Secretul Bunicii
Studiu de caz SEO
Background
Drojdia proaspata Secretul Bunicii este lider de piata de peste 20 de ani pe nisa ei, dar, in 2020 parea sa fie amenintata de doua aspecte: concurenta care incepea sa fie din ce in ce mai activa din punct de vedere al comunicarii si faptul ca exista o tendinta clara de declin a produselor coapte acasa.
On the other hand, a certain section of the audience started to appear more often in the online environment, creating an increasing number of home cooking communities. The producer group announced the starting of an online community project for those baking at home in all countries, including Romania, within which, subtly, their brand of yeast would be promoted.
Grupul producator a lansat in toate tarile, inclusiv Romania, un proiect de comunitate online a celor care gatesc acasa produse coapte, in care, subtil sa fie promovat brandul de drojdie. Site-ul asociat acestui proiect cuprindea sute de retete de produse coapte, insa vizibilitatea in canalul Google Organic era extrem de redusa, iar traficul generat de retete era foarte mic.
Objectives
- Cresterea notorietatii si vizibilitatii brandului Secretul Bunicii
- Imbunatatirea UX (experientei utilizatorului) pe site
- Generarea traficului organic cu ajutorul retetelor deja existente pe site
- Crearea unor noi retete pentru atragerea traficului organic suplimentar
- Implicare activa in incurajarea oamenilor sa gateasca preparate coapte acasa, mai ales pe baza de aluat
ETAPA 1
Ce am facut din 2022 pana la jumatatea lui 2023?
- Keyword research si analiza a peste 1100 de articole din site (retete)
- Restructurare a site-ului pentru a imbunatati UX (experienta utilizatorului)
- Sablon de optimizare si optimizare SEO a celor peste 1100 de articole (retete)
- Reindexarea intregului site
Ce am obtinut pana la jumatatea lui 2023?
Cresterea traficului organic cu circa 400% fata de aceeasi perioada a anului anterior
Cresterea ratei de click
Dublarea cautarilor de tip “branded”
Cresterea numarului de pagini vizitate per sesiune
Cresterea timpului mediu per sesiune
ETAPA 2
Ce am facut de la jumatatea lui 2023 pana la jumatatea lui 2024?
- Monitorizarea si ajustarea optimizarii pentru articolele care generau cel mai mare trafic organic
- Monitorizarea si ajustarea optimizarii pentru articolele care cuprindeau expresii cheie cu volum foarte mare de cautare
- Analiza si keyword research pentru noi articole (retete) potrivite pentru profilul site-ului
- Crearea de noi articole (retete) pentru cresterea traficului si extinderea solutiilor gastronomice pentru comunitatea deja creata
- Crearea de noi articole (retete) pentru cresterea traficului si extinderea solutiilor gastronomice pentru comunitatea deja creata
Ce am obtinut de la jumatatea lui 2023 pana la jumatatea lui 2024?
Cresterea traficului organic cu circa 500% fata de aceeasi perioada a anului anterior
Cresterea numarului de pagini vizitate per sesiune
Cresterea ratei de click
Cresterea timpului mediu per sesiune
Diversificarea si cresterea suplimentara a numarului de cautari de tip “branded”
Sezonalitate
Fiind un site cu continut bazat exclusiv pe retete de aluat copt, sezonalitatea este evidenta, motiv pentru care cele mai relevante perioade de monitorizare si analiza sunt cele din perioada marilor sarbatori.
Astfel, cautarile si traficul sunt la cote maxime in perioada de Paste si de Craciun.
All our partners benefit from a free performance audit for their site (Conversion Rate Optimization) that aims at enhancing the user experience and the success rates.