Ai inceput discutiile despre serviciile unei firme SEO? Inseamna ca deja ai inceput sa auzi o multime de termeni despre care nu ai idee ce reprezinta si ce legatura au ei cu afacerea ta.
Pentru ca intelegem cat de dificil iti poate fi pana intelegi fiecare termen, am decis sa punem cap la cap un scurt dictionar cu cei mai des folositi termeni in SEO.
Iata care sunt 20 dintre cei mai importanti termeni din limbajul SEO!
Algoritm
In discutiile pe care le vei avea cu expertii unei firme de SEO, vei auzi si despre algoritmi. Un algoritm este setul de reguli si proceduri pe care un motor de cautare (in acest caz) il utilizeaza pentru a determina relevanta si clasamentul site-urilor web in rezultatele cautarii.
Motoarele de cautare, cum ar fi Google, utilizeaza algoritmi complecsi care evalueaza mii de factori diferiti pentru a clasifica site-urile web. Acesti algoritmi sunt schimbati frecvent pentru a imbunatati experienta utilizatorului si pentru a combate practicile SEO negative.
Backlink
Un backlink este un link de pe un alt site web care duce catre site-ul tau. Backlink-urile sunt ca recomandarile pe care cineva le ofera si sunt un factor important in determinarea autoritatii si relevantei site-ului tau pentru motoarele de cautare. Cu cat ai mai multe backlink-uri de calitate, cu atat este mai probabil ca site-ul tau sa fie clasat mai sus in rezultatele cautarii.
Cuvinte cheie
Cuvintele cheie sunt termenii si expresiile pe care utilizatorii le introduc in motoarele de cautare cand cauta informatii online si cu siguranta vei auzi de foarte multi ori expertii firmelor de SEO referindu-se la ele.
Identificarea si utilizarea cuvintelor cheie relevante pentru afacerea ta este esentiala pentru a atrage traficul potrivit pe site-ul tau.
Domain Authority (DA)
Domain Authority este un scor pe o scara de la 1 la 100 care indica cum se clasifica un site web in rezultatele motoarelor de cautare. Scorul poate fi calculat cu ajutorul diferitelor instrumente de masurare pe care le folosesc specialistii SEO si ia in considerare numarul si calitatea backlink-urilor, precum si alti factori.
Cu cat scorul DA este mai mare, cu atat este mai probabil ca site-ul tau sa fie clasat mai sus in rezultatele cautarilor.
Engagement
Engagement-ul se refera la modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul tau. Acest lucru poate include timpul petrecut pe site, numarul de pagini vizualizate si actiunile facute, cum ar fi clicurile pe link-uri si completarea formularelor.
Un nivel ridicat de engagement este un semn bun pentru SEO, deoarece le indica motoarelor de cautare ca site-ul tau ofera continut valoros si relevant.
Google Analytics
Acesta este un instrument oferit de Google ce este folosit de majoritatea firmelor si agentiilor SEO. Google Anlytics ofera o varietate de date, inclusiv numarul de vizitatori, sursele de trafic, comportamentul utilizatorului si conversiile. Aceste date pot fi utilizate pentru a imbunatati site-ul si pentru a dezvolta strategii de marketing mai eficiente.
HTML
HTML (Hypertext Markup Language) este limbajul de programare utilizat pentru a crea si structura paginile web. Optimizarea codului HTML al site-ului tau, inclusiv utilizarea corecta a etichetelor, atributelor si altor elemente, este o componenta importanta a SEO.
Indexare
Indexarea este procesul prin care motoarele de cautare colecteaza si stocheaza informatii despre site-urile web pentru a le putea afisa in rezultatele cautarilor facute de oameni. Motoarele de cautare folosesc „roboti” sau „crawleri” pentru a naviga pe internet, a descoperi noi pagini web si a le adauga in indexul lor.
Keyword stuffing
Keyword stuffing este o practica nerecomandata de a folosi excesiv cuvinte cheie pe o pagina web in incercarea de a imbunatati clasamentul in motoarele de cautare.
Aceasta practica este considerata spam si este penalizata de motoarele de cautare.
Sitemap
Sitemap este un fisier in care sunt listate toate paginile importante ale unui site web, fiind ca o harta a structurii site-ului atat pentru motoarele de cautare, cat si pentru si vizitatori.
Sitemap-urile structurate corect faciliteaza indexarea paginilor de catre motoarele de cautare si ajuta la imbunatatirea vizibilitatii in rezultatele organice.
Meta Descriere
Meta descrierea este o scurta descriere a continutului unei pagini web, care apare sub titlul paginii in rezultatele cautarii. O meta descriere bine scrisa poate imbunatati CTR-ul (rata de clic) si poate atrage mai multi vizitatori pe site-ul tau.
Nofollow
Nofollow este un atribut care poate fi adaugat unui link pentru a indica motoarelor de cautare ca link-ul respectiv nu ar trebui sa fie luat in considerare in evaluarea autoritatii si relevantei paginii de destinatie.
Optimizare On-Page
Optimizarea on-page, un alt termen pe care expertii firmelor SEO pun foarte mult accent, se refera la modificarile efectuate direct pe site-ul tau pentru a imbunatati clasamentul in motoarele de cautare. Aceasta include optimizarea continutului, a meta tag-urilor, a imaginilor si a altor elemente ale paginii.
Anchor Text
Este textul vizibil al unui link, care este de obicei subliniat si colorat diferit. Textul ancora trebuie sa fie relevant pentru pagina catre care link-ul duce si sa contina cuvinte cheie relevante pentru imbunatatirea SEO a site-ului care este optimizat.
SERP (Search Engine Results Page)
Se refera la pagina pe care o vezi dupa ce efectuezi o cautare intr-un motor de cautare, cum ar fi Google sau Bing. O pagina de acest tip va afisa o lista de rezultate care sunt relevante pentru termenul de cautare introdus, incluzand site-uri web, anunturi, imagini, videoclipuri, harti si alte tipuri de informatii.
Black Hat SEO
Este o denumire pentru practicile SEO neloiale sau manipulatoare care incalca liniile directoare impuse de motoarele de cautare.
Aceste tactici sunt adesea folosite pentru a obtine un avantaj rapid, dar pot duce la penalizari sau chiar la eliminarea site-ului din rezultatele oferite de motorul de cautare. Exemple de tactici Black Hat SEO includ keyword stuffing, folosirea de continut ascuns care sa pacalareasca crawler-ul etc.
Schema Markup
Schema Markup este un cod adaugat pe site-ul tau care ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine continutul site-ului tau. Aceasta poate imbunatati modul in care site-ul tau este afisat in rezultatele cautarii, inclusiv afisarea de informatii suplimentare, cum ar fi recenzii si evaluari.
Traffic
Traficul se refera la numarul de persoane care viziteaza site-ul.
Traficul poate fi impartit in diferite categorii, inclusiv trafic organic (vizitatori care ajung pe site-ul tau prin rezultatele neplatite din motoarele de cautare), trafic platit (vizitatori care ajung pe site-ul tau prin anunturi platite) si trafic referral (vizitatori care ajung pe site-ul tau prin link-uri de pe alte site-uri).
White Hat SEO
Se refera la practicile etice de optimizare pentru motoarele de cautare care respecta regulile si recomandarile motoarelor de cautare si sunt cele pe care firmele SEO ar trebui sa le respecte intotdeuana. Aceste practici sunt concepute pentru a imbunatati clasamentul unui site web in rezultatele cautarii, oferind in acelasi timp valoare reala pentru vizitatori.
Canonical Tag
Canonical Tag este folosit in cazul in care exista continut duplicat. Este un element HTML care ii arata crawler-ului motorului de cautare care este versiunea unei pagini URL care ar trebui sa fie indexata si care este cea pe care ar trebui sa o ignore.
SEO este un instrument puternic care iti poate propulsa afacerea in topul rezultatelor oferite de motoarele de cautare atunci cand este folosit corect.
Este timpul sa obtii rezultate – contacteaza-ne!
Nu lasa concurenta sa te depaseasca! Creste-ti vizibilitatea online si atrage mai multi clienti cu ajutorul The Markers. Echipa noastra de experti SEO este pregatita sa iti duca afacerea la noi inaltimi. Ce mai astepti? Te asteptam la o discutie!