SEO, dupa cum probabil bine stii, este una dintre pietrele de temelie ale marketing-ului in mediul online. Acesta poate influenta traficul catre pagina ta intr-un mod complet organic – mai exact, traficul si conversiile nu sunt platite (precum in cazul Google Ads, de exemplu).
Astfel, este de la sine inteles de ce SEO este atat de important – cu toate aspectele sale, inclusiv SEO on page. In functie de strategia abordata, unii experti SEO s-ar putea sa sara peste anumite aspecte, considerandu-le irelevante. Totusi, adevarul este ca fiecare latura a acestui domeniu este strans conectata cu toate celelalte. Asadar, nu poate fi pusa problema necesitatii unei anumite laturi – ci doar eficienta fiecareia in parte.
In articolul de astazi, vom discuta mai mult despre SEO on page. Acest tip de SEO are rolul de a optimiza in detaliu website-ul tau si paginile acestuia, in special continutul si experienta utilizatorului, pentru a-l ajuta pe acesta din urma. De ce utilizatorul si nu motorul de cautare? Pentru ca motorul de cautare, Google, este in cautare continua de site-uri care ajuta si informeaza utilizatorii – acestea se bucura de prima pozitie!
SEO on page in era AI – cum optimizezi pentru AI Overviews, AEO, GEO?
In anul 2025, optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) trebuie sa aiba in vedere si AEO/GEO (Answer Engine Optimization/Generative Engine Optimization), anume cautarea asistata de inteligenta artificiala (large language models). Din moment ce aste modele de limbaj inteleg excelent textul scris, accentul se pune acum pe intentia de cautare, experienta utilizatorului, claritate si semantica corespunzatoare.
Se observa totodata trecerea de la SEO keyword-centric la topic-centric SEO. Acesta este unul dintre aspectele actuale pe care trebuie sa le ai in vedere daca vrei sa intelegi mai bine SEO!
Totodata, factorul E-E-A-T este mai important ca oricand – experienta, expertiza, autoritatea si increderea sunt din ce in ce mai relevante pentru Google cand vine vorba de indexarea si clasificarea paginilor, mai ales in contextul actual al unui ocean de pagini si articole generate cu inteligenta artificiala. E-E-A-T te diferentiaza de continutul de calitate inferioara.
Ce este optimizarea SEO on page?
SEO on page implica optimizarea tuturor elementelor din paginile website-ului tau, urmarindu-se crearea de continut clar, concis. Continutul prezent trebuie, in primul rand, sa ofere utilizatorului toate informatiile de care acesta poate avea nevoie. Apoi, continutul trebuie sa fie intr-atat de detaliat incat sa fie preluat de raspunsurile automate oferite in Google – prin Features Snippets sau prin AIO (AI Overviews).
Nu in ultimul rand, continutul trebuie sa fie structurat (text si structured data) pentru a raspunde direct la potentialele intrebari ale utilizatorului. Acest lucru creste sansele ca informatia oferita sa fie preluata de AIO, ChatGPT, Perplexity sau chiar asistenti vocali.
La fel de important in acest context este si accesibilitatea web (WCAG) – orice strategie de optimizare trebuie sa includa gestionarea elementelor de accesibilitate.
SEO on page are in vedere mai multe aspecte – nu este un proces simplu, necesitand monitorizare constanta. Printre cele mai importante se numara cuvintele cheie, optimizarea continutului media, structura URL-ului si meta data.

Aspecte principale si care tin strict de optimizare SEO on page
Algoritmul Google cauta anumite indicii (sau semnale) prin care determina daca o anumita pagina este relevanta pentru utilizator. Nivelul de relevanta este crescut in mod semnificativ daca anumite cuvinte cheie (cautate de utilizator) apar in corpul unei pagini din website-ul tau. Acesta este primul pas spre optimizarea de tip on page.
Dupa cuvinte cheie, se iau in calcul toate celelalte elemente ale unei pagini – continut, meta descriere si titlu, imagini, headings, modul de navigare in pagina, precum si calitatea continutului in sine – despre toate acestea vei afla mai multe detalii in cele ce urmeaza.
Deci, ce este SEO on page? In general, termenul se refera mai degraba la toate modurile prin care un website si paginile acestuia pot fi modificate incat sa imbunatateasca experienta utilizatorului pe acestea. Aici intra asa-numitele core web vitals, dar si compatibilitatea cu dispozitivele mobile, link-uri interne si viteza paginii.
Astfel, dupa cum poti vedea, o strategie completa de optimizare SEO on page implica mai mult decat cuvinte cheie si aruncarea acestora (in unele situatii) in pagina.
- Elemente SEO on page de baza – in principal cuvinte cheie, meta titluri si meta descrieri, headings optimizate corespunzator, strategie de internal linking, optimizarea imaginilor si continutului media.
- Elemente SEO on page noi, cu importanta crescuta – Core Web Vitals actualizate (accentul pe Interaction to Next Paint, in loc de First Input Delay), elementele EEAT, semnale comportamentale privind utilizatorii, dar mai ales optimizarea de natura semantica, optimizarea pentru AIO, topical coverage, Schema Markup.
Ce este SEO on site?
Acest tip de SEO poate fi vazut ca si o subcategorie a SEO on page, in special datorita faptului ca se ocupa mai degraba de elemente tehnice ce tin de capitolul optimizare site. Astfel, daca marea majoritate a tehnicilor si strategiilor SEO on page au in vedere cuvinte cheie, continut, optimizare continut, SEO on site ia in calcul aspectele tehnice – erori, viteza paginii si asa mai departe.
In general, acest tip de SEO se ocupa de elementele care nu sunt legate direct de cuvinte cheie, precum:
- Utilizarea si calitatea link-urilor din pagina – se iau in calcul aspecte precum numarul acestora, daca sunt external sau internal, pozitionarea lor in text, pagina catre care trimit si asa mai departe. Sunt recomandate link-uri de ambele tipuri, dar cu masura si doar acolo unde este necesar/relevant;
- Viteza de incarcare a paginii – acesta este un element extrem de important care influenteaza semnificativ traficul. Conform statisticilor, daca o pagina se incarca in mai mult de 3 secunde, marea majoritate a utilizatorilor parasesc site-ul. Astfel, nu conteaza cat de bine ai structurat strategia de cuvinte cheie daca website-ul tau lasa de dorit la partea incarcare si viteza;
- Importanta Core Web Vitals – in special INP, CLS, LCP, precum si optimizarea pentru crawling AI. Core Web Vitals au suferit cateva schimbari destul de importante in ultimii 1-2 ani, schimbandu-se modul in care Google analizeaza un website, din punct de vedere al acestor metrici, pentru a-l pozitiona in rezultatele cautarii;
- Utilizarea de tool-uri de structurare a datelor (precum Schema.org) – uneltele de acest tip te ajuta sa imbunatatesti modul in care motoarele de cautare citesc paginile website-ului tau si, implicit, modul in care le indexeaza si pozitioneaza in rezultatele cautarii. Aceste unelte necesita cunostinte de HTML, deoarece presupun adaugarea de informatie la nivel backend;
- Structura de URL-uri a paginilor – in unele cazuri, URL-urile pot ajuta utilizatorul sa gaseasca anumite informatii, iar o structura centralizata a acestora (categorii, subcategorii, etc.) poate ajuta site-ul tau sa fie mai bine vazut, atat de utilizatori, cat si de motoarele de cautare;
- Compatibilitatea cu dispozitivele mobile – in ziua de astazi, nu ar trebui sa ignori acest aspect. Marea majoritate a utilizatorilor cauta informatii si realizeaza achizitii de pe telefonul mobil. Sa spui pas acestui tip de optimizare/compatibilitate poate insemna, in unele cazuri, sa renunti voit la 50% din potentialii tai clienti. Aici poti face testul mobile friendly;
- Metadata pentru pagini – conform definitiei, metadata inseamna date care ofera informatii/detalii despre alte date, un mod de a defini mai in detaliu anumite date. In timp ce datele de baza ajuta utilizatorii (corpul unui articol), metadata este folosita de motoarele de cautare (tag-uri imagini, headings, meta titlu, meta descriere, etc.);
- Securitate sporita – in prezent, sunt mai importante ca niciodata aspecte precum HTTPS, GDPR si cookie consent, din moment ce au un impact direct asupra pozitiei in SERPs.

De cele mai multe ori, SEO on site necesita prezenta unui expert si poate chiar a unui programator (in cazul in care exista erori serioase sau redirect-uri cu un grad ridicat de risc/dificultate la nivelul site-ului).
Ce este un meta titlu?
Un meta titlu este practic titlul afisat in rezultatele cautarii pe motoarele de cautare. Acesta indica subiectul paginii catre care trimite si are, de regula, un cuvant cheie principal – relevant pentru pagina respectiva. Acest meta titlu poate fi diferit de titlul in sine al articolului sau paginii, desi acest lucru nu este recomandat.
Meta titlul este un aspect esential cand vine vorba de optimizare SEO on page, deoarece este unul dintre primele lucruri la care se uita atat utilizatorii, cat si motorul de cautare in sine. Tocmai de aceea, structura si optimizarea sa sunt vitale pentru o pagina web. Cateva reguli generale de urmat sunt:
- O limita de 60 de caractere pentru meta titlu;
- Descrierea continutului din pagina;
- Integrarea de cuvinte considerate „puternice”, cu influenta;
- In ciuda aspectelor relativ tehnice de mai sus, meta titlul tot trebuie sa fie interesant, sa atraga privirea utilizatorilor si sa contribuie la realizarea unei conversii.
Totodata, meta titlurile trebuie optimizate pentru cresterea ratei de click-through in cazul rezumatelor oferite de AI (AIO). In general, se recomanda formularea acestora ca raspunsuri la intrebari sau ca structuri clare, concise, pentru a fi preluate cu usurinta de catre AI.
In acest context, a devenit importanta testarea A/B a meta titlurilor folosind date din GSC sau alte platforme de analiza similare. Astfel, un aspect aparent usor de realizat – si optimizat -, devine un element important intr-o strategie SEO on page, atat de important incat necesita testare A/B.

Ce este o meta descriere?
Daca exista meta titlu, atunci exista si descriere meta. Aceasta reprezinta un alt pas important pentru capitolul optimizare SEO on page. In rezultatele cautarii, dupa meta titlu, utilizatorii au sansa de a vedea o descriere scurta privind subiectul abordat in pagina respectiva.
Dupa cum probabil ai observat pana acum, majoritatea descrierilor meta ale paginilor din Romania nu prea sunt coerente. De ce? Pentru ca, atunci cand acest tip de descriere nu este clar mentionata/introdusa, Google va selecta o parte din continut care fie contine cuvantul cheie corespunzator cautarii curente, fie este relevanta pentru pagina si o va insera ca descriere meta.
Acea parte poate fi o propozite incompleta sau un paragraf care nu poate fi inteles fara context. Tocmai de aceea ai sansa de a introduce descrierea meta. Cateva reguli generale de urmat in crearea acesteia sunt:
- Considera meta descrierea o reclama text prin care poti vinde un produs sau serviciu – in cazul de fata, o pagina sau un website;
- Evita sa folosesti descrieri similare cu cele ale altor pagini sau ale competitiei;
- Foloseste un maximum de 155 de caractere;
- Include un cuvant tip call-to-action;
- Foloseste cuvantul sau cuvintele cheie;
- Asigura-te ca descrierea este specifica (nu generalista) si ca descrie subiectul paginii intocmai.

In prezent, compunerea unei meta descrieri este la fel de importanta ca scrierea meta titlului – deoarece acestea pot fi preluate de AI Overviews. Astfel, meta descrierile nu mai sunt generaliste, ci trebuie adaptate la diverse tipuri de search intent (comercial, informational, navigational).
Recomandat este ca meta descrierea sa ofere un raspuns rapid, relevant la subiectul paginii. Totusi, acest lucru nu este mereu posibil, mai ales pentru paginile de produs, de exemplu. Partea mai putin buna este faptul ca, in foarte multe cazuri, chiar si cu meta descrieri scrise foarte bine, Google prefera sa le ignore si sa genereze o descriere in mod automat, bazata in principal pe cautarea utilizatorului. Din nou, a se observa importanta utilizarii limbajului natural si a acoperirii intregului subiect intr-o pagina sau articol, pentru a te asigura ca, indiferent de modul in care este realizata cautarea (in mod traditional sau conversational, prin unelte AI), pagina ta este pe primele pozitii sau chiar in rezumatele AI.
De ce trebuie sa folosesti mereu headings – H1, H2, H3?
Dupa cum a fost mentionat, Google si alte motoare de cautare scaneaza si analizeaza pagini pentru a determina daca acestea merita sa fie pe prima pagina de rezultate. Printre lucrurile pe care le scaneaza se numara si heading-urile din paginile tale.
Un heading este chiar acesta de mai sus – subtitlul paragrafului. In cazul de fata, acesta poarta tag-ul H2, ce arata faptul ca acesta este un tag secundar din continutul acestei pagini. H1, pe de alta parte, este titlu paginii, ghideaza continutul si ar trebui sa fie urmat de heading-uri H2 si H3 relevante.
Din nou, heading-urile ajuta atat utilizatorii, cat si pe Google. De fapt, mai bine spus, tocmai pentru ca ajuta utilizatorii sa treaca mai repede printr-un articol sau o pagina, aceste heading-uri sunt importante pentru Google.
Ideile de baza in crearea de headings se invart in jurul subtitlurilor atractive, usor de inteles, informative, dar si in jurul celor care includ cuvinte cheie.

Structura semantica a paginii – element esential pentru AIO si Featured Snippets
Heading-urile trebuie sa fie optimizate pentru AI Overviews – in general, Answer Engine Optimization. Cum anume? Simplu – trebuie sa fie formulate, unde este posibil, ca intrebari. Aceleasi intrebari pot fi puse de utilizatori in diverse unelte AI (ChatGPT, Perplexity), dar chiar si in Google – aproximativ 10% din toate cautarile realizate sunt sub forma de intrebari. Un heading-intrebare are astfel mai multe sanse de a trimite o pagina in rezumatul AIO sau in primele rezultate ale cautarii.
Totodata, se recomanda utilizarea de Schema Markup pentru a structura corespunzator heading-urile si sectiunile unei pagini. Apoi, din punct de vedere al sectiunilor, se prefera fragmentarea continutului pe sub-sectiuni (multiple headings), facilitandu-se astfel preluarea automata de catre AI.
Optimizare imagini
Optimizarea imaginilor este legata mai mult de tipul de optimizare on site, deoarece rezultatele acesteia nu sunt neaparat vazute de utilizatori. Totodata, modul in care sunt optimizate imaginile poate afecta viteza incarcarii unei pagini, printre altele.
La capitolul optimizare imagini, se iau in calcul urmatoarele aspecte:
- Marimea imaginilor – atat din punct de vedere al dimensiunilor, cat si marimii fisierului; optimizarea presupune pastrarea unei calitati inalte a imaginii intr-un fisier cat mai mic cu putinta;
- Optimizarea titlului, alt tag-ului si numelui fisierului – ideal ar fi ca toate aceste trei aspecte sa contina cuvantul cheie aferent imaginii respective. Evident, imaginea trebuie sa fie relevanta si ea pentru cuvintele cheie. Optimizarea imaginilor este vitala, data fiind prezenta si rata de utilizare a Google Search Lens, de exemplu, mai ales daca vinzi produse care sunt alese de utilizatori in baza aspectului lor, in principal. Optimizarea pentru cautare vizuala este la fel de importanta ca optimizarea pentru cautari audio si traditionale;
- Utilizare de imagini unice – unicitatea este importanta in mediul online. Totodata, mai importanta decat aceasta este folosirea de imagini care nu sunt protejate de catre drepturi de autor;
- Relevanta corespunzatoare text-imagine – o imagine trebuie sa dea de inteles cititorului despre ce se vorbeste in paragraful aferent imaginii respective. Mai exact, imaginea trebuie sa fie reprezentativa si textul trebuie sa o completeze pe aceasta, pentru a crea continut complet.
- Utilizarea de formate moderne – precum AVIF sau WebP, fiind formate care garanteaza o calitate ridicata a imaginii la dimensiuni mici ale fisierelor. Astfel, se imbunatatesc si Core Web Vitals. In acest sens, pot fi utilizate si module sau instrumente de compresie inteligenta a imaginilor – dimensiuni mai mici fara pierderi de calitate;
- Structured data pentru imagini – daca imaginile au rol informativ (grafice, infografice, tabele), este recomandata utilizarea de Schema Markup pentru a evidentia aceste tipuri de continut vizual. Mai mult, aceste imagini explicative au sanse mai mari de a fi preluate de AIO;
- Context si relevanta – Google pune foarte mult accentul pe corelatia text-imagine, mai ales cand vine vorba de preluarea in AI Overviews. Astfel, inserarea de imagini aleatorii pentru a separa textul, de exemplu, nu mai este un lucru recomandat sau cel putin optim din punct de vedere SEO on page.

Optimizare text
Aici probabil deja stii ce aspecte trebuie sa iei in calcul. Optimizarea textului implica inserarea de cuvinte cheie relevante, in acelasi timp evitand aglomerarea textului cu un anumit cuvant cheie – sau cu cel principal.
Unii experti recomanda ca densitatea unui cuvant cheie sa nu depaseasca 2-3% din numarul total de cuvinte ale textului respectiv. Exista numeroase unelte online care pot verifica aceasta densitate – totusi nu este un lucru obligatoriu.
In esenta, desi aspectul de optimizare SEO on page poate deveni foarte tehnic – foarte rapid – ideal este sa utilizezi cuvantul cheie intr-un mod natural, unde suna bine, dupa cum s-ar spune, anume sa eviti inserarea lui fortata.

Mai exact, ar trebui sa ai in vedere urmatoarele aspecte, atat pentru optimizarea textului in sine, cat si pentru optimizarea textului pentru AEO/GEO (AI Overviews, ChatGPT, etc.):
- Optimizare luand in calcul topic clusters, nu doar cuvinte cheie. Un articol sau o pagina de continut trebuie sa fie completa din punct de vedere a subiectului abordat, chiar daca subiectul implica iesirea din sfera de cuvinte cheie descoperita in urma procesului de research;
- Natural Language Optimization (NLO) – modelele de limbaj din ziua de astazi inteleg foarte bine textul uman, natural. Astfel, optimizarea fortata sau prea evidenta nu mai este necesara. Ba dimpotriva, se recomanda exprimarea ideilor intr-un mod clar, concis, acest lucru favorizand preluarea de catre AIO.
- Plasarea strategica a cuvintelor cheie – desigur, cuvintele cheie inca sunt importante. Sunt semnale vitale de care Google se foloseste pentru a citi mai bine o pagina. Acestea sunt cel mai bine introduse in H1, in primul paragraf, precum si in concluzia textului. Cuvinte cheie secundare si sinonime trebuie utilizate in aceeasi masura, in mod natural, prin text.
- SEO semantic si topic coverage – este foarte important sa dezvolti subiectul in profunzime, acesta fiind unul dintre motivele principale pentru care nu mai gasesti articole scurte (de exemplu, un articol separat despre optimizarea textului). Continutul optimizat, in prezent, implica acoperirea subiectului prin intrebari conexe si termeni asociati (cuvinte cheie LSI, entitati etc). Astfel, uneltele cu AI pot intelege mai bine continutul tau, crescand sansele ca acesta sa fie preluat ca sursa.
- Lizibilitate si structura clara – clar si concis sunt cuvinte chei in SEO on page. Scrie paragrafe scurte, foloseste bullet points/liste, tabele, subtitluri. Prezenta acestor elemente (intr-un mod logic) faciliteaza scanarea paginii de catre AIO si alte unelte similare.
- Respecta cu strictete intentia de cautare – scrie continutul in baza intentiei de cautare a cuvantului cheie. Nu scrie un articol de blog in care sa acoperi un subiect in profunzime pentru o pagina de produs. Doar descrie produsul scurt si la obiect, dar oferind toate detaliile relevante despre acesta.
- Raspunde direct la intrebari, cu paragrafe scurte, clare – motiv pentru care multe articole in prezent au o sectiune de FAQ, de definitii pentru termeni, sau de how-to, in functie de continut.
- Nu in ultimul rand, foloseste limbaj cat mai natural, conversational, realizand astfel si SEO on page pentru cautarile vocale.
In acelasi timp, trebuie mentionat ca acest capitol, optimizare text, include toate lucrurile mentionate anterior – meta titlu, meta descriere, headings, dar si optimizare imagini. Toate aceste elemente fac parte din textul unei pagini sau unui articol dintr-o pagina – iar pagina respectiva are nevoie de meta tag-uri, headings si imagini, evident.
Acesta este si motivul pentru care poti ajunge la concluzia ca o echipa SEO este mai potrivita pentru optimizarea unei pagini sau chiar a unui simplu articol de blog. Aceasta poate lua in considerare toate aspectele SEO on page – inclusiv on site precum erori, linkuri, redirecturi, optimizare tag-uri si asa mai departe.
Ce inseamna SEO on page pentru site-ul tau?
Daca vrei sa inveti mai multe despre SEO, atunci vei intalni cu siguranta destui experti si articole/studii de caz care se vor concentra pe importanta superioara a SEO off page – anume link building strategies.
Chiar daca aceste strategii au un impact pozitiv (daca sunt realizate corespunzator) asupra autoritatii si increderii website-ului tau, efectul lor este practic 0 daca website-ul tau si paginile acestuia au 0 de oferit utilizatorului.
Tocmai de aceea, o strategie de success SEO va incepe cu partea de on page. Cand aceasta va fi pusa la punct, se poate trece mai departe. Deci, ce inseamna SEO on page?

SEO on page este a doua cea mai importanta parte a SEO dupa analiza tehnica si stabilirea unei arhitecturi a unui website. Este etapa a doua (ca importanta) dintr-un proces comples care, in final, iti garanteaza trafic organic, pentru care nu trebuie sa platesti constant si din ce in ce mai mult.
Echipa agentiei The Markers te poate ajuta sa beneficiezi de toate etapele constituente ale unei strategii SEO de succes. Totul incepe cu un simplu audit de performanta, oferit in mod gratuit tuturor partenerilor nostri. Apoi, trecem la rezolvarea problemelor ce tin de SEO tehnic si on page, dupa care punem la punct si o strategie off page – totul pentru tine si pentru afacerea ta din mediul online!
Checklist SEO on page 2025
Vrei sa stii ce implica, exact, SEO on page in anul 2025? Iata toate lucrurile pe care ar trebui sa le verifici pentru a putea determina daca strategia ta SEO on page este pusa la punct corespunzator:
- Acoperire tematica si continut de calitate – abordarea in profunzime a subiectului, raspunsuri clare, subiecte conexe, dovezi ale EEAT, actualizare periodica.
- Cuvinte cheie si optimizare semantica – prezenta cuvantului cheie principal, utilizare de cuvinte cheie secundare si sinonime, evitarea keyword stuffing.
- Structura si organizare – utilizarea de headings, descrieri clare, continut fragmentat logic, paragrade scurte, liste, tabele, grafice, sectiuni FAQ sau raspunsuri direct in headings pentru AIO.
- Meta titlu si meta descriere – meta titlu unic, meta descriere clara (adaptata intentiei de cautare), ambele optimizare pentru afisare pe mobil.
- Optimizare imagini – formate moderne, compresie, nume si alt text descriptive, optimizate, utilizare de imagini originale.
- Linkuri externe si interne – structura logica de linkuri interne pentru navigare usoara si transfer de autoritate, linkuri externe catre surse de incredere.
- Optimizare tehnica – Core Web Vitals (LCP, CLS, INP), mobile-first website, schema markup, structura a URL scurta (fara parametri inutili), accesibilitatea paginilor.
- Optimizare pentru AI Overviews si Featured Snippets – paragrafe scurte, clare, care ofera raspunsuri directe, utilizarea de liste, tabele, grafice si definitii, date structurate pentru sectiuni de FAQ sau How-To.
- Monitorizare si actualizare – Google Search Console pentru analiza si monitorizarea performantei, testare si optimizare a meta titlurilor si meta descrierilor, revizuirea periodica a paginilor (rezolvare erori, adaugare de continut).
Intrebari frecvente despre SEO on page
Ce este SEO on page?
SEO on-page implica optimizarea mai multor elemente (structura, cuvinte cheie, continut, meta titluri si descrieri, imagini, viteza de incarcare, link-uri interne, UX) pentru a imbunatati vizibilitatea unui website in rezultatele cautarii.
De ce este importanta optimizarea on page?
Prin SEO on page de calitate, motoarele de cautare, implicit uneltele AI, inteleg mai bine continutul website-ului tau, crescandu-i astfel sansele de a aparea in SERPs sau in rezumatele generate cu AI.
Cum optimizezi continutul paginilor tale?
Continutul trebuie sa fie optimizat pentru a raspunde intentiei de cautare a cuvantului cheie identificat ca optim pentru o pagina – comercial, informational, navigational. Continutul in sine trebuie sa fie relevant, concis, clar, structurat logic si usor de inteles atat de utilizatori, cat si de motoarele de cautare.
Ce este SXO in contextul SEO on page?
SXO (Search Experience Optimization) implica furnizarea unei experiente prietenoase pentru utilizator la nivel de website – implica, astfel, toate elementele SEO on page acoperite pana acum.
Care este impactul pe termen lung al optimizarii pentru voice search si AI?
Optimizarea pentru voice search si motoare de cautare AI pe termen lung garanteaza trafic organic, dar mai ales o prezenta mai buna in SERPs prin diversificarea oportunitatilor de a aparea in acestea, in rezultate.
Cum structurezi continutul pentru a fi preluat de Google AI Overviews?
Pentru a fi preluat de Google AI Overviews, continutul trebuie sa fie scris intr-un limbaj natural, usor de inteles, subiectul sa fie acoperit in mod clar, concis si in profunzime – dar la fel de importanta este si structura in sine a articolului (headings si subheadings ordonate in mod logic).
Ce este AEO si cum influenteaza strategiile SEO on page?
AEO (Answer Engine Optimization) implica furnizarea de raspunsuri directe la potentiale intrebari ale utilizatorilor – care, in prezent, chiar utilizeaza cautari tip intrebari in Google. Aceasta sectiune de intrebari frecvente este exemplul perfect de AEO.
Cum scrii paragrafe, liste si tabele pentru a fi preluate de sectiunea Featured Snippets?
Paragrafele, listele si tabelele trebuie sa fie scurte si la obiect, fara informatie de umplutura – oferi utilizatorului ceea ce cauta in fix atat text cat este necesar pentru a transmite acest lucru.
Cum influenteaza AI ranking-ul in SERPs si ce poti face pentru a te adapta?
O functionalitate de baza a uneltelor AI este analiza semantica – anume intelegerea continutului, dar mai ales a intentiei din spatele cautarii realizate de utilizator. Intentia cuvantului cheie ales de tine trebuie sa fie in echilibru cu articolul sau continutul creat pentru acesta – pentru a crestele sansele de preluare de AIO si altele similare.