Strategii de marketing digital adaptate afacerilor mici ▷ ghid practic

agentie de marketing Bucuresti

Si noi am inceput de la zero, deci stim cat de dificil poate fi sa cresti un business. Drumul spre succes poate parea adesea plin de obstacole si provocari, mai ales cand esti la inceput si resursele sunt limitate. Totusi, cu strategiile potrivite si o mentalitate axata pe crestere, poti transforma o afacere mica intr-un succes rasunator.

Noi, echipa de la The Markers, o agentie de marketing digital din Bucuresti, cu experienta in lucrul cu start up-uri si afaceri mici, am adunat pentru tine o serie de sfaturi esentiale care te vor ghida pe calea succesului. Sa incepem!

Cum creezi o strategie de marketing de baza pentru afacerile mici?

Sunt atat de multe lucruri pe care trebuie sa le iei in considerare, probabil ca te coplesesc. Iata 6 sfaturi pe care ti le oferim din propria experienta!

  • Cunoaste-ti publicul

Primul pas pe care il vei face inainte sa construiesti orice fel de strategie de marketing este sa iti cunosti audienta. Aici vorbim despre publicul tinta, adica oamenii care au nevoie si care vor vrea ceea ce afacerea ta are de oferit. 

De exemplu, ai un mic atelier in care creezi accesorii? Pentru cine le faci? Unde locuiesc potentialii tai clienti, cu ce se ocupa, care este venitul lor lunar, pasiunile, interesele? 

Cu cat ai mai multe detalii despre publicul tinta, cu atat vei ajunge la o forma mai clara a clientului ideal si vei putea chiar sa creezi un buyer persona.

Cu cat iti cunosti mai bine publicul, cu atat iti va fi mai usor sa creezi mesaje care sa rezoneze cu ei si sa alegi canalele de marketing potrivite.

  • Ramai focusat pe obiective clare

In calitate de antreprenor, vei fi tentat sa explorezi o multitudine de idei si directii. Cu toate acestea, este important sa ramai concentrat pe obiective si teluri bine definite.

Stabileste-ti obiective clare si masurabile si concentreaza-ti resursele spre atingerea lor.

  • Pluseaza pe ce stii ca functioneaza

Experimenteaza cu diferite strategii de marketing si urmareste cu atentie rezultatele. Cand gasesti o tactica care functioneaza bine, investeste mai multe resurse in ea. 

Fie ca este vorba despre un tip de reclama platita care aduce mult trafic sau un canal de social media care genereaza engagement ridicat, mizand pe strategiile care au dat rezultate poti accelera cresterea afacerii tale. 

  • Nu uita de cei pe care i-ai convertit in clienti

Uneori tindem sa ne concentram atentia doar pe strategii care sa ne aduca noi clienti, dar hai sa nu ii uitam pe cei care ne-au ales deja.

Clientii tai actuali sunt o resursa pretioasa, ei cunosc deja marca, au o parere subiectiva pe baza experientei pe care au avut-o, iar daca a fost una pozitiva, sansele sa ii convingi sa cumpere din nou sunt mult mai mari decat daca ai incerca sa convingi pe cineva sa cumpere pentru prima data.

Funnel-ul de marketing pentru un client este mult mai scurt decat cel al unui potential client, fiind mult mai eficient din punctul de vedere al costurilor si timpului pe care trebuie sa le investesti. 

  • Website-urile nu mai sunt optionale

Comportamentul oamenilor s-a schimbat, ei cauta si au mai multa incredere in afacerile pe care le pot gasi online.

Un website cu un UX (user experience) bine structurat, adica un site intuitiv, cu informatii de interes pentru vizitator si un design placut, te va ajuta sa iti cresti credibilitatea si vizibilitatea.

Iar daca il vei optimiza pentru motoarele de cautare (SEO), s-ar putea ca site-ul tau sa genereze un trafic organic la care nici nu ai fi sperat. 

  • Promoveaza-te pe retelele sociale

Retelele sociale sunt un instrument puternic cu ajutorul carora iti poti creste afacerea. Platformele ca Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin si Pinterest iti permit sa te conectezi direct cu audienta ta si sa iti promovezi marca intr-un mod autentic si personal. 

Identifica pe ce platforme isi petrece timpul audienta ta si concentreaza-te pe crearea de continut cu care sa conturezi o imagine de brand robusta si sa creezi o comunitate de urmaritori.

  • Investeste in reclame

Reclamele platite pot fi un mod eficient prin care sa iti extinzi rapid afacerea. Fie ca este vorba de reclame pe retelele sociale, reclame Google sau alte forme de publicitate platita, acestea iti pot creste vizibilitatea si pot aduce trafic direct catre site-ul tau.

  • Foloseste email marketing-ul

Email marketing-ul ramane una dintre cele mai eficiente metode prin care poti mentine legatura cu clientii si chiar sa ii poti converti pe cei interesati in clienti loiali. 

Da, sunt multe lucruri pe care trebuie sa le faci astfel incat afacerea ta aiba succes. Dar nu esti singur, deoarece echipa The Markers te poate ajuta la fiecare pas – branding, SEO, social media, reclame platite si chiar si e-mail marketing – te putem ajuta cu toate acest lucruri. Ai nevoie de ajutor, contacteaza-ne!

publicitate pentru afaceri mici

Cum creezi o strategie de marketing online pentru o afacere mica?

Daca petreci timp online, cu siguranta ai observat ca majoritatea afacerilor se promoveaza, dar care sunt pasii prin care trebuie sa treci astfel incat efortul tau sa fie rasplatit? Afla mai multe in continuare!

  • Stabileste identitatea brandului tau

Identitatea brandului este esenta afacerii tale. Inainte sa te lansezi in orice activitate de marketing, e esentail sa raspunzi la intrebari precum: ce valori reprezinta brandul meu? Ce promisiuni fac clientilor mei? 

Identitatea brandului tau va ghida toate actiunile tale de marketing, dar si a echipei de specialisti de marketing, asta daca decizi sa lasi o agentie de marketing digital sa te sustina.

De la designul logo-ului pana la tonul pe care il folosesti, fiecare detaliu conteaza cand vine vorba de strategiile de marketing online. 

  • Creeaza un logo si alte elemente vizuale

Imaginea brandului tau incepe cu un logo memorabil si o paleta de culori care comunica valorile si energia brandului tau.

Elementele vizuale, cum ar fi stilul grafic, fac parte din personalitatea brandului.

Acestea nu doar ca te ajuta sa te distingi intr-o piata aglomerata, dar va face ca brandul tau sa fie mult mai usor de recunoscut. 

Sa ne gandim la brandurile cunoscute, precum Coca-Cola sau McDonals, pe care le recunoastem imediat oriunde ne-am afla, nu ai vrea ca si afacerea ta a ajunga la acelasi nivel?

Investeste in design de calitate, asigura-te ca prima impresie este una puternica si pozitiva.

  • Utilizeaza instrumente de analiza pentru site-ul tau

Instrumentele de analiza, cum ar fi Google Analytics, ofera date despre comportamentul vizitatorilor, precum paginile vizitate, durata sesiunilor si rata de conversie.

Pe baza acestor informatii vei putea ajusta strategia de marketing pentru a maximiza angajamentul si conversiile.

  • Imbunatateste-ti clasamentul in Google cu SEO

SEO te ajuta sa atragi trafic de calitate si sa imbunatatesti clasamentul site-ului in rezultatele cautarii.

Implementarea unei strategii SEO eficiente implica optimizarea continutului cu cuvinte cheie relevante, imbunatatirea vitezei de incarcare a site-ului, crearea de backlink-uri, iar lista continua.

Expertii The Markers considera ca serviciile de optimizare SEO reprezinta cea mai buna cale prin care sa aduci trafic organic pe site-ul tau. Vrei sa afli mai multe? Hai sa discutam!

  • Experimenteaza cu continutul foto si video

Continutul vizual, cum ar fi fotografiile si videoclipurile, poate face ca mesajul brandului tau sa fie mai atractiv si memorabil.

Continutul video, de exemplu, poate fi folosit pentru a prezenta produse, povesti istoria brandului sau oferi testimoniale de la clienti.

Experimentand cu diferite tipuri de continut vizual, iti poti imbunatati angajamentul pe retelele sociale, dar si pe site.

Volumul de munca si de cunostinte pe care trebuie sa le ai ca sa poti crea, implementa si analiza strategia de marketing digital este imens si intr-o continua schimbare. Ai nevoie de ajutor? The Markers este alaturi de afacerile de succes de peste 10 ani, hai sa colaboram!

strategie marketing digital afaceri mici

Ai nevoie de idei de publicitate pentru afaceri mici? Descopera-le in continuare!

Cresterea unei afaceri mici implica mult mai mult decat un produs sau serviciu de calitate. Este vorba si despre construirea unei prezente online puternice care sa atraga clienti si sa genereze vanzari.

Din fericire, exista numeroase tactici si strategii de marketing digital pe care le poti utiliza pentru a-ti promova afacerea si a creste notorietatea brandului tau. Iata cateva pe care le recomandam tuturor clientilor The Markers!

  • Seteaza-ti contul de Google Business

Nu subestima puterea unei prezente solide pe Google Business Profile. Este un instrument esential pentru orice afacere locala. Creeaza-ti un profil, completeaza-l cu informatii precise despre afacerea ta, adauga fotografii de calitate si incurajeaza-ti clientii sa lase recenzii.

Astfel, vei creste vizibilitatea in cautarile locale si vei atrage mai multi clienti in usa ta.

  • Investeste in anunturi PPC pe Google

Publicitatea platita pe Google este o metoda eficienta prin care sa atragi trafic catre afacerea ta. Cu anunturile PPC (pay per click sau plata pe clic), poti sa-ti tntesti audienta precisa si sa controlezi bugetul in functie de rezultate.

Investitia in campanii bine segmentate poate aduce un ROI impresionant.

  • Ruleaza anunturi pe retelele sociale

Nu rata rezultatele pe care le pot avea campaniile din retelele sociale. Fie ca alegi Facebook, Instagram sau alte platforme populare, publicitatea platita pe social media poate sa-ti creasca expunerea si sa-ti aduca o multime de noi potentiali clienti, in plus va imbunatati vizibilitatea.

  • Valorifica continutul generat de utilizatori

Incurajeaza clientii sa-si impartaseasca experientele pozitive cu produsele sau serviciile tale prin recenzii, fotografii sau videoclipuri.

Acest continut autentic nu doar ca iti construieste credibilitatea, dar si iti poate aduce noi clienti, datorita influentei pe care il pot avea asupra opiniei persoanelor din cercul lor de cunostinte.

Exista o multime de idei, iar echipa The Markers te poate ajuta sa creezi de la zero o strategie cu care sa obtii succesul pe care il meriti. Fie ca ai nevoie de o strategie de continut, de optimizare SEO sau de campanii promovare eficiente, echipa noastra de experti este gata sa te sprijine.

Noi intelegem provocarile cu care te confrunti si suntem aici – transformam potentialul in rezultate! 🚀


Esti all in
cu noi?

Ia legatura cu noi si lasa-ne sa preluam provocarea ta!

Toti partenerii nostri beneficiaza gratuit de un audit al performantei propriilor site-uri (Conversion Rate Optimization) dedicat cresterii experientei utilizatorilor (UX) si a ratelor de succes.