Google a fost candva un adevarat Vest Salbatic in materie de SEO. La inceputurile motoarelor de cautare, era suficient sa introduci excesiv un cuvant cheie intr-un articol sau o pagina pentru a ajunge nu numai pe prima pagina, dar pe primul loc din rezultatele cautarii.
Evident, putini erau cei care stiau ca se poate face optimizare pentru motoarele de cautare. Desi aparut devreme, mai exact in anul 1997, termenul de SEO a fost si inca este necunoscut pentru foarte multi utilizatori de internet.
Totusi, acest lucru trebuie neaparat sa se schimbe daca ai o afacere si vrei sa exploatezi si mediul online. De fapt, nici nu ai nevoie de o afacere! Un simplu blog care a evoluat peste noapte sau un website de stiri pe o anumita nisa pot beneficia semnificativ de pe urma SEO.
Desigur, lucrurile nu sunt atat de simple pe cat par. Contrar asteptarilor, si in SEO se pune problema eticii. Daca alegi sa colaborezi cu specialistii sau chiar agentii care nu ofera importanta acestei etici SEO, risti ca website-ul tau sa aiba parte de o serie de pedepse putin spus usturatoare.
De ce ai avea nevoie de servicii de optimizare SEO? Poti face SEO si singur, nu?
Poti invata oricand SEO si aplica principii pe care specialistii le aplica zilnic in munca lor. Partea mai putin buna este ca nu te vei putea ridica niciodata la nivelul acestora. Atunci cand ai un website, evolutia constanta si pozitiva din punct de vedere SEO este rezultatul catorva ore bune de munca pe zi in acest sens.
Indiferent de momentul in care incepi SEO, vei afla foarte repede ca optimizarile de baza – cuvinte cheie, optimizarea pozelor – sunt o parte foarte mica din SEO. De altfel, de ce ar mai fi nevoie de servicii SEO, ba chiar de agentii SEO dedicate?
In momentul in care afacerea sau simpla ta personalitate online evolueaza, necesitatile SEO cresc considerabil. De exemplu, daca ai un magazin online in crestere si doresti sa aduci foarte multe categorii de produse pe acesta, trebuie sa stii ca fiecare categorie va implica aplicarea anumitor principii SEO.
Crezi ca tu sau angajatii tai vor avea timp sa se ocupe si de SEO, pe langa importul produselor, inventarierea acestora, pregatirea comenzilor si toate lucrurile aferente gestionarii unui magazin online?
Nu. In acest context ai nevoie de cel putin un specialist SEO care poate dedica multiple ore pe saptamana website-ului magazinului tau. Aceasta nevoie aduce cu sine si riscul de a beneficia de servicii de optimizare SEO non-etice.
Servicii de optimizare SEO etice – Ce sunt acestea? Cine ghideaza etica in SEO?
Evident, etica serviciilor SEO aplicate pentru un motor de cautare este ghidata de insusi motorul de cautare. Google, de exemplu, are o suita de indicatii si reguli pe care orice specialist trebuie sa le respecte. Totodata, aceasta suita se poate schimba – putin, ce-i drept – cu fiecare actualizare a algoritmului si principiilor SEO facuta de Google.
Astfel, studiul SEO devine unul constant si mai ales consistent chiar si pentru specialistul cu 10 ani de experienta in domeniu. Bineinteles, munca unui specialist in anul 2023 este inzecita, poate chiar insutita in comparatie cu un specialist din trecut, din Vestul Salbatic SEO.

SEO etic este cunoscut in industrie ca si white hat SEO. Termenul de white hat dateaza din anii 1950 si astazi se refera la persoanele bune, morale. Palaria alba era rezervata, in filmele western ale perioadei respective, pentru persoanele bune sau eroii din film, pe cand palaria neagra era pentru raufacatori.
In general, serviciile de optimizare SEO etice nu se vor baza niciodata pe manipularea rezultatelor motoarelor de cautare si inselarea algoritmului acestora. Pe scurt, rezultatul optimizarii SEO este cel meritat, pe masura eforturilor, cunostintelor si strategiilor implementate.
In schimb, acestea vor fi aplicate de catre o agentie prin urmatoarele:
- Continut de calitate superioara, creat pentru a oferi informatii utilizatorilor si nu strict cu scopuri SEO. Aici se pune accentul, de obicei, pe introducerea naturala a cuvintelor cheie aferente intr-un text.
- Utilizarea de cuvinte cheie relevante. In Vestul Salbatic SEO, putea ranka o pagina din nisa Y folosind cuvinte cheie aferente nisei X. Pe atunci, algoritmul Google nu era atat de avansat pentru a face diferenta. Evident, acest lucru nu mai este valabil.
- Optimizarea videoclipurilor si imaginilor utilizate si, in general, a continutului de tip vizual de pe website. Contrar asteptarilor, continutul de tip vizual are sectiuni de optimizare care pot fi completate cu cuvinte cheie (descrieri, de exemplu).
- Abordarea unei structuri corespunzatoare a website-ului. Organizarea website-ului si a paginilor acestuia este esentiala pentru algoritmul Google.
- Utilizarea de schema markup pentru a structura continutul website-ului, implicit pentru a oferi mai multe informatii despre acesta motoarelor de cautare.
Dupa cum poti observa, optimizarea SEO este de fapt optimizarea pentru utilizator. Acesta este modul prin care multitudinea de servicii de optimizare SEO oferita de o agentie de marketing digital te ajuta – mai exact, ii ajuta pe clienti si vizitatori sa-ti inteleaga mai usor website-ul, fie ca acesta ofera informatii sau ofera produse.
Servicii de optimizare SEO non-etice – Ce sunt acestea? Cum le identifici?
In opozitie se afla tehnicile si strategiile SEO cunoscute ca si black hat. La inceputul Vestului Salbatic al internetului existau doar raufacatori, anume doar strategii care astazi sunt puse la indoiala. Desi puse la indoiala, acestea pot fi utilizate si aplicate de specialisti sau chiar de agentii SEO.
O agentie care ofera servicii de optimizare site tip black hat poate fi identificata prin modul de promovare – servicii garantate, instant. De regula, principalul rezultat si totodata motivul pentru care tehnicile black hat au atat de multi adepti este reprezentat de dominarea motoarelor de cautare.
De exemplu, desi un domeniu organic (anume care se bazeaza pe rezultate neplatite), anumite strategii black hat implica realizarea unor plati in conturile potrivite pentru a da un boost website-ului tau. Tot ce trebuie tu sa stii este ca aceste rezultate nu sunt de durata. Atunci cand seriful Google le identifica, nu va dura mult pana cand website-ul tau va fi penalizat, implicit eliminat din rezultatele cautarii – sau trimis pe pagina 20.

Tehnicile si strategiile SEO black hat sunt impotriva a tot ce inseamna Google – anume, nu sunt aplicate pentru a imbunatati experienta utilizatorului, ci doar pentru a trimite un website catre prima pagina si primele rezultate din Google.
Iata care sunt cateva dintre tehnicile si strategiile black hat:
- Indoparea cu cuvinte cheie a continutului scris. Daca gasesti paragrafe de trei randuri care au cuvantul cheie introdus de 3-4 ori in ele, atunci ai identificat cu succes o tehnica black hat.
- Tehnici de cloaking, de mascare a continutului. Aceste tehnici implica furnizarea aceluiasi continut in doua forme diferite – una directionata catre motoarele de cautare si una catre utilizatori. Astfel, pagina unui website poate ajunge sa se clasifice pentru un cuvant cheie aflat in cu totul o alta nisa. In ochii serifului Google, este ilegal sa modifici continutul care este citit de catre crawlers (implicit sa fie diferit de cel oferit utilizatorilor).
- Redirectionari realizate cu intentii rele – precum tehnicile de cloaking, un expert black hat poate redirectiona crawler-ele Google catre textul/continutul X si utilizatorii catre continutul Y. O tactica si mai lipsita de etica este redirectionarea utilizatorilor de pe o pagina cu autoritate intr-un domeniu catre o pagina proaspata, chiar ireleventa. Acest lucru este realizat prin redirect tip 301, acesta fiind capabil de transferarea autoritatii la redirectionare.
- Continut de slaba calitate. Acesta este cel mai mare inamic al afacerii tale si un motiv pentru care website-ul tau poate ajunge in inchisoarea serifului Google. Orice text scris pe website-ul tau trebuie sa fie original, de calitate superioara si optimizat corespunzator. Google nu va tolera continut duplicat sau imprumutat si reformulat de pe alt website. Google nu va tolera nici incercarile de a clasa o pagina pe anumite cuvinte cheie, fie acestea invizibile sau inlocuite dupa ce pagina respectiva ajunge in rezultatele cautarii.
- Modificarea sectiunii de rich snippets – poti edita anumite parti de continut dintr-o pagina pentru ca acestea sa fie afisate, intr-o forma mai usor de citit, in sectiunea de rich snippets a rezultatelor cautarii. Expertii black hat pot folosi aceasta sectiune pentru a promova o afacere sau un website prin afirmatii neadevarate – recenzii foarte bune, de exemplu, care nu exista.
- Promovarea afacerii tale prin comentarii pe alte bloguri si website-uri. O tehnica de care si tu iti poti da seama ca nu este etica implica publicarea de comentarii cu link-ul website-ului tau pe bloguri si pagini care permit comentarii. Acest lucru aduce un link catre website-ul tau, link care poate fi destul de valoros, dar totodata un link pe care seriful Google il va vedea ca spam si pe care probabil il va penaliza.
Evident, industria strategiilor black hat nu este atat de mica. Cele mentionate sunt cunoscute la scara larga, unele inca fiind eficiente (pe o durata foarte scurta), motiv pentru care majoritatea expertilor black hat vor incerca sa le aplice.
Biblia expertului SEO – Google Search Essentials
Numita in trecut Webmaster Guidelines, Google Search Essentials este biblia expertului SEO si a oricarei entitati care ofera servicii de optimizare SEO. Aceasta pagina este practic un document care evidentiaza toate indicatiile si regulile pe care un proprietar website sau un specialist SEO trebuie sa le respecte.
Tehnicile mentionate ca si permise constitue white hat SEO, tehnicile considerate ilegale si non-etice constituie black hat SEO, pe cand cele care nu sunt mentionate (implicit nici white, nici black) sunt baza grey hat SEO.
Tehnicile de tip grey hat sunt dificil de identificat deoarece nu exista documentatie specifica, clara pentru acestea. In esenta, daca esti de parere ca o tehnica ar putea fi black hat, dar aceasta nu este interzisa in mod expres in biblia expertului SEO, atunci aceasta este probabil grey hat, implicit permisa.
La ce te poti astepta daca ai beneficiat de servicii de optimizare SEO black hat?
Efectele aplicarii de strategii black hat pot fi observate strict la nivelul rezultatelor in motoarele de cautare. Au fost situatii in care magazine online celebre au fost surprinse utilizand tactici black hat, rezultatul fiind trimiterea paginilor afectate (clasate pe un anumit keyword) pe pozitia 70 din rezultatele cautarii.
In general, vor fi aplicate sanctiuni la nivel de cuvinte cheie si apoi la nivel de URL. Cuvintele cheie aferente sanctiunilor vor pierde automat pozitii in rezultatele cautarii, iar URL-urile vor cadea din pozitiile stabilite cu ajutorul cuvintelor cheie respective si implicit, prin utilizarea de servicii de optimizare SEO black hat.
Utilizarea de tehnici black hat nu are efecte pozitive, ci doar negative, chiar dezastruoase. Acestea sunt – scaderea considerabila a numarului de vizitatori pe website-ul ta, rezultate benefice pe termen extrem de scurt, precum si un nivel execrabil de experienta a utilizatorului.
Tehnicile black hat ignora complet utilizatorul.
Daca ai citit cateva articole de pe blogul The Markers, stii prea bine ca sintagma noastra favorita din punct de vedere SEO este – daca optimizezi pentru utilizatori, atunci vei optimiza negresit si pentru Google.
Spunem acest lucru pentru ca este un lucru real. Daca iti pretuiesti utilizatorii si vrei ca experienta lor pe website-ul tau (fie acesta un blog sau un magazin online) sa fie mereu la cele mai inalte standarde, atunci Google te va premia.
Desigur, ai nevoie si de servicii de optimizare SEO pentru a te asigura ca totul este realizat ca la carte. SEO necesita timp pentru a fi eficient, motiv pentru care colaborarea cu o agentie de marketing digital este primul lucru pe care ar trebui sa il faci atunci cand aparent pierzi controlul asupra afacerii tale sau asupra aspectului online al acesteia.
Pentru dezvoltarea si evoluarea corespunzatoare a afacerii tale, fiecare parte a acesteia trebuie sa fie eficientizata in egala masura. Nu vei avea parte de profit insutit daca imbunatatesti doar calitatea produselor – trebuie sa existe si marketing, implicit SEO!

De ce trebuie sa beneficiezi de servicii de optimizare site profesionale?
O suita de servicii de optimizare SEO (implicit de optimizare completa a website-ului tau) este necesara deoarece aceasta te poate mentine in permanenta in siguranta. Tehnicile si strategiile SEO utilizate trebuie analizate si evaluate in permanenta pentru a garanta aspectul etic al acestora.
Linia dintre white hat si black hat SEO este una incredibil de fina care poate fi intrecuta fara sa-ti dai seama. Acesta este si motivul pentru care un specialist SEO nu se poate ocupa in mod eficient de toate aspectele aferente SEO.
Acesta are nevoie de o echipa, de un departament dedicat pentru a se putea mentine in regulile si indicatiile mentionate in Google Search Essentials. Prin urmare, tu ai nevoie de expertii agentiei The Markers pentru a avea garantia faptului ca o pozitie buna in rezultatele cautarii este totodata de durata si obtinuta prin mijloace etice, corecte!