Google Marketing Live, evenimentul anual al gigantului tech, ne-a oferit câteva indicii despre inovațiile pe care compania se pregătește să le lanseze. După cum era de așteptat, AI-ul reprezintă motorul tuturor noilor funcționalități cu ajutotorul cărora Google vrea ca platformele sale de advertising și web analytics să fie alegerea numărul 1 a advertiserilor. Dacă ți-am stârnit interesul, rămâi alături de noi și hai să detaliem mai jos cele mai importante inovații care au fost prezentate la Google Marketing Live 2025.
Generative AI – viitorul industriei creative
Nu e un secret pentru nimeni faptul că echipa de research & development de la Google și-a concentrat eforturile pentru dezvoltarea unor tool-uri de generative AI care să fie capabile să livreze materiale creative de calitate, în doar câteva secunde. Astfel, tool-uri precum Imagen 4 și Veo 3 vor ușura cu siguranță muncă departamentelor de creație, reușind să genereze imagini și video-uri surprinzătoare mult mai rapid și cu cheltuieli mult reduse față de procesele tradiționale de creație. Atât Imagen 4 cât și Veo 3 vor putea fi accesate prin intermediul Gemini.
O nouă experiență de căutare în Google Search
Google Search nu va fi nici el ocolit de încorporarea modelelor bazate pe AI. Dacă unii utilizatori erau cât de cât familiarizați cu căutările ale căror răspunsuri erau generate prin AI Overviews, de acum înainte vom asista la o adevărată redefinire a experienței de căutare în Google Search, prin lansarea AI Mode. De fapt, in viitor din ce în ce mai multe interogări vor avea drept răspuns rezultate generate prin AI Mode. Astfel Google vrea să împingă mai departe performanțele modelelor sale bazate pe inteligența artificială.
Prin această schimbare asistăm practic la o modificare a întregului ecosistem al celui mai utilizat motor de căutare din lume. Experiența de căutare a utilizatorilor va fi definită de modele și algoritmi care au capacitatea de a înțelege care este intenția din spatele expresiei de căutare și de a îi oferi utilizatorului produse sau servicii care să corespundă exact criteriilor acestuia. Răspunsurile din ce în ce mai personalizate și mai focusate pe nevoia utilizatorului, inclusiv pentru căutări extrem de detaliate (de două sau chiar trei ori mai lungi comparativ cu căutările tradiționale) vor deveni în viitor o constantă a vieții noastre de zi cu zi.
YouTube, în centrul atenției
YouTube-ul începe să fie o platformă pe care Google vrea să o prioritizeze din ce în ce mai mult. Și asta pentru că în SUA, YouTube a fost pentru mai bine de doi ani cea mai folosită platformă de streaming. Mai mult decât atât, Shorts are mai bine de 2 miliarde de utilizatori activi lunar, aflându-se într-o creștere accelerată. Deși aceste statistici sunt impresionante, adevărata valoare a YouTube-ului constă în faptul că 45% din utilizatorii Shorts nu sunt activi pe TikTok, iar 65% dintre ei nu urmăresc reels. Pentru advertiseri asta se traduce în public valoros pentru campaniile PPC și nu numai.
Succesul platformei YouTube se datorează în mare parte creatorilor de conținut. Aceștia nu doar că sunt urmăriți de fani din toată lumea, dar, cel mai important, au o mare credibilitate în fața comunităților lor. Această credibiliate este cea care transformă YouTube-ul într-o platformă care poate genera nu doar awareness și trafic, ci chiar achiziții. Și chiar dacă nu generează achiziția propriu-zisă, YouTube-ul este prezent în 86% din online purchase journeys, ceea ce îl face un canal care ar trebui să fie din ce în ce mai des integrat în strategiile de marketing online.
Try it on – funcționalitatea care redefinește fashion retail-ul

Pentru multe magazine online din industria fashion este pe cale să înceapă o nouă eră și un nou mod de a cumpăra online. Cu ajutorul tehnologiei care stă la baza inovației Try it on, utilizatorii vor putea încărca o poză cu ei înșiși și vor putea vedea în timp real cum le-ar sta cu articolele vestimentare pe care doresc să le cumpere.
În acest fel, se elimină una dintre cele mai mari bariere împotriva achiziției online din această industrie – teama că articolul vestimentar nu se va potrivi sau nu va arăta bine atunci când va fi purtat efectiv. Ei bine, cât de curând această teamă a utilizatorului va dispărea întrucât va putea „proba” virtual hainele pe care dorește să le cumpere. Și asta cât se poate de simplu și rapid, cu doar câteva click-uri.
Power Pack – triada performanței în Google Ads
Google are produsele sale vedetă, cele pe care se străduiește să le facă cât mai populare, astfel încât rata lor de adopție în conturile Google Ads să fie una cât mai mare. Nu mai este un secret pentru nimeni că două dintre aceste vedete sunt campaniile de tip Performance Max și Demand Gen. Se pare că podiumul favoriților va fi completat cu AI Max for Search campaigns, noua funcționalitate care va începe să fie disponibilă în campaniile Search.
AI Max le va oferi campaniilor Search posibilitatea de a ține pasul cu noua experiență de căutare pe care unii utilizatori au început deja să o adopte. Printre realitățile cărora campaniile Search vor trebui să se adapteze se numără: interogări din ce în mai complexe (long-tail keywords) și creșterea ratei de adopție pentru funcția circle to search. Astfel, cu AI Max nu va mai trebui să îți faci griji că ratezi potențiale căutări relevante pentru business-ul tău, pentru că algoritmul Google, care înțelege acum intenția utilizatorului la un nivel fără precedent, va ști când anume să îți afișeze anunțurile.

Deși într-o primă instanță am putea fi reticenți cu privirea la adoptarea acestei funcționalități care ne va lăsă pe noi, specialiștii PPC, cu mai puțin control asupra campaniilor Search, trebuie să recunoaștem că rapiditatea cu care s-au schimbat comportamentele și preferințele utilizatorilor în materie de căutare, făcea necesară apariția unei astfel de funcționalități. Testele beta sunt încurajatoare, întrucât arată o creștere medie de 27% a volumului conversiilor la un CPA sau ROAS similar, comparativ cu campaniile clasice de Search în care se optează de regulă pentru keywords în potrivire exact sau phrase.
Video ads în Search și Shopping
Anunțurile video câștigă din ce în ce mai mult teren, inclusiv în rețele în care până acum nu erau prezente. Google a anunțat că testează anunțurile video în Search și Shopping. Acest lucru ar trebui să ne dea tuturor de gândit, mai ales antreprenorilor care dețin un magazin online. Dacă până acum cele mai multe vânzări ale ecommerce-urilor erau generate folosind campanii cu feed-urile de produse, ar trebui ca de acum înainte să se acorde o mai mare importanță conținutului video care poate fi folosit în anunțurile plătite.
Google Analytics va avea funcționalități îmbunătățite de cross-channel measurement
Specialiștii Google au anunțat că se lucrează la transformarea Google Analytics într-un tool și mai bun atunci când vine vorba despre cross-channel measurement, prin folosirea unor modele de atribuire îmbunătățite, pentru mai multe canale, cum ar fi: TikTok, Pinterest sau Snapchat. Mai mult decât atât, Google Analytics va fi upgradat și cu un nou tool de cross-channel budgeting, care va permite luarea unor decizii informate cu privire la alocarea bugetului.
Toate aceste schimbări care fie au apărut, fie urmează să apară în curând, ne arată cât de important este să ținem pasul cu noile tehnologii care practic vor ajunge să redefinească modul în care se făcea marketingul online până acum. Noi, cei de la The Markers, avem grijă să nu fim luați pe nepregătite de schimbările care au impact asupra campaniilor publicitare ale clienților noștri. Dacă ești și tu în căutarea unei agenții de marketing online care poate să îți ajute business-ul să se promoveze mai eficient, ia legătura cu noi!