Mai are rost sa ai blog in 2025? Da, iata de ce!

SEO Specialist
Content Writer

optimizare seo site

Daca ai un site, vrei trafic. Daca vrei trafic, trebuie sa apari in Google. Iar daca vrei sa apari acolo unde trebuie si cand trebuie, blogul e inca una dintre cele mai bune solutii. Nu s-a demodat, nu a disparut. In 2025, blogul face parte din ce merge bine in SEO.
Cand adaugi continut constant, raspunzi la intrebari si vorbesti despre lucruri care chiar intereseaza pe cineva. Google observa. Si daca vede activitate de calitate, ai mai multe sanse sa apari in cautari. Esti curios sa afli mai multe? Continua sa citesti!

De ce recomanda specialistii SEO sa ai blog in 2025?

  • Google iubeste continutul proaspat

Un site care este actualizat constant are mai multe sanse sa apara in rezultatele cautarilor. Daca vede articole noi, intelege ca site-ul e activ si ca are ceva relevant de aratat. De exemplu, daca ai un magazin online si publici lunar un articol cu tendintele sezonului, Google revine mai des si te poate afisa mai sus.

  • Poti sa atragi trafic din expresii de nisa

Cei care cauta pe Google scriu intrebari specifice: „cum alegi o usa metalica?”, „cat costa un masaj anticelulitic?”, „idei de mic dejun fara zahar”. Aceste intrebari nu incap pe pagina principala, dar pot fi titlul perfect pentru un articol de blog. Daca raspunzi clar la astfel de intrebari, ai sanse sa apari exact acolo unde trebuie. Asta inseamna trafic organic, gratuit, direct catre site.

  • Internal linking facut cu cap creste vizibilitatea site-ului

Blogul te ajuta sa creezi legaturi intre paginile site-ului. De exemplu, daca ai un articol despre „cum alegi o casa de marcat” poti pune un link catre pagina unde vinzi acea casa. Google vede conexiunea si intelege ca acea pagina merita urcata in rezultate. Cu cat ai mai multe legaturi logice intre pagini, cu atat mai bine pentru SEO.

  • Atragi mai usor backlinkuri

Daca scrii un articol cu informatii reale, cu date, exemple sau o explicatie clara, altii vor avea incredere sa dea link catre el. Aceste linkuri de la alte site-uri spun Google-ului: „acest continut e valoros”. Backlinkurile sunt una dintre cele mai importante componente din SEO. Un articol despre „cele mai cautate cuvinte in ecommerce in 2025” poate deveni sursa de referinta si sa atraga zeci de linkuri.

  • Cresti timpul petrecut pe site si scazi rata de abandon

Un articol interesant il tine atent pe cititor mai mult. Daca in acel articol ai si un video, un infografic sau un link catre un alt subiect util, utilizatorul ramane pe pagina si mai mult. Google interpreteaza asta ca pe un semnal pozitiv. Daca utilizatorii pleaca imediat, site-ul pare slab. Daca raman si interactioneaza, Google intelege ca meriti sa fii in top.

promovare seo

Cat de des ar trebui sa scrii pe blog?

Ideal, doua-trei articole pe saptamana. Dar nu e obligatoriu, mai ales daca esti la inceput sau daca ai resurse limitate. Poti sa incepi cu un articol pe saptamana, dar sa fie scris corect, structurat, cu informatie relevanta pentru publicul tau. De exemplu, daca ai o firma care vinde usi metalice, poti incepe cu un articol care raspunde la o intrebare frecventa, cum ar fi „Cum alegi corect o usa metalica pentru apartament?”.

Daca poti si ai resurse – fie ca scrii tu, fie ca ai un copywriter in echipa – creste frecventa la doua sau chiar trei articole pe saptamana. Nu trebuie sa fie toate de 2000 de cuvinte. Poti alterna: un ghid detaliat, apoi un top scurt sau un articol cu intrebari si raspunsuri.

Important e sa publici constant. Google se obisnuieste cu ritmul tau de publicare. Daca postezi frecvent, motorul de cautare va reveni mai des si va indexa rapid articolele. In schimb, daca scrii o luna si apoi te opresti 6 luni, pierzi din autoritate, din ritmul de indexare si din increderea vizitatorilor. Blogul devine inactiv in ochii Google si coboara in rezultate.

Un sfat bun e sa ai un calendar editorial bine pus la punct. Asta inseamna sa rezervi timp, o data pe luna, sa decizi ce articole vei publica in saptamanile urmatoare. Poti folosi un tabel simplu in Excel, Google Sheets sau o unealta precum Notion. Scrie titlul provizoriu, cuvantul cheie principal, data programata, numele celui care scrie articolul si stadiul in care se afla (in lucru, gata de publicat etc.).

De exemplu, dacă ai un site cu produse cosmetice, poți planifica astfel:

  • Luni 8 aprilie: „Cum alegi o cremă hidratantă potrivită” (cuvânt cheie: cremă hidratantă)
  • Joi 11 aprilie: „Top 5 ingrediente de evitat în produsele cosmetice” (cuvânt cheie: ingrediente dăunătoare piele)
  • Marți 16 aprilie: „Ghid de îngrijire pentru tenul sensibil” (cuvânt cheie: îngrijire ten sensibil)

Calendarul te ajută să vezi totul din timp. Știi clar ce ai de scris, când publici și despre ce subiect e vorba. Nu mai pierzi vremea gândindu-te în ultima clipă ce să scrii. Eviți să repeți aceleași teme și te poți organiza mai bine.

În plus, poți lega articolele de lucruri importante pentru tine: o campanie de reduceri, lansarea unui produs nou, o sărbătoare care se apropie sau pur și simplu un moment bun în care știi că oamenii caută mai mult pe subiectul respectiv.

agentie de marketing digital

Ce sa faci ca blogul sa ajute optimizarea SEO?


Un blog bun nu inseamna doar text scris. Conteaza ce subiect alegi, cum structurezi articolul, ce titlu pui si ce legaturi faci in site. Daca vrei ca blogul sa te ajute cu adevarat, sunt cateva lucruri simple pe care merita sa le faci constant pentru optimizare SEO:

  • Cauta expresii reale pe care oamenii le cauta in Google. Intra in Google Search Console si vezi ce cuvinte cheie aduc deja trafic pe site. Alege din ele subiecte pentru articole. Poti folosi paginile cu rezultate ale cautarilor (vezi exact ce si cum se cauta) sau alte instrumente precum SEMrush, Ahrefs sau Ubersuggest, care iti arata cat de cautate sunt anumite expresii. Exemplu: daca ai un magazin cu produse de curatenie si vezi ca lumea cauta „cum se curata inoxul”, scrii un articol pe tema asta in care sa dai sfaturi si sa iti recomanzi produsele.
  • Vezi ce scrie concurenta, dar nu copia. Verifica ce subiecte trateaza, cum le abordeaza si incearca sa vii cu ceva mai clar, mai practic sau mai usor de inteles. Daca ei scriu generalitati, tu scrie concret, cu exemple si solutii reale.
  • Foloseste titluri directe si clare. Titlul trebuie sa spuna din prima ce urmeaza sa gaseasca cititorul. Nu incerca sa fii prea creativ daca risti sa fii vag. Exemple de titluri bune: „Cum alegi o usa metalica pentru apartament”, „Top greseli cand folosesti casa de marcat”, „Ghid complet pentru intretinerea tamplariei din aluminiu”.
  • Foloseste subtitluri si liste. Multi oameni scaneaza articolul in loc sa-l citeasca cap-coada. Daca ai subtitluri si liste cu bullet points, ii ajuti sa gaseasca rapid informatia care ii intereseaza. Pune cu bold ideile importante.
  • Leaga articolele de paginile importante din site. Daca scrii despre un produs, pune link spre pagina unde se poate cumpara. Daca raspunzi la intrebari frecvente, pune link catre pagina de contact. Asta ajuta atat cititorul, cat si pe Google.
  • Scrie natural, ca un om, nu ca un manual. Foloseste un ton clar si prietenos. Evita limbajul prea tehnic sau formularile greoaie. Daca totusi folosesti termeni pe care s-ar putea sa nu ii cunoasca cititorii, explica-i in text.

Blogul nu e doar despre SEO si cuvinte cheie. E si despre cum construiesti o relatie cu cei care ajung pe site-ul tau. Articolele trebuie sa raspunda clar si util la ce cauta oamenii, nu doar sa bifeze niste reguli tehnice.

Cand cineva ajunge pe site si gaseste informatie buna, explicata simplu, fara termeni complicati, o sa simta ca e in locul potrivit. Daca e ajutat, daca i se face viata mai usoara, o sa se intoarca si o sa aiba incredere in brandul tau. SEO bun merge mana in mana cu experienta cititorului: tot ce faci trebuie sa fie cat mai util, usor de urmarit si adaptat nevoilor reale ale celor care ajung la tine.

Concluzia? Da, ai nevoie de blog in 2025!

E una dintre cele mai simple si ieftine metode prin care poti sa apari in Google, sa aduci trafic si sa arati ca stii ce faci. Blogul nu e despre a scrie de dragul scrisului. E despre a raspunde clar la ce cauta oamenii.

Daca vinzi un produs, daca ai un serviciu sau daca vrei ca site-ul tau sa fie gasit usor, blogul te ajuta. Nu instant, nu in 2 zile, dar in cateva luni vezi diferenta. Specialistii SEO recomanda blogul pentru ca functioneaza – si va functiona si in 2025 si cu siguranta va avea un rol important in optimizarea SEO si in viitor.

Dar poate nu ai timp sa scrii, nu ai pe cineva dedicat in echipa sau pur si simplu nu stii de unde sa incepi? Aici intervenim noi – echipa The Markers – agentie de marketing digital. Ne ocupam de tot ce tine de continut – de la strategie si cuvinte cheie, pana la redactare si optimizare SEO. Ne asiguram ca blogul tau nu doar arata bine, ci aduce rezultate reale.

Daca vrei sa transformi blogul intr-un instrument care chiar aduce clienti, hai sa vorbim! Suntem aici sa te ajutam – cream strategii pentru viitor!

Esti all in
cu noi?

Ia legatura cu noi si lasa-ne sa preluam provocarea ta!

Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.