SEO nu este simplu nici atunci cand vine vorba de tipul agentiei in care acesta este practicat si de elementele suplimentare de care este nevoie pentru ca intreg procesul sa fie realizat la cele mai inalte standarde!
Probabil stiai acest lucru – dar stii care sunt cele trei tipuri de agentii si mai ales care sunt cele patru entitati esentiale pentru orice agentie SEO profesionala?
Daca nu, informatiile prezentate mai jos iti vor fi de mare folos, in special atunci cand vrei sa alegi o agentie care sa contribuie la dezvoltarea afacerii tale. Acesta este, de altfel, scopul final – ca tu sa ai la dispozitie toate informatiile necesare pentru a face o alegere inspirata, implicit o alegere cat se poate de benefica pentru afacerea ta!
Care sunt cele trei tipuri generale de agentii SEO?
Tipurile de agentii SEO sunt diferentiate prin serviciile pe care le pot oferi. De exemplu, majoritatea agentiilor de marketing digital, desi au in suita lor si servicii SEO, ofera de regula minimul de optimizare, lipsind din echipa acesteia un specialist SEO in adevaratul sens al cuvantului.
Astfel, cele trei tipuri generale de agentie SEO ar putea fi identificate in felul urmator:
- Servicii SEO lacunare – precum actualizari limitate la nivel on-page insotite de realizarea unui audit tehnic care doar iti va prezenta problemele de la nivelul website-ului tau. O astfel de agentie SEO este mai degraba un departament SEO, dar care nu are un specialist, ci una sau mai multe persoane care poseda cunostinte SEO de baza;
- Servicii SEO de baza – acest tip de agentie SEO ofera un audit tehnic si actualizari constante la nivel on-page. Totusi, din cauza lipsei de personal, fiind in general o agentie mica, aceasta nu iti poate pune la dispozitie continut in mod frecvent, fie ca este vorba despre bloguri sau despre articole (comunicate, advertoriale). In multe cazuri, agentiile SEO de acest tip apeleaza la colaboratori externi pentru crearea de continut;
- Servicii SEO complete – nu in ultimul rand, agentiile SEO care ofera servicii exceptionale detin personalul cu experienta necesara pentru a-ti duce website-ul pe prima pagina a motoarelor de cautare. Astfel, se va pune la punct o strategie cuprinzatoare SEO (in urma unei analize in detaliu a website-ului tau) si ti se vor oferi un audit complet, actualizari frecvente on-page, continut saptamanal sau lunar care sa construiasca autoritatea paginilor tale, dar mai ales rapoarte de activitate si performanta la sfarsitul fiecarei luni sau perioade de optimizare.
In timp ce primele doua tipuri de agentii SEO prezinta, de obicei, un maximum de trei membri in echipa, ultimul tip are in componenta sa in jur de patru tipuri diferite de specialisti care sunt absolut esentiali in procesul de optimizare SEO.
Un expert poate lua locul mai multor specialisti nisati, desigur, in functie de nivelul de experienta pe care acesta il are. Astfel, o agentie SEO care ofera servicii exceptionale va avea, de obicei, un minimum de 4-5 specialisti implicati in fiecare proiect.
Care sunt specialistii esentiali pentru orice agentie SEO profesionala?
Specialistii nisati care se dovedesc astazi absolut vitali pentru o astfel de agentie sunt, dupa cum urmeaza:
- Strategul SEO;
- Creatorii de continut (generalisti, experimentati, precum si editori);
- Web developer si artist grafic – ambii formeaza, in esenta, o singura entitate care se ocupa de partile vizuala si functionala ale website-ului;
- Specialistul in SEO tehnic, monitorizare, analiza si raportare;
- Specialistul in SEO local.
Mai exista si membri ai echipei care administreaza/gestioneaza intreaga campanie SEO, dar acest rol este de regula preluat de catre strategul SEO, alaturi de crearea si prezentarea rapoartelor. Separarea rolurilor si specializarilor devine un must-have atunci cand agentia SEO are un portofoliu de clienti cu adevarat masiv.
De exemplu, un strateg SEO se poate ocupa de administrare si raportare pentru aproximativ 30 de clienti. Totusi, cand acest numar depaseste 50-60, gasirea unui specialist in raportare sau administrare va deveni o prioritate.
- Strategul SEO pune la punct strategia campaniei de promovare, campanie inceputa prin keyword research. Desigur, acesta are in vedere si concepte precum intentia de cautare, dar mai ales valoarea reala a cuvintelor cheie, pentru a fi sigur ca sunt alese cele optime.
- Creatorii de continut sunt responsabili de crearea continutului scris pentru clienti. De regula, acestia scriu efectiv articolul – nu realizeaza keyword research si, in unele cazuri, nu se ocupa de structura articolului. Indicatiile aferente vin de la strategul SEO. Apoi, editorii verifica tipul si stilul continutului, asigurandu-se ca este in ton cu cerintele clientului. In cazul domeniilor puternic specializate (medicina, asigurari, finante), editorul verifica complet continutul, din toate punctele de vedere.
- Web developers si artistii grafici au rolul de a garanta unicitatea unui website, prin elemente tehnice si vizuale unice, concepute in mod special pentru un anumit client. Totodata, un web developer se va ocupa, alaturi de strategul SEO, de toate erorile care apar la nivelul unui website in timpul procesului de optimizare.
- Specialistii in SEO tehnic analizeaza, monitorizeaza, gasesc noi oportunitati de crestere, sugereaza modificari ale strategiei sipun la punct raportul finalului de luna care evidentiaza toate activitatile implementate de catre echipa agentiei SEO. Un raport prezinta informatiile atat in mod tehnic, acestea fiind explicate de catre strateg cand este cazul, cat si intr-un mod usor de urmarit si inteles de clienti.
- Specialistii in SEO local au rolul de a-ti aduce afacerea in fata comunitatii si in fata celor care cauta serviciile sau produsele tale in zona (cartier, sector sau oras). Vizibilitatea locala este tot mai importanta, iar aceasta incepe cu un profil Google Business complet si corect optimizat.
De ce are nevoie o agentie SEO pentru a oferi rezultate cu adevarat?
In general, o agentie SEO trebuie sa aiba puse la punct urmatoarele aspecte: modalitati de marketing si promovare, campanii de link building, crearea de continut, solutii de web development si implementare, precum si solutii de design.
Toate acestea sunt absolut necesare in procesul de optimizare SEO, mai ales atunci cand se porneste de la un punct aproape egal cu 0. De fapt, atunci cand se preia un website cu un istoric cuprinzator de optimizari, pot aparea mai multe probleme, in special la capitolul web development.
Astfel, putine sunt lucrurile sau entitatile care pot lipsi cu adevarat din cadrul unei agentii SEO care doreste sa ofere servicii complete. Tocmai din acest motiv, departamentul SEO al agentiei The Markers include sau are acces la toti specialistii de care tu, clientul nostru, vei avea nevoie in procesul de dezvoltare a afacerii tale!
La nevoie, specialistii oricarui alt departament isi vor oferi opiniile, sugestiile si recomandarile pentru ca procesul de optimizare SEO sa fie realizat asa cum trebuie– anume pentru utilizator, implicit pentru motorul de cautare!