▷Tot ce trebuie sa stii despre optimizarea corecta a campaniilor Performance Max

PPC Manager
Digital Performance Specialist

optimizare campanii Performance Max

Campaniile Performance Max au fost prezentate inca de la lansarea lor ca o solutie inovatoare pentru advertiseri, indiferent de domeniul in care acestia activeaza. Cu toate ca potentialul acestor campanii pentru succesul unei afaceri in mediul online nu este deloc de neglijat, nu trebuie sa uitam ca acest succes nu poate fi atins doar prin simpla implementare a unor campanii Performance Max. Procesul de optimizare regulata este crucial pentru buna performanta a campaniei. Dar inainte sa detaliem procesul de optimizare specific campaniilor Performance Max, merita sa vedem prin ce anume se individualizeaza aceste campanii.

Ce este Performance Max?

In noiembrie 2021 Google a lansat un nou tip de campanie ce avea sa reprezinte o adevarata schimbare de paradigma in lumea digital marketing-ului. Campania Performance Max s-a facut remarcata cu usurinta prin specificul ei nemaiintalnit pana atunci, si anume o campanie care ruleaza in toate proprietatile Google – Search, Display, YouTube, Shopping, Discover, Gmail si Maps. Desi initial a fost vazuta mai degraba ca o campanie suport, care sa sustina si sa completeze campaniile Search, Performance Max a devenit rapid vedeta din portofoliul campaniilor Google Ads, luand cu timpul locul campaniilor Local si Smart Shopping. In prezent, advertiserii din intreaga lume folosesc campaniile Performance Max in strategiile lor de promovare, bazandu-se pe automatizarile specifice campaniei pentru a maximiza volumul si valoarea conversiilor.

Desi nu toata lumea optimizeaza constant campaniile Performance Max, alegand sa se bazeze mai mult pe machine learning-ul si pe algoritmii Google, este indicat sa nu lasam intregul control platformei de advertising. La urma urmei, chiar daca discutam despre o campanie in mare masura automatizata, cele mai bune rezultate vin atunci cand implicarea specialistilor, pe de o parte, si a clientilor, pe de alta parte, este vizibila. Mai jos iti vom detalia cele mai importante masuri pe care le poti lua pentru a te asigura ca performanta campaniilor tale este una optima.

Top 10 modalitati de optimizare a campaniilor Performance Max

  • Adauga liste de negative keywords in campaniile tale Performance Max

Desi este un aspect mai putin stiut, in campaniile Performance Max pot fi adaugate liste de negative keywords. Astfel, poate fi evitata afisarea anunturilor pe expresii ce nu prezinta relevanta pentru business-ul tau. Singurul inconvenient este faptul ca va trebui sa apelezi la echipa de suport Google Ads pentru a te ajuta sa adaugi listele de negative la nivelul campaniilor tale. Pentru a face acest lucru, mai intai va trebui sa completezi formularul de aici, iar dupa ce echipa de suport Google Ads va crea listele solicitate, tu vei putea sa le populezi cu expresiile pe care nu doresti sa se afiseze anunturile tale.

Intregul proces poate dura de la cateva zile la cateva saptamani, in unele cazuri, intrucat timpul de raspuns la solicitarile de acest tip este destul de indelungat. Dar dupa trecerea de faza initiala, cea de creare si adaugare a listelor la nivelul campaniilor, totul devine mai usor. Practic, tot ce iti ramane de facut va fi sa verifici periodic termenii pe care te afisezi si sa decizi care sunt expresiile irelevante, pe care le vei exclude prin adaugarea in listele de negative keywords.

  • Verifica setarile de locatie dupa ce ai creat o noua campanie Performance Max

In timpul setarii unei noi campanii Performance Max nu poate fi facuta alegerea pentru una dintre cele doua optiuni de locatie. Dar dupa ce ai publicat cu succes campania, te poti intoarce in setarile acesteia si poti alege setarea cea mai potrivita pentru business-ul tau. De cele mai multe ori, este indicat sa alegi optiunea Presence, intrucat aceasta va face ca anunturile tale sa se afiseze doar catre utilizatorii care fie sunt in locatia targetata de tine, fie sunt in mod regulat in respectiva locatie. Se evita astfel afisarea anunturilor catre cei care doar prezinta un interes pentru locatia pe care tu o targetezi in campania ta, dar care nu sunt efectiv prezenti in aceasta locatie.

  • Verifica periodic sectiunea Audience insight din cadrul tab-ului Insights

Aici poti identifica noi segmente de public, valoroase pentru business-ul tau, dar pe care nu le-ai fi luat in considerare intr-o prima instanta. Poti descoperi cu usurinta care sunt audientele care au cele mai bune share of conversions, iar ulterior poti adauga aceste audiente in cadrul Audience signal-ului, pentru o mai buna optimizare. Astfel, algoritmul va intelege care sunt segmentele de audienta cele mai importante pentru afacerea ta si optimizarea va fi facuta cu precadere catre acele segmente.

  • Monitorizeaza constant sectiunea de Search terms insights

Pentru a evita sa irosesti bugetul campaniei tale Performance Max, este extrem de important sa verifici periodic care sunt expresiile care declanseaza afisarea anunturilor. Interfata Google Ads iti permite chiar sa descarci toti termenii de cautare intr-un fisier excel, pentru ca analiza ulterioara a acestora sa fie mai facila.

Asigura-te ca elimini din campanie expresiile care nu sunt relevante pentru business-ul tau, neavand prea mare legatura cu produsele sau serviciile tale. De asemenea, exclude si termenii de cautare care nu reusesc sa aduca conversii, cu toate ca au multe afisari si click-uri.

Un alt aspect important de mentionat aici ar mai fi si excluderea termenilor de brand din campania Performance Max. Daca deja ai in contul tau Google Ads o campanie de Brand Protect, ar fi indicat sa elimini toate expresiile care fac referire la brand din campania Performance Max, pentru a evita canibalizarea intre cele doua campanii.

  • Alege strategia de licitatie corecta

Nu uita ca succesul unei campanii Performance Max este determinat in mare masura de alegerea corecta a strategiei de licitatie. Astfel, daca afacerea ta este un e-commerce, ar trebui sa alegi o strategie de licitatie bazata pe valoare.

Daca vorbim despre campanii noi, fara istoric, cea mai buna alegere este strategia Maximize conversion value. Aceasta va incerca sa aduca conversii care sa genereze o valoare cat mai mare pentru business, incadrandu-se în limita bugetului specificat. Dupa ce campania a rulat ceva timp si s-au strans suficiente date statistice, se poate face trecerea catre strategia Maximize conversion value cu un target ROAS. Pentru stabilirea corecta a target ROAS-ului trebuie tinut cont neaparat de datele istorice, intrucat setarea unor valori mult prea nerealiste va influenta negativ performanta campaniei.

In cazul campaniilor Performance Max axate pe generarea de lead-uri, in cele mai multe cazuri, strategia Maximize conversions va fi cea mai buna alegere. Daca se doreste obtinerea de lead-uri la un anumit cost pe conversie, se poate seta un target CPA. Totusi, la fel ca si in cazul target ROAS, aceasta valoare prag trebuie sa fie una realista, in caz contrar adaugarea ei in campanie va face mai mult rau decat bine, limitand afisarea campaniei.

  • Adauga cat mai multe search themes relevante pentru afacerea ta

In prezent, in subsectiunea Search themes din cadrul Signals pot fi adaugate pana la 25 de expresii. Recomandam sa adaugi cat mai multe astfel de search themes, ideal chiar numarul maxim permis, pentru ca algoritmii de machine learning sa aiba cat mai multe date si sa inteleaga cat mai bine ce anume vizeaza business-ul tau.

Mai intai fa o scurta analiza a datelor istorice si vezi ce keyword-uri au performat cel mai bine pentru tine din punct de vedere al volumului de conversii generat, al costului pe conversie, dar si al ratei de conversie. Odata ce gasesti topul celor mai performante 25 de expresii, le poti adauga ca si Search themes. Pot fi adaugate inclusiv expresii de tip long tail, intrucat nu exista o limita de caractere.

  • Include segmente de audienta cat mai relevante in Audience Signal

Ofera-i algoritmului Google date cat mai calitative, prin adaugarea in Audience Signal a segmentelor de audienta care prezinta cea mai mare importanta. De exemplu, adauga audientele formate din cei care au convertit deja la tine pe site, fie ca vorbim despre cei care au realizat o achizitie, fie despre cei care au contactat compania printr-un apel telefonic sau formular completat in site. Nu uita nici de audientele formate din utilizatorii care demonstreaza un interes fata business, petrecand mai mult timp in site, vizualizand mai multe pagini sau parcurgand o buna parte din continutul paginilor.

Mai pot fi adaugate si audientele de tip In-market sau Affinity, care descriu cel mai bine publicul-tinta pe care tu il vizezi.

Nu in ultimul rand, audientele de tip Customer Match pot imbunatati calitatea Audience Signal-ului, daca vorbim de o lista cu cateva mii de contacte. In contextul actual, in care first-party data sunt mai importante ca niciodata, utilizarea listelor de audienta de tip Customer Match poate reprezenta un atu.

  • Verifica periodic statusul produselor in Merchant Center

Daca campania ta Performance Max este realizata pentru un magazin online si ruleaza deci cu un feed de produse, atunci ar trebui sa verifici in mod constant contul tau de Merchant Center.

Uneori, produsele pot fi dezaprobate daca sunt incalcate anumite politici de publicitate sau daca lipsesc/nu sunt definite corect anumite atribute din feedul de produse. Daca intampini astfel de probleme tehnice, legate de feed, asigura-te ca poti lua legatura cu programatorul tau cat mai curand, astfel incat problemele sa poata fi solutionate in timp util.

  • Verifica bugetul campaniei

Asigura-te ca bugetul campaniei este suficient si nu reprezinta astfel un factor restrictiv pentru performanta acesteia. In masura in care este posibil, alege sa suplimentezi bugetul daca in interfata platformei iti apare ca bugetul limiteaza afisarea campaniei.

  • Acorda o importanta sporita asset-urilor pe care le adaugi in campanie

Asigura-te ca folosesti toate headline-urile, long headline-urile si descrierile disponibile, pentru a descrie cat mai precis produsele sau serviciile tale. Nu uita nici de calitatea bannerelor, video-urilor si a logo-urilor pe care trebuie sa le adaugi in campanie. Foloseste vizualuri clare, nepixelate si care reusesc sa infatiseze produsul/serviciul in momentul utilizarii. Pune accentul pe beneficiile pe care le va resimti clientul in momentul in care va cumpara si va folosi produsul/serviciul tau.

In concluzie, optimizarea unei campanii de tip Performance Max este un proces continuu si destul de complex. Daca ai incercat deja campaniile Performance Max, dar rezultatele obtinute nu au fost la inaltimea asteptarilor tale, cel mai probabil acest lucru a fost cauzat de o slaba optimizare a campaniilor. Cu rabdare si perseverenta, dar mai ales cu expertiza unui specialist Google Ads, campaniile Performance Max pot reprezenta o sursa de conversii valoroase pentru afacerea ta.

Daca toate aceste optimizari ti se par prea dificil de implementat, apeleaza cu incredere la o agentie specializata in marketingul online. Ia legatura cu echipa The Markers si hai sa discutam despre cum putem sa ducem afacerea ta la urmatorul nivel!

Esti all in
cu noi?

Ia legatura cu noi si lasa-ne sa preluam provocarea ta!

Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.