Ce este CTA (Call To Action) si cum se foloseste?

SEO Specialist
Content Writer

call to action ce este

Ai auzit termenul de call to action si te intrebi ce inseamna mai exact? Ei bine, este un element important dintr-o strategie de marketing de succes pe care noi, specialistii The Markers, il folosim in majoritatea campaniilor noastre de promovare.

Indiferent de punctul in care se afla afacerea ta, un CTA bine gandit chiar poate sa faca diferenta.

Vrei sa stii mai multe despre ce inseamna call to action? Continua sa citesti, ti-am pregatit chiar si exemple de call to action in romana, descopera-le!

Ce inseamna CTA (call to action)?

Pe scurt, un call to action (CTA), tradus „apel la actiune”, este un mesaj, un buton sau un link care indeamna vizitatorii site-ului sau ai paginilor tale de social media sa faca o anumita actiune. Poate fi „Cumpara acum”, „Aboneaza-te”, „Descarca ghidul gratuit” sau „Urmareste-ne pe Instagram”.

Un CTA bine plasat si bine formulat poate transforma vizitatorii pasivi in clienti activi. Acesta este esential in orice strategie de marketing, fie ca vorbim despre un site web, o campanie de email marketing sau postari pe retelele sociale.

Cum contribuie CTA-ul la succesul afacerii tale?

Hai sa vorbim despre ce poate sa faca un CTA atunci cand este folosit inteligent pe un website sau pe un cont de social media si de ce le recomandam mereu clientilor nostri sa il foloseasca. Iata o lista de cateva avantaje pe care nu trebuie sa le ignori!

  • Cresterea vanzarilor

Un call to action bine formulat si plasat in mod strategic pe site-ul tau poate sa aiba ca si efect cresterea vanzarilor. De exemplu, un buton CTA de tipul „Cumpara acum!” plasat langa un produs popular sau o oferta speciala incurajeaza vizitatorii sa ia decizia de achizitie pe loc.

CTA-ul este un impuls pe care il dai clientului astfel incat sa nu ezite sau sa paraseasca site-ul fara sa faca o anumita actiune care te poate avantaja.

  • Generarea de lead-uri

Un call to action poate fi si un instrument de generare a lead-urilor.

De exemplu, un buton CTA de tipul „completeaza formularul pentru a primi o oferta personalizata” poate duce clienti potentiali direct in baza ta de date. Aceste lead-uri pot fi apoi urmarite prin campanii de marketing targetate, crescand astfel sansele de conversie.

  • Imbunatateste rata de conversie

Vrei sa cresti numarul de abonati la newsletter, vrei mai multe formulare de contact completate sau vrei sa ai mai multi participanti la un curs, CTA-ul nu ar trebui sa lipseasca din strategia ta.

De exemplu, un CTA de tipul „Inscrie-te acum la newsletter si ramai la curent cu cele mai noi oferte” ii va incuraja pe oameni sa se aboneze. Ca apoi, prin campanii de email marketing, sa ii poti transforma din potentiali clienti in clienti.

  • Un user experience mai bun

Un CTA bine plasat va imbunatati si partea de user experience (UX) pe site-ul tau. Cum se intampla acest lucru? De exemplu, un buton CTA de tipul „descopera ultima colectie” care sa ii trimita pe clienti catre pagina pe care ai postate cele mai recente produse din oferta este intuitiv, la indemana si usor de folosit. Cand este folosit corect, simplifica si imbunatateste foarte mult experienta pe care clientii tai o au pe site.

Cum creezi un call to action – exemple Facebook, Instagram si pentru site-uri?

  • Foloseste cuvinte puternice

Un CTA trebuie sa fie clar si direct. Foloseste verbe puternice care sa indemne oamenii sa faca o anumita actiune. Foloseste cuvinte precum:

  • Cumpara
  • Descarca
  • Inscrie-te
  • Viziteaza
  • Incearca
  • Comanda

Te-ai fi asteptat ca un singur cuvant poate sa aiba atat de multa greutate intr-o campanie de marketing?

  • Creeaza o urgenta, foloseste-te de FOMO

FOMO (Fear Of Missing Out) sau „frica de a pierde ceva” – o informatie, o oferta, un loc, un pret mai bun, un produs – CTA creeaza un sentiment de urgenta si ii face pe oameni sa ia decizii si sa actioneze pe loc in loc sa ma astepte ca sa ia decizia.

  • Fa-l vizibil, atractiv si pastreaza-l scurt si simplu

Un buton CTA sau un mesaj ar trebui sa iasa in evidenta si sa transmita un mesaj clar. Foloseste culori contrastante si asigura-te ca este vizibil pe orice dispozitiv. Butonul CTA, de exemplu, trebuie sa fie usor de gasit si sa transmita exact mesajul: comanda aici, afla mai multe, contacteaza-ne.

Call to action – exemple site-uri

Pentru a-ti face o idee mai clara despre cum sa formulezi un CTA eficient, iata cateva exemple call to action in romana pe care le poti folosi pe site-ul tau:

  • Aboneaza-te acum – perfect pentru newslettere.
  • Cumpara acum – ideal pentru paginile de produs.
  • Descopera mai multe – folosit pentru a invita utilizatorii sa exploreze un site.

Exemple de call to action Instagram

Instagram este o platforma vizuala, iar CTA-urile trebuie sa fie clare si atractive. Iata cateva exemple de Call to action pentru Instagram:

  • Swipe up pentru mai multe detalii – utilizat in Stories pentru a directiona traficul spre un site.
  • Da click pe linkul din bio – folosit in postarile de feed pentru a atrage vizitatori spre o pagina specifica.
  • Participa la concurs – un CTA excelent pentru cresterea interactiunii.

Call to action – exemple Facebook

Pe Facebook, CTA-urile sunt la fel de importante. Cateva exemple de call to action pentru Facebook includ:

  • Inscrie-te la eveniment – pentru a atrage participanti la un eveniment organizat de tine.
  • Comanda acum – pentru promovarea produselor.
  • Lasa un comentariu – incurajeaza interactiunea si feedback-ul din partea utilizatorilor.

Profita la maximum de beneficiile pe care un simplu call to action le poate avea pentru business-ul tau. Asigura-te ca fiecare pagina, postare sau email pe care il trimiti include unul. Succesul afacerii tale poate depinde de acest mic, dar esential, element.

Nu stii de unde sa incepi cu marketingul digital? Apeleaza la agentia de marketing The Markers! (Chiar si acesta a fost un call to action)

Esti all in
cu noi?

Ia legatura cu noi si lasa-ne sa preluam provocarea ta!

Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.