Topul celor mai des intalnite greseli
Pentru orice antreprenor canalele digitale de promovare reprezinta un subiect de mare interes. Intre acestea, platforma Google Ads ocupa un loc fruntas, datorita popularitatii acesteia. Desi promovarea Google Ads reuseste sa contribuie la cresterea afacerilor din intreaga lume, exista si situatii in care nu se obtin rezultate notabile din campaniile rulate. Si ce fac unii antreprenori atunci cand vad ca promovarea platita in Google intarzie sa le aduca rezultate? Aleg sa renunte la folosirea campaniilor platite, deoarece considera ca platforma Google Ads nu a facut altceva decat sa le „manance banii”, fara a le livra rezultatele dorite.
Inainte de a lua o astfel de decizie insa, este indicat sa te gandesti obiectiv daca ai luat cele mai bune decizii pentru gestionarea campaniilor tale. In cazul in care intuiesti ca lucrurile puteau fi facute mai bine, poate nu ar strica sa iti schimbi putin perspectiva si sa nu mai arunci toata vina asupra platformei Google Ads. La urma urmei, este o platforma ca oricare alta. Ea functioneaza dupa regulile prestabilite de tine.
Daca si tu te afli in aceeasi situatie si te intrebi ce anume ai facut gresit atunci cand ai rulat campanii Google Ads si de ce rezultatele pe care le asteptai nu au venit, descopera mai jos cele mai intalnite greseli atunci cand vine vorba de promovarea platita pe Google.
Top 5 greseli in gestionarea campaniilor Google Ads
- Rulezi campanii pentru un interval prea scurt de timp
Desi cu totii ne-am dori ca promovarea Google Ads sa isi arate eficienta inca din primele zile ale demararii campaniilor, acest lucru este, de cele mai multe ori, doar un vis frumos. Algoritmii Google au nevoie de timp pentru a putea sa optimizeze cat mai bine campaniile tale. Daca ai rulat campanii timp de doar cateva zile si le-ai oprit pentru ca ai crezut ca nu sunt bune de nimic, ei bine, nu a fost cea mai inspirata decizie. In medie, de abia dupa 3, chiar 4 luni de rulare constanta a campaniilor, incep sa vina rezultatele dezirabile. Daca iti doresti sa incerci promovarea Google Ads si chiar sa incepi sa vezi rezultate, atunci trebuie sa fii dispus sa investesti constant, luna de luna, un buget de promovare si sa ai rabdare ca rezultatele sa se imbunatateasca in timp.
- Campaniile tale au bugete prea mici
Pentru a putea fi cu adevarat eficiente, campaniile tale Google Ads trebuie sa aiba bugete suficient de mari astfel incat anunturile tale sa se poata afisa cat mai bine in pagina de rezultate a motorului de cautare, ideal mai sus decat competitia ta. Iar pentru acest lucru, pe langa calitatea tuturor elementelor care sunt folosite intr-o campanie – cuvinte cheie, anunturi, bannere, landing page-uri etc. – este nevoie si de un buget de promovare adaptat nisei in care activezi. Astfel, atunci cand stabilesti bugetul pentru campaniile Google Ads, va trebui sa tii cont de nivel de competitivitate al pietei/nisei tale, precum si de sezonalitate.
Atunci cand vine vorba despre promovarea Google Ads, cel mai bun mod de a te raporta la bugetul campaniilor, este abordarea investitionala. Trebuie sa fii constient de faptul ca investesti o anumita suma de bani, care va duce in timp la cresterea veniturilor afacerii tale. Optica pur contabilicească, in care privesti totul ca pe niste cheltuieli si nimic mai mult, nu iti va permite scalarea business-ului, pentru ca te vei teme ca nu cumva sa iti creasca prea mult cheltuielile de marketing.
- Faci schimbari in setarile campaniilor mult prea des
Gandeste-te bine ce setari vrei sa aiba campaniile tale inainte de a le publica si pastreaza acele setari pentru o anumita perioada de timp. Nu le schimba dupa doar cateva zile, pentru ca in felul acesta vei da algoritmul peste cap si nu va mai intelege pentru ce anume vrei sa iti optimizeze campaniile. Rabdarea este cuvantul cheie aici. Trebuie sa ai suficienta rabdare pentru a lasa campaniile sa ruleze si sa stranga suficiente date inainte sa te decizi asupra unor modificari.
- Oferta ta nu este atractiva pentru publicul-tinta
Doar pentru ca iti promovezi business-ul pe Google Ads, nu inseamna ca vei avea neaparat succes. Simpla prezenta cu anunturi sposorizate in pagina de rezultate a motorului de cautare nu iti garanteaza automat si vanzari mai mari sau lead-uri mai calificate.
Nu uita de mixul de marketing! Pe langa o promovare eficienta, acorda atentie si produsului/serviciului tau, pretului acestuia si modalitatii in care produsul/serviciul ajunge efectiv la client. Ceea ce le oferi potentialilor tai clienti reuseste sa le aduca plus valoare? Pretul/tariful pe care il percepi este unul bun si corect din punctul de vedere al clientilor tai? Se poate intra simplu si rapid in posesia produselor tale? Clientii tai pot beneficia de serviciile pe care le prestezi intr-o maniera convenabila pentru ei? Ia-ti timp si reflecta la toate aceste intrebari si daca iti dai seama ca sunt aspecte pe care le-ai putea imbunatati, concentreaza-te asupra lor.
Nu are sens sa irosesti un buget pentru promovarea unui serviciu/produs care nu reuseste sa satisfaca cerintele clientilor si care nu este competitiv in piata. Mai intai asigura-te ca ai pus bine la punct toate aspectele esentiale ale ofertei tale, iar apoi incepe sa lucrezi la strategia de promovare.
- Ai lasat gestiunea contului tau Google Ads pe seama unei persoane fara experienta
Daca ai colaborat cu o persoana fara prea multa experienta in gestionarea campaniilor Google Ads, nu este de mirare ca rezultatele pe care le doreai au intarziat sa apara. Desi la o prima vedere, crearea si optimizarea campaniilor Google Ads poate parea ceva simplu, ce poate face toata lumea, in realitate lucrurile nu stau chiar asa. Pentru a sti ce, cand si cum sa faci, sau sa nu faci, dupa caz, este nevoie de un specialist care are deja la activ cativa ani de experienta practica in managementul campaniilor Google Ads.
Daca partea de creare a campaniilor, in aparenta, nu necesita prea multe cunostinte de specialitate, optimizarea corecta a campaniilor este cu siguranta un proces ce presupune stapanirea unor abilitati tehnice si a unui bagaj solid de cunostinte.
In concluzie, sunt mai multe aspecte direct responsabile de succesul campaniilor tale de promovare Google. Asadar, tine cont de toti acesti factori inainte de a porni promovarea si nu trage concluzii pripite. Nu putem da vina pe platforma Google Ads pentru toate rezultatele slabe pe care le inregistreaza un business. Desi nu este un sistem perfect, Google Ads si-a castigat pe buna dreptate reputatia de cea mai eficienta platforma de PPC marketing. Asadar, acorda-i o sansa si, in timp, vei vedea cum afacerea ta va avea rezultate din ce in ce mai bune.
Daca tot procesul de setare si optimizare a campaniilor Google Ads iti da prea mari batai de cap, nu uita ca exista oameni care asta fac toata ziua. Contacteaza un specialist Google Ads al agentiei The Markers si hai sa discutam despre cum putem face ca Google Ads sa fie un aliat de nadejde in scalarea business-ului tau!