Noutăți: Search Max – ce este și cum îți poate ajuta campaniile Google Ads?

PPC Manager
Digital Performance Specialist

search max

Google și-a obișnuit deja utilizatorii cu update-urile constante pe care le aduce bine-cunoscutei sale platforme de publicitate online, Google Ads. Nici 2025 nu face o excepție de la regulă, așa încât până la finalul anului specialiștii PPC vor putea testa mai multe funcționalități noi.

Una dintre aceste noi funcționalități se numește Search Max, iar rolul ei este acela de a răspunde noilor realități din rețeaua de căutare Google Search. Deși deocamdată Search Max este disponibilă doar în câteva conturi Google Ads, este de așteptat ca în următoarele luni această funcționalitate să ajungă în faza de general rollout și să fie disponibilă pentru toți advertiserii.

Volum mai mare de conversii, o targetare mai bună și o acoperire mai largă, toate acestea în condițiilor păstrării relevanței anunțurilor – iată ce promite Search Max-ul aflat încă în beta.

Ce presupune mai exact Search Max?

            Scopul Search Max este acela de a genera mai multe conversii, printr-un reach sporit. Mai exact, acest rezultat va putea fi atins prin modul în care se va realiza potrivirea dintre anunțuri și termenii de căutare folosiți de utilizatori.

            Daca până acum eram obișnuiți cu utilizarea celor 3 tipuri de potrivire a keyword-urilor – Broad, Phrase și Exact, lucrurile se vor schimba în cazul utilizării Search Max. Noua funcție va combina Search Term Matching și Text & URL Optimization, pentru a obține rezultate mai bune. Astfel, algoritmii avansați vor analiza intenția utilizatorului pentru a potrivi anunțurile cu cele mai relevante interogări. Mai mult decât atât, textele și URL-urile anunțurilor vor fi ajustate în mod dinamic, astfel încât să se alinieze cât mai bine cu intenția de căutare a utilizatorului.

Cum diferă Search Max de alte tipuri de campanii Google Ads?

            Dacă ești cât de cât familiarizat cu campaniile Google Ads, probabil Search Max ți se pare destul de asemănător cu campaniile de tip DSA. Există desigur câteva aspecte care diferențiază Search Max-ul de DSA.

            În primul rând, în campaniile DSA nu se adaugă keywords, pe când în Search Max vor putea fi adăugate keywords, care, cel mai probabil, vor funcționa cu potrivirea broad.

            În al doilea rând, în campaniile DSA se poate folosi strategia manuală de licitație, atunci când se dorește mai mult control asupra campaniei. Nu ar trebui să ne surprindă dacă Search Max-ul va putea fi folosit doar împreună cu o strategie de Smart Bidding, având în vedere faptul că se bazează foarte mult pe AI și algoritmii avansați Google.

            Nu în ultimul rând, anunțurile DSA sunt formate din headline-uri generate de sistem și din descrieri adaugate de specialistul PPC. În cazul Search Max, s-ar putea ca întreg copy-ul anunțurilor să fie optimizat în mod dinamic de către inteligența artificială care va sta la baza acestei noi funcții.

Când ar trebui să încerci această nouă funcționalitate?

            Acum probabil că te întrebi dacă ar trebui să încerci și tu Search Max în campaniile tale. Ei bine, având în vedere că vorbim despre o funcție complet nouă, recomandăm ca aceasta să fie testată cu prudență, în următoarele cazuri:

  • Ai încercat deja campaniile Google Search tradiționale, iar acum vrei să ajungi la noi potențiali clienți

În acest caz, Search Max ar putea fi un bun punct de plecare. Vei reuși să ajungi cu anunțurile tale la noi audiențe, la care nu aveai acces înainte, când foloseai doar campanii Search, deci anunțurile tale se afișau doar ținând cont de keyword-urile adăugate în campanie.

  • Dispui de un buget suficient de promovare și vrei să încerci o abordare nouă

Cu toții știm că ceea ce Google lansează mai întâi la scară mică, ajunge mai devreme sau mai târziu să fie adoptat la nivel internațional, sau chiar global. Deci, nu ar strica să experimentezi un pic cu această nouă funcționalitate, pentru a vedea de ce anume este capabilă și dacă îți va genera sau nu rezultate mai bune, așa cum promite. Dacă bugetul nu reprezintă o restricție pentru tine, poți testa Search Max de îndată ce va fi disponibil în contul tău. Chiar dacă rezultatele nu vor fi cele pe care ți le imaginezi, macăr îți vei face o idee clară dacă pe viitor ar trebui sau nu să folosești Search Max în campaniile tale.

  • Vrei să îți scalezi contul Google Ads

Dacă crezi că ai încercat deja toate optimizările posibile în contul tău Google Ads, dar parcă tot nu e suficient, acordă-i o șansă Search Max-ului. Implementează această funcție și urmărește îndeaproape cum anume se comportă. Analizează rezultatele înainte și după implementare, pentru a putea ține o evidență a evoluției campaniilor.

Rămâne de văzut după lansarea la scară largă cât de apreciată va fi funcția Search Max. Un lucru este cert, și anume Search Max va fi cu siguranță un subiect important de discuție printre specialiștii PPC în lunile ce vor urma.

Dacă ai nevoie de îndrumare pentru gestionarea eficientă a contului tău Google Ads, nu ezită să ne contactezi! Cu tot AI pus la bătaie de Google, fără un specialist experimentat care să îți ofere ajutorul, e foarte posibil ca performanța contului tău să nu fie cea optimă. Hai să discutăm și să vedem cum anume te putem ajuta!

Esti all in
cu noi?

Ia legatura cu noi si lasa-ne sa preluam provocarea ta!

Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.