SEO in Romania: ce ne aduce a doua jumatate a lui 2024?

SEO in Romania

Lucrurile se schimba incet, dar sigur, iar viitorul si Google ne aduc cateva modificari importante, pe care nu trebuie sa le ignoram, deoarece ele ar putea sa stea la baza succesului sau esecului afacerilor in online.

Esti curios ce ne asteapta in a doua jumatate a anului 2024? Aceste tendinte vor influenta semnificativ modul in care ne construim si optimizam strategiile de marketing digital, asa ca haideti sa vedem ce schimbari se anunta!

AI-ul si crearea de continut

    Generative AI devine un instrument esential pentru crearea de continut si optimizare SEO. Cu toate acestea, continutul generat de AI trebuie sa fie de o calitate foarte buna si sa respecte ghidurile E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) pentru a evita sanctiunile Google​. Asadar, copy-paste a iesit din discutie!

    Noi, la The Markers agentie SEO Romania, „colaboram” cu AI-ul pentru a genera idei si pentru a automatiza anumite procese, dar interventia umana ramane principala, astfel asiguram relevanta si autenticitatea materialelor.

    Este important sa folosim AI pentru a ne sustine, nu pentru a ne inlocui creativitatea​.

    SGE acum si in Romania – ce schimbari aduce pentru SEO pe .ro?

    Stim ca Google incearca sa devina locul unde utilizatorii sa gaseasca rapid si usor informatiile de care au nevoie, iar noul SGE, Search Generative Experience, este un pas mai aproape catre acest ideal.

    In 2023 au inceput testele in America, iar din acest an SGE a devenit activ si in Romania.

    Cum tinem pasul cu schimbarile?

    Pe scurt, ne asiguram ca site-urile sunt structurate si optimizate pentru vizibilitate, accesibilitate si indexare. Ne concentram pe schema markup corespunzatoare si punem accentul, acum mai mult ca oricand, pe continut evergreen, adica acel continut care va ramane relevant si util pentru utilizatori pe termen lung.

    SEO local are o greutate tot mai mare pentru vizibilitatea organica in online

    Pe masura ce 2024 trece, Google ne indica faptul ca SEO local devine esential datorita personalizarii rezultatelor cautarilor.

    Localizarea utilizatorilor si comportamentul acestora conteaza enorm, astfel ca pana si afacerile complet digitale vor pune accent pe strategii de marketing de SEO local.

    Dar cat de importanta poate fi localizarea?

    Oamenii se bazeaza tot mai mult pe cautarile vocale. Deci, in loc sa ceara ajutorul unui localnic, cer ajutorul telefonului si cer recomandari sau directii.

    Interactiunile vocale sunt foarte naturale, ca o conversatie, ceea ce inseamna ca oamenii folosesc termeni specifici locatiei atunci cand intreaba despre afaceri sau servicii. De exemplu, „Unde gasesc cea mai buna pizza in apropiere?” sau „Ce farmacii sunt deschise acum in zona Vitan?”.

    Acest tip de intrebari evidentiaza nevoia de optimizare a continutului pentru a raspunde cat mai bine acestor cerinte locale.

    Topical authority (autoritatea pe un anumit subiect) nu este optionala

    A doua jumatate a lui 2024 aduce si mai mult in evidenta pentru SEO topical authority. Poate va intrebati ce este si de ce este atat de importanta pentru Google. Ei bine, haideti sa va explicam!

    Google acorda prioritate site-urilor care au experienta demonstrata si o acoperire extinsa pe subiecte specifice. Este extrem de relevant pentru site-urile de stiri, sanatate, finante, dar acum este din ce in ce mai important pentru toate industriile.

    Cum construim autoritatea pentru SEO in Romania?

    • Cream articole multiple si de calitate care acopera toate subtemele relevante ale domeniului de activitate.
    • Scriem articole detaliate care raspund la toate intrebarile legate de subtemele respective.
    • Conectam articolele relevante prin link-uri pentru a arata atat utilizatorilor, cat si motoarelor de cautare, cat de bine dezvoltat este continutul.

    Ce parere aveti despre aceste tendinte? Ai inceput sa simti diferenta in clasarea din SERP?

    Toate aceste schimbari sunt interconectate si nu este suficient sa acoperi doar una. A doua jumatate a lui 2024 aduce numeroase provocari, dar si oportunitati pentru specialistii SEO din Romania.

    Echipa The Markers este pregatita si a adoptat deja toate aceste strategii si vom continua sa ramanem in pas cu schimbarile, evolutia tehnologiei si nevoile utilizatorilor.

    Planuiesti sa ai succes in viitor? Si noi! Haide sa o facem impreuna!

    Esti all in
    cu noi?

    Ia legatura cu noi si lasa-ne sa preluam provocarea ta!

    Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.