Google Shopping Ads – cum sa le folosesti pentru a genera profit

Cu totii am folosit Google pentru a cauta obiecte si accesorii vestimentare pentru garderoba toamna-iarna, produse pentru casa si gradina, bijuterii pentru ziua de nastere a persoanei dragi, produse alimentare, jucarii pentru cei mici sau chiar case de marcat pentru magazinul fizic. Ai observat si tu in acel moment ca in zonele de deasupra sau in dreapta anunturilor platite din SERP (pagina pe care o returneaza motorul de cautare dupa ce un utilizator trimite o interogare de cautare) apar diverse bannere sau anunturi ce contin o fotografie de produs, titlul acestuia, pretul, numele magazinului si multe altele.

Aceste reclame se numesc anunturi pentru cumparaturi (Google Shopping Ads) si apar intr-un format diferit, orientat mai mult catre vizual.

Principalul avantaj pe care aceste campanii si anunturi pentru cumparaturi il aduc comerciantilor care vor sa-si promoveze inventarul online (pot promova cu scopul de a creste volumul de trafic pe site si implicit vanzarile) si local (exista optiunea de a aduce clienti potentiali catre magazinul fizic) – este acela de a le prezenta clar utilizatorilor produsul pus spre vanzare, chiar inainte ca acestia sa dea click pe banner. Acest lucru s-ar traduce printr-o rata de conversie mai mare (mai multi din cei ce acceseaza site-ul de pe urma acestor campanii aleg sa cumpere) si un cost per conversie mai mic (pentru ca mai multi cumpara, bugetul folosit pentru promovare este folosit mai eficient).

Iata doua exemple de cifre din doua domenii de activitate pe care lucram anul acesta (2021):

Magazin online produse Home & Garden / Scule & Unelte

Campanii Search – rata de conversie: 0.29%, cost per achizitie: 312 lei, Return on Ad Spent: 145%

Campanii Shopping – rata de conversie: 0.57%, cost per achizitie: 85 lei, Return on Ad Spent: 460%

Google-Shopping_home-garden

Magazin Online produse Barber Shop

Campanii Search (generale) – rata de conversie: 0.56%, cost per achizitie: 214 lei, Return on Ad Spent: 66%

Campanii Shopping – rata de conversie: 2.92%, cost per achizitie: 26 lei, Return on Ad Spent: 624%

Google-Shopping_barber

Nu ne propunem ca acest articol sa favorizeze Google Shopping Ads in detrimentul Search Ads (campanii cu anunturi text in reteaua de cautare), pentru ca ambele tipuri de campanii pot fi rulate in acelasi timp, una nu o exclude pe cealalta – totul se rezuma la profilul afacerii si inventarul de produse/servicii vandute. Mai precis, trebuie urmariti o serie de factori, precum:

  • Industrie;
  • Tipul de website;
  • Marja de profit per produs;
  • Cererea pentru produse/categorii de produse;
  • Nivelul de concurenta per produs/categorie de produs;
  • Publicul tinta al business-ului;
  • CPC (cost per click) mediu.

Echipa noastra analizeaza frecvent toate aceste elemente, pentru a contura si pune in aplicare o strategie de marketing online dedicata atingerii obiectivelor afacerii tale. Daca vrei sa vezi cum ar arata un plan de campanii Google pentru afacerea ta, impreuna cu proiectie de costuri si rezultate, scrie-ne si iti vom oferi GRATUIT acest lucru!

Cum setezi conturile?

Sa ne intoarcem insa la subiectul acestui articol de blog si sa vedem de ce anume trebuie sa se tina cont si ce pasi trebuie urmati pentru a rula Campanii si Anunturi de Cumparaturi Google.

In primul rand, este necesar un cont Google Ads de pe care sa ruleze campaniile Shopping. Probabil ca acest pas este deja realizat; daca nu, trebuie sa se intre cu credentialele unui cont Gmail aici.

Ulterior, este necesara crearea unui cont pe Google Merchant Center, pentru a putea afisa produsele de pe site utilizatorilor. Dupa introducerea informatiilor despre companie, precum adresa, nume, site si un numar de telefon valid, este imperioasa confirmarea si revendicrea website-ului (un singur cont de Merchant Center poate fi folosit per website) si, mai apoi, conectarea celor doua conturi Google (Ads si Merchant Center).

Ultimul pas si cel mai important consta in crearea unui feed care sa contina date despre fiecare din produsele existente in inventarul online (cele pe care le doresti promovate) si urcarea lui in Merchant Center. Acest lucru se poate realiza in doua moduri: manual sau automat.

Varianta manuala implica descarcarea unui feed in format .xls sau .txt, completarea fiecarui rand cu datele fiecarui produs si apoi urcarea prin cele doua optiuni: Incarcati (Upload) sau Preluare Programata (Schedule Download). Daca prima optiune necesita incarcarea manuala a feedului ori de cate ori apar schimbari la produsele de pe site, in cea de-a doua se pot programa ziua si ora cand Google preia actualizarile, dar asta ar presupune gazduirea unui Google Sheet, acolo unde trebuie modificate, in prealabil, informatiile despre produse.

Varianta automata presupune gazduirea online a feedului intr-un format de tipul .xml, care va actualiza automat datele despre produse in functie de informatiile de pe website. Aceasta solutie este cea mai practica pentru magazinele cu sute de produse, pentru ca se economiseste timp si energie.

Orice solutie se va alege, trebuie sa se tina cont ca unele atribute sunt obligatorii (id, titlu, pret, valabilitate etc.) si toate trebuie sa respecte intocmai cerintele Google.

Crearea campaniilor Google Shopping Ads

Dupa ce au fost create cele doua conturi (Google Ads si Merchant Center) si a fost urcat feedul de produse, se poate trece la crearea campaniilor pentru Cumparaturi (Google Shopping Ads). Aici exista doua optiuni: fie se creeaza o campanie Standard Shopping, ce presupune mai mult control (audiente, zone de promovare, zile si ore de licitare, liste de cuvinte negative – pe care brandul sa nu se afiseze etc.), fie se alege o campanie Google Smart Shopping, care se foloseste de indici Google machine learning si strategii de licitare automate (mai putina libertate). Ambele variante sunt viabile, dar trebuie luat in considerare faptul ca, pentru campanii de tip Smart Shopping, este necesara implementarea conversion tracking-ului.

Etapa cea mai valoroasa, care va determina in mare masura rezultatele obtinute, este segmentarea Ad Group-urilor (doar in cazul Standard Shopping) și a Product Group-urilor, in functie de mai multi factori: categorii de produse, marja de profit, preturi, sezonalitate, produse noi, produse „locomotiva” (care se vand foarte bine), brand s.a. Iar asta e doar inceputul!

Simplifica lucrurile!

La The Markers, analizam toti acesti factori, impreuna cu specificul companiei si potentialul pietei, pentru a contura si pune in aplicare o strategie de marketing online dedicata atingerii obiectivelor afacerii tale. Daca vrei sa vezi cum ar arata un plan de campanii Google pentru afacerea ta, impreuna cu proiectie de costuri si rezultate, scrie-ne si iti vom oferi GRATUIT acest lucru!

Pentru ca intelegem provocarile cu care se confrunta antreprenorii pe timpul acestei crize economice, vrem sa te ajutam cu un audit GRATUIT al contului tau de Google Ads!

Poate lucrezi cu o agentie sau creezi si monitorizezi pe cont propriu campaniile PPC – o a doua opinie nu strica, ba mai mult, poate semnala anumite zone si directii care nu au fost descoperite. Asadar, apeleaza la recomandarile specialistilor nostri in Google Ads si ofera-ti sansa de a excela!

Esti all in
cu noi?

Ia legatura cu noi si lasa-ne sa preluam provocarea ta!

Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.