Cu totii suntem familiari cu retelele de Social Media si de aportul acestora in viata noastra sociala. Insa te-ai intrebat vreodata cum ne ajuta in cresterea si dezvoltarea unui business?
Conturile si paginile Social Media joaca astazi rolul unui buletin digital. De aceea, un adevarat plus valoare in dezvoltarea afacerii tale il reprezinta organizarea acestora intr-un mod cat mai facil pentru publicul caruia te adresezi.
Este important de retinut faptul ca publicul rece, care nu are neaparat un interes direct, isi pierde rabdarea destul de repede si tinde sa renunte atunci cand eforturi suplimentare sunt implicate.
Asadar cum le starnim si mentinem interesul? Primul impact vizual!
CUM ARATA PAGINA SOCIAL MEDIA PERFECTA PENTRU AFACEREA TA
Iata cateva Tip and Tricks despre cum poti sa ai un impact pozitiv si sa prezinti incredere inca din primele secunde in care un client ajunge pe paginile business-ului tau:
- Denumeste-ti paginile simplu si curat, folosind numele oficial al afacerii tale. De exemplu, daca brandul tau se numeste ”XYZ”, cel mai bine este sa folosesti aceeasi denumire pe toate canalele de Social Media.
- Alege poza de profil corespunzatoare. O solutie buna in acest sens poate fi reprezentata de logo-ul companiei. Acest lucru ajuta atat la vizibilitatea brandului, cat si la cresterea gradului de profesionalism si incredere in afacerea ta. De asemenea, evita sa folosesti fotografii personale, peisaje, animale etc. si foloseste aceeasi imagine pe toate canalele.
- Adauga in descrierea paginilor datele de contact, astfel incat cei interesati sa poata ajunge usor in contact cu tine, fara a depune foarte mult efort.
- Acolo unde exista posibilitatea, adauga linkurile celorlalte canale social media in descriere. De exemplu, in descrierea paginii de Instagram, poti adauga mai multe linkuri, astfel incat clientii sa poata ajunge usor si pe pagina ta de Facebook, Tik Tok, website, YouTube, etc.
CONTINUT ORGANIC DE CALITATE
Acum ca ai inteles cum ar trebui sa arate pagina in linii mari, hai sa discutam despre tipul de continut favorizat in prezent pe Facebook si Instagram, potrivit pentru o crestere organica a afacerii.
- Postari de tip banner ce contin diferite produse, oferte, servicii etc.
- Continut autentic si uman – continut video cu oameni care folosesc produsele sau apeleaza la serviciile tale; continut video cu efectele produselor/serviciilor tale; imagini cu echipa; afisarea recenziilor lasate de oameni care au interactionat in trecut cu brandul.
- Materiale video. Este destul de cunoscut deja faptul ca materialele video cuceresc astazi industria de continut. Recomandat ar fi ca in proportie de 70% din postari sa fie reprezentate de videoclipuri.
- Facebook / Instagram Live. Acest tip de continut produce foarte mult engagement, mai ales daca subiectul prezentat este unul ”catchy”. De asemenea, materialele live dezvolta si partea umana despre care discutam mai sus, aratand oamenilor nu doar rezultatele, ci si procesul si actiunile, lucru care favorizeaza increderea.
- Postari in Feed, dar si in Stories ce contin intrebari/sondaje. Prin astfel de continut este foarte usor sa ceri oamenilor interactiuni directe cu brandul. Pe langa asta, daca alegi subiectul potrivit, ei pot distribui catre alti prieteni postarile tale, lucru care va creste vizibilitatea. De asemenea, prin acest tip de continut poti sa primesti in mod direct de la audienta ta raspunsuri la anumite intrebari, poti sa primesti opinii si sa afli incotro se indreapta interesele lor.
- Postari relevante. Nu este nevoie sa postezi de mai multe ori pe zi pentru a creste reach-ul. Nu doar ca este suficient, ci este si indicat sa alegi o singura postare, insa aceasta sa prezinte relevanta.
CUM SA ITI PROPULSEZI AFACEREA PRIN CAMPANII PLATITE
Desigur ca, pentru a creste o afacere, pe langa calitatea oferita, este foarte importanta si investitia in marketing si promovare.
Acum ca ai invatat cum sa ai un buletin curat si sa prezinti incredere in online, urmeaza sa descoperi cum poti fi in topul cautarilor si cum poti convinge clientii sa te aleaga in favoarea concurentei.
In functie de obiectivul tau, platformele de Social Media pun la dispozitie mai multe tipuri de campanii, iar pentru a le intelege mai usor, vom vorbi concret despre campaniile Meta (Facebook & Instagram).
In prezent, Meta pune la dispozitie 6 tipuri de campanii, dupa urmatoarele obiective:
- Campanii Awareness
Ajuta la cresterea reach-ului si favorizeaza afisarea reclamelor catre oamenii care au cele mai mari sanse sa si le aminteasca. Campaniile de acest tip sunt potrivite pentru atragerea publicului rece pe paginile tale integration si pentru a arata oamenilor cine esti si ce faci. - Campanii Traffic
Acestea au ca si obiectiv principal favorizarea click-urilor pe link si a vizualizarilor unei pagini web, alese de tine. Ele trimit oamenii catre o destinatie, care poate fi: website-ul afacerii tale, pagina de Instagram, Messenger, WhatsApp, sau chiar click-ul pe numarul de telefon. - Campanii Engagement
Acestea favorizeaza interactiunile oamenilor cu postarile sau cu paginile noastre. Like-uri, comentarii, vizualizari ale videoclipurilor etc. - Leads
Cu acest tip de campanie ne apropiem tot mai mult de a transforma consumatorul potential in client. Colectam date prin intermediul formularelor sau al mesajelor, astfel incat sa il putem contacta. - App promotion
Acest tip de campanie este potrivit daca business-ul tau are o aplicatie, pe care iti doresti ca oamenii sa o descarce si sa o utilizeze. - Sales
Acestea reprezinta campaniile care favorizeaza vanzarea finala. Prin intermediul lor, urmarim incasarile, fie ca vanzarea se face pe site, la telefon, prin catalog Facebook sau prin Messenger, Instagram messages sau WhatsApp.
Pentru a intelege mai bine diferenta dintre tipurile de campanii mentionate mai sus, hai sa ne imaginam ca businessul nostru din online este inlocuit de un magazin fizic cu produse.
- Daca vrem sa aducem la cunostinta prezenta noastra la cat mai multa lume impartim pliante / flyere / afise. Acestea sunt echivalentul campaniilor de Brand Awareness.
- Daca vrem sa luam oamenii de manuta si sa ii aducem in magazin, atunci alegem campaniile de Traffic.
- Daca vrem ca oamenii sa puna mana pe produse, sa observe si sa schimbe impresii, atunci alegem campaniile de Engagement.
- Daca din anumite motive, vanzarea finala nu poate avea loc pe moment (Poate clientul nu are tot bugetul disponibil, poate produsul pentru care a aratat interes urmeaza sa se lanseze, poate vrea sa beneficieze despre o oferta care a vazut ca urmeaza sa inceapa, poate vanzarea finala presupune o programare, etc.), atunci ne dorim sa obtinem date de contact ale clientului, astfel incat sa putem relua legatura cu el la momentul potrivit. Pentru asta vom genera directii prin campania de timp Leads.
- Daca avem o aplicatie pe care ne dorim ca oamenii sa o descarce si sa o foloseasca, atunci alegem campania de tip App Promotion.
- Daca ne dorim ca oamenii sa cumpere produse din magazin, atunci alegem campania de tip Sales.
SECRETUL RECLAMELOR DE SUCCES
- Alege audienta potrivita
Este important sa identifici interesele, datele demografice si comportamentele in online corespunzatoare publicului tau tinta. - Foloselte materiale vizuale de calitate
Alege imagini de impact, relevante si de inalta calitate pentru a opri utilizatorii din scroll. - Utilizeaza textele potrivite
Este important tonul pe care alegi sa il folosesti in comunicare si informatiile pe care le afisezi, astfel incat acestea sa ramana in concordanta cu mesajul pe care iti doresti sa il transmiti. - Optimizeaza constant campaniile
Foloseste-te de instrumentele de analiza pentru a vedea ce functioneaza, ce aduce mai putine rezultate si ce poti face pentru a imbunatati performanta campaniilor.
Ti se pare obositor si nu consideri ca dispui de timpul necesar sa faci toate aceste lucruri pentru businessul tau? Stai fara grija. Pentru asta existam noi. Contact us pentru a discuta despre cum iti putem asigura prezenta optima in social media, iar prin strategiile folosite vom avea grija ca sumele pe care le investesti sa se inmulteasca prin intermediul rezultatelor.