si lasa-ne sa preluam provocarea ta!

Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.