E-mailul nu a murit si nu va muri prea curand. Ramane ferm si puternic, fiind unul dintre principalele mijloace de comunicare intre organizatii si clientii lor, intre parteneri si intre membrii unei organizatii.
Conform datelor din sondajul realizat de Rock Content, 95,9% dintre persoanele intervievate isi verifica zilnic email-ul, 76,7% dintre companii adopta strategia de marketing prin email si, dintre acestea, 96,1% cred in eficienta acestei strategii.
Analizand aceste date, este usor de inteles de ce si newsletter-ul este atat de apreciat si de ce este inca una dintre primele optiuni folosite in strategia de marketing a companiilor de pretutindeni.
Care este frecventa ideala pentru a trimite un newsletter?
Periodicitatea este una dintre principalele caracteristici ale unui newsletter. Adoptarea acestui instrument in strategia de marketing necesita si stabilirea unei frecvente bine definite pentru trimitere.
Nu exista un interval standard pentru fiecare newsletter, perioada recomandata este cuprinsa intre 1 data pe saptamana si la fiecare doua saptamani.
Poti face intotdeauna cercetari pentru a vedea daca abonatii tai sunt multumiti de frecventa de primire a newsletter-ului sau daca doresc sa primeasca continutul mai des sau mai rar.
Ce ar trebui sa contina un newsletter?
Exista mai multe tipuri de newsletter, fiecare avand propriul sau obiectiv strategic si particularitati.
In continuare, ti-am pregatit cateva sfaturi despre cum poti creea un newsletter eficient care sa atraga atentia publicului tau:
1. Continut calitativ si relevant
Nu folosi newsletter-ul doar pentru a distribui oferte sau descrieri de produs explicite, acest lucru va determina multe persoane sa-ti marcheze email-urile ca spam sau chiar sa se dezaboneze.
Este esential sa profiti de acest contact pe care il ai cu abonatii tai pentru a le oferi un continut relevant si captivant, aratand ca doresti sa le livrezi informatii calitative.
Astfel, creezi o relatie de incredere intre tine si consumator, care poate culmina in cele din urma cu o vanzare reusita.
2. Investeste intr-un sablon simplu si texte atractive
Alegerea aspectului unui newsletter este la fel de importanta ca si selectarea continutului in sine. Prin urmare, alege un sablon minimalist, care combina culori placute fara sa exagereze cromatic.
De asemenea, este indicat sa nu abuzezi de utilizarea imaginilor. Ele sunt o completare a textului si, prin urmare, nu ar trebui sa fie prezentate in exces.
Evita email-urile compuse doar din imagini, deoarece acestea maresc durata de incarcare a newsletter-ului sau cresc riscul ca acesta sa nu se deschida, in functie de browserul si dispozitivul folosit de destinatar. Acest lucru va compromite cu siguranta scopul si rezultatele asteptate.
Cu toate acestea, inainte de a-ti face griji pentru continutul intern al newsletter-ului tau, trebuie sa oferi un stimulent puternic pentru ca destinatarii tai sa il deschida. Pana la urma, oamenii sunt obisnuiti sa primeasca un numar mare de email-uri pe zi.
Foloseste intotdeauna un subiect care sa trezeasca curiozitatea cititorului, dar care sa fie scurt si suficient de descripitiv pentru continutul ce urmeaza sa fie citit. In zilele noastre, cu atat de multa concurenta, este important sa fii creativ si sa captivezi cititorul cu originalitatea ta!
3. Continut obiectiv
Daca ai o mare varietate de subiecte despre care vrei sa vorbesti in newsletter, separa-le si organizeaza-le cu grija si evidentiaza doar informatiile absolut necesare care fac trimitere la acestea.
In cazul textelor mai mari, pastreaza doar o introducere sau un rezumat impreuna cu un link catre continutul complet disponibil pe site-ul/blog-ul tau. Astfel, vei livra un newsletter usor de citit si atractiv pentru abonatii tai.
Aceasta strategie iti permite, de asemenea, sa identifici care au fost cele mai accesate link-uri si ce subiecte au atras cel mai mult atentia cititorilor.
4. Foloseste o platforma specializata
Pentru a evita ca email-urile tale sa fie considerate spam si pentru a putea automatiza si analiza trimiterile, iti recomandam sa utilizezi platforme specializate in Email Marketing.
Noi folosim Mailchimp, o platforma gratuita cu multe caracteristici, ideala pentru cei care nu au mai facut Email Marketing si doresc sa inceapa de la zero. Usor de folosit, Mailchimp te va ajuta sa creezi sabloane simple si captivante, folosind instrumente pe intelesul tuturor.
Exista numeroase optiuni pe piata: Newsman, SendMachine, Drip, Madmimi, Icontact si multe altele.
Parerea consumatorului este, fara indoiala, unul dintre pilonii centrali ai antreprenoriatului, iar un newsletter eficient te poate ajuta foarte mult in aceasta privinta. Cand newsletter-ul tau ofera continut de calitate pe un subiect sau o zona pe care o stapanesti, cu siguranta vei obtine un loc bun in atentia publicului vizat!