Optimizare pentru platformele AI

Servicii GEO, AEO si vizibilitate in cautarea inteligent

Suntem all-in pentru a pozitiona afacerea ta in rezultatele generate de platformele bazate pe inteligenta artificiala! Cere acum o strategie de optimizare AI dedicata atingerii obiectivelor afacerii tale!
servicii seo

Ce este optimizarea pentru platformele AI?

Optimizarea pentru platformele AI implica doua concepte noi in universul EO (Engine Optimization) – este vorba despre GEO, Generative Engine Optimization si AEO, Answer Engine Optimization. In anul 2025, pentru a-ti asigura prezenta in spatiul digital, trebuie sa apelezi la SEO, GEO si AEO!

Aproape 6 din 10 cautari se finalizeaza fara ca utilizatorii sa mai faca click pe un website, traficul organic scazand cu 15-25%. Prin optimizare pentru platformele AI iti asiguri vizibilitate continua in mediul online!

If you do not invest in SEO optimization services, your competition will surely do it and, thus, the audience that is looking for you will find the others.

Contact us now and we will demonstrate our SEO performances for Romanian and international sites in a live session!

Serviciile The Markers de optimizare pentru platformele AI – ce iti oferim?

Serviciile The Markers de optimizare pentru platformele AI cuprind urmatoarele activitati:

Optimizarea elementelor onpage din paginile principale ale site-ului conform bunelor practici de vizibilitate in AI Overviews si AI Search (ChatGPT etc.) - inclus in bugetul SEO standard;

Monitorizarea si raportarea vizibilitatii site-ului si brandului in AI Overviews in raport cu competitia - inclus in bugetul SEO standard;

Crearea articolelor de blog disponibile in proiect conform recomandarilor de buna practica pentru vizibilitatea in AI Overviews si platformele AI Search - inclus in bugetul SEO standard;

Restructurarea si reformatarea articolelor de blog prezente pe site conform recomandarilor de buna practica pentru vizibilitate in AI Overviews si in AI Search (ChatGPT etc.);

Research si monitorizarea expresiilor cheie, frazelor si prompt-urilor care pot declansa afisarea brand-ului si site-ului in AI Overviews si AI Search (ChatGPT etc.);

Monitorizarea vizibilitatii si mentionarii brandului in AI Overviews si in AI Search (ChatGPT etc.) in raport cu competitia;

Monitorizarea vizibilitatii site-ului in AI Overviews si in AI Search (ChatGPT etc.) in raport cu competitia: expresii cheie si prompt-uri pe care este citat site-ul;

Monitorizarea vizibilitatii competitiei la nivel de brand si site in AI Overviews si in AI Search (ChatGPT etc).

servicii seo

De ce este esential sa optimizezi pentru platformele AI?

Un raspuns complex la aceasta intrebare este intr-adevar necesar. Totusi, statisticile valoreaza mult mai mult decat paragrafele. Acesta este si fundamentul optimizarii pentru platformele AI – noi punem la punct pagini si articole de blog cuprinzatoare, complexe, pentru ca platformele AI sa aiba de unde extrage statisticile si informatiile importante de care au nevoie clientii tai pentru a alege sa interactioneze cu afacerea ta.

Astfel, conform statisticilor, este esential sa optimizezi pentru platformele AI deoarece:

  • 60% din cautarile Google la nivel global sunt zero click searches (se termina in pagina de rezultate). Similar, 59.7% din toate cautarile realizate in Europa sunt zero click searches (astfel, tendinta este cu adevarat globala).
  • 77.2% din cautarile realizate pe mobil sunt zero click searches – comparativ, doar 46.5% din cele realizate pe desktop sunt zero click searches.
  • 95.3% din utilizatorii ChatGPT inca apeleaza la Google pentru anumite cautari, evidentiindu-se necesitatea de a optimiza pentru toate platformele AI importante. Totodata, rezultatele Google organice genereaza de 37 de ori mai mult trafic decat raspunsurile ChatGPT.
  • 80% din utilizatori au incredere totala in rezultatele zero-click (snippets, dar mai ales AI Overviews) in aproape 50% din cazuri. Cu alte cuvinte, afacerea ta poate fi selectata la cateva secunda dupa realizarea unei cautari pe Google.

 

Cu alte cuvinte, este important sa optimizezi pentru platformele AI, fie ca este vorba de ChatGPT, fie ca este vorba de AI Overviews, deoarece, in aproximativ 50% din cazuri, cautarea unui utilizator se termina in acel punct – si nu pe website-ul tau.

Vizibilitatea organica a cuvintelor cheie poate creste cu aproximativ 84.6% dupa implementarea optimizarii pentru platformele AI.

Servicii SEO profitabile

Descopera serviciile SEO TheMarkers!

SEO Optimization Guide

Descopera ce este SEO!

Descopera ce este SEO local.

Cand si cum apare afacerea ta in raspunsurile AI?

Mentiuni de brand directe – atunci cand platformele AI mentioneaza brandul tau prin denumirea acestuia, cu sau fara link.

Citari AI – atunci cand platformele AI mentioneaza continutul website-ului tau ca sursa directa pentru informatia preluata, de obicei cu link (sau cand ofera doar link-ul catre website-ul tau in lista surselor).

In functie de platforma AI utilizata, sunt favorizate anumite tipuri de vizibilitate:

ChatGPT nu ofera de obicei mentiuni de brand directe – rata este de 2.37, in comparatie cu AI Overviews cu o rata de 6.02.

Perplexity diversifica sursele utilizate, incluzand website-uri diverse, deseori chiar si de pe a doua pagina Google, daca informatia este pertinenta.

Copilot se axeaza mai mult pe listari, oferind in aproape jumatate din raspunsuri informatii din business listings de pe Google.

Gemini favorizeaza website-urile – peste jumatate din raspunsurile oferite de Gemini folosesc website-uri si citari catre acestea.

Astfel, in functie de tipul de cautare, intrebare  sau prompt, afacerea ta poate aparea in doua moduri in raspunsurile AI. Mai exact, poate aparea direct, prin mentiuni de brand sau chiar prin parafrazare a continutului prezent pe pagina utilizata ca sursa, sau indirect, in lista de surse utilizate sau ca link la unul din punctele raspunsului oferit de platforma AI.

In mare, fiecare platforma AI urmeaza acelasi model de afisare a surselor: cele principale apar ca link in text, iar lista completa poate fi accesata de obicei intr-un element UI aditional, declansat printr-un click. In cazul Perplexity, un singur paragraf poate avea doua surse, aspect care marcheaza informatie similara sau care se completeaza.

 

Pe scurt, daca apari in raspunsurile AI, iti vei da seama instant – in Perplexity, domeniul website-ului va fi introdus ca sursa-link in text, iar in AI Overviews, de exemplu, domeniul tau, precum si logo-ul website-ului, vor aparea in lista de surse din partea dreapta a raspunsului.

servicii seo

Ce este Generative Search Optimization – GEO?

Generative Search Optimization (GEO) este procesul de optimizare a continutului care vizeaza motoarele de cautare bazate pe inteligenta artificiala, precum si modelele generative care produc raspunsuri directe si sintetizate (in locul listelor de link-uri traditionale). Acest tip de optimizare ofera garantia faptului ca brandurile – si continutul aferent – sunt citate sau reprezentate corespunzator in raspunsurile generate de diversele platforme AI.

GEO iese in evidenta prin atentia deosebita care trebuie acordata calitatii si autoritatii continutului creat (mai putin cuvintelor cheie) si prin obiectivul sau principal (ca un brand sa fie inclus in citari si mentiuni in raspunsurile oferite de AI).

Ce este Answer Engine Optimization – AEO?

Answer Engine Optimization (AEO) este procesul de optimizare a continutului prin care se ofera platformelor AI toate informatiile necesare pentru a oferi utilizatorilor raspunsuri in mod direct la intrebarile acestora. Ca si in cazul GEO, sunt eliminate complet listele de link-uri. Diferenta fata de GEO este faptul ca prin Answer Engine Optimization se pune accentul pe pozitionarea continutului ca raspuns principal si definitiv la intrebari specifice.

GEO si AEO par procese similare de optimizare. Totusi, acestea actioneaza putin diferit. De exemplu, GEO are in vedere toate platformele AI si crearea de continut cuprinzator, autoritativ care poate fi folosit de platformele respective pentru a genera raspunsuri tip rezumat. In schimb, AEO are in vedere in principal elemente precum featured snippets, AI Overviews, dar si asistenti vocali si AI chatbots, dar mai ales furnizarea unui singur raspuns clar. 

 

Prin AEO, garantezi faptul ca platformele AI vor oferi continutul tau ca un raspuns singular, clar, pentru utilizatori – in timp ce prin GEO oferi o sursa credibila pe care platformele AI o pot folosi pentru a extrage informatii si oferi un raspuns complex, cuprinzator.

Traficul generat de platformele AI are rate de conversie semnificativ mai mari (de pana la 4.4 ori) datorita intentiei mai clare de cumparare. Prin optimizare pentru platformele AI, cresti sansele de a-ti transforma vizibilitatea in venituri reale!

Care este diferenta dintre SEO traditional si optimizarea pentru platformele AI?

Optimizarea pentru motoarele de cautare traditionale (SEO) are urmatoarele elemente principale:

  • Utilizarea de cuvinte cheie si backlinks ca elemente principale.
  • Obtinerea de clickuri de la utilizatori pe linkuri individuale, implicit de vizualizari pe pagini.
  • Evaluarea performantei actiunilor pe baza traficului si conversiilor realizate.
  • Optimizarea la nivel de pagina.

Optimizarea pentru platformele AI (GEO, AEO) are urmatoarele elemente principale:

  • Prioritizarea intentiei utilizatorului si contextului cautarii sau intrebarii acestuia.
  • Furnizarea de raspunsuri in timp real, cu surse, reducand astfel numarul de clickuri necesare pentru a obtine informatia ceruta.
  • Evaluarea rezultatelor strategiilor implementate prin analizarea frecventei includerii continutului creat in rezultatele AI.
  • Optimizarea la nivel de sectiune in pagina (chunk optimization).

Optimizarea este diferita si datorita faptului ca utilizatorii cauta acum in mod diferit. Odata cu aparitia platformelor AI, utilizatorii au trecut de la cautari scurte de 4-5 cuvinte in medie si centrate pe utilizarea de cuvinte cheie la intrebari de 23 cuvinte in medie, formulate intr-un mod natural, conversational.

Cu alte cuvinte, utilizatorii nu mai cauta „agentie marketing digital Bucuresti optimizare AI” – ci intreaba „care este cea mai buna agentie de marketing digital din Bucuresti care ofera si servicii de optimizare pentru platformele AI?” 

Utilizatorii care ajung pe website-ul tau prin ChatGPT au o probabilitate de 9 ori mai mare sa faca o achizitie. Prin optimizare pentru platformele AI, poti capta cu usurinta traficul de calitate generat de AI!

Optimizarea AEO vs. GEO – care sunt diferentele?

AEO (Answer Engine Optimization) GEO (Generative Engine Optimization)
Scop principal Preluarea continutului ca raspuns direct, scurt, in rezultatele cautarii. Preluarea si integrarea continutului in raspunsuri mai lungi generate de AI.
Strategii si activitati principale de optimizare Schema Marktup, sectiuni FAQ, raspunsuri oferite in mod direct si concis in continut, utilizarea de cuvinte cheie conversationale. Continut cuprinzator, complex, marcaje de autoritate si formatare clara, usor de inteles de catre platformele AI.
Ideal pentru Cautarea vocala, featured snippets, AI Overviews, sectiunea Utilizatorii au mai intrebat si… Platforme generative precum ChatGPT si Perplexity AI, dar si cautari complexe realizate in motoarele de cautare traditionale.
Stil continut Scurt si usor de parcurs si scanat. Lung, semantic si autoritativ.
Diferentele sunt clare – din fericire, dupa cum vei vedea in cele ce urmeaza, strategiile care trebuie implementate sunt in mare parte similare, dar mai ales necesare. O mare parte din strategiile care te ajuta sa faci optimizare pentru platformele AI erau deja considerate bune practici in domeniul SEO. Acum, in contextul AI, acestea sunt absolut esentiale – atat pentru AEO, cat si pentru GEO, implicit SEO.

Servicii SEO profitabile

Descopera serviciile SEO TheMarkers!

SEO Optimization Guide

Descopera ce este SEO!

Descopera ce este SEO local.

Care sunt platformele AI principale pentru care trebuie luata in calcul optimizarea?

La capitolul platforme, utilizatorii, afacerile, implicit agentiile de marketing iau in calcul:

ChatGPT – detine 74.7% din piata de cautare AI, are 845 de milioane de utilizatori in total (incluzand Microsoft Copilot) si se bucura de 5.5 miliarde de vizite lunare. 36.6% din utilizatori folosesc ChatGPT ca unealta generala de cautare.

Perplexity AI – detine 6.6% din piata de cautare AI, ofera raspunsuri sustinute in mod exclusiv de surse (pentru fiecare propozitie/paragraf), raspunsurile oferite se aseamana foarte mult cu paginile Wikipedia – citari, exemple, surse, statistici.

Claude – detine 3.6% din piata de cautare AI, caracterizat de un stil uman in explicatii si de faptul ca ofera raspunsuri detaliate. Este recunoscut in industrie pentru capacitatile sale de coding.

Google AI Overviews si Gemini – detin 13.5% din piata de cautare AI, au aproximativ 1.5 miliarde de utilizatori lunari. AI Overviews apar in peste 50% din cautarile realizate pe Google (in martie 2025, apareau la doar 13.14% din cautari).

Exista si alte platforme emergente, dar acestea sunt cele mai importante – mai ales dat fiind faptul ca AI Overviews si Gemini sunt incorporate in Google si serviciile aferente, iar Microsoft Copilot are in spate tehnologie OpenAI (aceeasi tehnologie care alimenteaza si ChatGPT).

Optimizarea pentru principalele platforme AI – strategii si factori

Fiecare platforma AI are la baza o arhitectura speciala care dicteaza factorii care trebuie luati in calcul pentru a oferi un raspuns cat mai potrivit pentru cautarile/intrebarile utilizatorilor.
Astfel, atunci cand se doreste optimizarea pentru platformele AI (GEO/AEO), urmatoarele aspecte trebuie luate in calcul!

Optimizarea pentru ChatGPT

ChatGPT are la baza procesul de Reinforcement Learning from Human Feedback (RLHF) pentru a putea ajusta raspunsurile oferite la preferintele umane. Acest proces are trei etape – Supervised Fine-Tuning, Reward Model si Proximal Policy Optimization. Procesul si etapele aferente sunt practic arhitectura de baza a ChatGPT.

Arhitectura mentionata apeleaza la surse de date pentru a-si construi raspunsurile – continut web public, carti, material licentiat, dar si feedback uman sau cautari live prin functia de browsing.

Este important de mentionat si corelatia cu Google – in cele mai multe cazuri, recomandarile ChatGPT reflecta rezultatele din top din cautarile Google. De altfel, o marte parte din datele web live furnizate de ChatGPT provin chiar din indexul de cautare Google – rezultatele si datele sunt practic preluate din Google.

Cele mai importante activitati in optimizarea pentru ChatGPT:

  • Plasarea brandului in articole cu ranking ridicat pe Google prin strategii de linkbuilding.
  • Includerea brandului in directoare, agregatoare de afaceri si baze de date cunoscute (listarea in surse autoritare, includerea in directoare de business, actualizarea informatiilor companiei in toate platformele relevante, precum Google Business Profile sau platforme de recenzii).
  • Consolidarea autoritatii si credibilitatii brandului (profiluri de autor pentru articolele de pe blog, pagini Despre si Contact bine puse la punct, citari si linkuri de la platforme de incredere).
  • Optimizarea pentru relevanta semantica prin folosirea de limbaj natural, clar, conversational, prin alinierea heading-urilor si structurii cu intentia utilizatorului si prin impartirea ideilor complexe in paragrafe scurte, usor de citit si inteles.
  • Mentinerea prospetimii continutului prin actualizarea frecventa a acestuia, folosirea de structured data (FAQ, HowTo, QAPage), dar mai ales prin asigurarea consistentei brandului (informatiilor despre brand) in intreg ecosistemul Google.

Optimizarea pentru Perplexity AI

Perplexity AI are la baza o arhitectura destul de sofisticata, mai exact un sistem cu trei straturi (L3 Reranking System) care gestioneaza in principal cautarile si rezultatele sau raspunsurile oferite legate de entitati. Procesul din spatele raspunsurilor are etape precum retrieval si scoring, dar si de rafinare a calitatii rezultatelor, pentru a garanta un raspuns cat mai potrivit pentru intrebarea utilizatorului. Totodata, arhitectura Perplexity AI are in spate si mecanisme fail-safe care pot elimina complet anumite seturi de rezultate daca nu trec anumite praguri de calitate (pentru a fi considerate relevante).

Printre factorii de clasificare esentiali se numara – new_post_impression_treshold (factor critic, indica numarul de impresii pentru un post/articol nou), new_post_published_time_treshold_minutes (fereastra de performanta a postarilor noi), new_post_ctr (cerinta pentru aplificarea algoritmica care ia in calcul CTR al postarilor/articolelor noi pentru clasificarea acestora). Pe langa acesti factori se numara si multiplicatorii de topic, analiza subiectelor de mare valoare si subiectele restrictionate (cu penalizari). De exemplu, Perplexity AI ofera un scor redus continutului de divertisment si articolelor/paginilor care acopera evenimente sportive, in functie de cautarea utilizatorului.

 

Cele mai importante activitati in optimizarea pentru Perplexity AI:

  • Optimizarea pentru autoritate topica prin crearea de continut cuprinzator si bine structurat, oferirea de raspunsuri directe la intrebarile utilizatorilor, dar si implementarea strategiilor de SEO tehnic.
  • Structurarea continutului pentru AI prin utilizarea de heading-uri clare, organizare logica a structurii, sectiuni FAQ, rezumate scurte, apelarea si mentionarea surselor de incredere (citari externe) si structured data (FAQ, How-To).
  • Consolidarea credibilitatii prin obtinerea de backlink-uri de la platforme cu autoritate, crearea de profiluri de experti cu biografii detaliate (pentru articole), mentiuni si recenzii pe platforme si forumuri de incredere, includerea mentiunii de last updated in articole pentru a arata actualitatea informatiilor prezentate.
  • Optimizare tehnica de exceptie, implicit un website rapid, securizat si usor de folosit, crawling permis pentru Perplexity si implementarea de mark-up pentru ca platforma AI sa poata intelege mai bine continutul.

Optimizare pentru Google AI Overviews si Gemini

Solutia Google interactioneaza direct cu SERPs (paginile clasice de rezultate Google), fiind astfel mai usor (si mai direct) pentru AI Overviews sau Gemini sa ofere un raspuns cuprinzator, relevant. Astfel, AI Overviews si Gemini preiau primele 1000 de rezultate din SERPs, ruleaza cautari ulterioare de urmarire si detectare pentru a analiza si apoi rafina informatia obtinuta si, in ultimul rand, reduc raspunsul oferit la sursele cele mai relevante si de incredere.

Statisticile confirma acest proces de functionare – 52% din sursele mentionate in sectiunea AI Overviews se claseaza in primele 10 rezultate Google. Autoritatea, credibilitatea si relevanta la intentia de cautare a utilizatorului sunt factori de ranking pentru AI Overviews si Gemini.

Cele mai importante activitati in optimizarea pentru AI Overviews si Gemini:

  • Actualizarea frecventa a continutului prin cercetarea topicului pentru a determina schimbarile aparute de la publicare, adaugarea ulterioara de valoare reala (nu doar actualizarea datei de publicare) si prin evidentierea schimbarilor intr-un mod clar.
  • Utilizarea de Schema Markup in diverse cazuri – marcarea ingredientelor, timpului de preparare, informatiilor nutritionale in cazul retetelor (prin recipe marktup). Marcarea intrebarilor si raspunsurilor structurate prin FAQ markup sau marcarea ghidurilor pas cu pas prin HowTo markup.
  • Atentie deosebita oferita optimizarii pentru cuvinte cheie long-tail – cat mai specifice cu putinta, implicit mai putin competitive, cu focus pe o intentie de cautare mai puternica pentru raspunsuri directe. Acest tip de optimizare creste probabilitatea ca articolul tau sa fie ales ca sursa pentru AI Overviews.

Optimizarea pentru Claude si alte platforme

In cazul Claude, spre deosebire de Google, autoritatea are un rol mult mai mic in clasificarea platformelor. Mai exact, Claude ia in calcul utilitatea pe care o are continutul tau – autoritatea nu garanteaza vizibilitatea in raspunsurile oferite de Claude (flatten hierarchy – utilitatea este mai importante decat autoritatea traditionala). Astfel, Claude favorizeaza un ton neutru, siguranta privind informatiile oferite, implicit oferirea de informatie verificabila.

Este foarte bun la rationament in context lung – aspect care devine problematic pentru ChatGPT. Cu toate acestea, interactiunea cu aceasta platforma AI este putin mai dificila, atat pentru utilizatori, cat si pentru cei care doresc sa-si optimizeze platforme pentru Claude.

Cele mai importante activitati in optimizarea pentru Claude:

  • Prompt, analiza surselor, analiza rezultatului best-fit – modelul trebuie intrebat tipul potrivit de intrebare, dupa care acesta va prelua informatii din sursele de incredere si va decide, in final, care sursa este cea mai buna recomandare pentru utilizator. Marketerii, la randul lor, trebuie sa inteleaga acest prim pas pentru a optimiza corespunzator paginile si articolele clientilor.
  • Reverse-engineering asupra surselor – specialistii trebuie sa faca reverse-engineering asupra surselor obtinute de la Claude pentru a afla de ce au fost incluse. Practic, este vorba despre analiza competitiei la nivel de platforma AI – specialistii trebuie sa afle raspunsul la intrebarea de ce in functie de continut (liste, recenzii, bloguri, articole PR etc).
  • Urmarirea metricilor specifice – aici fiind vorba despre prezenta in raspunsul oferit ca mentiune directa, citarea prin surse a paginilor clientului, procentul din raspuns in care sursa (platforma/articolul clientului) este mentionata si daca platforma Claude a ales sa reproduca definitii, pasi, date sau informatii din pagina clientului.
 
 

Acestea sunt cele mai importante platforme AI in momentul de fata – Microsoft Copilot este inclus in acoperirea ChatGPT, fiind construit in baza tehnologiei LLM a OpenAI. Exista si platforme emergente care ar trebui monitorizate – precum DeepSeek, SearchGPT (acces limitat momentan, competitie directa Google).

Servicii SEO profitabile

Descopera serviciile SEO TheMarkers!

SEO Optimization Guide

Descopera ce este SEO!

Descopera ce este SEO local.

Optimizarea pentru platformele AI – concluzii

Verdictul in privinta optimizarii pentru platformele AI este unul destul de evident – in mare, strategiile de optimizare absolut necesare sunt aceleasi, existand apoi cateva aspecte unice pentru fiecare platforma in parte.

Cu alte cuvinte, accentul cade foarte mult pe continutul creat – cuprinzator, detaliat, plin de informatii si utilitate pentru utilizatori, implicit care sa acopere un subiect cat mai bine cu putinta, intr-un mod profesionist.

Astfel, fraza care a fost o simpla predictie la inceputul anului 1996 si apoi o realitate a internetului, Content is King (eseu de Bill Gates), continua sa fie la fel de reala si puternica – continutul este cel care, daca este tratat corespunzator, iti garanteaza vizibilitatea in raspunsurile oferite de platformele AI.

Intr-adevar, nu este singurul aspect, dar este cel mai important!

Optimizarea pentru platformele AI – concluzii

Toate afacerile, brand-urile si entitatile care au o prezenta online au nevoie si de optimizare pentru platformele AI. Desigur, nu spunem noi acest lucru, ci statisticile!

  • Afacerile B2B si SaaS au nevoie de optimizare pentru platformele AI deoarece 75% din cumparatorii B2B prefera o experienta fara reprezentant de vanzari, iar 81% din cumparatori aleg un furnizor fara sa vorbeasca cu o echipa de vanzari. Multi dintre cumparatorii B2B sunt deja puternic influentati de raspunsurile oferite de platformele AI. Totodata, companiile de tip SaaS care au facut optimizari pentru platformele AI au avut parte de o crestere cu 37% a CTR.
  • Afacerile locale cu prezenta digitala au nevoie de optimizare pentru platformele AI deoarece AI Overviews apar la din ce in ce mai multe rezultate, in special la intrebarile informationale (58%). Totodata, traficul organic al unui website poate scadea cu aproximativ 25% atunci cand AI Overviews ofera un raspuns direct la cautare. Brand-urile trebuie sa inteleaga de ce scade traficul organic si apoi sa se asigure ca raspunsul oferit direct poate duce catre ele! Mai mult, platformele AI favorizeaza continutul autentic, hiperlocal, iar acesta poate fi creat mai bine de catre afaceri mici decat de corporatii mari. Acoperirea evenimentelor locale, parteneriatelor, precum si implicarea in comunitatea locala devin semne de incredere pentru platformele AI.
  • Platformele de eCommerce si retail-ul trebuie acum sa transforme o simpla cautare in eCommerce pur. Mai exact, o cautare AI intelege intentia contextuala a unui utilizator – astfel, un potential client, in contextul AI, nu mai are nevoie doar de ghete drumetie ci de ghete pentru o drumetie in Franta in luna septembrie. Astfel, AI va oferi cea mai buna recomandare pentru cautarea respectiva – iar tu trebuie sa te asiguri ca oferi, in pagina de produs, toate informatiile pertinente despre rezistenta ghetelor, vremea potrivita si terenul pentru care sunt recomandate, printre altele. Toate aceste informatii permit platformelor AI sa ofere utilizatorului o oferta (raspuns) cat mai personalizata – nu trebuie sa faci tu acest lucru, ci doar sa te asiguri ca platformele AI au toate informatiile necesare pentru a-l face in locul tau.

 

Conceptul este unul simplu – daca AI are informatia la dispozitie, aceasta va ajunge la client intr-un mod optim (personalizat, in primul rand). Desigur, trebuie mai intai sa castigi increderea platformelor AI. Dar cum faci acest lucru?

Simplu, aplici strategiile mentionate mai sus – sau, desigur, apelezi la serviciile The Markers de optimizare pentru platformele AI.

FAQ – Intrebari frecvente despre optimizarea pentru platformele AI

Optimizarea pentru platformele AI (GEO si AEO) consta in adaptarea continutului si structurii website-ului astfel incat sa apara in raspunsurile automate generate de motoarele de cautare si platformele AI, asigurandu-se mentiuni si citari in locul clasamentelor traditionale de tip lista.

SEO traditional vizeaza clasamentul in rezultatele organice (SERPs), rezultatul fiind click-uri pe un link. Optimizarea AI, in schimb, se concentreaza pe furnizarea de raspunsuri directe – mentiuni, citari si fragmente in raspunsurile AI – si pe relevanta semantica, structura pasajelor si autoritatea surselor.

SEO traditional vizeaza clasamentul in rezultatele organice (SERPs), rezultatul fiind click-uri pe un link. Optimizarea AI, in schimb, se concentreaza pe furnizarea de raspunsuri directe – mentiuni, citari si fragmente in raspunsurile AI – si pe relevanta semantica, structura pasajelor si autoritatea surselor.

Platformele AI transforma textul in vectori care capteaza sensul semantic al continutului. Astfel, continutul optimizat semantic, cu termeni si concepte apropiate din punct de vedere vectorial, are sanse mai mari sa fie extras si citat in raspunsuri.

Poti include biografii ale autorilor cu acreditari, pagini Despre si Contact complete, obtine link-uri de la site-uri autoritare si citari in directoarele locale. Totodata, este important sa respecti principiile E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness).

Continutul actualizat este esential – fie ca este nou sau actualizat recent, este foarte valoros si recompensat ca atare de catre platformele AI. Trebuie sa apelezi la last updated in structured data, implicit sa revizuiesti periodic articolele pentru a le mentine relevante.

O structura clara, cu heading-uri semantice, FAQ si HowTo markup (daca este cazul) ajuta platformele AI sa identifice rapid pasajele relevante. LLMs.txt si structured data (prin Schema) sporesc sansele de extragere corecta a datelor si informatiilor.

Optimizarea AI este esentiala pentru agentii de marketing, B2B si SaaS, afaceri locale, eCommerce, retail, consultanti, experti in industrii diverse (tehnologie, analiza de date, sanatate, stiinta).

Foloseste unelte de monitorizare GEO sau AEO pentru citari si mentiuni. In Analytics (GA4), poti folosi tracking pentru traficul de referinta. Analizeaza frecventa mentiunilor si evolutia traficului generat din ChatGPT, Perplexity, Claude si Google AI Overviews.

Primele rezultate (cresterea citarilor si vizibilitatii) pot aparea in 1-3 luni. Optimizarea continua si actualizarile frecvente accelereaza procesul de obtinere a citarilor si mentionarilor de brand in raspunsurile AI.

Cauta experienta si rezultate demonstrate in GEO si AEO, transparenta metodologica, posibilitatea de monitorizare AI si rezultate din industrii relevante pentru tine. Agentia TheMarkers iti ofera un pachet de servicii specific pentru optimizarea vizibilitatii in platformele AI. 

Why
The Markers?

We are All In

Here you will find everything you need for successful digital marketing in one place. We always integrate graphic design as well as programming, strategy as well as implementation, communication as well as performance.

We are approachable

We are always easy to find, we always have a smile on our faces, we are open, transparent and, above all, we speak your language. That’s just one more reason to choose The Markers as an online marketing agency

We complement one another

Our project team includes both communication and branding specialists (creatives) as well as marketing performance specialists (technicians) so that we have every ingredient for the best results in online marketing

promovare seo

Here’s why people
work with us

The words that describe us
correctly and completely

optimizare seo
That assure our clients that we respect our responsibilities and that we always value the best practices
We always come up with new ideas dedicated to our clients' business growth and active actions’ streamlining.
You have access and control over your budget and results, all the time.
You are always informed about the campaigns’ results, about what to expect and what solutions are available for your business.
We inform ourselves daily, we go to trainings and we are present at all the events in the field, so that we can always implement the most efficient and modern marketing actions for our clients.
We are a Google Premier certified agency, IAB Romania partners and this indicates the quality of the services we offer, the professionalism of our certified experts, as well as the experience in the field.
We are focused on implementing result-yielding campaigns and we are always involved in reaching our objectives
We adapt our services for any budget and make budgets more efficient to achieve any realistic goal.
We always come up with solutions to streamline marketing actions and increase the results of our partners.

We always respond to emails, phone calls and we visit you whenever needed. We always speak our client’s language, we are transparent and open to communication.

We always speak our client’s language, we are transparent and open to communication

Are you all in
with us?

Contact us and let us take over your challenge! 

All our partners benefit from a free performance audit for their site (Conversion Rate Optimization) that aims at enhancing the user experience and the success rates.

servicii seo themarkers